- This topic has 25 replies, 5 voices, and was last updated 11 years, 7 months ago by agniusm.
-
AuthorPosts
-
2012/05/02 at 18:42 #1939DariusLMember
Galvoju apie e-triratį naudojimui “prie ūkio” – pieną iš ganyklos parsivežti, į miestelį nuvažiuoti. Turėtų pavežti iki 300 kg (įskaitant vairuotoją), greičio užtektų iki 30 km/h, vienu pakrovimu norėtusi nuvažiuoti iki 50km, važiuoti priseitų prastai prižiūrimais žvirkeliais (vietovė kalvota). Apie kokias komplektuojančias dalis reikėtų galvoti? Gal kas esat matęs panašų prototipą?
2012/05/02 at 19:19 #4762NikorParticipantRusiškame internetiniame puslapyje yra toks http://epowerbikes.ru/archives/1780
Kažkur tai čia http://electrotransport.ru mačiau jo kurimo “logą”, bet nerandu kol kas.
2012/05/02 at 22:08 #4763agniusmParticipantAs manau kad su tokiu svoriu gali buti problemu. Kaip tik pagalvojau apie toki muravej: http://www.autogidas.lt/muravej-muravej-1986-02975937.html , bet tokiam svoriui manau ir kuzava ir pakaba reiketu gerokai tobulinti
2012/05/03 at 08:06 #4764DariusLMemberTas rusiškas variantas pagal aprašytas technines charakteristikas pilnai tinkamas (gal net per geras). Gal galėtumėte ekspertų žvilgsniu įvertinti kokie konstrukciniai trūkumai akivaizdūs?
Muravej kaip donoras irgi atrodo patrauklus variantas, koks jo vežamas svoris pagal pasą jeigu manote, kad su kuzavu vežant 200kg gali būti problemų?
2012/05/03 at 09:21 #4765agniusmParticipanttikrai neisivaizduoju kokia reistina mase. Reiketu pasiknaisioti internete. Perdavimas kardanu, manau imanoma padaryti, ziurint aisku kokios lesos projektui
2012/05/03 at 10:42 #4766DariusLMemberNa va Vikipedija rašo :
Сухая масса 258 кг (для моделей 5.402-03 и 5.402-03К, открытая грузовая платформа) или 285 кг (для модели 5.403-03Ф, фургон). Грузоподъемность 410 кг (для моделей 5.402-03 и 5.402-03К) или 375 кг (для модели 5.403-03Ф).
Bet kuriuo atveju daugiau nei man reikia.
Nesupratau kam perdavimas kardanu, o ne geriau po hub’ą ant kiekvieno rato kaip rusiškame variante (arba tik ant galinių)?
2012/05/03 at 18:40 #4767ŠarūnasKeymasterNa tas rusiškas tai baisus tiesiog. Sunkiai įsivaizduoju konstruktoriaus rankų kreivumą.
Hubas tokiam svoriui netinka, nes jis visas realiai kaba ant 2 aliuminių diskų (hubo sienelių), kurių storis kokie 2mm. Gal ir gerai kol apkrova statinė, bet su šoniniais smūgiais tikrai ilgai nelaikys. Tokiu atveju reikia kito sprendimo – grandinė, reduktorius, kardanas/pusašis…
Taipogi to daikto akumuliatorius yra visiškai apverktinas. Naudojant kasdien, keisti turėsi kas pusę metų.
2012/05/03 at 19:13 #4768agniusmParticipantApie hubus tikrai nera nei kalbos, reikia kazko mazesnio ieskoti panasaus i trans warp motorus kurie jungiasi tiesiai prie kardano(muravej atveju) ar pusasio. Na, svoris zinomas, reikia ivertinti akumuliatoriau svori + kitu komponentu ir galima bus isivaizduoti kiek pienelio galima bus pavezt. Dariau, pirmiausiai reikia ziureti i biudzeta. As ne specialistas siame reikale, bet isivaizduoju kad pavezti 300kg reikes siek tiek galios. Aisku padeda kad nereikia didelio greicio ko deka galima bus didinti galia.
