Elektrinis Smart

Po intensyvaus darbo pristatome elektrinio Mercedes Smart prototipą.
smart electric

Prie projekto pusantrus metus laiko dirbo nemaža komanda: mechanikos inžinieriai, elektronikos inžinieriai, programuotojai, gamybininkai ir kt. Šiandien smartukas iškeliavo pas klientą (Vokietija), taigi jau galima atskleisti kelias detales:

  • Akumuliatorius: 16kWh A123
  • Vienu įkrovimu įveikiamas atstumas: 100km
  • Motoras: 55kVA BLDC
  • Įkroviklis: integruotas 3kW
  • Pavaros: originali mechatroninė sekvencinė dėžė be sankabos
  • Vartotojo sąsaja: visiškai nepasikeitusi nuo gamyklinės.

Jau lygiai metų senumo video:

O čia vakarykštis delfio straipsnis: Lietuvių perdarytas elektromobilis 100 km nuvažiuoja už 7 litus (yra video). Komentarų geriau neskaityt, ten visi su silkėm ir slyvom už pigiai važiuoja su dyzeliu po 2 litus.

Dabar kuo gi jis ypatingas… Automobilių mes neperdarinėsim, vis tik nesam servisas. Čia yra demonstruojamas perdarymo komplektas, pritaikytas būtent Mercedes Smart markei. Buvo rinktasi iš dviejų alternatyvų: siūlyti universalų komplektą, tačiau puikiai žinome kad tie universalūs reikalauja bent kelių mėnesių darbo (dažniausiai – metų). Kadangi komplekto kaina yra gana aukšta Lietuvos rinkai, jis bus siūlomas užsieniui (Vokietija, Italija ir t.t.). Tose šalyse serviso darbo laikas kainuoja didelius pinigus, taigi vienas iš prioritetų buvo pasiūlyti pilnai išbaigtą komplektą, kurį montuojant pakaktų vos kelių raktų ir atsuktuvo. Atjungiat senas aušinimo žarnas ir kompiuterio jungtį, atsukat kelis varžtus ir senas variklis “iškrenta”. Į jo vietą, ant tų pačių pagalvių, statosi naujas mazgas. Jis viena jungtimi prisijungia prie smarto “smegenų”, o kita – prie baterijos (po dugnu). Jokio laidų karpymo, litavimo. Tik atjungt ir prijungt. Nereikia ardyti instrumentų panelės ar pedalų – visa tai smarte veikia per CAN liniją. Mes pilnai “nulaužėme” (reverse engineerinom) smarto CAN protokolą, taigi galim skydelyje rodyti bet ką. Taip pat ir matyti tokius duomenis kaip vairo kampas, visų ratų greičiai (iš ABS modulio), akceleracija ir pasvyrimo kampas (iš gamyklinio akcelerometro/giroskopo modulio) ir kt. Jei norėtume, galima būtų į RPM rodyklę paleisti muziką (viskas per CAN)… Tai rezultate smartas ne tik važiuoja, bet ir yra pilnai integruotas, veikia visos gamyklinės sistemos, įskaitant saugumo (oro pagalvės, anti-praslydimas ir kt.). Numatytas perdarymo laikas – vos 4 valandos.

Tai tik pirmas prototipas, dar yra kur padirbėti.

18 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *