Home Forums Bendras Automobilio konversija

Viewing 20 posts - 1 through 20 (of 52 total)
  • Author
    Posts
  • #1936
    agniusm
    Participant

    Sveiki. Norejau pasiklausti nuomones, gauti patarimu del konversijos. Su broliu zadame nusipirkti VW Scirocco GTII konversijai. Automobilio mase apie 780kg, nera vairo stiprintuvo ABS ir panasiu elektronikos irenginiu. Galvojam apie warp 9, bet sakau as gal truputi per daug tokiam automobiliui. Tikslas tureti kazka kasdieniniam vazinejimui ir kartais tureti tos galios pasimaivyti:)

    Toliau, kaip su akumuliatoriais? Galvojam apie Winston (ex TS) 100ah celes, tik va neaisku ar pakaks 45 ar vis del to geriau 50? Kokio galima tiketis nuvaziuojamo kelio, 100km?

    Gal kas susidures kaip su adapteriu i varikli, perdavimu nuo asies i greiciu deze? Maciau yra pagamintos specialiai scirocco adapter plate apie 850USD, gal galima Lietuvoje pasigaminti pigiau?

    Akumuliatorius mastau,kad desime i bagazine, pjausiu dugna ir ileisiu aliumine deze, kad liktu ir bagazine ir prie akumuliatoriaus gan patogu butu prieiti.

    Kaip Su kontroleriu? Ar ziuretis netgain, kad sucouple’inti su warp ar soliton junior tiktu? Gal curtis neblogi? Kaip as isivaizduoju tai 500A turetu pilnai uztekti.

    Butu naudinga nuomone susidurusiu praktiskai

    #4699
    Tadas
    Participant

    Agniau del variklio tai neperdaug nes vistiek noresi smagiau kartais pralekt o rezervas dar niekam nepamaise.Tik as siulyciau pasizvalgyti i Kostov variklius kurie pigesni ir jei neklystu gaminami europoje dar vis.Del akumu tai jei gali rinktis geriau det CALB.Adapteri tikrai rasi kas pagamins Lietuvoje gi yra normaliu firmu kur turi iranga ir kazkuo garantuoja uz savo produkta.Siaip gi pats manau matei amerikonai patys pasitekina pasivirina namuose bet tik neaisku kaip paskui su popierizmu gaunasi ekspertizei praeiti.Siaip del tu visu reikalu labiausiai naudingi butu Mindaugo patarimai tai cia gal Sarunas kazka labiau gales tau padet.

    #4700
    E-MAX
    Participant

    Agniau del to adapter plate tai UAB laumetris man siule padaryti uz 300lt su savo plazma

    iskaitant 2cm storio 45cm skersmens metalo laksto kaina .

     

    o apie kauna dar ir tokia Eurotechnika pasuk , nes velena grudinta gana pigiai ir kokybiskai padare . virs 1000lt kazkur isejo , bet visgi ji suka 450ag motoras.

    #4701
    E-MAX
    Participant

    pamirsau kad 300lt be aptekinimo darbu , nes visgi taip tiksliai sake neispjauna kad ir cnc.

    #4702
    Šarūnas
    Keymaster

    ..įdomu apie kokias jie ten cnc kalba… Pilnai pakanka pjauti netgi vandeniu, o CNC ti iš vis bet kokių tikslumo bus per akis, tik kad procedūra lėta ir brangi. 

     

    Agniau, dugno nepjauk, turėsi bėdos. O jei labai jau nori, prieš tai konsultuokis su techninių ekspertizių įmone.

    Dar klausimėlis. Kiek pinigų žadi išleisti? Geriau iš anksto pasiplanuokit, susidarykit tikslų darbų ir pirkinių sąrašą. Garantuoju, bus daug netikėtų ir didelių išlaidų. 

    P.S. o apie smart fortwo perdarymą negalvojot? Man atrodo tobula miesto mašinytė… Lengva, erdvi, prisiparkuosi bilekur ir bilekaip… O dar elektromobiliams parkavimas nemokamas.

    #4703
    danas
    Participant
    Quote:
    o apie smart fortwo perdarymą negalvojot? Man atrodo tobula miesto mašinytė… Lengva, erdvi, prisiparkuosi bilekur ir bilekaip… O dar elektromobiliams parkavimas nemokamas.

     

    Turiu Smart Fortwo, bet jis dabar benzininis, :). Sarunas teisus del patogumo, manau pilnai uztektu 50-70 km nuvaziuot per diena iki darbo ar po miesta…

    Patogus butu variklio montavimas, nes visa galine pakaba su amortizatoriais, pusasiais, pavaru deze ir varikliu ant remo, kaip atskiras vezimelis. Akumuliatorius galima talpinti po dugnu dezeje, nes turi apie 10 -15 cm ertme po visu salonu nuo grindu iki dugno plastmasines apsaugos. Nera vairo stiprintuvo, tik reiketu elektros sistema adaptuoti…Kebulas pakankamai tvirtas, apdailos detales kaip sparnai, durys ir kiti dangciai plastmasiniai.

