Home Forums Akumuliatoriai / valdymo sistemos / įkrovikliai Akumuliatoriu ciklu skaicius ir nuvaziuotas atstumas.

Viewing 20 posts - 21 through 40 (of 70 total)
  • Author
    Posts
  • #8797
    Šarūnas
    Keymaster

    Nei taip nei taip. Pagrinde akumuliatoriams kenkia: įtampa ir temperatūra. Tai gaunasi kad labiausiai kenks kiekvieno įkrovimo pabaiga, kai akumuliatorius dar kaba su maksimalia įtampa ir būna įšilęs. Na ir, žinoma, vėlesnis pilno akumuliatoriaus sandėliavimas. Todėl geriausia yra sandėliuoti beveik pilnai iškrautą (paliekant rezervo savaiminiam išsikrovimui) ir vėsiai. Geriausia šaldytuve… :)

    #8799
    sopkis
    Participant

    Bet jei tada kraunant-iškraunant mano akumuliatorius nešyla, ant BMS suveikus balansavimui užsižiebia led, tai tik pamatęs išjungiu krovimą, dasikraunu iki pilno tik prieš pat išvažiuojant. Tai kaip suprantu tų celių nei temperatūra, nei įtampa neveikia. Reiškia galiu tikėtis kad akumuliatorius tarnaus kaip pasakoje – ilgai ir laimingai?

    #8802
    Šarūnas
    Keymaster

    Na, jei celės daug maž balanse, tai užsižiebus pirmam ledui jau bus koks 90% talpos. Aišku kur kas geriau nei laikyti pilnai įkrautą, bet vis tiek sensta greičiau nei darant pilną įkrovimą prieš važiuojant.

    #8804
    sopkis
    Participant

    Lieka tik klausimas, ar tas bandymas įkraudinėti tik prieš pat išvažiuojant žymiai padidins eksplotacijos laiką (būna momentų kai prireikia išlėkti tuoj pat), ar visgi specialiai nesivarginti (priežastis skliausteliuose aukščiau), tik stengtis kiek įmanoma nepalikti įkrauto pilnai. Reikia kažkaip gudriai susidėlioti optimaliausią eksplotavimo planą. Nes bet kokiu kas kažkiek laiko vistiek reikia daryti pilną įkrovimą, kad susibalasuotų celės.

    • This reply was modified 7 years, 6 months ago by sopkis.
    #8808
    Šarūnas
    Keymaster

    Čia gan sunki užduotis. Aš gal daryčiau taip:
    Tik prijungus, baterija įkraunama iki 40% ir išsijungia. Jei nustatyta, anksti ryte įsijungia ir damuša iki 90% prieš išvažiuojant. Aišku baterija turi būti pakankamos talpos, kad tų 40% pakaktų netikėtam išvažiavimui.

    #8810
    sopkis
    Participant

    Jo, aš jau matau kad čia daug vietos visokioms variacijoms. Baterija yra 60V 20Ah, nebent pasirodys per sunki tai 48V 20 Ah, blogiausia kad mano elektrinis dviratis yra ir transporto priemonė, ir pramoga – santykis koks 50%/50%. Kai transporto priemonė, tai būna ir tokių atvejų kad reikia išlėkti staiga. Kitais atvejais žinau iš anksto kad važiuosiu, kaip ir pramogos atveju dažniausia iš anksto būna suplanuotas išvažiavimas – čia su įkrovimu kaip ir nėra bėdos. Kažką galvosiu.

    #8862
    aleksanderis
    Participant

    Nu va sezonas arteja i pabaiga mano sitam dviratukui :) Si sezona rekordiskai daug pravaziavau nuo 2014-02-27 iki 2014-11-04 7307km is ju pramogom gal koks tukstantis visa kita i darba-namo. Siai dienai akumo apitikslus ciklu skaicius yra 818 ciklu.Likusi talpa 90 procentu. Myliu A123 :D Panasu kad celes neuzmusamos.

    #8865
    Šarūnas
    Keymaster

    Sveikinu, rezultatai tikrai geri. Pravažiuoji daugiau, nei aš su mašina per metus :) Neskaičiuojant kelionių…
    Būtų labai įdomu pamatyti panašių testų su paprastais ličio akumuliatoriais, kad ir 18650…

    #9081
    sopkis
    Participant

    Toks klausimas beveik į temą – kaip keičiasi vidinė ličio akumuliatoriaus varža naudojant kaip nurodė gamintojas, neiškraudinėjant didesne nei leidžiama srove, ir kaip ji keičiasi pastoviai prievartaujant akumuliatorių?

    #9082
    Šarūnas
    Keymaster

    Iškraunant didesne stove būna aukštesnė temperatūra, taigi greičiau vyksta pagrindinės ir šalutinės cheminės reakcijos. Dėl pagrindinės darbo metu kažkiek sumažėja varža, o dėl šalutinės negrįžtamai didėja. Didėja gan lėtai, kiekvienai chemijai skirtingai.

