Home Forums Mūsų projektai / susitikimai Llight electric power assist to turist tandem

Viewing 20 posts - 21 through 40 (of 59 total)
  • Author
    Posts
  • #18474
    mn
    Participant

    taigi šiek tiek update, sumerginau hubą su ratlankiu:)
    Ratlankis Ryde Andra40, good for turistt&ebike, pasak gamintojo designed for 180kg, kas bendra tandemo masė su kelionine įranga +- tiek ir išeis (tiesa ratai tai 2 bus:D) atitinkamas ir svoris 26″ 825g,
    Stipinai: Sapim strong butted 2.3-2mm (pasak gamintojo, lyginant, Sapim strong turėtų būti netgi stipresni, nei tiesiog Sapim 2.3mm :/)
    jei kas norėtų tokį ratą gaminti, brežinys: (P.S. galėtų netgi dar būti po +2-3mm ilgesni, kad nepalikti laisvo sriegio, aka taip tvirčiau) https://kstoerz.com/freespoke/?link=1&e=534&wL=24.3&wR=26.7&dL=83&dR=99&s=3&n=36&xL=2&xR=2

    #18475
    mn
    Participant

    keletas foto:
    ratlankio kokybė šiaip sau:

    taupo gamintojas ir visos skylės pilnos prikibusių aliumo atplaišų:(

    grąžtelių keisti laiku irgi nesugeba/nenori, bent trečdalis skylių su didelėm užvartom:( praktikuoja Friction stir welding ar flow driling :D na bet su rakiamais įrankias galima nusideburint ir pačiam

    #18477
    mn
    Participant

    ]
    Improvizuotas Wheel Truing Stand:)

    CNC stalas ratlankio išcentravimui

    #18478
    mn
    Participant


    ir 3D print tensiometras, atitaikius tolygų įtempimą, ratas gražiai susiveda į +-0.05mm, tiesa, kai dari tik trečią ar ketvirtą ratą, tai užtrunka geras keletą valandų metodinio darbo:D

    #18479
    Tadas
    Participant

    Man 40 metų be gimtosios Lietuvių dar kalbu ir rašau Anglų ir Rusų kalbomis. Paskaičius tavo kai kuriuos išsireiškimus Anglų-žemaičių-Lietuvių mišiniu man neramu ar tave supras išsilavinęs 50 metų Lietuvos pilietis ieškantis naudingos informacijos šitame forume. Visokeriopos sėkmės tau įgyvendinant šitą projektą.

    #18480
    mn
    Participant

    Na čia toks skonio reikalas sakyčiau:/ Kalbininkai gal ir norėtų magišku būdu įšaldyti dabartinę versiją, bet kalba kaip tokia tai nuolat evoliucionuoja, tiek anksčiau, tiek dabar (pagal tai kaip keitėsi kalba, istorikai/kalbotyrininkai ir atseka dabar, kur tautos keliavo/prekiavo ar asimiliavosi). Tad šiandien globalistiniais laikais, kai gali realiu laiku bendrauti beveik su bet kuriuo pasaulio tašku, kalbų asimiliacija manau tik spartės, kas gal gerai, mažiau vargo ir barjerų bus ateičiai.
    P.S. niekad mokykloje nebuvau didelis kalbų mėgėjas.

    #18482
    mn
    Participant

    Dar atkeliavo kiek elektronikos iš kinijos:
    kadangi tandemas visgi nekasdien skirtas važinėti, tai bateriją būtų smagu dar taip pat panaudoti, kaip “owersize power bank’ą” tam ir tinka šis “china” moduliukas: (generic paiška: 6-35V QC4.0 QC3.0 USB Type-C Smartphone Quick Charger Step Down Buck Converter)
    pasak gamintojo palaiko: USB PD30 (PS); qualcomm QC4+/QC3.0; Huawei SCP/FCP support Apple 2.4 A; Samsung AFC; VIVO9V2A twin engine; Mediatek PE20
    patestavus išties PD leidžia pasirinkti norimą įtampą, telefoną krauna greitai, cool, ar sugeba atiduotu USB C specifikacijų minimus 60W, klausimas, reiks dar patestuot.
    Bet.. blogoji pusė, ta kad “operating input voltage” 6-35V, buvo maža viltis, kad kiek pamodifikavus pavyks įtampą pakelti, deja detaliau panagrinėjus modulį valdo dedikuotas “chipas” (sw3516h) su savo integruotu DC-DC keitikliu, Absolute Maximum input 40v, kas “gameower”:(, toliau iš smalsumo N mosfetai (7534) Absolute Maximum Drain-Source Voltage 30V, kas nelabai net tempia deklaruojamų 35v:/, kondensatoriai cnenxing….35V, tad nieko nepadarysi ir teks įdėti dar tarpinį step down konverterį pvz:Mean Well NID100-24 kas nevisai optimalu, bet modulio su didesne įėjimo įtampa ir kad palaikytų visus “fancy fast charging” protokolus, nelabai pavyko rast:/

