Forum Replies Created

Viewing 20 posts - 1 through 20 (of 48 total)
  • Author
    Posts
  • #17150
    Ričardas
    Participant

    Yra Kelly tinklapyje: https://kellycontroller.com/mot/downloads/KellyKLS-SUserManualV1.6.pdf
    Nuo 16 psl.
    Arba klausk konkrečiau kurie parametrai domina.

    #17134
    Ričardas
    Participant

    Galvoju, pagerėtų vidinė konvekcija, ypač kol nesisuka ratas. Gal kiek greičiau šilumą į rotorių atiduotų.
    Gręžt nenoriu kažkaip. Patikimumo norisi, nes tai kasdieninis transportas darbas-namai. Nesinori kas kelias savaites plauti, guolius tepti ar kitaip knistis. Dabar pas mane +- hermetiškas (na kiek SKF guoliai su plastikiniu sandarikliu hermetiški). Bijau uždrožimo variklio, nors skylės gal ir idėja ateičiai kai (jei) nusibos šis transportas.
    Ai ir pas mane ten dar visokių laidų, t.y. 2 šilumos sensoriai sukišti, tai dar tie hermetint patikimai… Sakykim ateičiai. Dabar sėkmingai 7 km kalnais su ~70 C temperatūra parvažiuoju namo, o draskytis nebe tiek ir norisi kaip vos surinkus. :)
    O ES pratikrinau. Archaiški metodai, bet nelabai ką čia daugiau ir prigalvosi tokio tipo variklio aušinimui.
    Nebent idėja žiemai, tai tekinti kairįjį variklio bliūdą, tekinti, virinti guoliavietę prie jo ir guolio adapterį ašiai tekinti ir dėti didelio diametro guolį, kad aušint teisingai skysčiu ir… Bus matyt… :)

    #17133
    Ričardas
    Participant

    Gal domintų 3kw variklio keitimas į elektrinę riedlentę?
    * 2 varomi 700W galiniai hubiniai ratukai 90mm diametro PU guma,
    * 10S2P 3,2Ah akumas (apie 10 km atstumas),
    * Max greičio taip ir nepasiekiau kaip toks vadeliotojas, bet turi būti apie 30+ km/h.

    #17084
    Ričardas
    Participant

    Kokios įprastos temperatūros pats hub motorus?, vieną pvz. nesenoje temoje skaičiau- išorė 50C, tai viduj buvo 100C.?

    Aš sugebėjau ir 99 C viduje pakelti, nors išorė buvo ~40C, nes į kalną ropojau. Po to išorė dar pakilo iki ~50 C ir nusistovėjo, o vidus nebestovėjo 85 C. Tad skirtumai labai dideli gali būt. Rekomenduoju sukišti į variklį DS18B20 ir kokį Arduino pasijungt, labai gražiai ir tiksliai matuoja. Karpis, kiek žinau tai turėtum sugebėt užsimerkęs.

    #17068
    Ričardas
    Participant

    Tai kad išorė taip iš rankos apie 50 C, tai nelabai hubui ta neris padėtų. Bet turiu mintį kišti į vidų 30 mm ventiliatorius ant statoriaus skylių, kad vidinę oro cirkuliaciją padaryt (kaip pvz. foto žemiau). Nežinau kiek tai bus efektyvu, bet tikėtina geriau nei nieko. Skylių gręžt ir išhermetint kažkaip nesinori… Fero-fluid irgi nelabai noriu dėl padidinto pasipriešinimo kišt. Kokios dar opcijos hot rodint?
    Šiaip panašu, kad magnetai ok, atvėso ir vėl normali srovė. Bet kai valdiklis, BMS ir akumas gali drąsiai 7 kW ilgalaikės duot, gal reikia rimtesnio variklio..? Nors dabar efektyvumas HT serijos visai nieko.
    fans
    distancemap

    #17066
    Ričardas
    Participant

    Ech, aš dar ieškau kažkokio ūkiškesnio metodo.
    Šiaip kažkur buvau užtikęs žmogaus magistrinį, kur būtent ir derinamas BLDC PI, ten ir Mathlab skriptas buvo, tik va klausimas ar visi pradiniai duomenys bus galima rast pas variklio gamintoją.
    Tai net ir nesigilinau, bandysiu kažką ūkiškesnio mąstyt, kai išsiaiškinsiu ar dar neužlenkiau savo variklio…
    Šiandien nuo Geležinio Vilko – Žalgirio g. sankryžos link Akro offroad pavariau į Šeškinės kalną (ten trasa neboga yra). Mano HT-3525 pasiekė 99,8 C vidinę temperatūrą (DS18B20 netoli nuo apvijų viduje matavo) ir kažkaip lygioj vietoj važiuojant srovė paaugo nuo ~10 A iki ~14 A. Gal nes toks karštas, gal, kad magnetai gavo per daug šilumos. Nors neodimis turėtų 100-120 C laikyti, nesu tikras ar ne išsimagnetino kažkiek.
    Kokias max temp. kolegos laikote variklio?