    Smarto svoris 720 kg,

    variklio galia 40kv

    ilgis 2,5 m

    plotis 1,5m

    aukstis 1,6m

    #4704
    E-MAX
    Participant

    Sarunai , Jie turi CNC plazma cutteri. skyliu tik beda nepjauna , bet sugreziot gali su kitom staklem (kainuos papildomai ) . Ir seip jie pastoviai gamina zemes ukio padargus ,o neuzsima vien gaminimu pagla uzsakimus , tai pigesni honorarai iseina .

    #4705
    agniusm
    Participant

    Dekui visiem uz kometarus. Nenoretume islysti is 30k biudzeto. Kol kas neaisku. Mes neplanuojam visko iskart pirkt, po truputi. Pirma automobilis ir motoras su kontroleriu. Akumuliatorius paliksim galui nes per 1.5 metus gali smarkiai atpigt o gal kazkas naujo islys. Smarto nenorim, skarbonke. Didmiestyje gerai. Scirocco kita vertus 4 vietu, namaza bagazine o ir svoris tik 60kg didesnis uz smarto. Del automobilio jau apsisprende.

    Del Kostov ir Linas rekomendavo paziureti, pasniukstineti. Va kokios galios motoro reiketu, kokios itampos? Nzn pagal ka rinktis ir i ka kreipti demesi. Maniau apie 144 ar 160V sistema, bet nesu tikras.

    #4706
    Šarūnas
    Keymaster

    Dėl įtampos apsisprendimas būtų sekantis:

    1. Rasti DC/DC keitiklį 12V akumuliatoriaus krovimui (tinka AC/DC 12V meanwell keitikliai – Mindaugas naudoja)
    2. Rasti motoro valdiklį pigų ir gerą
    3. Rasti tinkamos įtampos motorą
    4. Rasti tinkamos įtampos įkroviklį
    5. Rasti tinkamos įtampos salono šildytuvą

    Turint šių komponentų sąrašą bus jau gana paprasta nuspręsti dėl įtampos :)

    Tiesa, esant žemesnei įtampai šiek tiek atpinga BMS, o esant aukštesnei – susitaupys ant laidų (mažesnė srovė, plonesni laidai).

    #4707
    agniusm
    Participant

    Dekui, tai kaip suprantu 12V akumuliatoriaus krovimas reikalingas pagal reikalvimus? Negalima 12V irengimu tiesiai jungti nuo keitiklio?

    Del salono sildytuvo tai kazkur skaiciausi kad galima persidaryti is rubu dziovinimo masinos, Linas sake, kad keraminiai naminiai neblogai tai sakau, kad toki dalyka bandysiu lipdytis vietoj pats.

    Ikrovikli ziurinejausi Elcon.

    Variklis tikriausiai tas Kostov kadangi labai nemazai susitaupys muitam ir siuntimam.

    Kiek supratau akumuliatoriu itampa tures but didesne nei nominali variklio del voltage sag (sita da reiks pasistudijuot)?

    #4708
    Šarūnas
    Keymaster

    Taip, 12V akumuliatorius yra būtinas. Nors ir man teko matyti motorolerių visokiausių be papildomo akumuliatoriaus, bet mūsiškiai ekspertai ima tiesiog panikuoti jei neranda tradicinio švininio 12V akumuliatoriaus be jokios papildomos elektronikos. Va ir man kadaise dėl to buvo panikuojant atsakyta “ant šito aš tikrai nepasirašysiu”.

    Elcon – teisingas pasirinkimas. Nors ir matmenys gan dideli, daiktas patikimas ir dar turi CAN (papildoma opcija).

    Dėl salono šildymo. Reikėtų atskirti šilumonešio ratą nuo variklio ir statyti tradicinį kaitinimo elementą (kaip virduliuose), maitinamą nuo traukos akumuliatoriaus. Tokiu būdu reikės tik minimalių perdarymų. Na o tiesiogiai orą šildantys visokie buitiniai tenai, nors ir užkaista momentaliai, yra blogai – labai išsausėjęs oras ir degančių dulkių smarvė. Ekspertai leidžia, bet pačiam nelabai miela.

    Motorui yra beveik visiškai dzin kokia ta įtampa, nuo to priklauso tik apsukos. Todėl sistemos įtampą rinkis pagal elektroniką – maksimali akumuliatoriaus krovimo įtampa (3.65V/cell LiFePO4 atveju) turi būti mažesnė nei laiko valdiklis ir kita elektronika.

