Home › Forums › Mūsų projektai / susitikimai › Llight electric power assist to turist tandem
- This topic has 58 replies, 5 voices, and was last updated 2 years, 10 months ago by mn.
-
AuthorPosts
-
2021/02/13 at 00:45 #18414mnParticipant
Kadangi labai jau forumas nunyko:/ o gal ir šiaip žmonėms noras konstruoti savo jau nelabai įdomu, kai kinai daug visko pigiai užvežė, ir tai tapo savotiškai mainstream, nors kita vertus, kai jau sau konstruoji (aka laisvalaikio praleidimo būdas/hobis) tai pigiau nelabai ir gaudauvosi:D Tad kad papildyt LT forumą pabandysiu savo projekto eigą aprašyt, o gal dar ir diskusija išsivystys:)
Taigi tikslas: ultralight electric power assist to turist tandem
Objektas (“Donaras”): savo gamybos tandemas, versija V2.3 jau:D Trumpa to istorija: tai M-Lab Meškėnų laboratorija organizavo “Art bike invasion”, kurios metu iš Burnig Man’o parsivežė paliktų dviračių ir stovyklos metu vaikams leido daryti važiuojantį meną Drevernoje, tai bementoriaujant stovykloje aš sau tandemą pirmą kart susivirinau, šleivą kreivą, bet buvo fun time, nuvažiavom Dreverna-Nida-Dreverna per 2 dienas, tai po to, kiek pasinešiau ant jų ir kitais metais stovyklos metu Telšiuose, jau daug geresnį/tiesesnį kompaktišką tandemą suvirinau/surinkau:) tada jau vilniuje gerokai paupgradinui mechaniką ir vasarą smagiai paturistavom kelis šimtus km LT pajūriu, tad sakyčiau smagus daiktas laisvalaikiui:)
Bet būnant su drauge ne patiems labiausiai pasikausčiusiais dviratininkams, tai deja važiuojant į įkalnes tenka gerokai atsilikti:/. Tad experimentas: kas bus įdėjus už papildomus ++-3kg (labai optimistiškai, realiai gausis kokie 4-5kg:( ) 250W asistant? O kad nebūtų per daug lengva ir kad būtų smagiau, tai pakeliui pagalvojau panaudoti daug DIY customines elektronikos:D arba realiau nelabai ką išeina pigaus/lengo/gero įsigyti of the shelf
Projekto užbaigimo data: iki sezono pradžios (optimistic:D)Taigi:
Baterija: 11S 3 arba 4P 18650 celės 3.4-3.5Ah, (bet dar neapsisprendžiau) skaičiuojant (onvelop calculation) 11S4P būtų 550Wh tarkim su 5Wh/km asistant gaunasi 110km, not bad, bet ir svoris vien celių 50*44=2200g:(
Variklis: ilgai galvojau apie middrive, bet rinkoje kažko lengvo nelabai yra, daryt savo su RC varikliu ir žais su perdavimu, pasirodė per daug komplikuota ir laikui imli užduotis, o ir taip grandinės jau kilometras tandeme ir 3 freewheelai:D tad visai sužavėjo cute Q75 front hubas 1.2kg, detalesnė paieška parodė, kad tai visgi Aikema ktm75 klonas, tad įsigijau ktm75? 1.44kg* 36V 201RPM front hubą
ESC: open source VESC (ir reality flipsky 4.2), sveria vos kelis gramus, cheap, turi FOC, custom programable, bet detaliau panagrinėjus, kad pritaikyti ebike teks pamodifikuoti.
BMS: pradžioje galvoju apie open source DieBieMS atrodytų gražiai integruojasi su VESC, bet detaliau paskaitinėjus forume panašu firmware nekažką, o ir integracija ta kad tik naudoja setapinimui VESC toolsą:/ ir net kolkas nesugeba pasakyti VESC kad atjungtų bateriją (pats savų mosfetų tai neturi) aka skateriai važiuoja iki galo:D Tad rinkoje kažko kas nekainuotų daug ir butų custom programable,jau nekalbalbant kad turėtų kalbėtis su chargeriu, deja nelabai yra,:/ belieka china “BTBMS” tad pasirinkimui lieka LTT JBD SP15S001-12SLI, 30A
Display: kaip nebūtų hakeriška jei nebūtų displėjaus su gausybe parametrų:D tik vėlgi rinkoje nelabai ko yra apart a bit pricy/sunkaus CycleAnalyst, tad teks savo pahakinti, (nieko labai ypatingo arduino turėtų pasiimti reikšmes iš VESC, tikiuosi adaptuoti DAVEGA open source softo, gal dar savo kažko pridėt)
Pakrovėjas: šioje rinkoje irgi nekažką padorių pasirinkimų, norint daug galios ir kuo lengvesnio, kad jau tikslas paturistaut ilgesnius atstumus tai norisi baterija pakraut kartais ir greiciau ne per naktį, pvz sustojus pavalgyt, tai norėtųsi 400-500W su user reguliuojama srove ir kad svertu mažiau nei 1kg, kol kas irgi neišsirinkau, plačiau aprašysiu vėliau.
kita: USB output for charging phones, nice to have feature (extra cool USB C su PD), tik su normaliu IP67 dangteliuTai bendrai/trumpai tiek:D
- This topic was modified 3 years, 9 months ago by mn.
2021/02/13 at 01:30 #18425mnParticipantTaigi detalesnė variklio apžvalga:
kadangi internetuose nedaug jo išardytų foto (ko pats ne mažai ieškojau) tai aprašysiu/iliustruosiu plačiau.Objektas: Aikema ktm75* front hubas (*nesu tikras ar tikrai atkeliavo iš oficialios gamybos linijos ar net gi iš Aikemos gamyklos, nes serijos numeris tai kelis kart graviruotas, na bet ko tikėtis iš Ali:/)
Serijos numeris: AKM20061006012 BBB3626C, kas reiškia:
200610- pagamintas 2020 06 10
BBB- modelis, 250W
3626C- 36V 26” ratas, front
Parametrai:
-OCD: 100mm
-Power: 250W ( lipdukas aišku dėl EU, visgi nesu tikras ar toks mažas variklis neperkaisdamas nuolat gali atiduot nominal 250w) praktika parodys
-Max Torque: 35 Nm
-Weight: 1.4kg** (su pridėtas tvirtinimo elementais labiau 1.5kg)
-Pole pairs: 5 ( 10 magnetų ir 12 dantų)
-Wheel max RPM: 201 (measured 206; 36V) (bet yra ir 260/328, bet gali būti kitas gear reductions)
-Motor max RPM: 2940 | eRPM:14695 prie 36V (apskaičiuota su VESC)
-Gear reduction: 1:14.2 ; 2 stage planetary (first stage helical), nylon gears, sun 9, planets 39 & 21, ring 69 teeth
-Motor Kv: ≈82
-Motor Kv to wheel: ≈5,8
-No load (max RPM) power: ≈6W (vien tik hubas, be rato, gal kaip ir daugoka)
-features: disc mount, hall sensors, side cable exit, one conector (3+6pins), hall speed sensorManufacturer Info:
2021/02/13 at 01:35 #18431mnParticipant
sankaba galima apversti (jei tarkim norėtųsi apversti variklį, tiesa tokiu atveju sukimo momentas vis norės atsukti hubo dangtelį) taip pat vienkryptė sankaba slidina ant tos šaibos, tad iš to nemažai friction gaunasi:/, ritinėliai D6x5,5mm2021/02/13 at 01:35 #18432mnParticipant
Deja iš 6 virinimo siūlių tik 4 atlieka realų darbą:(2021/02/13 at 01:35 #18433mnParticipant
priklijuotas magnetas greičio hall sensoriui ir kiauros kiaurymės diskiniams stabdžiams- This reply was modified 3 years, 9 months ago by mn.
2021/02/13 at 01:36 #18434mnParticipant
bent jau bandyta waterproofinti, taip pat kažkas pahalturinta ir išlaušta dalis metalo (matyt pradiniame variante hall speed sensorius buvo tvirtinamas atskira pcb)- This reply was modified 3 years, 9 months ago by mn.
2021/02/13 at 01:36 #18436mnParticipant
realiai pats el variklis mažiau nei pusė hubo svorio2021/02/13 at 01:37 #18437mnParticipant
vien tik hubo korpusas2021/02/13 at 01:37 #18438mnParticipant
kad jau toks mažas variklis neperkaistų, manau gan svarbu žinoti jo temperatūrą, tai pamodifikavau ir greičio sensorių iškeičiau į NTC thermistorių2021/02/13 at 01:37 #18439mnParticipant
gear ratio motor sun 9, planets 39 & 21, ring 69 teeth
Dantračiai turi po 2 paprastus ir vieną ašinį guolį, (nes healical gears)- This reply was modified 3 years, 9 months ago by mn.
2021/02/13 at 01:37 #18440mnParticipant
Ir net telpa į old school dropoutus:D2021/02/13 at 01:40 #18441mnParticipantIšvada:
Bendrai surinkimo kokybė atrodo neblogai, first look impresion not bad, bet reikia sulaukti praktikos. Taip pat dabar prie S11 nominal įtampos akumuliatoriaus max expected speed 25-28km gaunasi, tai gal labiau tiks 260RPM versija:/ o gal net ir kiek didesnį/sunkesnį ktm85.
