Home Forums Akumuliatoriai / valdymo sistemos / įkrovikliai A123 akumuliatorius automobiliui

Viewing 20 posts - 1 through 20 (of 52 total)
  • Author
    Posts
  • #1955
    agniusm
    Participant

    Artejant ziemai pamaniau pasigaminsiu pakaitini akumuliatoriu savo svininiui. Prie -20 praktiskai nusprogsta ir lieku be ratu. Finansai kol kas neleidzia prie elektros pereiti. Dar truksta seno akumo dezes:

    IMAG0904.jpg

    IMAG0905.jpg

    IMAG0912.jpg

    IMAG0913.jpg

    IMAG0914.jpg

    IMAG0916.jpg

    Bus idomu pameginti prie dideliu salciu…

    #4962
    Karolis
    Participant

    Nemanau, kad jam patiks krovimas esant -20 laipsnių, kaip ir bet kokiam kitam akumuliatoriui. Geriau pasidaryti mažą iš tikrų A123 26650 ir tiesiog ryte pasijungt papildomai. Bent aš taip manau.

    #4963
    agniusm
    Participant

    Na as zadu ji apsiltinti. Tas junginejimas ir krovimas tik zaidimas. Pastaciau ir pamirsau, tokio varianto reikia. Manau tokis daigtas kad ir kaip ten bebutu turetu tarnauti ilgiau uz paprasta svinini.

    #4964
    iNdigo
    Participant

    o kur gauti tikru 26650? :]

    #4965
    Martynas
    Participant

    Na kyla nemažai klausimų.. O kaip su krovimu balansavimu bus? Nes paprastas švininis nuolatos kraunamas kai dirba variklis, o kada pasiekiama tam tikra įtampa relė atjungia krovimą, montuosit kažkokį spec kroviklį? ar mašinos kroviklį adaptuosit? Kaip dėl LVC HCV ? Ir jei tik 20Ah mašinai lyg ir mažokai atrodo, ypač jei dyzelis koks, nes dar pakaitint žvakes reik jam ir t.t.  

     

    Gal labiau aš jį visgi kaip “boosterį” įsivaizduočiau. 

     

    P.S. Na kadangi nesu specas tai gal ir gerai nežinau kaip tiksliai veikia krovimas mašinoje.

     

    Be to dar teko matyt kad ir A123 kažką turėjo panašaus, bet ar tai tik brošiūrose ar ir pardavime buvo negaliu pasakyt linkas

    #4966
    agniusm
    Participant

    Na is tikruju klausimu ir man dau, bet jie patys i save neatsisakys o as panaudosiu ir galesiu visiem paporint kaip sekesi :)

    Del krovimo as manau, kad viskas turetu but tvarkoj kadangi paduoda 14,4V, lifepo4 x*3.65=14.6 taigi jei celes subalansuotos neturetu ju perkrauti. Del lvc kaip ir su bet kuriuo akumuliatorium, negerai, todel nereikia pamirsineti sviesu ir birbinti maga pastoviai. Del AH kaip as isivaizduoju, dizeliniam automobiliam reikalinga didesne talpa tik todel kad sukimui reikalaujama daugiau sroves, o kaip visi gerai zino svininiai gali atiduoti nedaug su tais visais C skaiciavimais. Buvau pajunges, kuriasi gerai, tris kartus uzkuriau, nuo 3.5V nukrito iki 3.34V per cele.

    Del balansavimo as nusipirksiu is ebay celiu monitoriu uz kelis baksus ir karta i menesi patikrinsiu ar neisibalansavo.

    A123 nesenai pradejo pardavinet tokius akumuliatoriukus bet ten 4.6AH. Na kiek zinau tai A123 bankrutavo. Amen jiem, tikiuosi kinai perpirks iranga ir lipdys nanofosfata toliau.

    #4967
    Martynas
    Participant

    Na mano parodytoj nuorodoj tai rašo talpa 40 arba 60Ah ir dar užsimena kad:

     

    “Reliability: Real-time data and diagnostics protect the battery and prevent premautre failures, reducing service and warrantly costs”

     

    Tai lyg ir reikėtų suprast, kad jis pats balansuojas ir neleidžia iškraut žemiau numatytos ribos.