    #4709
    danas
    Participant

    Dar norejau pasidometi kaip jus ivertinate reikalinga (butina) variklio galia kW (el variklio) automobiliui pavezti, nes maciau pavyzdi kai smart teturejo 10 kW, o turbut agnius des 50 kW ar daugiau, o automobiliai pagal mase panasus. Cia taisykle kuo daugiau – tuo geriau galioja? :)

    #4710
    agniusm
    Participant

    Va va, man sis aspektas irgi neaiskus. Sakykime raso, el. variklio nominali galia yra 30kw.

    Imam vidaus degimo varikli, kad ir sito pacio scirocco kurio galia 95Ag. Kaip as isivaizduoju, 95ag yra ties ratais o el. variklio galia rasoma be perdavimo, taigi galia ties ratais tureciau suzinoti paprasciausiai sudaugines variklio galia ir tam tikro begio perdavimo santyki?

    Del motoro ir sistemos itampos as manau, kad vis del to yra pasirinkimas. Det 96 ar 144 ar 160 ar 220V varikli. As vis del to buciau likes derinti taip kad variklis galetu suktis maks. leistinomis apsukomis ir nebut ribojamas akumuliatoriaus. Del to ir maniau kad 144V yra optimaliai per viduriuka. Visgi noreciau 130kmh maksimalaus greicio o kiek skaitinejau ev album ta daro su 120V sistemom.

    Dugna visgi noreciau pjauti ir padaryti deze kad issaugoti bagazines talpa. Jei taip negalima, tada pagal reikalavimus padaryciau, o po to pakeisciau kaip man reikia. Kaip tokis variantas?

    Toliau, kaip su akumuliatoriaus apsiltinimu ir sildymu? Sakau galima kazka sugalvoti kad ziema minimaliai ijungus i tinkla ji pasildytu iki +5, o ryte kai jau reikia vaziuoti butu viskas gatava ir akumuliatoriaus nesiurbtu. Gal yra kazkoks racionalesnis metodas?

    Sarunai, tu tikriausiai dug susidures, jei butum mano kailyje, ka rinktumeisi turedamas 30k biudzeta? variklis, kontroleris, celes, esminiai komponentai? Man reiketu 100km nuvaziuojamo kelio. Pas Mindauga berods yra apie 13kwh akumuliatorius ir sakesi nuvaziuojes apie 80km, jei pas mane butu 14.4kwh, automobilis kaip as isivaizduoju per puse lengvesnis ar nors kiek i ta 100km puse taikyciaus ar vis del to reiketu daugiau?

    Dekoju

    #4711
    danas
    Participant

    sveiki

    3898af70.jpg

    #4712
    danas
    Participant

    Buvau rades kaip padaryta pas vokiecius smart bateriju deze (nuoroda auksciau), 96V 100AH LiFePo4 baterijos, vaziuoja iki 100km, variklio galia 20kW, max trumpalaike variklio galia 40kW.

    Vaziavimo max greiti perskaiciosi pagal variklio sukius, pvz dabartinis Smartas prie 3000aps/min variklio sukiu, 6 pavara veza 110km/h, o variklis gali issisukti iki 5000 aps/ min :)) … nors tik 0,6 litro varikliukas.

    #4713
    agniusm
    Participant

    Del greicio vikas aisku. Man del galios idomu. Zinau kaip jauciasi scirocco su 90AG noreciau panasius skaicius zinoti kad galeciau lyginti ir kazka keisti jei man taip atrodys. Del smartu gal neberasom sioje temoje nes neaktualu kur ir kokios ten dezes. Bus man paprasciau ir kitiems lengviau susirast info jei bus atskiros temos.

    Aciu

    #4714
    Šarūnas
    Keymaster

    danas:

    Nuotraukoje – geras blogos konversijos pavyzdys.  

     

    Agniau:

    Quote:
    Kaip as isivaizduoju, 95ag yra ties ratais o el. variklio galia rasoma be perdavimo, taigi galia ties ratais tureciau suzinoti paprasciausiai sudaugines variklio galia ir tam tikro begio perdavimo santyki?

    Ne. Motoro galia paprastai yra rašoma jo įėjime, o išėjimas bus padauginus iš naudingumo koeficiento. Įvertinant transmisiją ir imant vidutinišką motorą, naudingumas bus apie 85%, taigi, nominalią galią dauginam iš 0.85 ir gaunam ką turim jo išėjime į ratus.

    Transmisijos perdavimo koeficientas keičia čia apsukas ir sukimo momentą, o galios – ne (išskyrus porą % nuostolių). 

    Quote:
    Visgi noreciau 130kmh maksimalaus greicio o kiek skaitinejau ev album ta daro su 120V sistemom.

