Home Forums Bendras Variklis rate: priekis vs. galas

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Posts
  • #1733
    Šarūnas
    Keymaster

    Labai dažnai sulaukiu klausimo “kas geriau: variklis priekiniame ar galiniame rate?”, į kurį jau daug kartų buvau atsakęs. Atsakysiu čia dar kartą, kad kitą kartą galėčiau tiesiog duoti nuorodą. Beje, čia kalbama apie stebulinį variklį montuojamą rate, pavyzdžiai, crystalyte gamybos.

    Taigi, priekinio rato privalumai:

    1. Svorio centro paskirstymas (jei akumuliatorius yra gale);

    2. Paprastesnė konstrukcija.

    Daugiau privalumų nesugalvoju. Trūkumai:

    1. Sunku pakelti ant borto (didelis svoris, vien ratas su crystalyte X5 ~13kg), taip pat važiuojant netikėtai išnirus duobei būtų problema “kilstelt”;

    2. Sunku vairuoti (vairas tampa labai inertiškas);

    3. Blogas sukibimas (davus daugiau galios pajudant, ratas tiesiog prasisuks);

    4. Didelis neamortizuojamas svoris priekiniame rate (posūkyje dideliu greičiu “guldant” dėl kelio nelygumų priekinis ratas “nučiuoš” į šoną, kas būtų labai skausminga; gale tai ne taip stipriai jaučiasi);

    5. Labai lengva nulaužti dropoutus: http://www.deetfree.ca/images/ebike/dropout.jpg

    6. Gaunasi gerokai (bent trigubai) ilgesni laidai nuo akumuliatoriaus iki variklio (kas ypatingai aktualu prie didesnių galių);

    7. Reikalingi galiniai stabdžiai (naudojant regeneraciją galiniame rate, mechaninių galinių stabdžių galima atsisakyti).

    Na daug maž tiek. Tiesa, dėl stabdžių: priekyje vien regeneracinių stabdžių nepakanka, trūksta stabdymo jėgos.

    Pats priekyje variklio net nebandžiau dėti, nes teko keliauti po Europą su dviračiu, prie kurio priekinės šakės buvo prikabinti krepšiai (gal kokie 5kg sumoje) ir tai labai apsunkino važiavimą.

    #2463
    Tadas
    Participant

    Sarunai kokia nuomone tavo apie Enertrac hub’ini varikli?Skaiciau kad “Uzpykes” ant tokio tipo varikliu.As skaiciau uzsieniecio komentarus kuris aiskino kad labai svarbu butent amortizacija naudojant galingus sio tipo variklius.Tipo jei pritaikai amortizatorius tai visai geras variantas iki 10kW(motociklui-motoroleriui).Tavo dviratis geros firmos ir tikiu kad amortizatorius geras tiek kad jis pritaikytas dviraciui kurio greitis nera 50+ ar dar yra kokiu trukumu?

    #2464
    Šarūnas
    Keymaster

    Amortizatoriai skirti rankoms ir užpakaliui. :) Amortizatorius juk yra tarp žemės (rato) ir užpakalio. O hubiniui varikliui turėtų būti visiškai vienodai kas yra virš jo, svarbu tik kas yra tarp variklio ir žemės. O ten yra tik padanga. Kad ir kokį amortizatorių bedėsi, nuo to geriau nebus. Žinoma, rimtas amortizatorius kažkiek geriau nei paprasta spyruoklė, bet poveikis rato stresams minimalus.

    Hubinio variklio pilnai neišsižasu, laukiu to momento kai rasiu laiko ir galėsiu susirinkti trečiąjį e-dviratį, grynai pasidraskymui. Naudosiu x5303 variklį – dėl paprastumo. Labai nemėgstu sudėtingų mazgų – amžinai visokios problemos lenda. Tiek su Cyclone 500W mechanika vargau, tiek dabar su motorolerio visokiausiai variatoriais ir ventiliatoriais vargstu. Kuo paprasčiau, tuo geriau.

