Viewing 20 posts - 61 through 80 (of 165 total)
  • Author
    Posts
  • #2194
    Šarūnas
    Keymaster

    Būsimas motoro ventiliatorius…

    022.jpg

    028.jpg

    031.jpg

    Liko nušveist kur reikia, suvirint ir nudažyt..

    #2195
    Šarūnas
    Keymaster

    Va, apšveista, suvirinta… Reiks dažyt.

    002.jpg

    003.jpg

    006.jpg

    Virinau savadarbiu kontaktiniu suvirinimo aparatu. Susivirina gerai, atplėšt pavyksta tik taip:

    011.jpg

    #2196
    Šarūnas
    Keymaster

    Padirbėjau ties akumuliatoriaus dėže.

    box.jpg

    Užsipirkau aliuminio, sukapojau ir supjausčiau į reikiamus gabalus..

    0051.jpg

    Reikia virint. Vienoj vietoj pareiškė kad tai yra visa diena darbo ir kad kainuos minimum 300 Lt. :(

    #2197
    Šarūnas
    Keymaster

    Va ir šinas celių kontaktų suspaudimui padariau.

    0061.jpg

    008.jpg

    #2198
    Šarūnas
    Keymaster

    Va taip atrodo A123 20Ah celių pakas:

    001.jpg

    Dabar braižau BMS plokštę, į kurią įsimaus visų celių kontaktai.

    #2199
    Šarūnas
    Keymaster

    Atidaviau virint dėžę.. Proceso eigoje atrodo taip:

    201009151177.jpg

    #2200
    Šarūnas
    Keymaster

    Va ir suvirinta dėžė. Dabar beliko baigti BMS projektavimą, jį pagaminti, suprogramuoti ir viską sumontuot…

    002s.jpg

    003s.jpg

    004s.jpg

    #2201
    Tomas
    Participant

    Oho tokia nemenka sakyčiau. Kiek kainavo suvirinimo darbai, jei nepaslaptis?

    #2202
    Šarūnas
    Keymaster

    Virinimas kainavo 140 Lt. Bendras virinimo siūlės ilgis beveik du metrai. O man čia kai kurie aiškino, kad standartinė aliuminio virinimo kaina yra 3Lt/cm. Sakyčiau labai pigiai prasisukau… Tiesa, pats metalas (su tom žalvario šynom) kainavo dar 120 Lt… Brangu. Kitą kartą darysiu iš plieno.

    #2214
    Šarūnas
    Keymaster

    Vis dar stipriai dirbu prie BMS. Viso nespėsiu, teko “karpyti kampus”: atsisakyti srovės matavimo (neužteko vietos plokštėje, taip pat procesoriaus kojų), taip pat atsisakyti 12V 6A keitiklio (taip pat netilpo plokštėje, plius daug darbo su juo)… Dėl srovės matavimo didelės bėdos nėra, bet su 12V nebuvimu tai jau problema – nebus jokių šviesų (žibinto, stabdžių, posūkių…), taigi reikės kažką burti. Kad saugiai davažiuočiau iki varžybų vietos, manau teks tiesiog įsimesti papildomą 12V akumuliatorių šviesoms.

    Turiu dar mažiuką savadarbį keitikliuką, kurį naudojau keliaudamas dviračiu – pažiūrėsiu, gal jo užteks posūkiams ir stabdžio signalui (žibintą teks atjungt, vis tiek diena…).

    Beje, “kavos pertraukėlės” metu pajungiau savadarbį valdiklį, grynai tik tam kad pažiūrėti garso skirtumą. Na ir galiu pasakyti, kad dirba nepalyginamai tyliau. Tik į fazę nelabai pataiko (reikia keisti algoritmą, kam laiko neturiu), tai didinant greitį stipriai kyla srovė. Bet faktas kad dirba gerokai tyliau.

    032.jpg

    #2215
    Gl_as
    Member

    Del 12V i viduri tarp celiu kodel isiskelti nenori? Del BMS bijai, kad apsaugos nebus? Saugikli galima pastatyt nedideli.

    #2216
    Šarūnas
    Keymaster

    Tai toks planas ir buvo ten viską sukelt. Bet kad netelpa.

