Home Forums Motorai / perdavimas Variklis su valdomu rotoriumi ir statoriumi

Viewing 16 posts - 1 through 16 (of 16 total)
  • Author
    Posts
  • #1951
    mghster
    Member

    Sveiki, savo žinias šioje srityje priskirčiau prie minimalių, todėl labai nesijuokit jei ką :) Galvoje sėdi projektas, kuriam reiktų el. variklio, galinčio “generuoti jėgą” nesisukant. Jis turėtų traukti (vynioti) virvę pastovia reguliuojama jėga, t.y. jei nustatoma, kad virvė būtų traukiama 100 niutonų jėga, tai nesvarbu ar kitame gale virvė priešinasi 20N ar 0 ar 110N, variklis vistiek ją trauktų pastovia jėga, tik skirtųsi jo sukimosi greitis ir kryptis. Jei neaiškiai parašiau, galėsiu pateikt konkretų pvz.

    Tai va, ar tam tiktų variklis, kurio statoriaus ir rotoriaus el. laukai būtų valdomi (turiu omeny du valdiklius, vienas statoriui, kitas rotoriui), na gal užtektų, kad rotoriaus laukas suktųsi pastoviu greičiu? O gal aš per sudėtingai mąstau ir yra paprastesnis sprendimas?

    Jei neaiškiai surašiau sakykit, bandysiu kitaip :)

    #4904
    Šarūnas
    Keymaster

    Viskas, teoriškai, labai paprasta. Tereikia valdyti ne variklio įtampą, o srovę. Kitas klausimas iš kur gauti tam pritaikytą valdiklį.. :)

    #4905
    mghster
    Member
    Quote:
    Viskas, teoriškai, labai paprasta. Tereikia valdyti ne variklio įtampą, o srovę. Kitas klausimas iš kur gauti tam pritaikytą valdiklį.. :)

     

    O turint tą nesamą pritaikytą valdiklį variklis galėtų būti su ne valdomu (indukciniu ar pastovių magnetų) rotoriumi? Tokio valdiklio paieškot gerai reiktų ar tai tik teoriškai įmanomas daiktas, kurį neaišku kaip padaryti?

    Šitam “projekte” yra aktualu, kad variklis nesisukdamas (žinau, kad paprastai jei variklis nesisuka, o yra maitinamas jis sudega ar ne?) arba keisdamas sukimosi kryptį (gal natūraliai gaunasi, kad tampa generatoriumi?) nekeistų jėgos/pasipriešinimo. Kai užsiminiau apie tai žmogui, kuris bandė domėtis šiuo klausimu, jam apie tai nusimanantys žmonės buvo pasakę, kad neaišku, kokia jėga variklis pradės suktis, po to, kai buvo sustojęs. Ar tai netiksli ar jau pasenusi teorija?

     

    Ačiū :)

    #4906
    Šarūnas
    Keymaster

    Visų pirma, visiškai neaišku apie kokio tipo motorą eina kalba. Bet, kad ir koks tas tipas bebūtų, visiems jiems galioja du dėsniai:

    1. apsukos yra tiesiogiai proporcingos įtampai

    2. sukimo momentas yra tiesiogiai proporcingas srovei (tau reikalingas šis režimas)

     

    Šiuolaikiniai valdikliai gali tiksliai kontroliuoti tiek vieną, tiek kitą parametrą, tačiau problema tame, kad srovės valdymas į valdiklio išorę (vartotojui) dažniausiai išvestas nebūna, tiesiog valdiklio viduje nustatoma kažkokia maksimali riba (arba srovės ribojimas tiesiog neegzistuoja (visiškai pigiuose valdikliuose).

    Kai naudojamas šiuolaikinis ir tinkamai dirbantis valdiklis, motorui yra visiškai vienodai ar jis stovi ar sukasi, svarbiausia neviršyti maksimalios leistinos srovės. Tavo minimas atvejis, kai sustabdytas motoras perkaista – tik tais atvejais, kai nenaudojamas joks (arba tam netinkamas) valdiklis.

    Tai tiek teorijos.