    #18483
    mn
    Participant

    taip pat po truputi juda ir baterijos dėžė, tam galvoju panaudoti seną china e-bike dėžę ištrauktą kažkada iš EMP šiūkšlyno:) iš aliuminium extrudion, tik pagaminti jai savo naujus dangtelius/jungtis, tik ji kiek neitin tinkamų proporcijų 18650 celėm (plotis 87mm):/, bet benaršydamas Ali užmačiau, kad yra kiek geresnių proporcijų, kur plotis 76mm, kas būtų net 10mm plonesnė tarp kojų, bet siųstis 20-30eu ir laukti iš china vien dėl aliuminio profilio išmetant visą plastiką atrodo wasteful:/, tad gal kas turit tokią nunusibaigusią/aplūžusią e-bike baterija 76mm pločio ir norėtų ją parduoti/atiduot? Realiai reikia tik to aliuminio extrusion profilio, nors ir kiek naivu tikėtis kad forume kas tokias naudoja:D

    turima dėžė su atspausdintu test konturu, kad patikrinti CAD modelį

    ieškoma 76mm pločio baterijos dežės detalė

    #18505
    mn
    Participant

    Na gerai, lėtai projektas juda:/ bet progreso yra:) tik detaliau aprašyt projekto eigą irgi darbas atskiras:D
    Taigi susirinkau elektronikos dalis ir šiaip įvairią smulkmę (kaip pvz chainring bolts) iš china

    Tad kiek apie elektroniką:
    ESC naudoju VESC (kiek tiksliau china kloną flipsky 4.20) kadangi šitas iškart su reikiamos reikšmės rezistoriais, tai internetai sako, kad veikia good enough, ypač naudojant dviratyje su vienkrypte sankaba varikly, tad net užtrumpinus fetus, per priekį skrist netektų:) (aktualu riedlentėms), tik tiek kad jis pritaikytas labiau riedlentėms su pulteliu valdyt, bet galima ir su tradicine ebike gazo rankenėle valdyt, bet jo ADC inputui trūksta kiek protection features, tad reikia kiek pahakinti:) 1. safety feature, kad ADC neplaukiotų tarkim nutraukus/atjungus konektorių reikia pull down to GND. 2. paprastai ebike gazo rankeneles būna 5V, o VESC ADC iki 3,3V, tad kad neowerstresinti ir neprarasti rezoliucijos, reikia įkomponuoti Voltage devider, ir tuo pačiu įdėt clamping diodes, (kaip ir praktiškai pats MCU savo turi, ir kiti tiesiog jungia 5V ir nesivargina, bet taip atrodo gerokai mandagiau:) ) ir nedidelis hardwarinis filtras (nesu tikras ar verta, bet opcija yra, kaip turėtų užtekti sowtwarinio).
    Toliau niuansas, kad šis ESC turi tik softwarinį išjungimą, not cool:( (t.y. DVR iš karto per savo vidini DC/DC konverteri maitinasi nuo baterijos įtampos, o ir pajungimas per vidinius takelius padarytas), Daug labiau patiktų variantas kaip būna china ebike ESC kur logika atskirai užmaitinta per fizinį jungiklį, kaip ir dėl to galios kondensatoriai kiek nuolatos leakina, bet nieko tokio. Bet paskaičius DVR datašytą, gamintojas numatė DC/DC konverterio EN piną, tik VESC to ne implementavimo į savo pcb, Why?:/ bet su pora bodge wires galima prisihakinti:) tik tiek kad EN pinas active High (t.y. kad būtų disaablintas reikia nuolat paduot įtampą, kas mano situacijoje nelabai paranku) tad tam tenka įdėt signalo inverterį, (kad tarkim atjungus baterijos dezes konektoriu tuo pačiu disaablintų ir ESC).
    Dar dėl visa ko, polyfuse ant 5V railo ir visa tai galima sutalpinti ant mažos 1mm PCB
    Dar custom heatsinkas/adapteris, kurį bus galima prisukti prie Al baterijos dėžės (PS nėra kondikų dar reikiamo dydžio low ESR ir labiau kilmingų)
    Ir dar prieš tai buvo kiek software konfigūravimo ir testavimo, variklį be apkrovos (be ratlankio) su FOC suka tyliai, (gerokai daugiau triukšmo iš planetarinio reduktoriaus), palyginus su ant kito ebike turimo china ESC fazių pjūklu:D


