Home Forums Bendras Dviratis be pedalų

Viewing 20 posts - 1 through 20 (of 50 total)
  • Author
    Posts
  • #11665
    Šarūnas
    Keymaster

    Temos pavadinimas abstraktus, bet realiai noriu paklausti.
    Yra, kas važinėja be pedalų. Ar nebuvo dėl to problemų? Turiu mintyje ne technines problemas, o tas, kitas, dėl kurių dauguma pedalų dar nenusiėmė…

    #11676
    spicasss
    Participant

    Man atrodo Rokas toks vazinejo be pedalu bet lyg ir nebuvo susidures su priekab
    iaujanciais…

    #11679
    Tadas
    Participant

    Kazkiek vazinejo Paulius is Kauno.Nebuvo labai galingas jo aparatas apie 40 km/h vaziuodavo be jokiu pedalu ir nesiskunde kad policija gaudytu :)Kiek domejausi oficialiai padidino galia iki 1kw bet greitis liko 25 km/h tai manau kol neprisidirbi nieks ir neziuri o jei jau uzfiksuos tarkim 70 km/h tai vistiek eis i ekspertize aparatas pedalai nepades. Jei jau koki zmogeli pagausi ant vairo ar i koki Q7 trenksies kasko drausta tokiu greiciu nepatikes kad kojom ismynei gi.

    #11680
    aleksanderis
    Participant

    Buvo pas Roma eismo ivikis,jokios ekspertizes. Jie bejiegiai todel kad nera kaip galiai pamatuoti. Nera bugnu kad prasukti. Uzvakar mane pristabde 10 sekundziu pokalbis truko;Kas cia pas tave per motociklas? AS-dviratis cia elektra varomas,JIS-paziurejo i mane i kamera esancia ant salmo,sako GALIT VAZIUOTI. Vat ir viskas,Siandien ryte ten pat reidas buvo, ir praredejau 25kmh.

    #11681
    sopkis
    Participant

    O šiaip kur problema? Pas mane pedalai yra, bet grandinė neuždėta, tai net ir norėdamas nepaminsiu. O grandinės nededu dėl keletos priežasčių – uždėjau tokius torque arms, kad simpekso be papildomos auselės privirinimo neina prisukti, o su daugiažvaigžde kasete grandinę meta. Pabandžiau gale bmx žvaigždutę (tokią kur viena žvaigždutė 16 dantų) – sunkoka minti nes perdavimas per didelis gaunasi, o įtempėjo-nukreipėjo gale vistiek reikia, nes grandinė kreivai iki jos ateina. Buvau dar trumpus vaikiškus švaistiklius užsidėjęs, su tokiais išvis paminti neįmanoma, tik tiek kad kojos patogiau jaučiasi kaip arčiau viena kitos. Dar tokį gandą girdėjau, kad neminant kai šuniukas tarkši jis greit susidėvi ar net pabyra, tai dėl to irgi grandinės nesinori dėti.

    Ar tu čia visgi nori kojoms normalias paminas susimontuoti, kad stabiliai būtų, ne taip kaip dabar pedalus kartais gaudyti reikia, bet bijai kad policija pamačiusi tavo transporto priemonę motociklui prilygins su visom iš to išplaukiančiom pasekmėm.

    Tiesa, mano dviratis į dviratį ir panašus, normalus miesto dviračio rėmas, tik tiek kad tarp kojų akumuliatoriaus dėžė į akis krenta ir pigi, bet grėsmingumo pridedanti priekinė dviejų karūnų šakė. Ir greitis pas mane ~50km/h maksimalus lygioje vietoje, tai gatve važiuodamas net mašinų neaplenkiu.

