A123 įkomponavimas aplink rėmą
|Šiek tiek pasikrapščiau rūsy kol viską nurinkau nuo dviračio (pasirodo, absoliučiai viskas nusiėmė su vienu 5 mm šešiakampiu) ir parsinešiau namo rėmą.
Pamažu dėliojuosi kaip gi geriau būtų tas celes sukrauti ir įtvirtinti. Celes reikia ne tik gerai įtvirtinti kad nejudėtų, bet ir apsaugoti nuo pažeidimo griūnant. Taip pat dar vienas reikalavimas – jas rekomenduojama suspausti tarpusavyje. Kol kas manau geriausia būtų gaminti dėžes iš 2,5-3 mm diuraliuminio plokščių. Diuraliuminis yra paprastas aliuminis su silicio priemaišomis – žymiai standesnis. Apsižiūrėjau rūsyje, turiu tik nedidelį tokio lakšto gabaliuką. Gal atsirastų koks vilnietis, turintis diuralio lakštą? Reikia maždaug kvadratinio metro. Atsiskaitau aliuminio supirkimo kaina arba alumi :)
Celių kontaktus tarpusavyje susukinėsiu su aliuminėm šynom, nes kitos išeities nėra: vienas kontaktas aliuminis, kitas neaiškus, dengtas nikeliu. Pastarasis turėtų lengvai virintis, bet su aliuminiu kontaktu per daug vargo. Žodžiu, sujunginėsiu mechaniškai.
Dar laukia BMS (Batterry Management System) gamyba… Bet ten jau elektronika, bus paprasčiau. Gal… :)
na tavo vietoje dėčiau ant bagažinės. Papraščiausiai celes viena ant kitos sudečiau ir viskas. O kodėl rekomenduojama dėti viena ant kitos ?
Daryčiau metalinį konteinerį ant bagažinės.
Ant bagažinės akumuliatorius jau dėjau ir prie šio sprendimo tikrai nebegrįšiu, nes yra labai rimtų problemų:
1. svorio centras gaunasi labai aukštai ir tai labai neigiamai atsiliepia valdymui. Tarkime, stovint prie sankryžos nulipus nuo dviračio (apsižergus) ir vos pakėlus priekinį ratą nuo žemės, dviratis iš kart virsta ant šono, net sunku nulaikyti. Tas svorio centras taip pat gaunasi ir gale, virš galinio rato. Tai taip pat labai neigiamai atsiliepia valdymui. Jau nekalbu apie tą variantą, kai nėra gilio amortizatoriaus…
2. Atkreipkite dėmesį, kad mano dviratis yra su galiniu amortizatoriumi, taigi tradicinės bagažinės ten neišeis uždėti. Sprendimas vienintelis, kaip ir buvau padaręs – speciali bagažinė, tvirtinama prie sėdynės vamzdžio. Deja, bet tam bagažinės-rėmo sujungimui tenka žiauriai didelis krūvis. Žinote kodėl 2009 rudens pradžioje likau be akumuliatoriaus? Todėl, kad ta bagažinė nulūžo ir visas akumuliatorius tėškėsi į žemę. Tik labai laimingo sutapimo dėka tai įvyko prie pat namų ir važiuojant labai lėtai. Ir dar gaisro pavyko išvengti. O bagažinę pirkau pačią tvirčiausią (ir brangiausią). Jei daryčiau dar tvirtesnę – lūžtų rėmas. Akumuliatoriaus svoris buvo 6,5 kg, o šio naujojo – 10 kg.
Tai dėlko toks rėmas netvirtas? jai sakai kad lužtų
Rėmas nesilpnas. Visų pirma, jis nepritaikytas tokiam svorio montavimui. Pažiūrėk šį paveikslėlį: http://e-motion.lt/2010/02/27/a123-ikomponavimas-aplink-rema/img_2970-e1263235381363-2/
Įsivaizduok kad ten gale kabo 10 kg (11 kg su visom skardom) akumuliatorius ir kad su juo nuvažiuoji ar nušoki nuo borto ar dar didesnio aukščio. Dabar primesk mintyse kokia apkrova tenka tiems statiems sujungimams… Viena bagažinė man jau nulūžo ir garantuoju, kad tą vietą sutvirtinus, lūžtų per rėmą.
Čia ne rėmas silpnas, o tvirtinimas durnas. Jei konstrukcija ir laikytų, vis tiek akumuliatorių kabinčiau aplink rėmą dėl anksčiau minėtos stabilumo problemos. Žodžiu, kol nepavažinėsi, nesuprasi.
Na aišku.Galvoju iki vasaros kanors nusipirkt.Beje paveikslėlio nerodo.
Sutvarkiau, jau turėtų rodyt.
Na jo.jėga dėdelė toja vietoja gaunasi.
Bet uždėjus bent jau taip kaip antroje nuotraukoje tai dviračio vaizdo nelieka.
Kito kelio nematau… O to dviračio vaizdo man ir nereikia. Pedalus ir pavaras matyt irgi nuimsiu. Tegul būna kaip lengvas krosinis motociklas.
Pavydžiu galinio shok’o :) Šiaip ar negaila tokiam dviratukui nuardyti pedalus? Visai smagu kartais su tokiu pasiduoti po miškelius. Čia jau gan rimta technika ir kokiam maratone galima sudalyvaut :D pagailek dviratuko :)
Jo, technika šita rimta. Miškais duotis žiauriai smagu, ypač jei turi daug skilso. :) Aš pastarojo neypatingai turiu, tai man iš tokio dviračio mažai naudos, na, tiksliau, neišnaudoju aš jo – kalnai nuo namų labai toli, vos kelis kartus per metus nuvažiuoju. O elektriniam dviračiui pigaus chlamo irgi sudėti neišeina – sulūš, išbyrės gabalais. Matau pats gaudaisi reikale, tai turbūt nereikia pasakot kas su kuo valgoma :)
Dviračio aš “nelaužysiu”, paliksiu galimybę ateityje vėl viską surinkti atgal ir turėti paprastą dviratį.
Aišku :) gaila aš tokio gero dviračio neturiu, bet pradedu mąstyt parduoti savo pirdą ir nusipirkus kokį geresnį full’o rėmą susirinkt padorų diratuką. O tada, jei dar turėsi, nusipirkt tą tavo pirmąjį variklį. Šiaip pažiūrėjau visai neblogas jis, man 30km/h tikrai pilnai pakaktų, tik norėčiau normalesnių akumų, kad bent 50-70km pavyktų vienu pakrovimu be problemų nuvažiuoti :)