Viewing 20 posts - 1 through 20 (of 24 total)
  • Author
    Posts
  • #1852
    Šarūnas
    Keymaster

    Pamažu lipdau (jau ne pirmą mėnesį) trečią savo dviratuką… Iš tikro tai yra jau motociklas, tačiau padarytas, kad atrodytų kaip dviratis… Laikinai su pedalais, sėdynė dviratinė…

    201109303608.jpg

    Aparatui dar toli iki pabaigos, tačiau jau įgauna formą… Motoras Crystalyte x5303, akumuliatorius 22S1P A123 20Ah (72V, 1,45kWh), integruotas 2,4kW įkroviklis…

    Daug dėmesio skyriau amortizatoriams. Priekinis Marzocchi Shiver DC (eiga 20cm), galinis Marzocchi Roco orinis. Beje, rėmą gamino Linas. Su minimaliu mano įsikišimu, bet visi nuopelnai jo. :) Rėmas iš nerūdijančio plieno. Po virinimo nusmėliuota ir chemiškai nupoliruota.

    Tiesa, ant šio aparato planuoju sudėti veidrodėlius ir tvarkingas šviesas: posūkius, gabaritus, stabdžius, žibintą… Gal pavyks Xenon sutalpint, nes tai geriau už bet kokius dabartinius LED.

    Planuojamos aparato charakteristikos:

    Max greitis – 85 km/h

    Max galia – >10kW

    Įveikiamas atstumas 70km/h greičiu: 30km

    Įveikiamas atstumas 50km/h greičiu: 50km

    Įveikiamas atstumas 30km/h greičiu: 100km

    Įkrovimo tiesiai iš ~220V trukmė: 30 min.

    Numatomas savadarbis motoro valdiklis, taip pat BMS. BMS bus hibridas tarp tarp savadarbio ir mano įmonės gaminamo. Čia ekrano vaizdo pavyzdys:

    201108193400.jpg

    Žinoma, bus ir galios skaičiavimai bei tikslus % talpos likutis bei prognozuojamas likęs atstumas.

    Taip atrodo šiek tiek pastiprintas ratas:

    201110053615.jpg

    #3314
    Tadas
    Participant

    Nerealus aparatas.Labai smagu buvo pralekt su Lino komplektacija.Siaip man sita Lino isbaigta versija pati geriausia dizaino prasme nes tikrai primena daugiau motocikla ir svarbiausiai tie pedalai negadina vaizdo.O tai tas 70km/h 30km atstumas realus su 1,45kWh akumu?

    #3315
    Šarūnas
    Keymaster

    Dar neteko išbandyti, bet ankstesni bandymai su mažesniais akumuliatoriais ir įvairūs modeliavimai sako, kad skaičiai maždaug tokie…

    #3316
    agniusm
    Participant

    Super atrodo ir kruopstus darbas visada dziugina aki. Tikriausiai pakaba apsiejo nemenkai ? :) O kaip apsvietimui naudoti tie cree led? kiek pats maciau ziebia gana neblogai:)

    #3317
    Šarūnas
    Keymaster

    Turiu aš keletą tų “12W” LED su reflektoriais. Deja reflektoriai visiškai netinkami transporto priemonėms – akina priešpriešais atvažiuojančius, taip pat fokusuoja tik į tašką… Kita bėda su jais – neegzistuojantys normalūs balastai. Turėjau keletą, tai arba iškart neveikė, arba mirė po valandos… Na ir trečioji problema – tie LED stipriai kaista. Reikia kažkokio rimto radiatoriaus jiems.

    Mieliau įsimesčiau xenon… Vien pagal naudingumo koeficientą gaunasi geriau nei LED. Problema tik didelė kaina ir didelis balastas.

    O pakaba jo, atsiėjo normaliai… Galinis amortizatorius, šiaip, gan pigus, kokie 700 Lt ebay (naujas). Na o šakė tokia nauja apie 5000-6000 Lt. Pirkau naudotą, 9 metų senumo… Reikia kapitalinio remonto.