Tad to be continuous
P.S. buciau foto sukėlęs į vieną posta bet woldpresas ar tai spamo filtras, niekaip nenorėjo priimti visko iškart:/
P.S.S photos backup and bit more: https://drive.google.com/drive/folders/1Snt__te6hWp4tsMb7sKK0aQanv6koLfD2021/02/13 at 22:11 #18449mnParticipantpastebėjau kad dar priekį nukando woldpresas:/
Taigi Do not turn on teardown first!
Pirma tam reikia custominio įrankio, kad atsukti dangtelį (na arba reikia ūkiškai išsukus vieną varžtą “atkalti”) bet turint cnc nėra sunku pasigaminti tinkamą įrankį:)
praverčia didelis 60mm raktas:D kad hubas dar nevažinėtas, tai atsisuko labai lengvai, klausimas ar bus taip pat lengva pavažinėjus, kadangi sudizainintas taip kad sukimo momentas jį vis užveržinėja2021/02/13 at 22:12 #18450mnParticipant
taip pat iki pilno išardymo pasirodė gan sunku nuimti veržlę, kuri laiko šoninį dangtelį, nes veržlė įgilintoje kišenėje ir paprastas raktas neužgriebia pakankamai, taip pat nebandyti išstumti su guolių nutraukėjų, nes iš kitos pusės laiko clipringas2021/02/13 at 22:12 #18451mnParticipant
deja jokio sealant nerasta:/2021/02/15 at 09:26 #18452TyroParticipantĮdomi pradžia, tęsk, įdomu paskaityti.
Kitą kartą gal įdėsi rėmo į kurį montuosi nuotrauką? :)
Nežinau kiek žadat nuvažiuoti per sezoną/ metus, bet tie hub varikliai tokia paprasta inžinerija, kad man net nekyla minčių, kad jie gali nelaikyti jeigu tik bus “maitinami” pagal numatytą galią. Paprastas 350W hub pas mus važiuoja jau 9 metus, per sezoną po 1000km gal nuvažiuojama. Kas atsitiko po 5 metų tai užsikirto freewheel – dabar dviratis neberieda nesukant variklio, tačiau anokia čia bėda – su juo vien elektra ir važiuojama, grandinė net surūdijo :D Tiesa, šiame motoro freesheel nepastebėjau.2021/02/15 at 18:34 #18453mnParticipantDeja nebuvo po ranka geros rėmo foto:/ bet vėliau tikrai bus
Tai aš pats gan daug važinėju su crystalyte h3540 1kW+++ hubu, bet jis direct drive ir 7kg vien variklis, tai apart kad atsilupo dažai vis dar važiuoja, nedaug foto beliko
https://e-motion.lt/forums/topic/e-trasporto-priemone/)O šis tandemo literally telpa į delną ir sveria vos 1.5kg, tad dviguba planetarinė redukcija, nailoniniai dantračiai, spilt axle, sunku pasakyti ant kiek downratintas ar owerratintas (aka atsargos koeficientas) šis mini hubas. O freewleelą (vienkryptę sankabą) tikrai turi (#post-18431)
2021/02/16 at 21:00 #18461TyroParticipantPuiku, jeigu elektra tik pagalbai tai freewheel būtinas.
P.S. Su tokiu Crystalyte atvažiavau ne vienus metus, superinis variklis.
2021/02/17 at 20:36 #18465sopkisParticipantVietoje to DieBieMS siūlyčiau pasižiūrėti į Tiny BMS s516 – 30A https://www.energusps.com/shop/product/tiny-bms-s516-30a-16?category=4 pusę. Lietuvoje kurtas gaminys, ir kaip ir daugiau naudingų funkcijų nei tas DieBieMS. Nes kaip matau kainos jų panašios
- This reply was modified 3 years, 9 months ago by sopkis.
2021/02/18 at 00:15 #18467mnParticipantkadangi DieBieMS open source, tai būčiau pats surinkinėjąs/litavęs, kad jau nemažai jelly beans dalių ir taip vietoje man prieinama, kas būtų gerokai pigiau būtų buvę. Išties dar žiūrėjau ir emus mini bms https://emusbms.com/product/bms-mini bet tuo metu dar ir unavailable buvo prirašyta, ir kažkaip pamiršęs palaikiau, kad tik toks LT dizaino ir tėra, nors kažkada senai ir šį energus Tiny BMS tikrai esu mates bloge, na būčiau detaliau apsvarstęs:D nors ir kaina kiek didoka biudžetui:/
O išties galiausiai tai nuėjau lengviausiu keliu ir užsisakiau china BT BMS konkrečiai: LTT JBD SP15S001-12SLI, 30A, bendrai jie forumuose neblogai vertinami, o ir daug info apie juos forumai prikaupė, lengviau hakintinti būna -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.