     

    O pamatyt tai aišku bus įdomu kaip gausis:)

    #4968
    agniusm
    Participant

    Na as maciau ta nuoroda tik va tokiu isigyti nelabai kur imanoma. As kalbejau apie situos kuriuos gali nusipirkti: Linky

    Del LVC kaip ir nesibaiminu, vienintelis dalykas yra balansavimas. Siaip kas menesi ar du ilendu po kapotu paziuret ar kokia kate nepadvesus tai ir patikrint nesunku, o reikalui esant subalansuot.

    #4969
    Šarūnas
    Keymaster

    Mano nekuklia nuomone, bet koks rankinis lindimas yra visiška nesąmonė. Produktas turi būti toks, kad nusipirkai, įmontavai ir užmiršai kad toks apskritai egzistuoja. O dabar tokius daiktus pardavinėdamas kasiesi sau duobę: turbūt jau dabar atsakinėti į klausimus darbo turi kelis kartus daugiau nei prie paties produkto… O to supporto klientas tikėsis ir po kelių metų. Patikėk manim.

    #4970
    agniusm
    Participant

    Na truputi Sarunai nusnekejai i sona kaip sakoma. kokis dar supportas? Juk sau pasigaminau ir neketinu niekam nieko pardavineti. Ka parduodu, tai rinkinuka ir uzsienyje del kuriu niekam jokiu klausimu nekyla per daug ;)

    #4971
    Šarūnas
    Keymaster

    Mačiau gi kad stumdyt bandai, žmonės prisipirkę ir prideginę užvertė klausimais..

    Tiesiog perspėju kad neskubėtum stumdyt kol visi klausimai nėra išspręsti, nes nėra nieko blogiau už piktus klientus.

    #4972
    agniusm
    Participant

    Na stumdyt nebandau, o jau nuo pavasario pardavineju. Matyt zvilgtelejai ir nesigilinai. Be to uzvertimas klausimais ir diskusija forume labai skirtingas dalykas. Buvo vienam reikalu nes zmogus senas ir vistiek jam norisi kazka gamint paciam. Nepasinaudojo duotais patarimais izoliuoti sujungimus gaminant del to ir pakibirksciavo. Tiesa jis visvie patenkintas ir supranta, kad tai jo kalte, be to uzsisake dar. O klientai mano yra ypatingai patenkinti ir negali atsidziaugti. Jei bus noro ar laiko ES pasiskaitinek.

    Del support’o manau irgi truputi pariebinai. Bet kas kazka gamina, paimk belent koki s… turi su tuo taikstytis. Tai neatsiejama dalis. Nepiktuoju as cia visai, bet kazkokius pamokymus (uz kuriuos aciu) destant deretu pasigilinti!

    #4973
    Nikor
    Participant

    Šiek ties nesupratau šios konstrukcijos paskirties. Čia bus kaip atsarginis akumas paleisti variklį? Ar normalus šiam akumui išsikrovimo srovės 200-400A? Ir kur ketinama jungti? Tiesiai prie akumuliatoriaus klemų? Manau tiek vienam, tiek kitam akumui nesveika bus jei bandysi jungti 14,4V Li akumą prie 12,0V Pb (pilnai išsikrovusio). Galvuoju tuomet tekės labai didelės srovės.

    Tiesą pasakius, pačiam daug kartų buvo mintis padaryt tokį “starterį”. Tik galvoju padaryt šiek tiek kitaip. Žinau, kad mano mašiną užvesti riekia maždaug 15-20min 8-10A akumo pakrovimo (3-4k. per žiemą tai tikrai darau :) ). Tuomet krūvio pakanka prasukti starterį ir užsivesti variklį. Tai mintis buvo paimti 5Ah 4S Li-Po akumą ir per dc-dc konvertorių, per 5-7min šiek tiek atgaivinti automobilinį akumą kraunant jį maždaug 20A srove.