    Įtampa ir greitis neturi nieko bendro. Realybėj maksimalus greitis bus ties ~80% motoro maksimalių apsukų (priklausomai nuo motoro tipo ir galios).

    Kaip pasirinkti tinkamą įtampą jau sakiau. 

    Quote:
    Dugna visgi noreciau pjauti ir padaryti deze kad issaugoti bagazines talpa. Jei taip negalima, tada pagal reikalavimus padaryciau, o po to pakeisciau kaip man reikia. Kaip tokis variantas?

    Jei nori rimtai užsiimti, siūlyčiau daryti normaliai. Pasikonsultuok su ekspertais (pvz., UAB Transporto Studijos) ir tik tada spręsk ką daryti. Jei negalima, reiškia negalima. Galima taip bėdos prisidaryti – dar persmeigs koks balkis avarijos metu… Menki juokai. 

    Quote:
    Toliau, kaip su akumuliatoriaus apsiltinimu ir sildymu?

    Mes sprendžiame šią problemą. Viso pako šildymo sparta ~ 1°C/min. Deja sprendimas yra giliai integruotas į mūsų Emus BMS ir atskirai neprieinamas. Sprendimas dar projektavimo stadijoje, bet už poros mėnesių jau matyt galėsim kažką pasiūlyt. Viso BMS su šildymu kaina ~1500€. 

    Quote:
    Man reiketu 100km nuvaziuojamo kelio. Pas Mindauga berods yra apie 13kwh akumuliatorius ir sakesi nuvaziuojes apie 80km, jei pas mane butu 14.4kwh

    Mindaugo Hondoje 3E yra 13kWh ir mieste be regeneracijos realiai tempia tik apie 50 km. Turint regeneraciją, važinėjant po tokį miestą kaip Vilnius, galima būtų pridėti ~5-10% atstumo.

    #4715
    E-MAX
    Participant

    Sarunai is kur trauki kad mechnines dezes naudingumo koficientas 85% ?

    jei toks naudingumo koficientas , tai metu ta mechanine deze lauk dedu hidrostatine su 80% naudingumu ir tureciau net nepajust kuru sanaudu padidejimo + didesne trauka nes motoro apsukos visada vienodos.

    #4716
    Šarūnas
    Keymaster

    Skaityk ką rašau – toks naudingumas gaunasi įvertinant motoro nuostolius.

    #4717
    agniusm
    Participant

    Chebryte, nebepradedam nauju gincu :D

    Dabar tokis man labai idomus dalykas del LiFepo4 bateriju. Daug skaitau ir ziuriu vaizdines medziagos ir man susidaro toks ispudis, kad begales zmoniu isvis nenaudoja BMS. Jie vadina tai Bottom Balance. Ta padaro viena karta pries surenkant baterija. Nenoriu pradeti kazkokiu gincu, bet daug praktisku pavyzdziu, kad celes neiseina is balanso. Apcia subalansuoja iki 2.75V ir tiek. Pvz EVTV laidoje sako, kad celems nepavojinga buti pakrautom iki virsutines ribos 4.2V, gamintojai ta riba teoriskai sumazino iki 3.65V. Nzn kaip cia ka manyti, Sarunas dabar turetu papriestarauti kadangi jie daro savo BMS, bet idomu butu, kad pakomentuotu nesaliskai.

    Del visu nuostoliu mano nuomone yra tokia, kad visada bus driftas apie 20% kadangi siame reikale per daug faktoriu salygoja per daug parametru ir teoriskai kazka skaiciuoti tiksliai nera prasmes. As ziuriu kas yra pagamintas, koks svoris, variklis, akumuliatorius ir ka is to spaudzia. Tuo remdamasis darau kazkokias isvadas pritaikydamas sau su 20% paklaida ir manau, kad tai ganetinai tikslu siame reikale.

    Yra tokia mintis pas mane, labai slidi ir pavojinga kisenei:)

    Pasirode yra tie A123 moduliai. As pamaniau Pasiimti Kostov 9″ 220V varikli, suporinti su Siliton JR kontroleriu ir viska pajungti su A123 42S3P 2x moduliais. Kiek yra praktisku naujienu, tuose moduliuose daznas dalykas ~2,3 blogos celes. Perkant uzsisakyciau keleta papildomu, kad testavimo metu islindusios blogos celes galetu buti pakeistos. A123 konektoriai lituojasi juos pagrandzius. Tokiu atveju as pilnai galeciau isnaudoti kontrolerio galia 10C (600A) vietoj 3C(180A) naudojant Winston ar CALB 250V 60Ah sistemoje. Prie to reiketu prideti ir svori + turi ir kaina. Viliojanti rizika.

Viewing 20 posts - 1 through 20 (of 52 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.