Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • #13549

    Sukurpiau kontaktinio virinimo įrengimą ir iškilo keletas problemų:

    virinimo įtampos trys padėtys: 2V; 2,3V; 2,8V; (perjungiu trafo pirminę apviją)
    atitinkamai ir trumpo jungimo srovė 820A; 950A; 1000+A (replės nebematuoja);
    Bandau su juosta 8*0,25mm. juodo metalo, nikeliuota? (magnetas traukia).
    Elektrodų diametras 6mm, nusmailintom viršūnėm, smailės užapvalintos radiusu ~ 0,8 – 1 mm. Elektrodai spaudžiami spyruoklėm, bendra abiejų elektrodų spaudimo jėga spaudžiant 18650 celę į svarstykles 1,7 – 2 kg.
    Laiką reguliuoju taimeriu.

    Problema ta, kad retkarčiais pasitaiko jog praduria celės metalą (ties “-” poliu), pasmirsta elektrolitu ir basta. Bandžiau daug visokiausių variantų: keičiau impulso trukmę, elektrodų smailumą, srovę, bet 100% gerų rezultatų nepasiekiu. kame reikalas? kokį elektrodų smailumą reiktų naudot? srovę? prispaudimo jėgą? gal naudot plonesnę virinimo juostą? nes ant per mažos srovės ši juosta kokybiškai neprisivirina, o padidinus srovę praduria. stabiliausi rezultatai gaunasi su 2,3V įtampa, 950A (čia trumpo jungimo srovė, iki elektrodų, išmatuota trafo gamybos metu), impulso laikas trumpas, sekundės dešimtųjų ribose.

    čia visas projekto foto/video archyvas

    https://drive.google.com/folderview?id=0ByXzvwuo7l6kb0ZIelN2MFFHZkU&usp=sharing

    • This topic was modified 3 years, 1 month ago by  medlaizis.
    • This topic was modified 3 years, 1 month ago by  medlaizis.
    #13552

    Pasitaikydavo ir man su savadarbiu. Manau faktoriai čia yra du: elektrodo medžiaga (turbūt pasirinkai varį) ir paviršių švarumas. Jei blogas kontaktas, iškart išsprogsta skylė. Kontaktas toks gali būti dėl silpno ar nevienodo prispaudimo ir paviršiaus oksidų.
    Keistas dalykas, bet šią bėdą labai gerai padeda spręsti specialios medžiagos elektrodai. Dabar neprisiminsiu koks tai lynys, bet iš jo taip pat gamina ir MIG kontaktikius antgalius. Pirkau juos iš stokker (vietoje turi tik netinkamo lydinio, tai reikia užsakinėti), tada dremeliu susipjaustėm į reikiamą formą. Rezultatai skiriasi ženkliai.
    Taipogi manau yra svarbu pirminę junginėti ties zero-cross.

    #13553

    Šarūnai, o kalba apie mig antgalius ar tig nes tig volframo, o mig tikriausiai vario lydinio kazkokio. Kitas dalykas, ar 1.7kg spaudimas ne per didelis? Kažkur mačiau apie 400g celei. Man taip pat šaudė elektrolito fontanus, galia nereguliuojama tik timingas.

    #13554

    Mig antgaliu ir senukai turi: https://www.senukai.lt/p/jungimo-antgalis-010255-3-vnt-deca/2s7m jei tai gelbeja

    #13555

    kiek aš pats stebėjau, tai sumažinus spaudimo jėgą daug dažniau virinimas vyksta su purslais. t.y. taškosi virinant.

    Nusmailinti elektrodai linkę labai prilipt, pridegt prie virinimo vietos. Reiks pabandyt su mig antgaliais. Dar kilo idėja elektrodų galus pasmailint iki kokių 0,5 mm radius ir su mig pasta supurkšt kad nepriliptų, ir visą procesą kartot mažesne srove.

    Šarūnai, tavo minėti kontaktiniai antgaliai stokeryje tokie?
    https://www.stokker.lt/search/all?w=kontaktinis+antgalis

    O tas lydinys tai įtariu nurodomas prieraše, kur prie vienų E-Cu, o prie kitų CuCrZr?