    • This reply was modified 8 years, 6 months ago by sopkis.
    #11685
    Šarūnas
    Keymaster

    Su Romo istorija ten viskas nėra taip paprasta. Nenoriu skleist gandų, gal pats pasipasakos. Bet mano nuomone jie patys suprato, kas per situacija, bet neturėjo įrodymų nei dėl greičio, nei atitikimo aktams. Ekspertizės nedarė, bet nuosprendis buvo ne Romo naudai, net po kelių apeliacijų. Iš to, ką man pasakojo – akivaizdžiai nešvarūs dalykėliai. Arba papirktas tyrėjas, arba suprasdamas situaciją specialiai norėjo ‘nubaust’.
    Šiaip, ekspertizės reikalus galima lengvai apeiti su slapuku, bet tokiu atveju viskas turi būti pagal reikalavimus: pedelecas, stabdžiai, galia, greitis. Ir būtinai vaizdo registratorius. Nes priešingu atveju jei ne už netvargingą priemonę, tai už kokį nors KET pažeidimą įpaišys taip, kad vis tiek liksi kaltas.
    Tiek visokių atvejų prisižiūrėjau, kad visur dabar kameras dedu. Dar šituos metus mažą automobilį vairuoju, tai iš vis absurdas, per paskutinį pusmetį 5 įvykiai (4 iš jų ne mano kaltė, du buvo ginčytini, bet užfiksavau kamera, tai ji jau atsipirko). Dažniausiai – kiti tiesiog nepamato. Dabar vėl kieme skilusį sparną radau, tai galutinai susinervinau, statysiu 4 kameras salone, 24/7…

    Dėl šitų dalykų ir buvo įdomu išsiaiškint, ar teko kam pasantykiaut su anais. Gal pasisakys, kas be pedalų važinėja.

    #11686
    sopkis
    Participant

    Dėl to pedelec, ty kad variklis veikia tik tada kai mini? Nuo 2014 liepos 1d. nebuvo iš taisyklių pašalintas tas punktas, kai ten nemažai pakeitimų dviratininkams ir e-dviračiams įsigaliojo? Apart liemenių ar lempučių dieną važiuojant keliu, pakelė e-dviračio galią iki 1000W, greitis 25km/h liko kaip ir seniau, bet variklio veikimas tik minant kaip pamenu dingo iš taisyklių.

    • This reply was modified 8 years, 6 months ago by sopkis.
    #11690
    Šarūnas
    Keymaster

    Na, toks buvo ES reglamentas. Aišku įdomu būtų paskaityti kaip tiksliai pas mus tai aprašyta, gal turi nuorodą kas po ranka? Kita vertus, dar klausimas, kuo reikėtų remtis, jei yra nesutapimas. Kiek girdėjau, ES reglamentas ima viršų.

    #11691
    sopkis
    Participant

    Lygtais čia naujausia galiojanti redakcija http://www3.lrs.lt/pls/inter3/dokpaieska.showdoc_l?p_id=477699 , 36 punktas. O šiaip džiaukitės, svarstymuose buvo dviračio masė ne daugiau 40kg ir privaloma registracija, bet atsisakė šitų punktų įtraukimo į galutinį tekstą.
    Čia http://www.gerasdviratis.lt/forum/viewtopic.php?f=46&t=45912&start=20 http://forumas.dviratis.lt/viewtopic.php?f=4&t=21 ir čia http://www.velomanai.lt/forumas/viewtopic.php?f=5&t=4246 apie tuos 40kg ir registraciją. Pasigilinus labiau, panašu kad dar keisis tas įstatymas ne mūsų naudai. Panašu kad bus dvi atskiros kategorijos – pedelec su 250W varikliuku ir jo pagalba tik minant ir tik iki 25km/h, ir jie bus prisikirti prie dviračių, tai yra galės važinėti dviračių takais. O galingieji 1kW ne sunkesni kaip 40kg su tais pačiais 25km/h jau bus motorinis dviratis, bus reikalinga registracija, ir galios motorinėms tranporto priemonėms taikomos taisyklės. Eismas tik gatve, dviračių taku nebebus galima važinėti. Tokia nuojauta kad jie nespėjo paruošti reikalavimų registracijai ir kol yra kaip dabar nurodyta SEAKĮ.