    #17036
    Ričardas
    Participant

    Jei diskas priekyje + regeneracinis galas, manau pakaks.

    #17033
    Ričardas
    Participant

    Tadai, akumas LiFePo4 20s 20Ah, tai 1,2 kWh. Mano dviratukas 45 kg sveria, bet šiaip labai normalūs tavo skaičiai. Grubiai jei greitis dvigubėja nuvažiuojamas atstumas 4 kart mažėja, nes vėjo pasipriešinimas kvadratine priklausomybe kinta. Mano vidutinis greitis buvo 30-35 km/h, tai susukau 110 km. Nes po Utena-Vilnius kelionės dar dvi dienas į darbą suvažinėjau, dabar jau kraunu.
    Agniau, akumą aptariau aukščiau. Android APP dar nebandžiau, bet nuojauta kužda, kad pakaks kokio HC-05 BT modulio, tų saują turiu, reiks pamėgint. Bet dabar prie borto kompo prilipęs ant Raspberry pi paleidinėju su 5″ 800×400 ekranu. Tai yra ką su kodu veikt. BT galimybes vėliau mėginsiu, jei gausis pasidalinsiu kaip, kas, kuo.
    Mano skoniui regeneracijos pakanka, bet stabdį turiu jei kas. Nors mieste važiuojant diskai labai retai dirba, net kai regeneraciją tik 15 % nustatęs. Bandžiau 20 % regeneraciją, jei dulkėtas asfaltas – ratas praslysta. Bet čia manau prisideda ir mano variklio serija, t.y. HT3525, HT yra high torque, tai ir stabdo su regeneracija matyt stipriau. Minusas (man pliusas) regeneracijos, kad ji įsijungia minkštai. Galima keisti kaip minkštai, bet vis tiek yra nemažai laiko, kol pilnai nustatytu procentažu pradeda regeneruoti, tad ekstra atvejams disko reikia sakyčiau.

    #17024
    Ričardas
    Participant

    Taip, analoginis įėjimas regeneracijai… Nebandžiau jei atvirai, bet iš atminties rodos galima ir holo ir potenciką dėt nes visos min ir max ribos programuojasi.
    Šiaip regeneracija labai awesome. Galima taip pat min ir max regeneracijos apsukas užprogramint. Dabar važinėju su regeneracija nuo 1000 iki 10 RPM nustatyta, mygtukine regeneracija. 15% regen stabdo, kad net ratas čiuožia jei per žolę, bet įsijungia labai minkštai ir palaipsniui (su HT3525). Šito regeneracija awesome lyginant su mano paspkrtuke naudojamo KLX serijos valdiklio.
    Šiaip programuojasi labai ten daug min max ribų, galima naudoti net analoginius hall variklyje ir dar yra auto tuningas susirast fazių sekai, tai žodžiu hall pajungiau belekaip, fazes belekaip, paleidau auto tune ir susirado. Jei ne į tą pusę tai varnelė yra ant reverse motor.
    Yra temperatūrinė apsauga su termistoriumi programuojama, nuo x C mažina srovę iki norimo procentažo, nuo y C atjungia visai variklį. Tik mano pasirinktas termistorius pieno riebumą rodo, tai iš karto prieš surenkant variklį dar įstačiau DS18B20 skaitmeninį termometrą, reiks pasitikrint kai borto kompą užsiprograminsiu.
    Programinasi šitas valdiklis beje per bet kokį UART->USB (naudojau CP2103), bet tinka ir FTDI ir gal net koks CH340, nepirkit tų po 50€ iš Kokio Miromaxo.
    Srovė baterijos rodos 120A, fazinė 300A.
    Minusas, chinglish menu programos, sunku suprast kas kur ką reiškia realybėj, bčt datašyte yra kiek aiškesnė info, tai doublečekinkit ten iš kart.
    Antras minusas, stock nustatymai PIDo gali kaitint variklį, tad reikia iš kart testintis ir perprogramuot.
    Apart, kad neradau kaip PID sutunint dar, labai geras valdiklis. Minkštas gazas galima užsiprogramint. Yra galimybė trims arba dviems programuojamiems greičio režimams. Skirtingi PWM’o dažniai, rodos 6kHz, 10kHz ir 20kHz, dabar su 20kHz ir važinėju, nes kiti zyzia.
    Dar tiesa yra live stats langas kur matai real time hall vertes, temperatūrą, srovę suvartojamą, apsukas ir t.t. Pagal kainą atidirba.
    Šį savaitgalį susukau 80 km iš Vilniaus į Uteną (prieš vėją) ir po to bariuke pasikrovęs Utenoje dar 20 km iki kaimo datempiau. Šiandien iš Utenos į Vilnių pavėjui grįžau apie 90 km ir dar liko akumo apie 20-30 km nuvažiuot. Čia atstumai visai neminant ir prie ~30-35km/h. Dirba tikrai neblogai.