    #4974
    agniusm
    Participant

    Svininis akumas bus isardytas, isvalytas nupjautas iki reikiamo aukscio ir sitas 4s a123 idetas i vidu ir laidais prijungtas prie terminalu svininio. Per elektrolito skyle isvesti laidai patikrinimui ir pabalansavimui reikalui esant. Kraunama bus is generatatoriaus 14.4V itampa tiesiai be jokiu papildomu daigciuku. Daug zmoniu subalansuoja ir naudoja EV be bms. Tam as nepritariu, bet manau, kad pasukti starteri A123 sugebes normaliai ir tikiuosi atlaikys priziurimas ilgiau nei svino. “Geras” akumas dizeliniam automobiliui apie 350lt, sis man kainavo 450lt taigi labai daug ka prarasti neturiu, o ziema be automobilio sedet savaitem nenoriu, el to ir kilo mintis sulipdyti si akuma nes komponentus turejau po ranka.

    Nezinau, parasiau pasidalinti tokiu niekuciu, o gavosi reikalas ispustas vos ne desimtim tukst. metaus ir nesamones darau.

    Esu pardaves savo rinkini i Los Angeles zmogui is kazkokio porsche klubo ir jis kol kas dziaugiasi ir problemu nebuvo. Pas ji gt3 2008, aisku ner ka lygint su dyzeliu bet…

    A123 atiduoda 600A pika, nezinau kaip su sitom b grade celem ir kiek zinau 10sekundziu. As savo pamataves gavau 450A iki 2 sekundziu. Ziuresim kas bus ziema ir tiek. 

    EDIT: tiesa dar norejau tokia replikele mest del to pasakymo pagaminau, sumontavau ir pamirsau ir apie tai negalvoju. Paprastai su jokia transporto priemone to padaryti negalima kadangi reikia karts nuo karto patikrinti ar pakanka antifrizo, ar uztenkamai yra stabdziu skyscio, langu ploviklio, gal uzmest aki ar lemputes visos veikia, ar stabdziai nesudile (kas beveik visais atvejais galioja ir E transporto priemonei), nemanau, kad prie viso sito pridejus testerio ikisima i akuma gyvenimas nezmoniskai apsunkes, garsiai mastant. Tikriausiai galu gale pagyvensiu, pamatysiu.

    #4975
    Nikor
    Participant

    Vadinasi, statysi vietoj Pb akumo Li… Na nežinau, man atrodo ličio akumai per švelnus tokiems dalykams. Tokie ekstremalus režimai tikriausiai atsispindės akumuliatoriaus tarnavimo laikui. Nors man asmeniškai įdomų kuo tai baigsys (gerąja šio žodžio prasme :) ).

    Pats vairuoju benzinį automobilį ir tokių bėdų nežinau. Firmoje turime pakankamai seną dezilinį džipą. Ir prie -25C šalčių užsivest beveik neįmanoma. Ir problema net akumuliatoriuje. “Prirukant”, starterį suk kiek nori, bet kol lauke neatšils bent iki -15C, užsivest be šansų. Matyt prie tokių temperatų dizelinas tirštėja ir aukšto slėgio siurblys negali normaliai paduot jį degimo kamerą.

    #4976
    Šarūnas
    Keymaster

    Į temą… Kaip turi būti daromi A123 pakai.

    EMUS-pack-24cells.jpg

    Integruotas BMS, šone yra aušinimo kanalas orui.

    Pakas skirtas didesnių pakų lipdymui.

    #4977
    agniusm
    Participant

    Na eskizas atrodo kaip…eskizas. Si tema apie DIY pakaitini lipo akuma svinui.

    Kaip turetu buti daromi nzn, tikriausiai nelabai galima apibrezti o va kaip jie veiks yra geras klausimas. Dar geresnis klausimas yra kiek jie kainuos lyginant su konkurentu. O paskutinis klausimas butu, kam lipdyti BMS ir dezes produktam kuriu gamintojai bankrutave ir neaisku kaip su jais bus?

    #4978
    Šarūnas
    Keymaster

    Tai nėra eskizas. Tai projektas galutinėje stadijoje. Pirmadienį prasidės gamyba.

    Kainuos ne daug daugiau, nes komponentų gamyba ir surinkimas yra pritaikyti automatizuotai linijai: čia nereikės rankutėmis kišti po vieną celę, ją visaip ten lankstant.