    Plius, to keitiklio dizainas labai komplikuotas, reikia daug laiko tam paskirti. O jo nėra…

    #2217
    Gl_as
    Member

    “Isiskelt” – turejau omeny prisijungt tarkim uz kokiu 4 celiu :). Jeigu vienas galas yra sujungtas su mase, tai uz 4 celiu turetum turet kokius 13-14 V. Ar netinka taip?

    #2218
    Šarūnas
    Keymaster

    Nesąmonė. Akumuliatorius išsibalansuos ir turėsi krūvą sugadintų celių.

    #2219
    Gl_as
    Member

    Kas ten issibalansuos per viena diena? Gi nevazinesi taip metus laiko. Cia as kaip supratau tau reikia parodai paruost

    #2220
    Šarūnas
    Keymaster

    Na tai paskaičiuokim. Važiuojant šviečia viena 35W lempa + 2 gabaritai po 5W. Tai jau 55W. Sustojus sankryžoje dar prisideda 21W stabdžio lempas + dvi posūkių lemputės po 10W. Tai važiuojant 55W, o stovint sankryžoje 96W, kas atitinka 4.6A ir 8A atitinkamai. Priminsiu, kad akumuliatoriaus talpa yra 20 Ah. Vien kol davažiuosiu iki vietos, celių talpa jau skirsis kokiu ketvirtadaliu-trečdaliu. Tokio talpos skirtumo balansavimas užtruktų parą laiko.

    Pabrėžiu: niekada, NIEKADA nedarykite tokių dalykų. Brangiai kainuos.

    #2221
    Gl_as
    Member

    Sitie skaiciai kiek pariebinti, bet tiekto, neesme. Man idomu ka daro sioje vietoje BMS? Ar jis nedalyvauja krovime? Tiesiog paimi ir krauni visas celes sujungtas nuosekliai? Jeigu taip, tada suprantu kad issibalansuoja ir celes bus gadinamos nes nevienodai pasikraus.

    #2222
    Šarūnas
    Keymaster

    Va, pagaliau baigiau BMS plokštės brėžinį. Žiauriai atsibodo, akyse takeliai raibsta…

    Untitled.png

    Gl_as, BMS funkcija yra apsaugoti celes nuo ribinių įtampų, taip pat jas balansuoti krovimo metu.

    Ribinės įtampos yra dvi: apatinė ir viršutinė. Apatinė riba yra 2V ir BMS aptikęs tokią įtampą ant bent vienos celės, iškart siunčia “KILL” signalą varikliui. Viršutinė riba yra 3.65V ir ji pasiekiama tik krovimo metu. Jei kraunant bent viena celė pasiekia 3.65V, BMS išjungia įkroviklį ir balansuoja akumuliatorių tol, kol aukščiausią įtampą turinčių celių įtampa nukris arčiau kitų celių. Nukritus celės įtampai vėl įjungiamas įkroviklis iki kol vėl bus pasiekta 3.65V. Krovimas išjungiamas kai visų celių įtampa yra artima 3.65V.

    Na o pats balansavimas vyksta labai paprastai – aukščiausią įtampą turinčiai celei lygiagrečiai prijungiama apkrova, kuri iškrauna celę arba dalį įkroviklio srovės nukreipia per šuntą. Bet lyginant su krovimo srove (25-100A), balansavimo srovė yra labai maža (0.5-1A, kas, beje, skaitosi gana daug) ir balansavimas užtrunka labai ilgai (mano minėta para).

    Jeigu sistemoje visos celės dirba vienodomis sąlygomis, t.y. nėra priburta kokių nors lempų nuo kelių celių, tuomet skirtumas tarp celių talpų gaunamas kelių % ribose ir balansavimas būna labai greitas, su protingu BMS (kaip maniškis) balansavimas būna atliktas jau prieš celėms pasiekiant 3.65V.

    #2223
    Gl_as
    Member

    Ai, tai BMS matuoja kiekvienos celes itampa, bet srove paduoda visom celem nuosekliai? Kaip supratau, nera atskiru celiu krovimo? Grazi plokste, su Orcadu braizei?

    #2224
    Šarūnas
    Keymaster

    Taip, iškrovimas ir įkrovimas vyksta nuosekliai. Kiekvieną atskirai junginėti būtų labai sudėtinga ir nuostolinga.

    Braižyta su EAGLE. Dabar galvoju kaip čia pagaminus skubiai. Mano spausdintuvas neneša tokios rezoliucijos, vietomis takeliai susilieja…

Viewing 20 posts - 61 through 80 (of 165 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.