    #3318
    agniusm
    Participant

    700 gan pigu… :DDDD Uz tavo pakaba visas motociklas iseitu naudotas:) Jau tada ir rema reikejo lipdyti is anglies pluosto:)

    As eBay maciau specialiai dviraciam parsiduoda zibintai su cree led’ais ar cia tie ir nesifokusuoja? Na o naudingumo koeficientas turi omenyje liumenai vs sroves stiprumas ? Kiek supratau cree led geba 1000lm su maziau nei 10W

    #3319
    Šarūnas
    Keymaster

    Na, jei skaičiuoti ką už 700 galima nupirkti, tai galima drąsiai teigt kad ir automobilis išeina… Beabejo, suma didelė, ir netgi labai didelė. Bet už tokius pinigus joks kitas padorus amortizatorius neišeina.

    Naudingumas yra candelos vs. W. Mačiau tuos dviratinius cree, bet kaina užlaužta iki tokio lygio, kur jau principai nebeleidžia pirkti.

    #3320
    Valdas666
    Member

    Puikus darbas,smagu butu pamatyti youtube kaip lekia per kroso trasa sitas zveras.As tik viena niuansa pastebeciau,bateriju deze padengti tarkime karboniniu audinuku,siluetas motociklo bus lengvesnis ir greitesnis.

    Anyway cia tik mano nuomone.

    O bendrai SUPER

    #3321
    Linas
    Participant

    Pagal projekta bateriju deze ir turetu buti dengta karbonu :)

    #3322
    Šarūnas
    Keymaster

    Aš bandysiu sukišti prizmatines A123 celes, kurioms, deja, reikalingas spaudimas. Taipogi bandysiu sukišti du įkroviklius, o ten jau dešimtosiom milimetro tikslumo reikia. Deja to niekaip nepasieksiu su visokiais karbonais…

    #3323
    Šarūnas
    Keymaster

    Kaip jau buvau užsiminęs, skubu šį aparatėlį davesti iki važiuojančio stovio. Mikliai paišau BMS:

    eQDjP.png 

    Tik neskubėkit džiaugtis – tai masinei gamybai visiškai neparuoštas ir plačiam naudojimui netinkamas vienetinis gaminys. Bet šiam kartui gal bus gerai, svarbiausia galėčiau saugiai krauti ir iškrauti akumuliatorių… Laikinai bus padarytas detalių kratinys, apjungiantis dvi tokias plokštes, Emus BMS, bluetooth modulį ir du serverinius maitblokius.. :) Balansavimo srovę bandysiu išspausti 2A. 

    Taipogi įsigijau androidinį telefoną SE Xperia Active:

    sony_ericsson_xperia_active.jpeg

    Tai vienas iš labai nedaugelio telefonų, atsparių vandeniui (iki 1m gylyje), taipogi su saulės šviesoje matomu ir braižymui ypač atspariu ekranu. Dėsiu šitą daiktą ant vairo, kur matysiu energijos sąnaudas, greitį, prognozuojamą likusį atstumą ir kitą informaciją, siunčiamą iš BMS. Telefono programa dar yra rašoma, tačiau turėtų atrodyt kažkaip panašiai (čia labai sena foto):

    Android_EVGUI_1.jpg

    #3324
    Šarūnas
    Keymaster

    Taigi, ligas nuvijau šiek tiek į šalį ir toliau dirbu šiuo klausimu. Aparatas šiuo metu yra tokioje pozoje:

    021.jpg

    Tai pirmas kartas, kai prie šio motoro prijungiau valdiklį. Pastarąjį pasiskolinau iš Lino. 12 galios tranzistorių, tai kokius 100A gal ir laikytų. Tik kad laidai labai ploni ir nespėsiu jų pakeisti iki parado, taigi teks palikti maksimalų normaliuoju būdu nustatomą 50A ribojimą.

    Sukasi lyg ir neblogai. Reiks viską kažkaip greituoju būdu gražiai sukabinti ant rėmo.

     

    Su BMS reikaliukai štai tokie. Pagal planą turėjo atrodyti kažkaip taip:

    Untitled.png

    Tačiau man nepakako laiko įsisavinti CNC ypatumų, todėl ėjau tiesiausiu ir liūdniausiu keliu:

    017.jpg

    Taip, tiesiog susukau varžtais…Taip tikrai nepaliksiu, reikės išsidrožti normalias šynutes ir sutvarkyt. Tokie pakai bus du, kol kas surinkau tik vieną.

