Muitinė ir savarankiškas deklaravimas – 1 dalis
|Visi (dauguma?) perkam visokius gelžgalius iš trečių šalių. Priežastys įvairios, dažniausiai Lietuvoje tiesiog neįmanoma rasti reikiamos detalės, arba čia ji tiesiog 5 ar 10 kartų brangesnė…
Jei perkama ne iš ES šalies, prasideda dideli baubai:
- Importo muitas (dažniausiai 1-3%) – nuo visos sumos, įskaitant siuntimą
- PVM (21%) – nuo visos sumos
- Antidempingo muitas (dažniausiai nėra, bet gali siekti 45% ir daugiau) – čia toks dalykas, ant kurio užsirauna dviračių ir kai kurių kitų prekių pirkėjai. Skirtas dirbtinai pabranginti importuojamas prekes, kad vietos gamintojai galėtų tarpti gamindami e-dviračius po €4000-6000, nors ir nieko analogiško tarp jų nėra (pvz. mano kiniški sudedami dviračiai)
Yra dar vienas didelis baubas, kurio dauguma nežino – išmuitinimo procedūra. Paprastai tariant, tai tėra prekės gavėjo pranešimas muitinei, kiek ta prekė kainavo, bei importo mokesčių dydžio paskaičiavimas.
Kad ir kokiu legaliu keliu keliautų prekės, paštu ar per kurjerių tarnybas, jos visada stringa muitinėje (dėl to apsukrūs (ir nelabai) tautiečiai prisigalvoja visokių išradingų transportavimo būdų, bet apie tai vėliau). Žodis stringa pavartotas ne šiaip sau. Pavyzdys: prekė išsiunčiama per DHL iš Hong Hongo. Jau po dviejų dienų ji sustoja muitinėje ir tada prasideda įdomūs dalykai, kurie tęsiasi dar bent tris dienas. Absurdiška, tiesa?
Prekei strigus, pirmas nutinkantis dalykas – kažkokio “muitinės tarpininko” kontaktas su pasiūlymu viską greitai sutvarkyti. Ne dykai, žinoma. Kitaip tariant, siuntų tarnyba, kad ir kas ji bebūtų (TNT, DHL, Lietuvos paštas ir kt.), nutekina gavėjo duomenis kažkokiai trečios šalies kontorai (įmone vadinti neapsiverčia liežuvis), kuri siūlo muitinei supildyti vieną lapą už €29.90. Kainos lyg ir šiek tiek pakritusios, kadangi prieš kokius 5 metus lupdavo po 120 Lt (+PVM!). Jei siunčiama per Lietuvos paštą arba EMS, tokia paslauga kainuoja ~9 €. Tai viena iš priežasčių, dėl ko visada vengdavau tokių kontorų kaip TNT ir DHL ir siųsdavau paštu arba, jei reikia skubiai – per EMS, nors ir kiek brangiau, dažniausiai.
Procedūra maždaug tokia:
- Siunta stringa muitinėje
- Nutekinami gavėjo duomenys ir su juo susisiekia žulikų kontora, siūlanti už 29.90€ išspręsti visas problemas.
- Sutikus, pareikalaujama atsiųsti pirkimo sąskaitą (Invoice) ir, pastaraisiais metais – banko išrašą (!!!). Taip pat reikia lietuviškai apibūdinti siuntos turinį, kainą, kiekį, gavėją ir t.t.
- Viską pateikus, žulikai atsiunčia sąskaitą jų “paslaugoms” ir paskaičiuotiems mokesčiams apmokėti. Tik apmokėjus ir tai įrodžius, siunta vėl pajuda ir kažkurią ateinančią dieną pristatoma gavėjui. Jei siunčiama per paštą, apie jokį registruotos siuntos pristatymą į namus galima nebesvajoti – reikia vykti į paštą, ten susimokėti (tik grynais (!!!) – kortele ar pavedimu nepriima) ir atgauti siuntą.
Kiek man suprantama, ši visa procedūra tėra vieno lapo (specialios formos) užpildymas, kur nurodomas prekės pavadinimas, prekių ir pristatymo paslaugos vertė, prekės kodas pagal muitinės klasifikatorių, tam kodui taikomas mokesčių tarifas ir mokėtina suma. Ir visa tai gražiai telpa į vieną puslapį, kurį užpildyti, net ir nepatyrusiam asmeniui, neturėtų užtrukti ilgiau 5 minučių (ilgiausiai užtrunka teisingo kodo radimas LITAR svetainėje).
Už tokias paslaugas yra lupami visi devyni kailiai, kadangi realios praktinės alternatyvos neegzistuoja. Esu kažkada nusprendęs reikalus tvarkytis pats, bet tai buvo visiškas pažeminimas ir tragikomedija. Visko dabar nepasakosiu, kadangi aš toks laimingasis ne vienas – ši moteriškės istorija praktiškai identiška: Muitinė – apsiperkančių užsienyje siaubas. Smagaus skaitymo. Ir taip, muitinei tinka įmokos TIK iš oro uoste esančio medicinos banko skyriaus (bent taip buvo aiškinama) ir taip, įmokos kaina tikrai tokia, kaip rašoma (nuo to laiko dar pabrango).
Nesena dar viena tokia procedūra man buvo paskutinis lašas, todėl vėl bandysiu reikalus tvarkytis pats. Argi gali būti taip sudėtinga? Pasirodo, gali… Laukite tęsinio.
SVEIKI, Jeigu tai bent kiek pades, katik issiunciau el.laiska i [email protected] :
Sveiki,
Pirmiausia atsiprasau uz lietuvisku rasmenu nenaudojima siame tekste ir prasau perduoti si laiska atsakingam asmeniui.
Savo laiske noriu atkreipti demesi i sunkumus, kylancius paprastam vartotojui, norint ismuitinti importuojamas prekes is treciuju saliu, bei Jusu portale esancias elementarias anglu kalbos klaidas.
Pradesiu nuo pradziu – Is treciosios salies laukiu bandomojo siuntinio produkcijai patikrinti. Kadangi laukiama iranga buvo gauta nemokamai, nesitikejau jokiu ismuitinimo proceduru, taciau klydau – pasirodo (LT) nieko nera nemokamo, tad matomai teks susimoketi bent jau PVM mokesti uz gaunamas (nors ir nemokamas) prekes, neskaitant muitines tarpininku mokescio.
Noredamas isvengti ryskiai perdetu muitines tarpininku mokesciu, emiau dometis kaip butu galima ju isvengti, ismuitinant siunta paciam, taciau likau nusivyles….
Labai nesipleciant, priejau isvados, kad, taupant savo laika, greiciausia visgi teks pasinaudoti tarpiniku paslaugomis, kadangi, nors ir viesai skelbiama, internetine ismuitinimo sistema yra praktiskai neveikianti, be to sunkiai suprantama/iveikiama eiliniam varototojui – https://www.15min.lt/verslas/naujiena/finansai/daiktus-is-jav-atsisiunciantys-gyventojai-keiksnoja-muitine-662-893788
Noriu paklausti kodel sistema, kuriai yra isleisti dideli mokesciu moketoju pinigai, yra praktiskai neprieinama/neveikianti eiliniam vartotojui ir del to gali pelnytis muitines paslaugu tarpininkai, neadekvaciai iskeldami savo paslaugu ikianius? Kodel, norint prisijungti prie sistemos paprastam varotojui, yra prasoma (isskirtinai) sertifikuoto el.paraso, kai to nepraso net bankai?
Kitas klausimas – kieno paslaugomis buvo naudojamasi verciant si puslapi i anglu kalba https://mdastrader.lrmuitine.lt ?? (Nuoroda i ji buvo http://www.cust.lt/web/guest/592) Pamacius si puslapi, net neziurejau kitu sio portalo puslapiu vertimo i anglu kalba. Mano nuomone tai yra tiesiog GEDA, tuo labiau valstybinei imonei. Turbut net google.translate isverstu geriau…
Butu smagu sulaukti komentaru.
Pagarbiai,
Dmitrijus Grigas
868546676
Dmitrijau, palaikau iniciatyvą, viskas gerai, tačiau tokius raštus reikia siųsti popierinius ir adresuotus muitinės vadovui, o ne emeilu. Emeilo jie tiesiog “nematys”. Taipogi, jei nebus atsakymo, raštą reikia siųsti už muitinės veiklą atsakingai institucijai. Deja, bet taip yra, veikia tik popierius… Pradedant muitine ir baigiant daugiabutį administruojančia įmone. Nes tokie teisės aktai.
Išsimuitinti tikrai galima. Va praeitą savaitę išsimuitinau siuntą siųstą per Lietuvos paštą.
Muitinant svarbu nebijot skambinti į muitinę, ten pas juos skyrių gyvas velnias ir visis kreipia iš vieno skyriaus į kitą.
Daug blogiau buvo su Lietuvos paštu, susidarė toks vaizdas kad pas juot tokia procedūra kai asmuo pats muitinasi net neaprašyta ir jie patys nebežino ką daryt.
Manau sekantį siuntinį jau per kokį pusvalandį/valandą išsimuitinsiu :-)
Dėl vertimo sutinku, kartais ten labai neaišku būna.
Jungimasis tik su normaliu el.parašu, ID kortelė pukiausiai tinka (tikrai keista kodel nėra integracijos su e.vartais).
Nemokamų siuntinių nėra, visi jie turi vertę:
http://www.cust.lt/mport/failai/verslui/prekiu_muitinis_ivertinimas/2016_metai/isaiskinimai/muit_ivertin_pavyzdziai_05_27.pdf
Ačiū už informaciją. Gal pameni, į kurį skyrių ar kuriuo numeriu skambinai dėl konsultacijos pildant laukelius mdastrader?
Klaipėdoje 846390066 Eglė Kurlinkutė
laukeliai ne tokie sudetingi. Klausk kurie domina. Daug muitinės puslapyje ieškojau.
Iki šiol neesu tikras kam skambint pildant laukelius. Nes vienus pakonsultuoja vienas skyrius, kitus kitas. Bet jei skambini ir klausi kaip viską pildyt tai jie nelabai draugiški būna.
Geriausia kai turi pavyzdį. Aš turėjau iš muitinės deklarantų vieną pavyzdį (na kai man deklarantai buvo užpildę už pinigus vienai prekei) tai labai padėjo.
Kaip iki skausmo pažįstamos neigiamos emocijos ir patirtys su muitine / muitinės tarpininkais.. Nebūtina pirkti geležį – užtenka paprasčiauoios knygos. Žinoma, kad neteisybė tik dar labiau išryškėja, nes net ir LT paštas su savo 9€ vertės muitinės tarpininkavimo “darbu” viską sugadiną, nes knyga (kurios kaip ir geležies EU paprasčiausiai negali gauti) kainuojanti ~10€ – pabrangsta dvigubai.
Dar 2015 NOV bandžiau – kaip ir jūs čia keli šaunuoliai – registruotis pas muitinę, rašiau prašymus, gavau EORI, pirkau smmar card reader, kad galima būtų jungtis su ID ir.. viskas šuniui ant uodegos :] pirkinėju dažnai ir “ramiai” moku LT paštui 9 :€
bet šiandien sulaukiau žinutės iš DHL – kaip suprantate, vėl viskas užvirė.
už 20€ vertės knygą – prašo 20€ (nekalbant apie PVM). hrrr
reiks dabar nepateikti duomenų, nesutikti, kad jie deklaruotų, negauti siuntos, bandyti claiminti – vien dėl to, kad Muitinė nesudaro galimybių paprastiems piliečiams patiems pateikti duomenų.
Matau, kad mūsų daug tokių nepatenkintų neadekvačia ir akivaizdžiai nepilietiška muitinės sudaryta sistuacija. Bet ar yra kritinė masė? Koks visgi galėtų būti civilizuotas pilietiškas pasipriešinimas šiai sistemai?
Manau imsiu parašysiu instrukciją kaip išsimuitinti :-)
Bent jau iš praktikos kiek teko susidurti.
Jei kas gudresnis parasytu ta instrukcija, butu saunu! Nes tas pastas su savo 9eur jau nusibodo :) o normalios koncentruotos info taip niekur ir nera. Panarsai valanda laiko susinervini ir vel sumoki pastui 9eur.
Pabandžiau sudėlioti mintis iš patirties:
http://hnr.mitkunai.lt/muitine/
Kažkas nerealaus :) Pervedžiau jums 10€ kaip padėką.
Gal bus vėliau galima kopiją patalpinti ir šiame puslapyje? Informacija labai aktuali, būtų gaila prarasti.
P.S. Mes šiuo metu kaip tik tvarkomės visus procesus, sertifikatus ir t.t. Greitai surašysiu instrukcijas kaip daeiti iki prisijungimo į MDAS.
sveiki, šios nuorodos nebeveikia. ar kažkur kitur galima būtų susirasti šia info?
Na mes patikėjom Henrio žodžiu, kad info nedings, todėl kopijų nėra. Teks laukti, kol baigs perlipdyti puslapį. Arba dar interneto archyve gal bus.
Informacija nedings. Serveris mano asmeninis 😁
Prisiregistravimo instrukcija irgi esu sukūręs
http://hnr.mitkunai.lt/muitine/registracija-muitines-sistemoje/
Sveiki,
irgi kapstausi su šita prolema, radau Jūsų blogą. Gera nesijaust vienišam:D
paskutinėj eilutėj kalbama apie dokumentą. Gal kas turit linką kur jisai?:D
(tas mdastrader puslapis visiem veikia neįtikėtinai lėtai, taip?)
Jau savaitę laiko mano administratorė santykiauja su šita velnio sistema. Veikai žiauriai lėtai, daug visokių aklaviečių joje yra, pvz. vakar deklaruojant plastiko gaminių siuntą pareikalavo pateikti veterinarijos pažymą… Reikėjo kažkaip suprasti, kad reikia įkelti naują dokumentą su tekstu “netaikoma”, o to nepadarius, deklaracija buvo atmesta ir sistema nebeleido nieko redaguoti. Po to sekė trys dienos skambinėjimo į muitinę, kiekvienas “specialistas” vis bukesnis už prieš tai buvusį, vis siuntinėja pas kitus, nes tai ne jų atsakomybė.
Tiesa, vieną grįžtančią siuntą per savaitę kasdienio darbo pavyko išsimuitinti, na o dabar jau ketvirta diena su paprastu importu… Muitinė jau visai nebekelia rago. Kažkokia absurdų karalystė.
http://www.cust.lt/web/guest/592
Apačioje nuoroda į pdf, bet iš jo jokios naudos. Jei pereini visas procedūras pakol prisijungi prie sistemos tai ten nelabai ką daugiau naudingo rasi. Aš tikėjausi, kad bus paaiškinta detaliai kiekvieno laukelio pildymas.
Pats savaitę užtrukau kol gavau priėjimą iki sistemos, dabar antra diena bandau deklaruot, klaidų pilna, ir žiauriai lėtai veikia. Dar neteko patirt tokio lėtumo, kažkoks absurdas. Kodų paieškomis naudotis praktiškai neįmanoma. Klaidos be nukreipiančių nuorodų, tik sisteminis kelias nurodytas, kas naudinga nebent tai kūrusiam programuotojui.
Net tas PDF labai primena studento bakalauro diplominį…
aha aha. radau irgi tą bevertę instrukciją.
aš irgi panašiai laiko bendrauju su ta deklaravimo sistema. pirmą dieną gal iš penkių ten praleistų valandų keturias laukiau spoksodamas į ekraną.
truputis brainstorm’o iš mano pusės:
i) muitinės dokumentuose parašyta, jog ranka vietoje užpildytos deklaracijos gali būti priimamos, jei internetinė sistema neveikia.
ii) deklaravimo sistema kurta prieš 8metus su java (senas kompiuteris su winxp 32bit ir ie7 gal būtų spartesnis ten?)
iii) programa ‘avilda muitine’ turi demo versiją parsisiųsti, gal ja išeitų xls failą greičiau ir suprantamiau susikurti.
Avildos softukas su paprastam importui reikalingais priedais yra nebaisiai pigus: 570 EUR su PVM.
Daugiau info čia: http://e-motion.lt/2016/07/19/muitine-ir-savarankiskas-deklaravimas-1-dalis/comment-page-2/#comments
Čia viskas kaip ir aišku su tos įmonės ir muitinės santykiu, o oficialia teorine muitinės sistema naudotis neįmanoma…
Truputį paieškojęs, visiškai viešai ir visai netyčia radau ir pilną versiją:
muitine.avilda.lt/install/ -> muitine/muit_sng.exe
Biškį LOL. :) Kas bandysit krapštyt, būtinai imkit per VPN, o paleidinėkit tik VMe už firewallo su network dumpu. Nes negali žinot, kur paskambins.
Ir imkit, kol galit. Aišku gali ir metus laiko dar veikt :))
Dirliste matosi folderis HASP, tai akivaizdžiai su USB sertifikatais kažką daro. Klausimas ar tai licencijai, ar asmens identifikavimui.
Beje! LaisvėsTV kaip tik užkabino muitinės temą:
https://www.youtube.com/watch?v=qXjUUXWE1zw
Kol kas veiksmas vystosi aplink nepagrįstus priedus, bet aš jau pasubmitinau ir tarpininkų klausimus. Prašau visų, kam aktualu, draugiškai pasiskųsti muitinės veikla RITA anketoje:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeaVKR98HXvxm4N2TYIVODtWMq4owR8ZbDCuErjRTsWzEnX2g/viewform
Pagrindiniai akcentai, mano nuomone:
* Deklaravimo sistemoje dirbtini saugumo barjerai, nors pati sistema yra pasenusi ir skylėta
* Visi, įskaitant muitinę, primygtinai siūlo naudotis tarpininkų paslaugomis (30eur/vnt)
* Visi deklaruojantys, įskaitant pačią muitinę, naudoja komercinę programinę įrangą, kurią Lietuvoje už 570 EUR tiekia vienintelė UAB Avilda. Aš apskaičiavau, kad Avilda grupė turi apie 1500 mokių klientų, apie 1M€ metinę apyvartą.
mhmm. o tai gal kas turi warez group‘so kokio nebūt kontaktą?:D
Siūlau čia to nerašyti, nes pasižiūrės jų “kompiuteristai” access logą ir pasijaus labai nuskriausti, bus panikos priepuoliai ir t.t. :) Sprendžiant iš to, kaip jie tvarkosi savo įmonės serveriuose ir puslapyje, manau rimtesniam aštuntokui vakaro projektas prie puodelio arbatos.
Pirma pažaiskim su demo, kad suprast ar ten iš vis verta gaišt laiką.
Vienas iš įdomesnių bug’ų tam verslininko portale. Pagaliau ištaisius visas klaidas viena vis lieka – rašo kad pateikiant elektroniniu būdu nereikia įrašyti deklaruotojo vardo ar pan. Jei įrašai – klaida, jei ištrini vistiek klaida. O bugas tame, kad deklaruotojo vardo įrašyti neriekia, klaidą reikia ignoruoti, tada pasirašyti (taip sistema pagaliau supranta, kad tu viską darei elektroniniu būdu..) ir tada galima išsiūti.
Šiuo metu mano deklaraciją pastoviai atmetinėja dėl “”Pateiktų "mokesčių apskaičiavimo (47)" eilučių skaičius neatitinka deklaruotojo eilučių skaičiaus””
Help deskui parašiau, matysim kaip toliau seksis.
Jaučiu kad ta mano siunta grįš atgal, nes i muitinę pateko kovo 5 dieną…
Turėjom šitas abi problemas, absurdas kažkoks.
Antroji, kiek supratau, yra dėl pasikeitusio apvalinimo – centai nesueina.
Dar vienas updaeitas. Mano atveju ten problema buvo tame kad aš nenurodžiau muito paskaičiavimo (na mano prekes kainos atveju tokio nėra).
Bet vistiek reikia įdėti atskirą eilutę, kurioj paskaičiuoji nulinį muitą. Tada priima, neatmeta ir jau būna reikalas pasistūmėjęs iki preliminaraus importo deklaracijos priėmimo.
High 5!
Aš irgi preliminarioj tupiu:)
Išmetė dabar klaidą, kad neužpildytas 40langelis (pirminiai dokumentai).
Pasirenku redagavimą, redaguoju, atmeta ‘nes šitoj būsenoj, redagavimo pateikti negalima’ . Pradedu naują deklaraciją, atmeta ‘nes šitoj būsenoj redagavimo pateikti negalima’:)
jau antra savaitė kaip bandau išsimuitinti pats.
ir dar, gal kam pravers (ačiū muitinės darbuotoju):
40laukelis (pirminiai dokumentai) Z337 dokumentas; 44laukelis (patikslinti dokumentai) N380; N740.
O kaip Jus manot, tas mano asmeninių domenų perdavimas tarpininkams galima traktuoti kaip “topinio įstatymo” apie asmens duomenų apsauga pažeidimą? Gal galim skustis ir į domenų apsaugos inspekciją (https://www.ada.lt/)?
Tiksliau galėtų teisininkai pakomentuoti, bet aš traktuoju kaip asmens duomenų privatumo pažeidimą. Jie tarpusavyje turi sutartis, bet mums, klientams, tai neturi rūpėt.
Tikrai geras straipsnis… nemaniau, kad dar taip būna…
Sveiki ,man tokia problema. Per Lietuvos pasta siunciausi vinilus iš JAV ir reikia sumokėti muito mokestį. Ar jau per vėlu ką nors padaryti?
Deja jau vėlu.
Sutarčių sudarymas, priemonių įsigijimas ir išmokimas naudotis nesąmoninga sistema užtrunka mažiausiai 3 savaites, todėl pradėti reikia gerokai iš anksto.
Jei siunteisi per paštą, dar labai pasisekė, nes už popierizmą paliksi tik 9 eur. Na o muitas ir PVM tai jau kiekvieno iš mūsų prievolė.
Ir jei kas nors įmanoma padaryti nuo ko galima pradėti???
Sveiki,
Manau, kad ši sudėtinga sistema sukurta tik tam, kad kažkas gautų kyšius iš muitinės tarpininkų. Daug kur valdiškose įmonėse tokia pat sistema. Kodėl negali būti kad ir tos pačios muitinės svetainėje parodytas pavyzdys dokumentų, kaip jie turi būti užpildyti. Rašiau apie tai Seimo kovos su korupcija vadui, tačiau negavau jokio atsakymo
Visiškai sutinku. Dokumentacijos nebuvimą galima būtų vadinti paprasčiausiu aplaidumu, bet tos perteklinės “saugumo” sistemos (su negaliojančiais sertifikatais ir skylėta JAVA) – nepalieka abejonių. Bandžiau šitą klausimą judint, rašė lrytas ir 15min, bet į reikalą pažiūrėjo labai atmestinai – surašė klausimus muitinei, gavo šūdinus ir ne į temą atsakymus ir juos išpublikavo – be jokio tolimesnio judesio.
Ką dar galim padaryt? Rašyt visur, kur galima? STT? Kuriai ministerijai muitinė pavaldi? Ne taip lengva bus tą bebrų graužiamą kelmą išraut…
Pakalbėjau su vienu aukštu politiku. Sako taip… Muitinėje niekas nesikeitė jau 20 metų ir niekam ji neįdomi. Jo nuomone korupcijos su tais visais tarpininkais ten yra pakankamai, bet nežino jokio suinteresuoto asmens, kas norėtų teptis rankas į šitą dalyką. Jam pačiam tenka dažnai susidurti ir norėtų išmėžt.
Deja valdžiai šiuo metu yra kur kas didesnių galvos skausmų, kaip kad ateinanti finansinė krizė… Jei prieš metus apie tai prabilęs būdavau nušvilptas, manau dabar jau atvirai nevyniodami galim apie tai kalbėt.
Tegu tas tavo kontaktinis politikas pakalbina Vytautą Baką.
Abu iš gan priešiškų partijų, tai nežinau, ar bendradarbiavimas įmanomas. Parašysiu.
Jau beveik 2020 metai ar pasikeite kas nors?
Na.. Iš teigiamų dalykų: buvo STT toks mažiukas tyrimėlis atliktas, dokumento pirmo puslapio footnote nuoroda į šitą mano straipsnį… Išvados rekomendacinio pobūdžio.
Iš Neigiamų: 2020 ar tai 2021 planuojama panaikinti “lengvatą” siuntoms iki 22€… Tai gausis, kad visos siuntos turės praeiti per tarpininkus. Teoriškai, turėtų pats pardavėjas tuos mokesčius įskaičiuoti (ką ebay jau bando kurį laiką daryti), bet truputį abejoju, kad visa tai tiesiog ims automagiškai veikti, ypač turint mintyje kokio lygio mūsų muitinės IT sistemos.
Labas,
tai yra kokia instrukcija kaip uzpildyti ta importo deklaracija?
Turiu eori, rakta, galiu jau prisijungti prie sistemos. Tai kaip ir zalia sviesa mano importuotam daiktui is USA.
Taciau, kaip pildyti ta deklaracija, noretusi pasikonsultuoti.
Ar pavyko gauti importo deklaracijos pildymo instrukciją? Aš taip pat prisijungimą šiaip taip pasidariau, bet pildymas atrodo labai sudėtingas, labai daug neaiškių langelių. Būtų gerai bent pavyzdys.
Labas. Kuriam patys tokią sistemą gal?
Labai palaikau visus, kurie prieš šitą absurdišką duomenų nutekinimo ir rinkliavų surinkinėjimo sistemą! Jeigu yra koks raštas, peticija ar pan. let me know. Neabejoju, kad surinktume daug pasirašančių.
Šiuo metu pateikęs visus prašymus muitinei ir gavęs sertifikato approve’us ir t.t. bandau išsimuitinti gautas prekes pats. Gal kas galėtų padėti tą padaryti turint Mac? Atsidarant su Firefox’u neranda esamų sertifikatų. Jų sistema kaip viduramžiai…
Wow! neįtikėtina, kad išsigooglinau šitokias istorijas, kuriomis vienas prie vieno jau gyvenu mėnesį. Išties, tai vienas iš tų atvejų, kai esi prievartaujamas ir žeminamas šitų parazituojančių kontorėlių su valstybės palaiminimu… Šiuo metu pagaliau pavyko prisijungti prie jų to fucking versliniko portalo (nors esu fizinis asmuo), bet turėjau išprievartaut savo kompą per virtualbox, nes jokiu safariu Lietuvos respublikos valstybine institucija nesupranta. Pavyko prisijungti prie tos jų sistemos IE 11 naršykle, kuri buvo išleista dar kai S. Jobsas buvo gyvas. Dabar man liko viena klaida deklaracijoje, laukiu, kol windows xp specialistai atsakys, ką ji reiškia, bet gal kas gali atsakyt – ar paprastą siuntą iš Kinijos, kuri įvertinta 38 doleriais, reik deklaruot pagal įprastą deklaraciją ar kaip supaprastintą? Siuntinys atėjęs per Fedex, kaip suprantu, reik nurodyt, kur muitinimo postas – Vilniaus teritorinėje muitinėje, ar VNO aerodrome. Nes Fedexo Liudmila šiandien telefonu pašaipiai linkėjo sėkmės išsimuitinant savarankiškai ir atsiuntė meilą, kuriame be visa ko parašyta: PLANUOJAMAS prekės išsiuntimas siuntėjui po 5 darbo dienų. Net nesiteikė persiųsti invoico, nes sakė, kad gi translaineris jau siuntė. Galvoju apie tai parašyti amerikiečių fedexui, nes toks reketas yra neįtikėtinas.
Na labai jau iki skausmo pažįstamas scenarijus. Ypač tas pašaipus bendravimas, arogantiški pareiškimai.
Kol neišmėšim visokiu Liudmilų, tol taip ir bus…
Kadangi jūsų netikėtai atrasta bendruomenė man jau kaip giminės, tai noriu pasisakyti, kad šiandien važiavau į vno aerodromą susimokėti pvm mokesčio (7eur). Važiavau dėl to, kad įvedžiau mokėjima kortele, nes, kai įvesdavau išankstinį apmokėjimą, man mesdavo klaidą. Bet svarbiausia žinia yra – pareigūnė šiandien man pasakė, kad aš esu vienas iš keleto, kuriems pavyko išsimuitinti pačiam. Dar nesu tikras, ar tai – karo pabaiga, nes nežinau, ką turiu paduoti liudmilai iš fedexo – nežinau, ar jai tiks mano deklaracijos xml failas. Kitokio neturiu, nes verslininko portalas kitokio neduoda. Laukiu ryto, nes liudmila tris kartus harrasino, kad išmuitinimui skiriamos penkios darbo dienos, PLANUOJAMAS siuntos grąžinimas siuntėjui yra rytoj.
Dar anksti džiaugtis, bet naujienos gero. Būtinai pranešk, kaip baigsis.
Sveiki,
Bandysiu ir aš deklaruoti savarankiškai. Praėjo dvi savaitės kol pavyko prisijungti prie ju portalo su sertifikatu. Pradžioje jie mane vis vertė siusti sutarti ir prašyma popieriniu būdu per pašta. Elektroninio parašo, sako, musu sistema nesupranta ir nepriimsim. Nors valstybinės įmonės gal jau nuo 2013 metu yra įpareigotos jį priimti. Matyt muitinė ne valstybinė. Po pusdienio skambučių įvairiems muitinės atstovams, teisininkams pavyko išsikovoti, kad priėme. Pasirodo gali, kai nori. Dar vienas niuansas, kuris viską ištesė laike, tai problema mano kompiuteryje. Susidiegus sertifikata niekaip jo nematė muitinės portalas, pasirodo nepasileidžia java. Ko tik nedariau: reinstall, clear cache ir t.t. ir pan. Niekas nepadėjo. Intere radau, kad reiktu bandyti ne su x64 bitų Java, o su 32. Pas mane Win x64 bitų, todėl ir Java buvo suinstaliuota x64. Su 32bit Java viskas pasileido. Bilui linkėjimai.
Taigi, dabar prisijungiu, žinau, kad pildomos CN22 ar CN23 formos. Kur jas rasti dar nežinau, deklaravimo portale tokiu nematau. Bandysiu aiškintis toliau. Jei kas perskaitysit ir galit kažką patarti , parašykit, prašau.
Sveiki,
žinau, kad praėjo daug laiko, bet jei siunta pašto tai galima paprašyti [email protected] kad atsiųstų jums kopiją nuo pakuotės. CN 22/23 būna toks lipdukas ant siuntos ir ten būna tvarkingai surašyta kokie daiktai yra pakuotėje. Kai gausit juos deklaruojant toj sistemoje tiesiog prie dokumentų pridėkit kad turit. Tikrinant deklaraciją inspektorius turbūt paprašys jų ir galėsit pridėti. Šiaip deklaravimo sistema sena ir tragiška. Visiškai nepritaikyta šiuolaikinio eilinio žmogaus poreikiams. :)
Aciu visiems dalyvantiem patirties. Deja esu Latvijos pilietis, ir mano ID neakceptuojama. NUo 2021 metu deklaruos visa Lietuva uz visos prkes is Kinijos….
Sveiki. Ar kas suprantat sistemos veikima kai dalyvauja muitine, DHL, muitines tarpininkas. Kas atsako uz prekes nepraleidima virs 22eur kol nesumoketas muitas? Nes niekam nepaslaptis kad pasitaiko virs 22eur praleidziama. Man taip ka tik buvo.Turiu omenyje kai oficialiai yra popieriai prie siuntos su didesne suma. Nes tie muitai su tais tarpininkais ten kazkokia pasipelnymo skyle nesvari valstybes toleruojama su ta deklaravimo sistema neveikiancia . Gal reikia skusti kad mokescius ne visada renka kurie priklauso pagal istatyma? Tai kaip ir istatymo pazeidimas gaunasi mano nekompetetinga nuomone?
Yra čia tarp jūsų programuotojų? Gal sukuriam naują sistemą jiems ir padarom galą visam šita pelnimuisi iš paprastų žmonių?
Programuotojų gal ir yra, bet reikalingas darbo kiekis yra neadekvačiai didelis, t.y. neatpirks sutaupyto laiko deklaruojant. O dar potenciatūs teisiniai reikalai…
Be to, už dyką irgi niekas nebenori duot. Jau suaugusi publika čia renkasi, visiems reikia išlaikyt būstą ar šeimą, nebėra tiek nemokamo laisvo laiko, kaip studijų laikais.
Iš teigiamos pusės, 2021 vasarai žadama išleisti naują deklaravimo sistemą, kur savo pirkinius galės deklaruoti visi. Kas bus realybėje – pamatysim…
2021 vasarai nauja sistema netinka. Nuo sausio 1 d kiek zinau visi siuntiniai apmokestinami. Tai kas bus su visais is kinijos??? Tarpininkas su 20eur? Net jei ir visi moketu, uzluztu kita diena del srautu. O uz vieno euro daikta reiks moket tarpininkui kruva pinigu? Nesuprantu kuo tai baigsis? Gal kaz zino ka daugiau?
Sveiki Ryti.
Manau, kad nebereikės deklaruoti, kadangi nuo visko auto paskaičiuos 21 procentų. Bent jau taip supratau iš pokalbių su ITPC, kadangi buvo sunku uždeklaruoti pasiūlė palaukti liepos. :D
Šiuo metu man dar neatėjusios apie 10 siuntų. Matyt teks jų tiesiog atsisakyti ir prarasti pinigus… Bus pigiau, nei deklarantams mokėti.
ir aš nepatenkintas išmuitinimu. Paskutinį kartą perku iš Japonijos. Pasitaikė Fedex ir prašo 29 eur už tarpininkavimo mokėstį. Visiška nesamonė. Pirma kai pirkau iš LT pašto tai ten 8 eur sumokėjau ir tai galvoju už ką?. Kiek suprantu net neverta savarankiškai bandyti išmuitinti.
Ar galime šiuo klausimu rašyti peticiją, skundą valdžiai?
Skundus rašyti galime, ir reikėtų.
Bet problema ta, kad, matomai, perkančių iš užsienio yra labai mažai. Vien apie muitinę guglinant beveik nėra jokių nusiskundimų, tik keli straipsneliai portaluose, ir šitas puslapis… Man nesuvokiama, ar tikrai gali būti tiek mažai perkančių ir besiskundžiančių, bet gal taip ir yra? Žmonės kartą nusiperka, susimoka tuos 30€, nusikeikia ir daugiau nebeperka.
Praėjo dvi savaitės ir šiaip ne taip pavyko deklaruoti. Išsiunčiau deklaracijos xml failą DHL ir jie man sako atsiųskit PDF. :D Muitinės sistema kitaip neduoda, bet aš su jais išsiaiškinsiu, kad priimtu kaip atiduoda muitinė, o ne taip kaip jiems patogu. Beje kai nesutikau su translainerio paslaugomis, tai jie ne visą info atsiuntė, po pasikreipimo į juos pasakė, kad viską duos muitinė. Tai po pasikreipimo į muitinę ir muitinės atsakymo, kad turi duoti viską deklaracijai DHL, išsiunčiau emailą, kad atsiųskit viską ko manreikia (transporto informacijos) arba darom trišalį pokalbį tarp manęs, muitinės ir DHL – tada atsiuntė. Šiaip tai vargo vakarienė. :)
Tas tiesa, nuolat susiduriam: vežėjai piktybiškai neduoda išmuitinimui būtinos informacijos. Su kažkuriais pavyko susitarti, bet yra ir vežėjų, su kuriais trūko kantrybė ir tiesiog perkam išmuitinimo paslaugą iš jų. Man vis dar sunku patikėti, kaip niekas šios sistemos pagaliau neišmėžia.
Dar vienas jų ėjimas: už informacijos pateikimą reikalauja susimokėti 10€ :)
Prieš 3 metus čia radau informaciją su nooroda į kitą Blog’ą
http://hnr.mitkunai.lt/muitine/registracija-muitines-sistemoje/
kuriame buvo detali informacija kaip susikurti accountą ir pačiam deklaruotis siuntas.
Matau, kad per šita laiką situacija gal net pablogėjo: informacijos bloge nebėra, čionais vis dar atsiranda vienetai susidūrusių su muitinimo problema, o muitines puslapis taip pat be Flash palaikymo jau net iš esmes neveikia.
Jei dar patys muitnatės, kaip tai darot?
Nusprendžiau viską prisiminti, jeigu vis dėlto reiktų viską ką siuntiesi deklaruotis pačiam po tos reformos.
Labai apmaudu, kad Mitkūnuose šitos informacijos nebeliko.
Esu pasidaręs kelias kopijas, įdedu viešai:
https://e-motion.lt/wp-content/uploads/2021/03/mitkunai-Importo-deklaracijos-pildymas-–-HNR.pdf
https://e-motion.lt/wp-content/uploads/2021/03/mitkunai-Prekiu-parsisiuntimas-is-treciuju-saliu-–-HNR.pdf
Taip pat mano kažkada pildyto XML kopija:
https://e-motion.lt/wp-content/uploads/2021/03/IEI15LT-2019-02-05-17-07-55-Copy.zip
Sveiki,
lr muitinė skelbia, kad vartotojams bus sukurta paprasta sistema, kad deklaruoti asmeninėms siuntoms iki 1000€.
Ar kažkas girdėti apie tos sistemos kūrimą, vaizdelį? Ar išvis ji bus išleista iki ar liepos 1d?
muitine turi su takpiniku sventes susitaryma (dovanos, korporativai ir lazy job – tapinikai susirasineja is pristato *patogus* dokumentus, kuiam galima spausti muitines stampuka, ir skinti pinigus. Jos abus laimingai, i niekam nepatinka smalsus pileciai, kurie nori poperius pilditi savarankiskai. Labai aciu uz straspsnes, laukiam kitu istoriju. Kokie bus ispudziai po liepos 1. Mano keleta siuntiniu laukia liepo menesio. Gal tada isdeklaruosiu pati. Ns kol kas EORi koda gavau, bet sutarti su menim niekas nenori pasirasyti, nors siunciau i savo territorine muitine keleta kartus – tyla. Sorry for my Lithuanian, I am foreigner , but live here.