    #16995
    Ričardas
    Participant

    Na va, tankiukas jau važiuoja. Dar nedažytas ir be borto kompo, bet važiuoja. Bottle neck – variklio kaitimas. Elektra gali atiduoti ilgalaikės iki 7 kW, bet variklis tik apie 3 kW šaltas laiko, o hot rodinti nelabai norisi dar, vėliau gal, kai išdrąsėsiu.
    Šiaip važiuoja smagiai ir stabiliai, labai smagus kontroleris Kelly KLS7230S. Mnkšta akceleracija, jokio garso. Kai prisijungsiu borto kompą ir matysiu tikslią variklio vidinę temperatūrą, bus galima duot daugiau srovės, iki tol, pakaks. Nes termistorius truputį pieno riebumą manau rodo. Pavažinėjus rodo 100C, nors rotorius tik šiltas, 40C, tas pats ir pastovėjus, kai statorius kiek daugiau atiduoda temperatūros į rotorių. Gerai, kad iš karto viduje sukišau Dallas 18B20 skaitmeninį termometrą.
    Bike
    tankas
    atsvaitas

    #16798
    Ričardas
    Participant

    Koks kiekis, trukmė? Būtų reikalingi fiziniai PCB matmenys, skylių/įšpjovų išdėstymas (jei kitoks nuo pateiktų eagle failų). PCB mėgėjiškos, 1-2 sluoksnių, be silkscreen’o ir soldermask’o.
    Galiu iškept iki 50 vnt., ne greičiau nei per 2-3 savaites.
    Jei tinka, kainą galime paderinti paštu: [email protected]
    Jei reikia galiu atsiųsti ir mano gamintų PCB pavyzdžių.

    #16763
    Ričardas
    Participant

    Edit linką sėkmingai naudoju nuo jo neveikimo pradžios, Chrome instrukcija: Ctrl+Shift+I ir išmeta puslapio kodą, tada tame lange spaudi search ir vedi “edit” ir spaudinėji next, kol randi savo norimo posto edit linką, spaudi ant linko ir editini.
    Toks apėjimas, bet visad naudodavau gramatikai ištaisyt ar papildyt postą po to ko antrą kart paskaitau ką parašiau, arba kai ne taip pav. įmetu ir neveikia.

    #16642
    Ričardas
    Participant

    Grįžau po kelionių ir kiek nudirbau dėl to strigusius darbus, tad vėl po mažumėlę judu į priekį. Šiandien išsifrezavau ir išsisriegiau dropoutus.
    Rezultatas:
    *Plokštelė 8 mm storio, konstukcinis plienas.
    *Plati įpjova ašiai 50 mm ilgis, 10.1 mm plotis (ašis 10 mm).
    *Siaura įpjova 35 mm ilgis, 4.2 mm plotis.
    *Varžtas pakietinto plieno, kažkoks vokiškas iš audi, M6.
    Sriegiu
    dropoutai
    ant asies

    #16409
    Ričardas
    Participant

    Canis, patys šonai bus nusukamos panelės iš aliuminis|plastikas|aliuminis sumuštinio.
    Šiandien oras blogas ir neturėjau noro virinti, tad prisėdau prie gerokai tolimesnio žingsnio – borto kompo programavimo.
    Pasirinkimas yra naudoti šį touch LCD ir Raspberry Pi 3. Kad paleisti gražų UI nusprendžiau naudoti Java FX, nors niekad ir neteko programuoti Java ar apskritai kokio UI per porą valandų sumečiau štai tokį eskizą:

    Veikia labai gražiai, “smooth’inta” animacija ir t.t. Tik kaip ir visas bike’as, dar tik procese, bet po pabandymo panašu atrodys patraukliai.
    Numatomi duomenys:
    * Baterijos likutis
    * Greitis
    * Baterijos srovė/galia realiu laiku
    * Variklio temperatūra
    * Odometras
    * Kelionės efektyvumas Wh/km
    * Režimas (ECO, Optimal, Supercharged)
    * GPS lokacija su visa Google Maps serviso navigacija. Ant durniaus balso komandos ir atsikalbinėjimas atgal. Foninis GPS trackinimas (nuo vagysčių).

