Home Forums Akumuliatoriai / valdymo sistemos / įkrovikliai Reikia patarimo dėl 18650

Viewing 20 posts - 1 through 20 (of 20 total)
  • Author
    Posts
  • #16254
    Buckis
    Participant

    Nesu susidūręs su šio korpuso akumuliatoriais, užmačiau kad yra protected ir unprotected. Reikalas kad norėčiau turėti 12V akumuliatoriaus pakaitalą motoroleryje, daug smarvės nereikia, tik kad maitinti bms apie 150mA. Visas kitas veiks nuo dc/dc įjungus degimą. O klausimas toks jei aš ikisiu protected ir dc dc sureguliuosiu pagal celių konfigūracija ar to pakaks ar dar reikėtų kažką papildomai burti

    #16255
    sopkis
    Participant

    Gerau paieškok ebay-aliexpress 4 lipo celėm skirto pcm, kaina ~7$, nes protected celėse apsauga stovi kiekvienoje celėje, ir tai apsaugai nepatinka kai tų celių būna pajungta daugiau ir ji suveikia. Tuo labiau kad tos protected atsijungia tik pagal ribines min-max ribas, o balansavimo nėra.

    #16463
    Buckis
    Participant

    Iškilo klausimas, norėčiau modifikuoti savo dabartinį akumuliatorių kuris iš Nissan leaf. Ar normalu būtų kryzminti ji su 16850 celem? Tarkim jei vienas ar kitas modulis būtų silpnesnis, pakeičiant ji 16850 celem. Įdomu kaip elgiasi skirtingos chemijos akumuliatoriai. Ar tiesiog nesukti sau galvos ir nusidevejus akumuliatoriui pakeisti jį vienodos talpos, vienodos chemijos ir t.t?

    #16465
    raimis
    Participant

    siūlyčiau neieškoti nuotykių.
    tuo labiau kad leaf celių net ir forume siūlo.

    #16466
    sopkis
    Participant

    O prie ko čia nuotykių ieškojimas? Praktiškai jau daug ciklų turintis akumuliatorius irgi būna su išsibarsčiusiais parametrais. Svarbiausia kad PCM tvarkingai veiktų ir UVP nebūtų per žema pagal panaudotas celes. O toliau jau gali tiek lygiagretinti, tiek keisti modulį į kitas celes, svarbu talpos ir maksimali leidžiama srovė būtų panašios. O naudojant vistiek bendra talpa bus pagal silpniausią celę. Nors šiaip jei finansai leidžia tai geresnis pasirinkimas būtų keisti visas celes ar bent jau silpniausias į tokias pat kurios sudėtos dabar.

    #16475
    Buckis
    Participant

    Matyt atėjus sezono pabaigai reiks pamąstyti apie akumuliatoriaus keitimą, nėra nieko tragiško su juo bet noris didesnio nuvaziuoto atstumo. Parduot šitą dadet sektiek ir pereiti prie naujų 18650.

    #16501
    raimis
    Participant

    na nuotykių ieškojimas tame kad jau yra kažkokia dėžė su leaf moduliais. Tai bandyti išimti vieną leafą ir pritaikyti 18650 ir mechaniškai reikia sukti galvą o ir elektriškai nėra prasmės dėti celes su didesne talpa nei likusios. Tai nelabai aiški tokio keitimo prasmė. Na nebent gauti už dyką 18650 celių. Nes šiaip jei 18650 naujos, tai jos tikrai nepigesnės už leaf’us. Tai ir gaunasi nuotykių ieškojimas.

    #16505
    Buckis
    Participant

    Jei kalbėti apie naujesnius leaf modulius ne taip ir lengva jų rasti, o ir kaina nemaža

    #16506
    raimis
    Participant

    nežinau ar yra prasmė investuoti į naujus modulius, jei baterija sudaryta iš senų (arba sudėvėtų). Nebent keist visus. Bet jei keist visus, tada iš tiesų galima dairytis ir alternatyvų.

    #16509
    Buckis
    Participant

    Alternatyva yra su naujom celem, dėžės gamyba, celių virinimas – tvirtinimas ir pasildimu atsistos 2000 euriuku, mano paskaičiavimais 100Ah akumuliatoriui ir tai klausimas ar tilpsi į tą sumą. Dėl to pakeitus modulį į kažką stipresnio per plauką talpa bendra akumuliatoriaus padidetu investuojant minimaliai, tokia idėja buvo. Jei užmatysiu naujesnio modelio leaf modulį žinoma ji bandyčiau įsigyti, deja striuka su jais

    PS,tikriausiai pamiršau paminėti pas mane 6 moduliai naujesnio pavyzdžio ir vienas senesnio, dėlto čia visa šita erzalyne

    • This reply was modified 6 years, 8 months ago by Buckis.
    • This reply was modified 6 years, 8 months ago by Buckis.
    #16518
    raimis
    Participant

    >>6 moduliai naujesnio pavyzdžio ir vienas senesnio

    na va nuo to ir reikėjo pradėti :)

    tada klausimas dėl modulių: kaip skiriasi seni ir nauji. Ir kas tai yra seni-nauji (gal žinomi metai). Nes teoriškai tai modulių talpa visų kaip ir vienoda?

    Tarpe kita ko laikas nuo laiko atsiranda ardomų leafų. Net ir vakar girdėjau kad yra iš UK atvaryti Kaune trys ardymui (plius dar Lino siūlomas/žinomas). Tik nežinau ką su tais leafų akumais ruošiasi daryti ir nežinau kokių jie metų. Net jei žinočiau metus, tai kaip rašiau teoriškai moduliai visi vienodi, nebent kitokie 30kWh 2016 metų modelyje?