Tokiam atstumui manau reiketu apie 7.5kwh akumuliatoriaus (jei 1km=150wh), o tai 16 (jei 48V sistema) 160ah pvz TS celiu po 160ah = ~3300USD + siuntimas muitai. Ju svoris butu apie 90kg. Tagi speliojant su varikliu ir kitais barskuciais apie 130kg? Nzn ar as cia teisingai skaiciuoju, kiti pataisys jei ka :)
2012/05/03 at 21:29 #4769DariusLMemberPagal aprašymus rusų internetuose ne kardanas ten – grandinė su reduktorium ; “Задняя подвеска – независимая, заднее колесо приводится в движение посредством роликовой цепи, через редуктор, расположенный в центре заднего моста.”
Tai siūlot taip ir palikt orginalią grandinę su reduktoriumi?
Dėl biudžeto kol kas tiksliai nežinau – norėtusi sutilpt į kokius 7000 LTL, bet panašu, kad tai nerealu. Jeigu kas turit kokių minčių parašykit kokius konkrečiai komponentus (variklį, akumuliatorius) Jūs naudotumėt ir kodėl. Na ir dėl kainų tų komponentų Jūsų pasamprotavimai būtų įdomūs.
2012/05/04 at 07:05 #4770LinasParticipantSarunai siek tiek isiterpsiu del hub variklio tinkamumo, jei naudoti tinkama huba tai tikrai jis laikys, pats dabar modifikuoju 6kw huba, tai jis tikrai rimtesnis yra nei dviratiniai, plius yra ir tokiu, prie kuriu sukasi ratlankis ir tvirtinimo asis is vienos puses, ten dar rimtesne konstrukcija.
Dariau, truputi pasvarstymu: jei biudzetas ribotas, apie hubus net negalvok, pigiausias variantas butu apsilnakyti autokrautuvu servise arba per skelbimus paieskoti kas koki dalim parduoda, tai gautum ir varikli ir valdikli, zinoma ne nauji, bet pritaikyti pastoviam darbui. o vat akumuliatorius reiketu pirkti naujus arba ieskoti skelbimuose mazai devetu ir tik lifepo4, kas del bms, mano manymu geriau kad ir pigus kiniskas nei is vis jokio.
Kadangi greitis nedidelis galima galvoti ir apie mazesni akumuliatoriu kieki nei Agnius siule, bet sunku pasakyti, nes bus vaziuojama prastais keliais arba is vis bekele, bet kazkodel gavoje sukasi 3-4kwh talpa, cia labiau reiketu pasinagrineti koki evalbum.com ir ziureti pavyzdzius gal kas pagamines panasu daikta…
2012/05/04 at 12:02 #4771agniusmParticipantAs pilnai sutinku, kad tokios talpos pilnai uztektu vazinetis, bet vezios 300kg svori, tikriausiai ir pievom + minejo, kad vietove kalvota. Geriau truputi daugiau, nei maziau ir antra karta moketi siuntima, muita ir pan. Daug nepritaupysi. Del autokaru ir as norejau siulyti nes pvz Paulius is Kauno minejo, kad buvo rades bene uz 200lt. Taip darant tikriausiai ir sutilptum i savo + 1k biudzeta, aisq daug diy.
2012/05/05 at 06:49 #4772DariusLMemberAčiū visiem už patarimus ir prašau atleisti už durnus klausimu – aš tikrai “žalias” – pagal jūsų skyrelio aprašymą :)
Pažiūrinėjau aš čia visokias kinietiškas elektrorikšas – pagrindiniai parametrai beveik vienodi:
Motor: 48V or 60V / , 800-1000-1500W, brush DC motor
Transmission mode: Chain
Power consumption: 6-8-10kw. H/100km
Max Speed (km/h): 30-35-40km/h
Load Capacity: 250-300-350-450kg
Net weight: 300-380kgs
Batteries: 12V/130Ah X 4pcs (48V) or 12V/130Ah X 5pcs (60V)
Range per charge:110-130km
Charging time (Hour): 8-12H
Recharge cycles: 700
Ground Clearance: 200mm
Tai dabar jeigu aš savo agregatui Muravej pagrindu nusistatysiu tokius (žiur.žemiau) reikalavimus ar nebus tai drambliuko svajonės???