    mini PCB/Heatsink

    VESC ENable pin bodge

    #18508
    mn
    Participant

    Toliau BMS hakinimas
    Kadangi tada galvojau naudoti 11S, tai reikėjo pagal BMS chipo datasheet lentelę dalituoti jumperių (nors dabar gal linkstu naudoti ir 12S, nors ir labai on the VESC DVR įtampos limito 60V būtų:/

    #18509
    mn
    Participant

    taip pat kad pažiūrėti kaip veikia, testui sulitavau ilgą voltage deviderį, taip pat kadangi jis gan didelio inpedanco palyginus su licio cele, tai galima pažiūrėt ar neapkrauna bms atskirų celių, (daznai pigūs china BMS MCU maitinamas nuo 2 celiu taupant komponentus, del ko truputi vis išbalansuojamas akumuliatorius) ir pirma pajungus tik balansavimo laidus teko kiek sunerimti,

    #18510
    mn
    Participant

    Nes reikštų kad pirmos “celes” apkrautos didesne srove nei kitos, na arba kažkas ne taip su įtampos reference, ir taip pajungus BMS galios GND su menamos baterijos GND, įtampos ant “celių” susivienodino, kas good, kodėl taip veikia schema deja jau nepasigilinau:/ tada kiek BMS parametrų konfiguravimo ir galima pažaisti su labaratoriniu maitinimo šaltiniu, ir taip, atrodo viskas veikia kaip ir turėtų, telieka tikėtis kad per laiką china firmwaras/hardwaras nenupuš ir neiškraus baterijos iki dugno:D Nebent dar internetai rekomenduoja dėl tikslesnės srovės rodymo nulituot keletą shunt rezistorių, bet kol kas palikau visus, dabar total rezistence 0.5mohm. Yra šiam BMS ir opensourcinis firmwaras, bet gan mažai info apie jį, tai nebandžiau jo:/
    Tada dar custom heatsinkas/adapteris, kad būtų galima prisukti prie baterijos dežės ir dar viena smulkmė, kadangi indikaciniai ledai visad cool ir naudinga, na bet vistiek siurbia brangią elektrą, tai BMS EN jungiklio ledui maža pcb, kuri uždega leda 10s, o po to ledą išjungia, po to siurbia nanoamperus:D


    BMS su custom heatsinku

    led delay pcb

    #18511
    mn
    Participant

    Kitas svarbus niuansas akumuliatoriaus pakrovejas,
    Kadangi paskirtis turistinis, tai norisi galimybės bateriją pakrauti greitai (norėjosi apie 500W), aka kavos/pietų pertraukos metu, o ne per naktį, kad būtų lengvas vežtis ( iki 1kg), kad būtų lengvai reguliuojama krovimo srovė, kad jei visgi krauti per naktį arba ne kelionės, nereikėtų be reikalo stresinti akumuliatoriaus, (keista kad telefonai neturi galimybės pasirinkti krovimo sroves user friendly būdu, fast charger good, kai reikia greit pakrauti, nes kažkur skubi, bet 90% atvejų to nebūtina užtenka lėtesnio, o kai kiši 60-100w tai poto net rankoje negali nulaikyt ant kiek karštas būna:D o ir batarkė daugiau metų nelaiko:/ aka keisk telefoną kas met pagal naujausias madas, aka suplanuotas nusidėvėjimas, ok kiek offtopic gavos)
    Tad kiek paieškojus pasirinkimas ne itin didelis:/ arba lengvi, bet mažai vatų arba daug vatų, bet sunkūs, tada labai įtartinai lengvi ir įtartinai labai daug watų bet iš deep china, arba vidutiniškai daug svorio ir watų, bet brangūs:/ arba kitų brandinių ebaikų su uždara ekosistema, su mažai info ir tikėtina, kad dar kalba per canbusą ir tikrina ar tikrai OEM batarke turi:D Na arba reikia giliai hakinti kažką esamo, pvz daug potencialo serverių maitekuose, tik daug vargo su korpusu/aušinimu, o ir vis tiek sveria nemažai, bet watų galima išspaust daug

