Home Forums Motorai / perdavimas Variable rotor stator alignment on Mitsuba motor

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Posts
  • #1753
    cshark
    Member

    Sveiki,

    Kinai(ar Japonai – kas ten jos supras :) ) sugalvoja gana įdomu būdą padidinti variklio max apsukas nekeičiant įtampos.

    Manau tokia realizacija yra gana įdomi. Aišku variklio konstrukcija tampa sudėtingesne.

    Įdomu ar kas nors Lietuvoj galėtu tokį daiktą suprojektuoti ir pagaminti – nes pardavime tokiu varikliu neradau.

    Video 1

    Video 2

    Video 3

    #2622
    Tadas
    Participant

    Na ir kas cia per stebuklas?Istraukinejant statoriu mazeja taip vadinama Back EMF.Aisku faktas kad istraukinejant statoriu mazeja ir sukimo momentas.Kita vertus jei galingas variklis ir jo uztenka gal ir sprendimas.O pagamint nera sudetinga tik klausimas ar verta?Siek tiek perdarius Hub’ini varikli galima tai padaryti bet jis bus nepraktiskas jei naudot ji kaip Hub tipo.Pageres tik ausinimas.

    #2623
    cshark
    Member

    Kai greitis yra didelis aukštas sukimo momentas nereikalingas.

    Dabar dėl verta/ne verta : turint 60V baterija ir pvz cristalyt varikli su 26″ ratu turesi max 70kmh. Kad ta greiti pakelti iki kokiu 100kmh(o važinėjant asfaltu mieste reikia bent jau 90kmh) reikes jau 100 – 120V baterijos ir aisku kontrolieris kuris su tokia įtampa dirbs. Tai vat jeigu variklio pagaminimas kainos mažiau negu baterija ir kontroleris – tai apsimoka.

    O apie koki “siek tiek perdarymas” eina kalba ?

    #2624
    Šarūnas
    Keymaster

    Tadai, toks dalykas yra labai gerai. Tai yra tas pats kaip mechaninė pavarų dėžė – perjungus aukštesnę pavarą perdavimas padidėja, tačiau sukimo momentas sumažėja.

    Tą pirmą video mačiau jau seniai ir esu užsibukmarkinęs. Būtų įdomu pabandyti. Tačiau konstrukcija gana sudėtinga ir brangi. :( Plius įžvelgiu visokiausių patikimumo problemų…

    P.S. Jums su firefox normaliai video rodo?

    #2625
    Tadas
    Participant

    Nezinau ar cia taip jau gerai.Patys pagalvokit ta konstrukcija nera tokia sudetinga kad kitajobai nepagamintu o jau jiems is nieko paimt piniga tai yra gyvenimo tikslas.Sarunai kokia sudetinga?Jei kalbi apie Hub tipo varikli tada sutinku modifikuoti turima varikli gali buti neimanoma praktiskai jei skyle pacio statoriaus maza aisku galima grezti bandyti.Nes tas daiktas pareikalalaus storesnes asies guoliu kitu ir panasiai.Jei naudoti kaip outrunneri tai nieko cia labai sudetingo netgi galima pastatyti zingsninuka kad juo ta reguliavima isprest.As pats ta daikta jau pries 3 ar 4 metus pamaciau ir iki siol tai tik filmukas.Vadinasi uz to gero slepiasi nemalonus minusiukas.

    #2626
    Šarūnas
    Keymaster

    Pavadinsiu kitaip. Mechanika ne ‘sudėtinga’, o jos ‘gana daug’. Bent jau lyginant su paprastu varikliu. Tas statorius turės ant kažko slankiot, taip pat kažkas turės į stumdyt (sliekinė pavara) – visa tai labai genda, bent jau lyginant su hubu, kur visai niekas negenda.

    #2627
    Tadas
    Participant

    Beje Sarunai manau tu matei ka isdarineja kad ir tas garsusis Doctorbass is Kanados :-) As kalbu apie paprastesni varianta (nors gal ten ir minusu yra) padidinant apsukas nekeiciant itampos ar sroves o tik apviju jungimo buda(zvaigzde/trikampis).Panaudoja eilini kontaktoriu ir hub’as sukasi kaip paseles aisku velgi sumazeja sukimo momentas tiek kad back EMF lieka ta pati.Tai cia tiem kam truksta apsuku gali tuo pazaist.

    #2628
    Šarūnas
    Keymaster

    Jei po teisybei, mano kuklia nuomone Doctorbass šiek tiek trūksta žinių tame ką jis daro. Pats bandžiau hubinį motorą jungti trikampiu ir galiu kategoriškai pasakyti kad tai yra nesąmonė. Šie varikliai generuoja ne sinusinės formos fazes, taigi jų visų suma nėra lygi 0. O tai reiškia, kad motorą sujungus trikampiu fazės tarpusavyje ‘trumpina’ ir labai stipriai padidėja nuostoliai. Tarkime, mano hub’inis variklis, jungtas žvaigžde prie 48V (max apsukų, be apkrovos) ėmė apie 2A. Perjungus į trikampį, pasiekus gal tik pusę maksimalių apsukų srovė buvo 13A.

    Iš tikro aš dabar galvoju kaip gi iš tokio variklio, be kontaktorių, išspausti kelias ‘pavaras’ – gana sudėtingas reikalas, pasaulinės praktikos nelabai yra. Matyt teks daryti custom variklį su 6 ar daugiau fazių.

    #2629
    Tadas
    Participant

    Jei nukrypstant nuo temos:Ka manai apie taip vadinamus Axial flux tipo motorus?Jie Labiau zinomi kaip generatoriai bet visai gerai dirba ir kaip varikliai.Galima sudeti labai dideli plota magnetu ir vario plotas toks pat tai galia irgi nemaza gaunasi.

    #2630
    Šarūnas
    Keymaster

    Na motorai kaip motorai. Šiaip neteko taip artimai su jais susipažinti kad galėčiau įvardint trūkumus ar privalumus. Galiu įvardinti vieną Axial tipo motorų trūkumą – sunku sucentruoti rotorių, kad iš abiejų pusių magnetai būtų su vienodu oro tarpu (paprastai tai daroma keičiant poveržles ant ašies).

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.