Lietuvos motorolerių čempionatas: įspūdžiai

Na štai, čempionatas įvyko. Šiuo metu elektrinis motoroleris ir aš ant jo atrodome taip:

Taikiau į mėgėjų klasę, bet pasirodė kad aš vienintelis norintis, taigi teko rinktis: jungtis prie “hobby” klasės (kur mane turbūt aplenktų keliais ratais, taip pat viskas kainuotų 98 Lt (30 Lt startas, 30 Lt laikina sporto licencija, 38 Lt draudimas…) arba nedalyvauti.

Kaip jau minėjau anksčiau, vėl pavedė kitaicai: LYEN 18 tranzistorių valdiklis atsisakė priimti duomenis, taigi teko važinėti su stipriai sumažinta galia (srovės limitas ~35A vietoje reikalingų 130A). Didžioji šios energijos dalis yra prarandama trinties metu ir pačiam varymui praktiškai nieko nebelieka. Taipogi prie problemų prisidėjo ir persunkūs variatoriaus svareliai, dėl kurių diržas pradedamas kelti per anksti ir prarandamas sukimo momentas (manau apie 30% galios). Bandžiau išimti pusę svarelių – deja tuomet svoris jau per mažas ir diržą labai nenoriai ima kelti tik esant visiškai maksimalioms variklio apsukoms. Teko sudėt atgal. Na o viso to rezultatas – greitis lygumoje ~40 km/h…

Renginio metu man leido pasireikšti per pertrauką: pristatė ir įdavė mikrofoną. :) Trumpai papasakojau kas kaip ir pravažiavau vieną ratelį. Aišku greitis buvo 30-40… Žodžiu, šiek tiek apsijuokiau. Po to sustojęs atsakiau į susidomėjusiųjų klausimus ir išdalinau vizitines… Net kažkoks užsienietis prašė leidimo fotografuoti variklį.

Tuomet sekė antras raundas, kurio metu turėjau ką veikt. Kadangi valdiklis nepasidavė programavimui, teko problemą spręsti senu metodu – keičiant šuntą. Čia turiu nuoširdžiai padėkoti draugams, kurie ne tik buvo gera palaikymo komanda, bet ir su savimi turėjo dujinį lituoklį. :) Žodžiu, ant žolytės viską išsiardžiau, paleidau gabalais valdiklį ir lygiagrečiai šuntui prilitavau porą cm ~1,5mm² varinio laido. Rezultatas – gerokai išaugusi srovė. Neaišku kiek, mat dabar CycleAnalyst rodo vėjus. Pasibaigus varžyboms dar kartą pralėkiau. Aišku nelėkė taip kaip norėtųsi, bet jau gan normaliai, važiuoja lygumoj kokius 60 km/h. Šiek tiek nuo kalniuko (miškeliu nuo plytinės kartodromo) jau gal ir ~70 paėmė, trumpokas kelias įsibėgėjimui. Staigiau pajudant stipriai kyla priekis. Ant asfalto padangos neprasuka – buksuoja variatoriaus diržas… Bet grįžus prie garažo ant smėliuko gan normaliai prakasuoja. Na jei realiai tai dabar galia daug maž tokia kokia buvo su benzininiu varikliu.

Laukia dar daug darbo: užbaigti BMS programą, pakeisti variatoriaus svarelius, pakeisti diržą, pakelti valdiklio srovę, sutvarkyti šviesas… Tiesa, kol kas “degimo” jungiklis – ilgos šviesos. :) Vakar surinkinėjau viską skubėdamas, norėjau pajungti nuo spynelės, bet pamačiau kad ten atvirkščiai veikia – įjungus degimą kontaktai atjungiami… Tai teko improvizuoti. Irgi reikės tvarkyt.

Ir noriu dar kartą labai padėkoti draugams, kurie ne tik padėjo morališkai, bet ir turėjo lituoklį, padėjo sukiot varžtus ir pavežiojo mano pyrdą. Didelis ačiū Jums.

Dar kelios nuotraukos. Fiksavo Sandra.

12 Comments

Leave a Reply to Šarūnas Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.