Variklis variklyje neišdegė

Anksčiau minėjau, kad elektrinį variklį būtų neblogai įmontuoti į originalaus mopedo variklio vidų. Pamatavau savo turimo el. variklio diametrą – 80 mm. Tai yra “outrunner” BLDC tipo variklis (nuotrauka dešinėje), t.y. jo statorius su apvijomis yra centre, o rotorius su magnetais yra išorinis cilindras, taigi, kad tilptų šis variklis, jam reikia bent jau 83 mm diametro angos. Tiesa, šis variklis yra skirtas dideliems RC modeliams, o deklaruojama jo galia – 7 kW.

Nors ir paties mopedo variklio dar neardžiau, alkūninio veleno ertmės diametrą susiskaičiavau pagal remonto instrukcijoje esančius brėžinius:

Iš pradžių pagal darbinį tūrį (49,9 cm²) ir atstumą pikseliais apskaičiavau stūmoklio diametrą ir eigą, o iš ten radau ir alkūninio veleno diametrą. Deja, bet tas diametras tėra tik 71 mm, taigi šio RC variklio sutalpinti nepavyks ir reikia ieškoti kitos išeities :( O išeitys tai vėl yra dvi:

  1. ieškoti kito variklio;
  2. gaminti naują pakabą;
  3. gaminti kitą variklį.

Pirmasis atvejis gan keblus, nes tų variklių pasirinkimas ir taip labai skurdus, čia buvo vienintelis tikęs ir įperkamas variklis. Na o antrasis variantas turi daug savų trūkumų… Variklio gaminimas taip pat yra gana realus: magnetų galima užsisakyti Kinijoje (pagamina pagal užsakymą), korpusą pasigaminti vietoje, suvynioti rankomis. Problema tik ypatingai plonos statoriaus elektrotechninio plieno plokštelės, kurių prištampuoti reikėtų apie 1000 vnt. Bet neabejoju kad atsirastų ir tuo užsiimanti vietinė įmonė. Šiuo metu, nepaisant visų problemų su popierizmu, man patraukliausiai (ir matyt pigiausiai) atrodo naujos pakabos gamyba, taigi tuo ir bandysiu domėtis.

22 Comments

Leave a Reply to svecias Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.