    #2465
    Linas
    Participant

    Siek tiek isikisiu del priekinio rato trukumu ir privalumu, manyciau jei hubinis variklis naudojamas negalingas bei lengvas, tikrai nera taip, kad dauguma vazineja su Clyte 5x serijos varikliais :), tikrai paprasciau butu deti priekyje, bet jei svoris ir galia auga tada lieka tiktai galinis ratas. Cia tik mano teoriniai pamastymai…

    #2466
    Šarūnas
    Keymaster

    Tikrai taip. Jei motoras mažas, ypač koks nors 250W, priekyje tikrai nėra didelė problema. Va, pavyzdžiui, teko važiuoti šiuo:

    20100704200.jpg

    20100704198.jpg

    Tikrai nesijaučia to variklio priekyje, dar kažkiek jis kompensuoja akumuliatoriaus svorį gale. Beje tokį mielai nusipirkčiau važinėjimui po aplinkines parduotuves ar į darbą, jei tik keli atliekami tūkstantėliai būtų…

    Bet didelio variklio tikrai nerekomenduoju montuoti į priekį…

    #2467
    Tadas
    Participant

    Sarunai ne taip supratai mane.Taip tu teisus paciam varikliui tai visiskai nera skirtumo kokie amortizatoriai virs jo, bet paciam tarkim motorolerio ar tai motociklo valdymui.As manau kad amortizatoriaus funkcija ne vien kad keleiviui minksta butu vaziuoti bet labai svarbu yra kad esnat nelygiam kelio pavirsiui jis “nepakabintu” to rato ore nors ir desimtaja sekundes dali.Arba “guldant” ant posukio del netinkamo amortizatoriaus nepajustum tokio kapoto sokciojimo ir slydimo i posukio isore to rato.

    #2468
    Šarūnas
    Keymaster

    Ne, vis tik puikiai tave supratau. Esmė yra ne variklio “komfortas”, o jo sugebėjimas greitai reaguoti į kelio nelygumus. Kadangi tarp variklio ir žemės amortizatoriaus nėra (tik padanga, kas = spyruoklė be amortizatoriaus) ir variklis sveria gana daug, jis yra labai inertiškas ir tiesiog nespėja reaguoti. Kad ir ką kabintum virš jo, tai įtakos tik užpakalio komfortą, o pačiam ratui nuo to praktiškai vienodai. Beabejo, transporto priemonės svoris per amortizatorių kažkiek stabilizuos rato šokinėjimą, bet turint minty, kad dviračio ir rato svorių santykis yra labai mažas (mano atveju ~1:1, jei neskaičiuosime akumuliatoriaus), geras amortizatorius rato elgesiui įtakos turės minimaliai.

    Berods aš pats kažkur ir rašiau kaip dviratį guldant jo šikna čiuožia į šoną… Ir tai buvo su tikrai brangiu galiniu amortizatorium (~1000 Lt).

    Juk ir automobiliams deda lietus ratlankius ne dėl to kad gražiau atrodo (nors lietuvaičiai tai turbūt dėl grožio), o dėl to, kad ratas bus lengvesnis ir pagerės sukibimas su kelio danga.

    #2469
    Tadas
    Participant

    Tai gaunasi taip kad hub’as tinka daugiau ramiam vazinejimui(jei nori jaustis labai saugiai) o per dirza ar grandine variklis megstantiems pasportuot.Ir kiek suprantu mazesnes energijos sanaudos nekalnuotoj vietovej lyginant su kito tipo varikliais?

    #2470
    Šarūnas
    Keymaster

    Na energijos sąnaudos (nuostoliai) paties hubo tai matyt panačios kaip ir kitų variklių, tik hubo atveju nėra jokios papildomos energijos perdavimo grandies, tai automatiškai kažkiek energijos susitaupo (manau keli %).

    #11370
    Vytautas
    Participant

    Kas liečia priekinį varomą tai turėjau tokį dviratį su MagicPie varikliu kol nepavogė :-). Na važiuoti galima bet svoris daro savo. Tiesiog švelnus atsargus važinėjimas. O žvyrkeliu geriau iš viso nebandyti. Variklis buvo su regeneracija. Tai tikrai malonus dalykas. Bent man visiškai pakako tokio stabdžio. Bendrai kiek kas pabandė visumoje liko sužavėti pačiu elektriniu dviračiu. Tikrai malonus dalykas.

    #11931
    Nerijus
    Participant

    Esu ne vien dešimtį km prasukęs žvyrkeliaiis su minėtu magic pie priekyje . tai nepasykyčiau kad tan labai jau atsargiai . vienas iš minusų kad įkalnėse ant žvyro prasisuka . Kažkaip naudoji tik priekinius stabdžius – stabdybas varikliu ,po to stabdžių kaladėm ir to pakanka .
    kad sunku varuoti tai tiesiog vairuj pasukti reikia šiek tiek didesnės jėgos ir prie to priprantama . priekinio varkiklio atveju jei gaunasi 2 varomi

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.