    Paieška ES reglamentavime su elektriniais dviračiais kol kas tik tiek radau http://www3.lrs.lt/pls/inter1/dokpaieska.showdoc_l?p_id=57230 , antras straipsnis, antras punktas, h dalis. Pedelekui reguliavimas negalioja. O toliau jau gražiau – tame dokumente yra motorinis dviratis, L1Ae kategorija. Ir ten jau visokie reikalavimai išdėstyti.
    Dar radau, kažkoks dokumentas EN 15194, kurį siūlo pirkti, ir išaiškinimas http://www.gopedelec.eu/cms/dmdocuments/legalAspectsOfPedelecs.pdf

    Ps labai nepatogu telefonu viską rašyti.

    • This reply was modified 8 years, 6 months ago by sopkis.
    • This reply was modified 8 years, 6 months ago by sopkis.
    • This reply was modified 8 years, 6 months ago by sopkis.
    • This reply was modified 8 years, 6 months ago by sopkis.
    • This reply was modified 8 years, 6 months ago by sopkis.
    • This reply was modified 8 years, 6 months ago by sopkis.
    • This reply was modified 8 years, 6 months ago by sopkis.
    #11694
    Canis
    Participant
    #12012
    agniusm
    Participant

    Keliose oficialiose vietose užklausiau dėl tų pedalų ir man aktualaus klausimo. Lauksiu atsakymo, kai ką nors sužinosiu, pranešiu čia:
    Sveiki, norėjau pasiteirauti dėl transporto priemonės kadangi KET neradau tinkamo apibrėžimo. Ar Lietuvos keliais išskyrus magistrales galima eksploatuoti velomobilius keturiais ratais?
    Sekantis klausimas, ar būtini pedalai motoriniam dviračiui, kadangi pagal naują įstatyma nepaminėta:
    Dviratis – ne mažiau kaip du ratus turinti transporto priemonė, varoma ja važiuojančio asmens raumenų jėga, naudojant pedalus ar rankenas. Neįgaliųjų vežimėliai prie dviračių nepriskiriami.
    Motorinis dviratis – transporto priemonė, kuri turi ne mažiau kaip du ratus ir vidaus degimo variklį ar elektros variklį, kurių didžiausioji naudingoji galia ne didesnė kaip 1 kW, ir kurios didžiausiasis projektinis greitis ne didesnis kaip 25 km/h.
    Reziumuojant klausymas, ar galima eksploatuoti motorinį, keturratį velomobilį su elektros varikliu iki 1kW galios ir maksimaliu 25m/h greičiu kai jis nėra varomas juo važiuojančio asmens raumenų jėga?

    Dėkoju

    Paklausimą nusiunčiau į dvi vietas, į Valstybinę kelių transporto inspekciją prie Susisiekimo ministerijos ir į Vilniaus apskrities vyriausiajį policijos komisariatą, keliukam.

    • This reply was modified 8 years, 5 months ago by agniusm.
    #12025
    Šarūnas
    Keymaster

    Turbūt atsakys per 30 dienų? :)

    #12026
    agniusm
    Participant

    Įdomiasia, kad paklausiau kažkada apie gautą baudą, atsakė jog taip turi būti iškart:)

    #12083
    agniusm
    Participant

    Gavau atsakymą į paklausimą:

    Laba diena,

    Jeigu Jūsų minima transporto priemonė (velomobilis) turi ne mažiau kaip du ratus ir yra varoma ja važiuojančio asmens raumenų jėga, naudojant pedalus ar rankenas, tokia transporto priemonė pagal Lietuvos Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo 2 straipsnio 10 sąvoką laikoma dviračiu. Dėl šios transporto priemonės dalyvavimo viešajame eisme siūlome kreiptis į Lietuvos Respublikos susisiekimo ministeriją.
    Pagal Lietuvos Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo 2 straipsnio 34 sąvoką motorinė transporto priemonė – variklį turinti transporto priemonė, išskyrus skirtas judėti ne keliais bėgines transporto priemones, traktorius ir savaeiges mašinas.
    Remiantis Lietuvos Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo 25 straipsnio 2 dalimi, dalyvauti viešajame eisme Lietuvos Respublikoje leidžiama nustatyta tvarka įregistruotoms motorinėms transporto priemonėms ir (ar) priekaboms, kurių privalomoji techninė apžiūra atlikta ir galioja (įskaitant transporto priemones, turinčias leidimą nuvykti į transporto priemonių techninės apžiūros įmonę privalomosios techninės apžiūros atlikti) ir kurių valdytojai yra apsidraudę transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomuoju draudimu ir sumokėję valstybės nustatytus su transporto priemone ar su jos dalyvavimu viešajame eisme susijusius mokesčius.
    Atsižvelgiant į aukščiau išdėstytą informaciją, motorinės transporto priemonės dalyvaujančios viešajame eisme Lietuvos Respublikoje privalo būti įregistruotos ir turėti atliktą ir galiojančią privalomąją techninę apžiūrą.
    Šis atsakymas yra Inspekcijos specialistų nuomonė. Patvirtintos rašytinės konsultacijos dėl teisės aktų nuostatų taikymo ūkio subjektams teikiamos Ūkio subjektų konsultavimo Valstybinėje kelių transporto inspekcijoje prie Susisiekimo ministerijos tvarkos aprašo, patvirtinto Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2013 m. sausio 21 d. įsakymu Nr. 2B-19 „Dėl Ūkio subjektų konsultavimo Valstybinėje kelių transporto inspekcijoje prie Susisiekimo ministerijos tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

    Kadangi dirbu teisme, nuėjau pasiklausti ir pas teisėją. Jis pasakė, kad jei KET nėra nurodyta, kad turi būti pedalai, reškia, kad jų nereikia, pasakė tik pasiskaityti ar nereikia techninės apžiūros.
    Patikrinau, įstatyme išvardintos TP kuriom reikalinga TA ir motorinio dviračio tarp jų nėra. Dėl velomobilio sakė, kad pagal galiojančius įstatymus gali būti motorinis, galia iki 1kW ir greitis iki 25kmh nes parašyta, jog motorinis dviratis turi turėti ne mažiau kaip du ratus.
    Praktiškas pavizdys – Palanga, ten keturračių velomobilių daug.

    #12084
    Canis
    Participant

    Perfrazavus Jeigu Jūsų minimas eismo dalyvis turi dvi kojas yra varomas asmens raumenų jėga, pagal Lietuvos Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo 22 straipsnio 105 sąvoką laikoma pėsčiuoju. Jei eismo dalyvis turi keturias kojas ir svyruoja, dėl šio eismo asmens dalyvavimo viešajame eisme siūlome kreiptis į Lietuvos Respublikos susisiekimo ministeriją.
    Teisėjas teisus, kontoros nuomonė dar ne įstatymas, bet Kelių eismo taisyklės “tobulinamos” kasmet….. tad laukti, ko nors palankaus žaliajam e transportui manau neverta, čia Lietuva, įstatymai griežtėja, baudos didėja.

    #12085
    agniusm
    Participant

    Tokiu atveju tikiuosi bursimes ir eisime prie seimo

    #12086
    Šarūnas
    Keymaster

    Realiai tai atsakymas visiškai pro šalį…

    #12087
    Linas
    Participant

    na taip, atsakymas visiskai net ne apie tai ko klausei :D

    #12088
    Linas
    Participant

    tiesa, jei kas negirdejote, jau yra isikurusi savadarbiu transporto priemoniu gamintoju asociacija, ir jie jau bando kovoti pries sitas nesamones ir gali pasiulyti registravimo paslauga:
    https://lt-lt.facebook.com/Savadarbiuautomobiliuasociacija/

    #12089
    Canis
    Participant

    O ką patys galėtume pasiųlyti įstatymų kūrėjams? Pvz 25 km greitis aktualus tik dviračių takuose, šaligatvį, lankomuose parkų takuose. Kam riboti greitį kelyje? Lėtas važiavimas, tik trukdo eismo srautą.

Viewing 20 posts - 1 through 20 (of 50 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.