    lentelė

    In the end paėmiau cycle satiator (tikriausiai prijančiantys DIY ebik’ams visi žino Justin iš kanados), tai jei siųstis iš kanados/amerikos ar pirkti iš EU tai labai brangu, bet buvo proga kad važiavo žmonių darbo reikalais į kanadą tai buvo galima užprašyt lauktuvių:D
    owerall gavosi kaina not to bad, vidutiniškai vatų, 360w ir vidutiniškai svorio, 1-1,3kg (gal dar išeis kiek pahakinti ir pamažinti), grafinis interface pasirinkti norimai srovei/programai (patogu naudoti skirtingiems ebik’ams) nors tas OLED turi trūkumą, kad karštyje išdega pixeliai:/ na ir ant dalių ir safety tikiu netaupyta. P.S. rankose dar neturiu, tai teardown foto nėr, tik maketas:D


    cardbord maketas:D

    #18512
    mn
    Participant

    Toliau priprojektavau krūva detalių:D adapteriai freewheelams/chainringams, grandinės įtempėjas, torture arm, baterijos laikikliai, pakrovėjo laikikliai, vairo pasukimo ribojimas, telefono laikiklis ir dar keletas porų įvairių braketų, kadangi not so easy iškart suprojektuot idealiai:/ tai tam krūva 3D printintų prototipų:D,

    #18514
    mn
    Participant

    Kurias poto prie progos “išdroždavau” iš aliuminio, keletas pvz:


    #18515
    mn
    Participant


    #18516
    mn
    Participant

    Bendras vaizdas (dar dalies trūksta, nuvešta anoduoti)

    Detalių spalva kiek skiriasi, nes kiek skirtingi aliumo lydiniai panaudoti (daugiasiai tas kas po ranka būna atlieka nuo kitų projektų) bet tipo turėtų būti hard anodavimas su 100um danga

    #18517
    mn
    Participant

    taip atrodo jau surinkta į mazgą


    #18518
    mn
    Participant


    yra ir funkcinių 3D printintų delių kaip grandinės apsauga ar guolių shieldas (ta juoda)

    Tad pagrinde liko suvirinti celes, surinkti baterijos dėžę, surinkti grafinį displėjų parametrų rodymui, na bet tai galima ir gerokai vėliau daryt:)

    #18519
    mn
    Participant

    taigi sekmadienį įvyko ir realus el variklio/ESC testas, užmetus kito turimo e-bike LiFePo4 bateriją ir neskaitant kad ši maždaug 3x sunkesnė, bet įtampa panaši į mano planuojamą. Bet aišku iškilo ir problema, pasirodo, kad nuo kažkurio firmwaro versijos android VESC tools nebepalaiko tipinių BLE modulių (kaip pvz hm-10) tik moduliai su NRF51822 ir aišku tokio neturėjau:/ tad telemetrijos nėra, tik feelingas:DD na akivaizdu kad 250w “traukia” t.y. akceleracija gerokai lėtesnė, nei turimo kito 2,8kW pikinės galios direct drive hubo:D dar iš pastebėjimų FOC dirba išties tyliai, girdisi tik dantračiai, kartais net kiek sunku nuspręsti ar variklis išvis veikia. Dabar daug daugiau motyvacijos pakeisti kito e-bike china ESC pvz į kokį cheapFoker2, (turiu 5vnt pcb be komponetu). Dabar idomu gauti NRF BLE ir pažiūrėt kiek amperų srebia įvairiais modais



    hack together setupas

Viewing 20 posts - 21 through 40 (of 59 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.