Motor: 48V /1500W,
Power consumption: 10kw. H/100km
Max Speed (km/h): 40km/h
Load Capacity: 300kg
Net weight: 300kgs
Batteries: ???
Range per charge:100km
Charging time (Hour): 8-12H
Dabar pora durnų klausimų:
a) Kiniečiai savo rikšoms visi kaip vienas naudoja švino akumuliatorius – ar tikrai geriau LifePo4. Kodėl?
b) Kiniečiai savo rikšoms visi kaip vienas naudoja grandinę ir reduktorių , kaip Jūs visi ir siūlote, bet gal vis tik galima būtų naudoti ir hubus , kad ir du tokius ant galinių ratų http://www.scootercatalog.com/750-watt-rear-hub-motor.html ?
Dėl reikalavimų gal nevisai aiškiai išsireiškiau, bet ganykloje ar vežant 300kg krovinį maksimalaus greičio nereikia – 10 -15 km/h per akis. 35-40 km/h greitis reikalingas važinėjant plentu. Važinėjimo plentu ir ganyklomis santykis maždaug 1:1.
Dėl biudžeto, jeigu vis tik nuspręsiu daryti norėčiau turėti agregatą patikimą, paprastą ir tvarkingą apie kurio nuolatinį remontą/tobulinimą galvoti nereikėtų, todėl senų pakrovėjų varikliai nelabai vilioja. Jeigu pasikonsultavęs su Jumis pamatysiu, kad kol kas patikimo, paprasto ir tvarkingo agregato piniginė neišneša – atidėsiu svajonę ateičiai.
2012/05/05 at 13:11 #4773agniusmParticipantna varikliai tikriausiai pragyventu mus, o seno autokaro variklis nirkuo ne blogas. profilaktinis remontas sepeciai ir guoliai. visgi siulyciau dc varikli o ne huba. Klausymas kokie pacio sugebejimai meistravime taip pat aktualus.
2012/05/10 at 07:58 #4774DariusLMemberSugebėjimai meistravime – švelniai tariant – ne kokie, pats tokio daikto tikrai nepsidarysiu, reikės ieškoti kas padarys. Todėl ir norisi , kad jau padarytas daiktas būtų paprastas eksplotavime ir reikalautų minimaliai priežiūros/ tobulinimų.
Būčiau dėkingas jeigu kas nors iš čia besirenkančių profesionalų atsakytų į aukščiau išdėstytus durnus klausimus.
2012/05/11 at 10:16 #4775agniusmParticipantDariau, kalbi apie payikima daigta, o hubus nurodai pigienas. Patikimas daigtas kainuos daugiau. toliau jei pats nemeistrausi, tai kazkiek kainuos ir renkantis hubus tik apsunkins fabrikavima. Manau, jei reikia patikimo gero daigto, reiketu pataupyti ir kol kas nelabai kas iseis.
2012/05/17 at 10:51 #4776DariusLMemberAgniau (panašu Tau vienam kantrybės su manim užteko) – iš kur man žaliam žinoti kas yra pigiena , o kas ne? Vat jeigu Tu (o dar geriau ir dar keletas forumo narių) pateiktumėt “tokiam daiktui aš imčiau” dalių sarašiuką su nuorodomis ir trumpu paaiškinimu kodėl, tuomet jau man pačiam būtų aiški bent jau galvojimo kryptis. Bet turbūt forumiečiams neįdomu taip smegenis pamankštinti, ir/ar laiko tokiems niekams nėra. Suprantu aš viską, bet jeigu kas nepagailėtų tokio pobūdžio patarimų – būčiau dėkingas.