    #16519
    Buckis
    Participant

    Naujesni tai tie kur nereikia plokštelių susukant kartu. Berods 500wh. Kolkas neteko niekur važiuot iki kol BMS atjungtu, tai negaliu pasakyt kokia talpa bendra pagal silpniausia modulį. BMS rodo kiek energijos issinaudoja nuo paskutinio pakrovimo. Ieškau kažko kas būtų arčiau nupirkti nes pats gyvenu UK. Moduliai buvo nuo 15 metų auto jei tai teisybė

    #16520
    Tyro
    Participant

    Linas parašytų tiksliau, bet kiek mačiau, tai iki 2015 metų moduliai ėjo uždari kaip konservai – norint atidaryti reikėjo pjauti, lankstyti, ar dar kažkaip lįsti vidun. Naujesni nuo 2015 metų tai tiesiog du lukštai kurie apkabina celes. Atsuki varžtus ir atlupi tas skardas, o tarp jų net neatlupus skardų jau matosi celės. Beje, lupti geriausia stipriai sušaldytas celes, tada nepasižeidžia apvalkalas ir lengviau atšoka klijai. Šaldydavau bent porą valandų šaldiklyje.

    #16522
    raimis
    Participant

    na, jei iš tiesų 2015 metų talpesni, tai manau rasti – misija įmanoma (tikrai lengviau nei 2016). Tik kaip bebūtų parodoksalu gal net lengviau rasti iš UK atgabentų Lietuvoje, nei pačioje UK :)
    Bet kuriuo atveju deja apie UK rinką nieko nežinau, tai ir patarti negaliu :(

    O Lino komentarą apie skirtumus tarp iki 2015 ir post 2015 leaf akumų būtų labai įdomu paskaityti.

    #16523
    Buckis
    Participant

    O kam ji ardyti jei jau gauti normalu, tai naujesnio modelio iš dviejų lakštų. Atskirti nesunku, bet senas ir nesunkiai ardos. Karts nuo karto pasitaiko senesnio modelio Uk. Aš savo iš Izraelio siunciausi, naujesnių nemačiau pardavime po vieną. Dauztu mašinų nemažai aukcione. Ilgą laiką eBay buvo vienas akumas lietuviai vietiniai pardavinėjo, bet kaip kate maiše nei matavimų nei tikrinimų, mokėk pinigus ir ciuozk. Jei neklystu apie 4T prašė

    #16531
    raimis
    Participant

    na bent jau man tai iš tiesų nelabai aiški tema 2013-2015 leaf akumai: ne iš pirmo žmogaus girdžiu kad 2015m akumai geresni. Nors internetuose kiek mačiau nedaro skirtumo tarp 2013 ir 2015 akumų. pvz:
    2014
    pardavinėjamas kaip iš 2014 metų išimtas. Lygiai ta pati nuotrauka ir tomis pat charakteristikomis parduodamas konkrečiai iš 2015 metų leafo išimtas akumas.
    Senesnė modifikacija, kaip čia buvo minėta “konservas” tai parduodama iš 2012 metų auto:
    2012

    Nors iš tiesų parametrai rašomi visiems labai panašūs.

    Kas nors žino teisybę?

    Gal 2015 metų akumas geresnis tiesiog todėl kad už tų pačių 2013 yra dviem metais naujasnis?

    #16539
    Buckis
    Participant

    Tikimybė kad bus mažiau uzdroztas ir kad nereikia plokštelių tarp plokščių, naujesnio modelio yra skirtingų talpų taipat

    #16540
    Tomas_
    Participant

    2015 metu maziau degraduoja ikraudinejant iki 100%

    #16558
    raimis
    Participant

    2015 metu maziau degraduoja ikraudinejant iki 100%

    čia iš praktikos ar tai buvo kažkur parašyta?

    #16565
    Tomas_
    Participant

    Is kur cia praktika tik su keleta akumu tureta reikalu. Tai kad visa info is forumu ir nissano oficialios info.
    Prasciausia situacija su 2011m akumuliatotriai, po to nissan idejo sildyma (mano isitikinimu padaryta nelabai efektyviai), is pasirinkima amumuliatoriu krauti iki 80%. Taciau praktika parodo kad retas useris naudojasi 80% ikrovimu ir krauna vis vien iki 100%. Tai 2014m patobulino akumuliatoriaus chemija ko pasekoje sumazejo (arba bent turejo) sumazeti degradacija kraunant iki 100% ir 80% krovimo opcija panaikino.
    Taciau visada norint kad akumuliatorius atlaikytu daug ciklu reiketu sengtis neiskrauti maziau nei 20%, neikrauti daugiau nei 80%, temperatura 0-30C diapazonas, irovimo srove 0.5C, iskrovimo srove 0.2C, saugoti ikrovus apie 30-50%.
    Eksloatuojan Nissan automobili dazniausia jis buna ikrautas 100% (tipo pasikroviau jei reiks vaziuosiu) temperatura akumuliatoriaus delta apie 15C neskubant sakykime pasikrauni pavaziuoji valanda, pora valandu nevaziuoji vel pasikrauni. O jei pakrauni vaziuoji ir vel krauni vaziuoji tai ir 25C buna. Tai esant aplinkai sakykime 30C akumas gan smarkiai degraduoja. Saltyje prie -10C kol ji susildo vel daug laiko praeina man vaziuojant 10km tai jis vos 0C tepasiekia.
    Mano supratimu nissanas labai jau prastai issprende baterijos temperaturos palaikyma, daugumas kitu gamintoju padare kur kas geriau.

Viewing 20 posts - 1 through 20 (of 20 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.