A123 celės parkeliavo!

Šiandien yra viena geriausių mano gyvenimo dienų, nes pagaliau parkeliavo ilgai lauktos A123 celės! Jau ne kartą (ir ne du!) minėjau kuo šios celės ypatingos, taigi labai nesikartodamas trumpai priminsiu: kiekvienos celės darbinė įtampa yra 3,3 V, deklaruojama talpa yra 20 Ah, maksimali ilgalaikė iškrovimo srovė 600 A (30 C), o maksimali įkrovimo srovė – 100 A (5 C arba 12 min) . Šias celes dėsiu į dviratį, 20 nuosekliai (20s1p konfigūracija), taigi bendras akumuliatorius gausis 66 V 20 Ah (1,3 kWh). Su tokiu akumuliatoriumi dviratyje, lygiu keliu važiuodamas maždaug 35 km/h greičiu, galėsiu nuvažiuoti maždaug 80 km atstumą. Aišku tokiu greičiu aš dažniausiai nesivelku ir važiuoju gatve su visu eismu, taigi realiomis sąlygomis (vidutinis greitis ~55 km/h) tas atstumas, manau, bus apie 35 km. Tiesa, į mopedą jų nedėsiu, nes jam reikėtų bent trigubai tiek – su dviračiu bent parminti galiu, o mopedą jau tektų stumt… O aš stumt nemėgstu :)

Iš viso parkeliavo 22 celės, nes dvi paėmiau atsargai – iš Kinijos vis tik tolimas kelias, o jie gerais prekių pakavimo sugebėjimais tikrai nepasižymi. Ir mano nuogąstavimai pasitvirtino – dvi kraštinės celės sulenktais galais (foto kairėje). Mano nuostabai tos celės labai lengvai atsilenkė atgal, panaudojus vos porą pirštų. Kol kas nelabai įsivaizduoju kaip tai įtakojo pažeistų celių darbą, bet pamatavus įtampas viskas atrodo idealiai: visos celės yra 3,340-3,343 V ribose. Įtartinas celes pasižymėjau ir būtinai testuosiu ir lyginsiu su kitomis.

Maloni staigmena: tiekėjas pasistengė, kad man netektų ilgai vargti parenkant celes – visos turi lipdukus su išmatuota vidaus varža ir talpa. Kiek kol kas mačiau, užrašyta talpa yra apie 20,5 Ah, o varža 1 mΩ. Bet kokiu atveju, celėms ši kelionė truko visą mėnesį ir buvo gana sunki, taigi būtinai jas visas testuosiu.

Vienos celės matmenys yra 160*225*7 mm, o svoris – 480 g. Kad geriau įsivaizduotumėte celių matmenis, dešinėje pateiktas paveikslėlis.

Dabar laukia ilgas ir varginantis darbas šias celes sukabinti ant dviračio rėmo…

27 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *