Home › Forums › Mūsų projektai / susitikimai › E trasporto priemonė
- This topic has 58 replies, 17 voices, and was last updated 8 years, 6 months ago by Canis.
-
AuthorPosts
-
2013/09/07 at 19:55 #2079MartynasParticipant
Sveiki visi:)
pagaliau ir aš galiu pristatyti savo elektra varomą transporto priemonę,
Tad trumpai istorija: pati mintis užgimė gal prieš kokius 4 metus be žiūrint Šarūno kūrinius, aišku apima lengvas pavydas ir pačiam noris tokio, bet kadangi tuo metu nebuvo nei žinių, nei resursų teko ir pamiršt kuriam laikui. Kita vertus pradėjau domėtis RC modeliukais, tad tai padėjo pradines žinias apie bešepetėlinius variklius, ličio akumuliatorius jų krovimą ir t.t. Bet po 2 metų pradėjus studijuot Vilniuje tokios transporto priemonės poreikis labai išaugo, ypač vasarą pradėjus dirbti, nes visgi su autobusu tai vargas vasarą ir palyginus su paprastu dviračiu išeidavo dvigubai greičiau nuvykti į darbą negu su autobusu. Tad pradėjau domėtis kaip čia tą elektrą pasikinkyt. Tad labai daug info teko perskaityt Endless-sphere forume, nors augant žinioms pasimatė, kad labai jau daug kas ant laidų ten kabo, bet iš klaidų irgi mokomasi. Kita vertus ir aš pats augant žinių kiekiui principines schemas ir perbraižiau daug kartų ir pirmas tikriausiai net būtų gėda rodyti :D Tad per kokius metus neskubėdamas susirankiojau reikiamas dalis, aišku didžiausias galvos skausmas dėl akumuliatoriaus buvo, tad visgi gal ne pats geriausias variantas išėjo.
Tad bendrai kas išėjo:
Rėmas su priekine šake: GT transeo 3.0
Variklis: Crystalyte HS3540
Variklio kontroleris: kažkoks kiniškas originaliai 48V50A
Akumuliatorius: Liyuan 16 celių po 20ah apie 1056Wh
Kita: Jono E-matuoklis;
LVC savos gamybos iš TC54 sencorių
krovimas per iCharger 208b
DC/DC 12v 5A keitiklis lempoms
Hidrauliniai TEKTRO sub diskiniai stabdžiai
Akumuliatoriaus dėžė iš aliuminio kompozito plokščių suklijuota-susukta varžtais
Bendras svoris išėjo apie 33kg, šiek tiek sunkokas, bet kadangi svorio centas pakankami žemai tad stovint elgiasi pakankamai stabiliai, be to aš pats nesveriu 70kg tai važiavimo svoris išeina apie 102kg kas visai neblogai.
Max greitis lygioj vietoj 55km/h
Atstumas @30km/h apie 60km
Max pikinė galia apie 2,6kW
Minusai : didelis akumuliatoriaus svoris; visgi per Vilniaus duobes važiuojant reikia galinio amortizatoriaus, nors lygiam kelyje rieda puikiai.
TO DO listas:
reikia užmesti gerą paveiksliuką ant šono, kol kas balti šonai
reikia padaryt lempas priekinę, galinę, kol kas tik laidai išvesti
Jau keliauja iš kinų mažas galinio matymo veidrodėlis
Na bendrai važiuoja labai smagiai, kaifas geras :)
2013/09/07 at 20:11 #6006MartynasParticipantdar pora nuotrauku
principinė schema:
2013/09/08 at 09:05 #6007ŠarūnasKeymasterGeras darbas! Ypač patiko principinė schema. Esi turbūt vienintelis matytas žmogus, kuris taip gerai dokumentuoja savo projektą :) Yra iš tavęs ko pasimokyt.
2013/09/09 at 06:32 #6008LinasParticipantPritariu Šarunui, tikrai geras darbas, gaila nežinojau kad žadi modifikuoti valdiklio korpusą, galėjau pasiūlyti mažas hermetines jungteles ploniems laideliams :)
2013/09/09 at 11:08 #6009MartynasParticipantKadangi pakeičiau visus laidus ir gan komplikuotai dariau, ant vairo ateina 17 laidų:D tai be schemos nelaibai jau išsiversi, o jei dar po to sugalvosi kažką pakeist be šansų būtų atrinkt kas kur eina.
O šiaip tai geras daiktas tos principinės schemos, kažką darant bent ranka visada pasipaišau.
Quote:galėjau pasiūlyti mažas hermetines jungteles ploniems laideliams :)gal turi nuotrauką kaip atrodo, gan ilgai ieškojau jų ir nieko prieinamo neradau apart šių, šios gan didelės ir originaliai nėra IP67, na gal bus proga ateity kokiam projektui panaudot.
2013/09/10 at 05:05 #6010LinasParticipantpabandziau ikelti, gal kas matysis:
2013/09/10 at 05:47 #6011jonasParticipantLabas Martynai,pagaliau pasirodė ir tavo transportas kuriame yra ir mano kūrybos detalė :). Dėl dokumentavimo tai pritariu Šarūno nuomonei, šitą tu sugebi puikiai.Noriu padėkoti ir už mano prietaiso dokumentavimą. Sėkmės darbuose:).
2013/09/10 at 13:31 #6012E-MAXParticipantkiek atsiena viena sio akumuliatoriaus cele ? kokia chemija ?
2013/09/10 at 15:10 #6013MartynasParticipantQuote:kiek atsiena viena sio akumuliatoriaus cele ? kokia chemija ?akumuliatoriaus celes paėmiau iš Lino, tad manau jis gali detaliai pakomentuot
šiaip gamintojas kiek suprantu Chaoyang Liyuan New Energy Co. websait
chemija tai kaip suprantu LiFePO4
mano nuomone pliusai:
+atiduoda daug srovės ,
+stabiliai laiko įtampą prie didelės apkrovos,
+didelė talpa
minusai:
-didelė kaina (apie 165lt)
-didelis svoris (16s bendrai išeina apie 11kg, dviračiui visgi sunkokas)
Šarūno daryta iškrovimo kreivė:
2013/09/10 at 15:32 #6014MartynasParticipantDaugiau nuotraukų:
Svoris vienos celės su varžtais, be tarpusavio sujungimo.
2013/09/10 at 16:06 #6015RomualdasParticipantAš naudoju tokias pacias mano dar didesnis svoris 24v.ir nieko baisaus bet amortikai butini http://imgur.com/rrkqE5H
2013/09/11 at 07:13 #6016LinasParticipantsios celes yra gan geras analogas a123, tik truputi sunkesnes, bet jei ivertinus ir a123 visus tvarkingus kontaktu sujungimus svoris darosi artimesnis, norint mazesnio svorio jau reikia ziureti i li-ion celes.
as sias celes naudoju jei iskrovimas virs 3C, mat pigesnes lifepo4 alternatyvos tiesiog “blogai jauciasi” su tokiom srovem.
Saruno darytas palyginimas su A123:
2014/12/03 at 10:52 #9206MartynasParticipantNa visgi jau žiema už lango, taigi sezonas baigtas (baigėsi prieš savaite bet tik dabar važiuojant traukiniu prisiruošiau aprašyti :D) Tad galima pasidžiaugti pirmuoju šio e-dviračio pilnai išvažinėtu sezonu (nes ankstesnis buvo labai trumpas, kadangi e-dvirati iki važiavimo būsenos privedžiau tik vasarai pasibaigus ir buvo pravažiuota tik apie 200km).
Taigi svarbiausia: per sezoną darbas-laisvalaikis pravažiuota beveik 5500 km, kas yra dvigubai daugiau negu pravažiuodavau su paprastu dviračiu anksčiau ir tenka pripažinti įprastą dviratį išsitraukiu dabar labai retai:D
Tad eksploatavimo pastebėjimai:
Tenka pripažinti, kad tokio svorio-galingumo e-dviračiui galinis amortizatorius tikrai labai praverstu, nes neišeina išnaudoti viso elektrines dalies potencialo, kai būna visiškai lygus asfaltas viskas tvarkoj gali lėkti maksimaliu greičiu (apie 55km/h) labai komfortabiliai ir pakankamai saugiai. Bet bėda, kad to lygaus asfalto Vilniuje ir Šiauliuose pasirodo labai mažai. Su paprastu dviračiu lėtai važiuojant kelio nelygumai, duobes, šaligatvių borteliai nesijaučia ir jų nelabai ir pastebi, bet didėjant greičiui jie labai greit išryškėja ir pradedi keikti kelius:D Tad tokiam setupui pakankamai saugus-komfortabilus max greitis dauguma taku išeina nedaugiau 25-28km/h, taip pat tenka stoti prie beveik kiek vieno kito kelio susikirtimo boldiuro, o tokiu nesusipratimu gan daug, net ir naujai nutiestuose keliose, nes nesugebama viename lygyje suvesti kelių dangu:(
P.S. Šiaip stengiuosi važinėti pirmiau šaligatviais po to gatvėm, išeina maždaug 60% takai 40% gatvės.
Eismo saugumo pastebėjimas: toli nuo kelkraščio keliuose nenardau, daug problemų kaip ir nėra. Tik reikia labai atsargiai su išvažiavimais iš kiemų ar smulkių keliukų važiuojant taku, nes masinos tavęs visiškai nepaiso, neįvertina greičio ir atstumo, o gal išvis nežiūri toliau 2m? tad dažnai sustoja prie pat kelio krašto ir tau užkerta kelią, taip rimtai vos nenuskyniau 2 mašinų:D na ir daug atveju kada iš tolo sustabdai (panašus ir Šarūno atvejis).
Nors iš pradžių dėl vietos stokos ant vairo nebuvo skambučiui, bet jau po keliu šimtų km teko vietos atrasti, pasirodo labai reikalingas daiktas greitai važiuojant, ant paprasto dviračio jo niekad nenaudodavau:D
Ant galo sukišau 8 žvaigždutes, praktika parodė, kad nelabai jų tiek reikia, ir gal labiau vertėjo dėti su mažiau dantų plentinio dviračio žvaigždučių bloką, nes kartais prisidėti prie variklio minant didžiausia pavara smagu, taip žymiai padidėja nuvažiuotas atstumas. Be to ant grandinės nėra jokių rudžių, nes nors ir brangesnė nupirkau nerūdijančio plieno grandinę:D
Gedimai:
Elektrinėje dalyje niekas nesugedo, na neskaitant, kad balansavimo jungties dizainas buvo visiškai nevykęs, tad gan greit buvo perdaryta naujai ( dabar panaudoti DB9 lizdai, laiko gerai) Tai pat keičiant jungtis jau išimtam akumuliatoriui netyčia užtrumpinu 2 balansavimo laidus ir paprastų noname laidų izoliacija nubėgo it vanduo nuo žąsies ir jau dega užtrumpindama dar kelis, laimei laidus greit nukirpau, po to pakeičiau i silikoninius ( rašo 300°C su žiebtuvėliu nesilydo ir nedega) ir saugiklis ant kiekvieno laido prie pat celes. Taip pat peržvelgiau panaudotas galimai degias medžiagas dėžes viduje, naudotas paminkštinimas ( originaliai naudojamas gipso pertvaru metalinius profilius atskirti nuo grindų, lubų dėl garso) pasirodo jis gerai dega:D tad pakeičiau i naudojama, ortakius izoliuojant nuo garso, sis lydosi bet nepalaiko degimo. Sis taip pat klijuojamas ir lengva gaut statybose dovanų kai dirbi:D
Iš pradžių ilgainiui dėl vibracijų atsiverždavo viena hubo veržlių prie stabdžių disko pusėje, originalias pakeičiau i naujas su plastikiniais galiukais, dabar neatsiveržia. Vasaros vidury pamečiau dali geros kojeles (kojelė susideda iš dviejų dalių) pirma kart išgirdau krentant ir grįžęs vėl taip pat prisukau, bet vos po keliu išvažiavimų vėl atsisuko ir jau nebeišgirdau. Tad po to peržiūrėjau visus varžtus, panaudojau sriegių dažus arba veržles su plastikiniu galu arba spyruoklines poveržles, perrinkau visą bagažniką:D
Dėl duobių teko 2 kart tiesinti ratlankius, na bet nuėmus padangą ir su dial tipo mikrometru, gan tiksliai ir greit išsitiesino.
Galiausiai po sezono inspekcijai išrinkau variklio kontroleri, nors jis prie pat rato, bet viskas savo vietose ir nekliba, kadangi viskas buvo priklijuota. Taip pat nors kontroleris paturbintas, bet perkaitimo žimių ant pcb nėra, kaip kartais būna su skrudintais, gražiai parudavusiais pigiais kiniškais ATX:D
Pačio hubo nebuvo progos ardyti, nors įsigijus ypač kinišką daiktą visad išardau kiek išeina pasižiurėti kas viduj:D. Visgi ant gazų gerai palaksčius būna karštas, sunku ranka nulaikyti.
Akumuliatoriaus dėžė pagaminta iš aliuminio kompozito plokščių su lobziku, laužomais peiliukais ir švitriniu popierium, ir suklijuota kiek geresniais epoksidiniais klijais, ir nudažyta super duper durable danga (norėjau dažyt su „bedliner“ nužiūrėtu iš Mythbuster‘ių, bet tokio Lt nepavyko gauti, teko pasitenkinti pasiūlytu ermitaže) Bet važiuojant net per duobes laikosi puikiai, nesutrūkinėjo nei viena siūlė, o bijojau, kad viskas išlakstys jau po kelių 100km.
Išėmiau akumuliatorių, atjungiau viską, nors mano LVC ima tik 1 µA iš vienos celės, kai U>2,7V, iškrovus žemiau jau po keliolika mA. Iškroviau iki 20% ir padėjau i sausą rūsį kur būna žiemą apie +5°C, (kaip šaldytuve:D) prisižiūrėjęs Tesla filmukų. Gal išties ilgiau laikys.
Na ir taip nėra amžinesnio dalyko už laikinumą:D nes padaryti krutą paveikslėlį (vis dar baltas) ir pastatyti lempas taip rankos nedaėjo, nors dabar įvedus naujas eismo taisykles padaryt kažką mandresnio norėtųsi.
Tai tiek, tikiuos ne per daug rašliavos gavos:D2014/12/03 at 11:52 #9213MartynasParticipantNa ir taip pat galiu pasigirti, kad privedžiau iki veikiančio statuso dar vieną didesnį projektą, susikonstravau CNC stakles. Gal nelabai tiesiogiai susijus su e-transporto tema, bet bus galima detalias gamintis daug tiksliau negu su lobziku:D Na gal kam įdomu bus paskaityt.
Aišku mintys pradėjo suktis gan seniai, prieš kokius 2 metus, bet tik prieš metus atsirado realios galimybės, persikėlus tėvams į nuosavą namą Šiauliuos, tai atsirado daug daugiau laisvos vietos visokiems įrankiams, kurių jau prisikaupė išties nemažai:D Taigi kaip ir pridera pradedančiajam pradėjau aktyviai skaitinėt forumus ta tema, analizuot kitų pasigamintų aparatų trūkumus ir privalumus, paišyt eskizus ir pirmines schemas. Po to jau apgalvojus pagrindinius principus ir norimas specifikacijas pradėjau po truputi susipirkinėti reikiamus komponentus, (taip per daug nepasijaučia sąskaitoje didelės sumos, negu perkant viską iškart:D).
Konstrukcinė veikimo schema gan klasikinė, važinėjanti „gantry“ su sraigtu viduryje, kas skiriasi nuo daugumos kitų, tai kad didžioji dalis konstrukcijos padaryta iš plonasienių (2-3mm) aliuminio profilių, buvo mintis daryt viską iš MDF, bet dabartinis variantas atrodo daug standesnis ir stabilesnis, o ir profilių buvo galimybė gauti pigiau. Taip pat panaudojus medžiagų atsparumo žinias ir tinkamai sudėliojus profilius gavosi išties geras variantas, profilius dar užpūčiau makrofleksu taip, bent jau teoriškai, turėtų dal labiau padidėti standumas. Visa įranga gan kompaktiškai sumontuota vienam staklių korpuse, kišasi USB flasas, klaviatūra, pelė ir monitorius (na tame aišku yra + ir – :D). Įdomu kad optimizuota Win Xp (atjungta ir išvalyta kas tik galėta), su Celeron D 3.0Ghz ir 1gb Ram užsikrauna mažiau nei 10s ir naudoja 71mb Ram‘ų, kai mano loktopas i7 4branduoliai 2.0GHz, 8Gb Ram Win7 per kokias 50s:D. Na o visa kita daug maž standartiška DY klasėja.
Specifikacijos:
1605 ballscrew sraigtai
sbr20 linijiniai guoliai
Nema23 1.8° 3.0N/m žingsniniai varikliai
DQ542MA variklių draiveriai
kress 1050 fme-1 spindleis
Mach3
pradinė laužo krūva:d
pirmieji bandymai
kompaktiško korposo minusai:D tenka kelti su donkratu, pačios staklės gan sunkios apie 65kg
Aišku principinė jungimo schemaIr keletas iš darbų:
staklių tikslumas gavosi gan geras (QR dydis su remeliu 4x4cm)
2014/12/03 at 11:58 #9214OldschoolerParticipantApie Martyno el. dviratį.
Geras aparatas! Kokios celės akume? Max. atstumas?
Kai rėmą pasikeisi į kitą, turintį galinį amortizatorių, suprasi, kaip tai reikalinga! (Nemenčinės plento dviračių taku hardtailu išvis nepavažiuosi…)
Full suspension- kitas važiavimas :)- This reply was modified 10 years ago by Oldschooler.
2014/12/03 at 13:23 #9216MartynasParticipantGeras aparatas! Kokios celės akume? Max. atstumas?
juk parašyta http://e-motion.lt/forums/topic/e-trasporto-priemone/#post-6013
Atstumas labai priklauso nuo važiavimo stiliaus, bet paprastai retai išvažinėju pilnai visą akumą.
Šiaip normalai važiaujant nelakstant for fun apie 50km išeina, visgi 1kwh
Daugiausiai esu nuvažiavęs apie 110km, bet labai lėtai važiavau, lygus kelias ir padėjau pedalais.
o MAX greitį išlaikyti visą kelionę nelabai realu, nėra tokių kelių, bet pagal simuliatorių apie 30km, jei neperkaistų variklis2015/03/27 at 11:03 #9979kestasParticipantsveiki, kaip ikelti nuotrauka nuo dekstop? pasigaminau dviratuka ir noreciau savo kurinio nuotrauka ikelt
2015/03/27 at 11:59 #9983MartynasParticipantpirmiausia reikia susirast serverį, kuriame jas būtų galima patalpinti, jų yra daug ir įvairių, pvz dabar aš naudoju: https://imgur.com/ rekomenduotina užsiregistruoti, tada lengviau tvarkyti nuotraukas, o tada ten gan paprasta ->upload images-> galima tiesiog tiesiai nuvilgti “pick and drop” jei naudojama moderni naršyklė ir silvelight įskiepis (lygtais) arba tradiciškai-> browse->select. Tada į forumą reik sukopijuot Linked BBCode (message boards) kodus kiekvienos nuotraukos į šio forumo žinutės rašymo laukelį arba tinka ir paprastas Direct Link (email & IM) tada forumas pats pasirenka dydį ir palieka nuorodą į pilną vaizdą (na bent jau kol kas veikia tokio funkcija)
2015/03/27 at 12:37 #9984kestasParticipantpristatau savo dviratuka, max greitis 75km h, savos gamybos :)
2015/03/27 at 13:33 #9985ŠarūnasKeymasterRimtas. Baterijos dar neturi?
Pat viską virinaisi? -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.