    Nors ir komponentų daugiau, bet užtai saugumas yra visai kitame lygmenyje. Pvz. tavo celių kontaktai yra suveržti šynutėmis. Ar apatinės šynutės yra metalinės? Izoliuotos? Nuo vibracijų celių polietileninis apdangalas greitai nusitrins ir celės užsitrumpins tarpusavyje => gaisras. Taipogi, jei šitas pakas gaus smūgį į apačios arba iš viršaus, celės susigarankščiuos ties tab’ais ir vėl => gaisras. 

    Būtent dėl tokių atvejų ir sakau kad būtum atsargus su pardavimais. Tai yra priežastis, dėl kurios prieš metus atsisakiau pardavinėti savo BMS (iš motorolerio).

     

    Dėl bankroto nebijau. Pirma, jis tęsis dar bent metus. Antra, Obama sumerkęs tiek pinigų neleis šitai kontorai taip paprastai mirt. Trečia, net jei tai nutiktų, atsargų pakaks dar kokiems metams. Ketvirta, technologija gera ir į balą nedings. Nė nepastebėsim kaip juos nupirks kita kontora ir keps savo vardu.

    O per tuos porą metų galima daug darbų nuveikt.

    #4979
    agniusm
    Participant

    Sarunai, tu nepyk, bet nelabai suprantu ka tu nori pasakyti. As kalbu apie DIY, tu man porini apie kazkokius pramoninius dalykus. As savo malonumui laisvalaikiu kazka lipdau, tu is to valgai duona. As neparduodu nieko kas sukelia gaisrus. Parduodu rinkinuka pasigaminti paka paciam. Tame ka parduodu, nera nei vienos degios medziagos. Jokio garantinio nesuteikiu, kaip zmogus pasigamina taip ir turi. Toliau, i tai idejau minimaliai laiko. Dar toliau tikriausiai negalesit pasiulyti dviratininkam norintiem naudoti A123 prizmatines nei 1P 6S nei 12S nei 16S…18S, 20S, 24, 30S nei 16S2P konfiguraciju?! Toliau kalbant jau apie esama jusu BMS, ne visiem jis iperkamas o tavo afisuotom baterijom tikriausiai dar reikes centrinio modulio kaip as isivaizduoju.

    Del gaisro irgi skeptiskai ziuriu, suvariau as kirvi i tokia cele uztrumpidamas tikriausiai visus imanomus sluoksnius, padumino ir tiek. Tiesa ir su medziokliniu is grankulkes persoviau, po to su metaliniu vamzdziu po vidu mesinejau, dumai, bet jokio gaisro.

    Manau turite graziu, idomiu planu ir produktai jusu atrdo tiek vizualiai tiek funkcijomis patraukliai, bet ka rasai sioje temoje ir del to ka pardavineju as yra visiskai ne i tema. Nereikia lyginti nesulyginamu dalyku.

    Tiesa, kiek teko girdeti, kinai jau perka iranga kuria galima isvezti per vartus. Gerai butu kad gamintu Kinai, gal liaudis galetu isigyti, klausimas tik ar kokybe bus tokia pati.

    Tiesa toje vietoje kur yra kontaktas tuo paciu ir syna tas polietilenas kiek zinau yra teflonas. As bandziau ji gramdyti, skusti, pjauti stanley peiliu nes per daug uzlieta buvo ant dvieju celiu. Apsisikau kol nuvaliau.

    Del atsargu irgi nezinau nes zmones jau sunkiai randa kur nupirkt nes maciau jau visokio s.. gave su skylem ir ispjovom synose.

    Na as tikiuosi, kad ne nes dar reiks scirocco daryt.

    #4980
    Martynas
    Participant

    Na galbūt dabar jau ne į temą, ir galbūt tai nėra labai jau didelė kompanijos paslaptis, bet gal galit to pavyzdinio A123 pako pjūvį parodyt, įdomu pažiūrėk kaip ten viskas suštabeliuota.  

     

    Dar įdomu kaip patariama montuoti tas 20Ah celes, kuo minkščiau (daug paralono) ar pusiau standžiai (naudojant kokį styrodūrą) ar geriau visai standžiai ir kada tvirtinant dėžę prie rėmo jau kokias gumines pagalvėles naudot prie varžtų tik. Na aišku svarbu celes gerai suspausti tarpusavį.

Viewing 20 posts - 1 through 20 (of 52 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.