    #16398
    Ričardas
    Participant

    Palaukite, palaukite, dropoutai čia stockiniai, dar nepriėjau iki šio žingsnio dar tik procese.
    Dropout’ų gerą tipą išbandžiau ant paspirtuko. Iėja tokia:

    8 mm lakštas, su varžtu gale, kuris apspaudžia ašį ir jokių problemų, tas pats bus ir čia, tik kampu įpjova, o ne horizontaliai.
    Dėl galinio amortizatoriaus turiu kitą nuomonę. Man asmeniškai hardtail’as labiau limpa dėl savo “kietumo” važiuojant, neplaukioja. Čia asmeninis mano skonio reikalas. Kiek svorio nusimeta ir paprasčiau tuo pačiu… Ratlankis rimtas, stipinai 3 mm motocikliniai, išgyvensiu.
    Karpi, viskas daroma iš akies ir žinau laikys (jaučiu :) ). Laužimai – taip, bet jau tokį akumą gavau, reik jį įprūtyt kažkaip vidun, tad laisvumo reikia, vairo kolonėlės vamzdis trumpas, o dėžės milžiniškos irgi nesinori, tai dėliodamas nusprendžiau taip daryt. Brėžinys galvoje, step by step dėlioju ir daboju. Ratai 26″.
    Čia dar viskas under construction ir dar daug kas dėliojasi, keičiasi, tik dokumentuoti procesą norėjau. Dabar vyksta apskardinimo darbai, o 1 mm lakštas labai gražiai “surakina” visą konstrukciją ir paskirsto apkrovą rėmui. Dar šonai užsidengs aliuminio-plastiko sumuštiniu, kuris bus sukamas daugybe varžtų, tad irgi viską dar papildomai suriš ir užhermetins. Dirbu iš to kas po ranka, spausdamas iš Š* varškę, tikiuosi, kad ir sunki, išeis gera “varškė”… :)

    #16060
    Ričardas
    Participant

    Dėl slapuko visiškai pritariu, tik taip uodegą ir pats išsukau su paspirtuku savo elektriniu.
    Tik va galvoju slapuką rimtesni “ekspertai” dar surast gali, nors neaišku kaip įrodytų naudojai tu jį ar ne. Bet va Kelly KLS kontrolerių serija turi Bluetooth moduliuką ir androidinį appsą, tai kol su vyrais kalbėsi gali telefone kokius nori parametrus sumaigyti ir suprogramuoti.
    O šiaip tai policija dar nepriekabi Vilniuje bent ir kol kam neįmūryji. Pats pro ekipažą porą kartų su paspirtuku ant ~40 km/h pralėkiau, tai net dėmesio neatkreipiau.
    O dėl mano paspirtuko Valstybinė kelių transporto inspekcija prie Susisiekimo ministerijos pasakė, kad vis tik tai ne motorinis dviratis, nes neturi pedalų ir yra varomas tik variklio pagalba. Bet minėjo, kad tai ir ne mopedas nes greitis ir galia per maži (nurodžiau kad 25 km/h ir iki 1 kW, taip kaip slapukas nustato). Vadinasi nei velnias nei gegutė, tai kaip ir galiu važiuoti, bet neaišku kokios mano pareigos ir atsakomybės kelyje.

    #16030
    Ričardas
    Participant

    Na aš manau, kad turėtų būti žmonių, kurie sau pasipaišo, pasidaro vieną variantą ar du ir apie gamybą net neplanuoja, tai gal tokie ir paviešintų. Šiaip sakau, gal kas ką užtikę internetuose, ką aš praleidau…

    #16020
    Ričardas
    Participant

    Kadangi jau rodos saugu :) (buvo teisinių problemų tai gamybos temą paprašiau ištrinti) vėl dalinuosi savo pirmu kūriniu:
    Max 50 km/h
    40-50 km/krovimui (36V 10Ah)
    ~1,5 kW ilgalaikė (40A baterijos, 90A fazinė, Kelly KBS-X)
    Vaizdai:
    paspirtukas
    Ir papildymas lempomis (spausdintos 3D spausdintuvu):
    paspirtukas2

    • This reply was modified 6 years, 10 months ago by Ričardas.
    #16000
    Ričardas
    Participant

    3kW daugoka, nereikia man tiek. 1kW per akis, tad vis dar laukiu pasiūlymų. Gali būti ir sudegusiom vijom ar kokiu holu atsikabinusiu, galiu persivynioti, susiremontuoti. Tik nenoriu pyragų, tie netraukia kažkaip…
    EDIT(2017-05-05): Variklį jau gavau, ačiū Linas!
    P.S. Čia man vienam “Edit” mygtukas normaliai neveikia?

    • This reply was modified 6 years, 10 months ago by Ričardas.
    • This reply was modified 6 years, 10 months ago by Ričardas.
    #15985
    Ričardas
    Participant

    Sveiki,
    Tomai ar kas kitas, gal po ranka turit pardavimui 1kW MXUS ar kitą panašios kokybės variklį, hubą galiniam ratui?

Viewing 20 posts - 1 through 20 (of 48 total)