    #9714
    sopkis
    Participant

    Biškį ne į tą temą, bet naujos kurti nenoriu, o reikia patarimo. Turiu 42vnt, Headway 38120 celes. Iš jų reikia sugalvoti akumuliatoriaus konfigūraciją naujam sezonui. Pradžioje buvo mintis 20S2P (liktų dvi atsarginės celės), bet didelis greitis manęs nedomina (nėra finansų normaliam rėmui), tai mąstau apie 14S3P, gaučiau 42V ir 27Ah. BMS abiejoms konfigūracijoms turiu po 2vnt. Varikliai bus du, priekyje Crystalyte 408, gale reduktorinis šepetėlinis (max 1kW). Minti noro neturiu, o pagal praeito sezono važinėjimus panašu abieju variklių galios užteks lipimui į visus įmanomus kalnus. Laukiu įvairių nuomonių.

    #9715
    Šarūnas
    Keymaster

    Aš teikčiau prioritetą standartinei 48V ar jai artimai įtampai. Jei reikia, greitį galima pakelti kitais metodais, pvz. perjungiant motoro apvijas.

    #9716
    sopkis
    Participant

    Atlaksčiau visą praeitą vasarą su 16S1P Headway lifepo4, vidutinis greitis būdavo 18-22km/h, talpą noriu didinti dėl to, kad iki sodo Rastinėnuose virš 20km atstumas, ir netgi artimiausiu keliu važiuojant neužtekdavo akumuliatoriaus talpos. Iki sodo žvyrkelis, mieste dviračių takais ar šaligatviais važinėju, tai greičio nereikia. Panašu kad geriausias sprendimas tai pabandyti kaip važiuojasi su 14S įtampa. Vis dar surinktas 16S, tai užteks tik pliusą nuo 14 celės paimti ir bus matyt kiek greičio turiu ir kokia trauka.

    #9717
    Tyro
    Participant

    Jeigu kontroleris nekonfiguruojamas tu naudadamas jį su 14S vietoje 16S nuvažiuosi dar mažiau, nes negalėsi reguliuoti atjungimo įtampos. 41V bus pasiekiamas kai celėse bus dar 2.9V vietoje galimybės jas išsunkti iki 2.6V. Aišku, jeigu surinksi 3P paką turėsi nemažą rezervą.

    P.S. Nesigilinsiu kaip sureguliuosi jog abu varikliai suktųsi vienodu greičiu, bet pagalvok apie tai

    #9718
    sopkis
    Participant

    Kontrolerių perdarymas reikiamai įtampai ir srovei man ne bėda, o dėl variklių problemos irgi nematau, nes ir vienam ir kitam pagal gazo rankeną didinama srovė, tai pagal viską turėtų atitinkamai ir torque didėti. Bandysiu kas gausis su 14S konfigūracija.

    #9719
    aleksanderis
    Participant

    Pigenuose valdikliuose didinama itampa o ne srove.

    #9720
    Šarūnas
    Keymaster

    pasitaiko ir pigių “su srovės emuliavimu”. Realiai tas pats normalus srovinis reguliavimas, tik valdymo kilpa labai lėta. Visiškai netinka mažo induktyvumo motorams, bet čia matyt ne tas atvejis.

    #9721
    Nerijus
    Participant

    idomiai skičiuaji talpą 14s3p konfiguracijai , 38120 celes po 10ah ar taviškės šiek tiek mažesnės talpos. žvyrkelis padidina suvartojam galia tokiam pat grričiui ( mano atveju asfaltu palaikyt ~ 20 km/h užtenka apie 100W , o žvyrkeliu ~200W)
    su saviškiu 16s2p (38120s celes). vinu ikovimu gaunasi nuvažiuot ~40 su trupuciu km (čia palaiknt ~40 km/h) arba virš 70 km kuntroleriu apribojus greiti iki ~27 km/h (čia daugmaž lygiais keliais)

    #9722
    aleksanderis
    Participant

    O kodel rinkiesi 2 variklius? pas mane galinis 408 normaliai laike 20s lifepo4 ir 45A zinoma nepastoviai tokiom galiom. Talpa buvo 300wh iskrovus ranka ant variklio dar galima buvo islaikiti 50C mazdaug. varikliukas iki siol gyvas. Manau geriau viena galingesni negu daugiau svorio.

    #9726
    sopkis
    Participant

    @Nerijus – celės mano ne pirmos jaunystės, tai tokią pesimistiškesnę talpą imu (visi 42vnt su iCharger pratestuoti, žemiausia talpa buvo ~8.5Ah). Apie Wh/km padidėjimą važiuojant žvyrkeliu žinau, užtat ir didini talpą.

    @aleksanderis
    – ką turiu šiuo metu, tą ir bandau dėti. Gal parduosiu turimus, tada pirksiu š Ciuraz 1500W variklį, nors reikės pabandyti kaip tas 408 su 20S lifepo4 važiuoja, gal ir jo vieno užteks.
    O šiaip klausimą dėl to ir uždaviau, kad forumiečių pasiūlymus išklausyti.

Viewing 20 posts - 21 through 40 (of 70 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.