    šiek tiek google

    CuCrZr – C18150 – DIN 2.1293 – Copper Chromium Zirconium

    CuCrZr is a heat treatable copper alloy which is used in all kinds of industries. CuCrZr is consisting of Cu with Cr and Zr in order to achieve a Cu-alloy with a high electrical and thermal conductivity together with a high degree of hardness and strength.

    Examples of application:

    Spot welding electrodes for resistance welding applications
    Welding wheels for seam welding production
    Cooling plates and moulds for non ferrous metal casting
    Mould inserts and heat conducting torpedoes for plastic die construction

    • This reply was modified 3 years, 1 month ago by  medlaizis.
    #13557

    Man pavykdavo paleisti elektrolitą, kai dėl blogo kontakto vykdavo sprogimas. Spaudimo jėga manau tikrai per didelė. Siūlyčiau pamėgint į rankytes pasiimt elektrodus ir individualiai juos priglausti. Beto man kažkaip atrodo impulsai ilgoki.Aš su panašiai parametrais naudoju trumpą 5ms ir tada iki 100ms ilgesnį impulsus. Beto ar yra zero-cross detekcija? Tikrai jaučiasi skirtumas.

    #13558

    taip, dariau su MOC3041, zero cross yra.

    #13559

    Taip, lydinys CuCrZr. Šie antgaliai kelis kartus brangesni už paprastus E-Cu, bent jau stokkeryje. Manau yra jų beveik visur, kur prekiauja suvirinimo įranga, bet labai retas parašo lydinį. Nebent pagal prekės kodus gal galima grybaut…

    Kiek pats bandžiau, per didelė jėga pasimato, jei įdumba celė. Taip pat gali įdubti jei per maža srovė (nepakankama suvirinimui) ir per ilgas laikas – perkaitinama. Manau aš spaudžiu gerokai daugiau, nei 400g.
    Pirma reikia atitaikyti srovę ir laiką, o tada jau eksperimentuoti su spaudimu. Manau kuo geriau prispausta, tuo geriau, žinoma kol nepradeda deformuotis celė.
    Išsprogimai būna dėl blogo kontakto, taip pat pastebėjom, kad taip nutinka ir dėl per didelės srovės: su trumpais elektrodų laidais sproginėja, o su ilgais nedavirina. Radus aukso viduriuką (patrumpinus “ilgus” laidus) virina labai gerai, 1000 virinimo taškų iš eilės be defektų.

    #13800

    suvirinau savo pirmą paką tai galiu pasidalint savo išvadom:

    man asmeniškai geriausiai virino kai elektrodų galus nusmailinau iki ~ 1,5-2mm diametro, ir patį kontaktinį paviršių padariau plokščią. Tik tokiu atveju reikia daug daugiau srovės, nes didelis paviršiaus plotas lydo platesnį sujungimo tašką. Gaila, bet neišbandžiau CuCrZr elektrodų. Savo provincijoje neradau, o į stambesnius miestus nuvykt nebuvo laiko.

    virinant ties anodu (- polium) šiek tiek trumpindavau impulso laiką. Nes vistik iš 100 celių keletos korpusą pradūriau ir žinoma visad ties anodu. Sunku prognozuot kodėl taip įvyko. Gal dėl blogo kontakto, nes virinau naudotas celes, nuo kurių buvo nulupti tabai. Senas virinimo vietas prieš tai nuvaliau su dremeliu.
    Vieną celę pradūriau tai tikrai dėl per silpno spaudimo.
    Padariau išvadą, kuri iš pirmo žvilgsnio skamba paradoksaliai: kad kuo geresnis kontaktas, tuo didesnės srovės reikia. Jei silpna spaudimo jėga – reikalinga mažesnė ir srovė. Nes kitu atveju taškys purslus. Tad spaudžiau bukais elektrodais negailėdamas jėgos ir srovės. rezultatais beveik patenkintas.

    https://drive.google.com/open?id=0ByXzvwuo7l6kNnZvQTE3RDAxWEdNaHdoTDZtdXRseVBWcWVJ

    kokio smailumo elektrodus jūs naudojat?

    #14086

    kineitiškam sunko 787 elektrodai – 3 mm skersmens , kontakto vietoje paplonintis iki 1,5 mm . atrodoa kaip variniai. prispaudimo reguliujamas nuo 300 iki 750g . kiek teko virint tai kažkies sunkiau + elektodą privirint.

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)

You must be logged in to reply to this topic.