    Taipogi čia matote stipriai išskersto, modifikuoto ir perprogramuoto Emus BMS Control Unit vidurius, šalia gulintį modifikuotą Emus BMS Bluetooth module.. Na ir telefoną su Emus BMS programa. Tas ekrano vaizdas yra tik demonstracinis, galimybėms perteikti. Telefono ekrano vaizdas:

    screenshot_2012-04-12_2039.png

    Vėliau visus laukus susidėliosiu pagal savo poreikius, įsidėsiu didelį greičio indikatorių ir pan.

    Programa turi visą meniu su daugybe techninių parametrų, pvz.:

    020.jpg

    0191.jpg

    Meniu vaizdas telefone:

    screenshot_2012-04-12_2204.png

    BMS programa dar toli gražu nėra baigta, taigi dalis funkcijų dar neveikia ir yra šiek tiek klaidų (pvz, neteisingai skaičiuojama Total Voltage :)).

     

    Dar tęsiu temą apie serverinį įkroviklį… Perdarymo eigoje atrodė taip:

    IMG_20120329_195824.jpg

     

    Čia jau pervynioti transformatoriai:

    010.jpg

     

    O vat taip atrodo įmontuota į akumuliatoriaus dėžę (2 vienetai):

    002.jpg

    007.jpg

    009.jpg

     

    Beje, dar neatlikau rimtų testų ir matavimų, bet panašu kad dirba gerai ir galės atiduoti apie 1.5kW/vnt (vietoje buvusio 1.2kW), taigi sumoje, nei daug nei mažai – 3kW krovimo galios :) Dabar jau nebespėsiu padaryt, bet vėliau BMS galės valdyti krovimo galią.

     

    Na tai šiam kartui tiek :)

    #3325
    agniusm
    Participant

    Nu geras, tik tiek?? :) Is kur tiek laiko imi? Pakrovejas super.

    #3326
    Šarūnas
    Keymaster

    Laiką iš draugės vagiu… :) Po renginio būsiu stipriai skolingas.

    Taipogi man talkina kolega Rytis – programuoja BMS. Man jau fiziškai nebūtų pakakę laiko dar ir tuo užsiimt. O androido programa yra įmonės projektas, daromas kitų žmonių (tik šiom dienom damušinėja, tai man labai pasisekė).

     

    Na ką, pasiruošimui lieka viena diena ir dvi naktys… Vis dar neįsivaizduoju kaip spėsiu iki renginio, matyt daug funkcijų veiks ne pilnai.

    #3327
    agniusm
    Participant

    Jo, drauges kencia:) Man pastovia: “Visai man laiko neskiri”. Na pas mane tik uzplanuoto voltmetro truks, kitaip sakant neaisku kiek degalu bake liks..

    #3328
    aleksanderis
    Participant

    Saunu!!!Sarunai. Pirstas i virsu!

    #3329
    Šarūnas
    Keymaster

    Bus matyt ar aš pats spėsiu srovės matavimą padaryt ir sukalibruot.. Gali būti kad irgi tik iš įtampos teks spręsti važiuot toli ar ne :)

    #3330
    Šarūnas
    Keymaster

    Na ką, tik dabar grįžau iš darbo… nuveikiau nemažai darbų: perdariu kontrolerį pakeičiau laidus, surinkau antrą baterijos paką.. su kolega ilgai debuginom softą ir, panašu, jis jau funkcionuoja pakankamai, kad galima būtų krauti ir iškrauti.

    Dar bėda: celės, pasak dokumentacijos, turėjo būti 6.8mm storio, o realiai yra 7.25mm, todėl nebetilpo į dėžę ir į rėmą… tai teko išimti dvi celes ir palikti 20vnt.

    Deja nuotraukų šįkart nebus – visai ne tas galvoj buvo.

     

    Liko dar daug darbo, taigi kelsiuosi 5:00 ir lėksiu toliau dirbt.

    #3331
    Valdas666
    Member

    Na tiesiog super,beje su sita xperia mano bobiko pirmas vaziavimas filmuotas bei jo greitis matuotas.Budinu meistriuka ,testi darbus ir jei viskas gerai pavyks prasysiu kolegu pagalbos sukryzminti Xperia active su el.bobiku.

    #3332
    E-MAX
    Participant

    Sarunai , pagal ka programuotojai kastuoja , ir kiek jei nepaslaptis ?

    norejau kazkada softa ant pc uzsisakyt bendravimui su MV , bet pabijojau net uzklausa duot.

Viewing 20 posts - 1 through 20 (of 24 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.