2012/05/17 at 12:11 #4777LinasParticipantDariau, jau buvau rases savo pasiulymus, galiu pabandyti padetalizuoti brangesne versija su hubiniais varikliais:
hubinio variklio kaina ~2000lt, greitis apie 35-45km/h, ju tau reikes dvieju, tad jau turim 4k lt, tada valdikliai vel du po ~1k lt, taigi neskaiciuojant smulkmenu jau turim apvalu 6k lt skaiciu.
jei naudojam padeveta dc tipo varikli is elektrokaru tai galima varikli rasti 500-1000lt ribose, valdiklis galbut irgi kokie 500-1000lt, viskas priklauso kaip ka pavyks rasti.
akumuliatoriu kainas gali ziureti cia: http://www.ev-power.eu/Sinopoly-40Ah-200Ah/?cur=1
kaip buvau minejas tau reiketu kokiu 3-4 kwh talpos (16vnt 60ah arba 16vnt 90ah talpos.) 16vnt rasau del to kad 48v sistemai yra gan nemazas komponentu pasirinkimas.
2012/05/17 at 12:18 #4778agniusmParticipantDariau, manau daug kas užsivertę darbais ir dažnai negali atrašyti. Toliau bandyti kažką komplektuoti būtų galima jei pinigėliai jau bent vidutiniškai būtų prieinami išleisti. Biudžetiniam variantui reikėtu pasižiūrinėti ir aplankyti šiukšlynus pačiam. Iš krautuvo galima panaudoti variklį, valdiklį. Reikėtu pasižiūrėti parametrus, kokia galia. Pasikartosiu, jei pinigai ne sąlygojantis faktorius, imi ir perki rimtą, naują daigtą, tavo situacija kaip supratau priešinga, todėl reikėtų viską aiškintis eigoje, ką įmanoma gauti ir kiek tas kainuos, turint omenyje brangiausias išlaidas – akumuliatorių. Greitis finansine prasme manau didelio skirtumo neturi, labiau nuvažiuojamas kelias. Mano pasiūlymas yra toks, kad įsigyk, kad ir ta Muravej, nuardyk ko nereikia, žiurėk kas per transmisija ir kur ką galima sumontuoti. Pasverk kai nuimsi viską kas yra nereikalinga (Variklis, kuro bakas ir t.t). Tada jau bus aiškiau kokio variklio ieškoti. Atsimink, kad elektros varikliai ilgaamžiai ir naudoti keltuvų varikliai nėra prasti jei nesudegę. Toliau galima pasiaiškinti koks yra esamo ICE variklio aps. skaičius ir aiškintis ar reikės keisti perdavimo santykį.
Sunku čia visiem kažką patarti kai viskas kabo ore, bet turint tokius finansu manau kelias vienas, perpanaudoti naudotus įrengimus.
2012/05/17 at 13:40 #4779DariusLMemberDėkui Linai, dėkui Agniau,
Jau šiek tiek aiškiau. Gal dar galėtumėt paaiškinti kodėl negalima/neverta naudoti švininių traukos akumuliatorių (kaip daro kiniečiai savo elektrorikšose). Juk svoris čia ne pagrindinis ribojantis faktorius?
2012/05/17 at 13:53 #4780agniusmParticipantTodėl, kad jie daug sunkesni 5x, todėl, kad atiduodama srovė pastovi labai maža 0,5C, vietoj 5-30C, todėl, kad neilgaamžiai, keli šimtai ciklų lyginant su tūkstančiais lipo. Labai gerai čia tinka patarlė, skūpus moka du kartus, šiuo atveju gal ir 10 kartų. Kiek esu visur skaitinėjęs žmonės pasinaudoję švininiais akumuliatoriais negali atsidžiaugti naujaisiais.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.