     

    Iš praktinės pusės, norint paleisti tokią sistemą, tau reikia gauti valdiklį, turintį srovės ribojimą. Tam tinka kad ir dviračių motorų valdikliai. Jį reikės išskersti ir pakeisti šunto varžą (matyt padidinti, kad sumažėtų ribojama srovė). Kad motoras imtų suktis, tiesiog iki galo užsukti akseleratorių. Motoras darys tiksliai tai, ką parašei (nebent suveiks kokia nors apsauga, nes tai nėra dviračio valdiklio paskirtis). Tam turi tikti DC tipo valdikliai, taipogi BLDC (būtinai su holo jutikliais).

    #4907
    mghster
    Member
    Quote:
    Visų pirma, visiškai neaišku apie kokio tipo motorą eina kalba.

    Čia todėl, kad nežinau kokį rinktis :)

    Dviračio valdiklis manau netiks, nes galios reikia 1500N – 2000N su nemažai apsukų…

    Dėkui už paaiškinimus, bandysiu kapstytis toliau.

    #4908
    Šarūnas
    Keymaster

    Tai kiek tų apsukų reikia? Kiek bus apsukas ir jėgą pavertus į kW? Keletas kW yra visai normalus skaičius dviračio valdikliui.

    #4909
    mghster
    Member

    Atrodo, kad reiktų ~5 aps/s (300RPM) maksimum prie 400Nm.

    Ar galia būtų 5 * 400 = 2000W (http://e-motion.lt/bbpress/topic/151#post-1196)?

     

    Ar viskas taip paprasta? :D

    #4910
    Šarūnas
    Keymaster
    #4911
    mghster
    Member

    Tai viskas dar paprasčiau :)

    Man reikia, kad būtų suvyniojama 3 m virvės per sekundę traukiant 2000N jėga.

    3*2000=6kW galia yra pakankama ir naudojama ne pastoviai ir gal netgi retai. Žinoma kaip visada norėtųsi daugiau :D O kokios dviračių valdiklių galimybės?

    #4912
    Tyro
    Participant

    Mosfetai 4110 atlaiko iki 110A tekanciu per juos, ir voltaza iki 100V ir dar sugeba dirbti. Jeigu paimtum paprasta 24 mosfetu valdikli, tai kiekvienam is ju tektu po 1.5kW (po 4 mosfetus fazei). Toliau jau koki voltaza parinksi. Jeigu tai bus 48V, tai tekes per kiekviena tekes po (1500W/48V) ~30A. Cia jau darbine srove net kurkas papratesniu mosfetu, nereikis ir 4110, tereikia uztikrinti tinkama ausinima. Su 18 mosfetu valdikliu – po 3 mosfetus srovei, kiekvienam po 2kw, o pas 12 mosfetu valdikli – po 2 mosfetus dalintusi, ir kiekvienas dirbtu su 3kw – prie 48V turetu atlaikyti po 62A, kas jau yra nemazai, ir reiketu jau tuomet tu 4110 su geru ausinimu..

    RPM neturetu buti didesnis uz keleta tukstanciu, nes tuomet smarkiau kaista kontroleris del kritusio naudingumo ir gali lengvai sugesti.

     

    Jeigu ka nors sumaisiau su skaiciavimais, tuomet atleiskite ir pataisykite.

    #4913
    mghster
    Member

    Tranzistorių nuo baterijos į variklį nejungsiu :) Gal galit patart, kur ir kokios schemos ieškot? Ar galima pritaikyt visdėlto šitam reikalui jau padarytą dviračiui? Ir kur ieškot teisingos informacijos apie el. variklius? Nes kolkas nelabai žinau, ką ir kodėl rinktis…

     

    Ačiū

    #4914
    Tyro
    Participant

    Eina pritaikyt ar neina pats pagalvok, as ka parasiau su skaiciavimais tai ir yra visa tai el. dviracio valdikliu veikimu pagrista. Man atrodytu eina, isskyrus viena klaustuka. Galia paminejai – 6 kW. Paminejai ir RPM – 3 metrai per sekunde. Tai priklauso nuo perdavimo, i pora tukstaciu issiteksi norint, tiek net nereiks turbut. Nepaminejai maitinimo. Turbut galvoji apie 220V AC? Visi valdikliai dirba su max 100V DC, todel del sio klausimo nepatarsiu

    #4915
    mghster
    Member

    Maitinimas turės būti nuo akumuliatorių, viskas bus vežiojama automobilio bagažinėje. Kadangi bateriją reiks sukonstruoti/parinkti tai gali būti ir 100V ir 50V, tikriausiai nuo motoro priklauso ar atvirkščiai? :) Vėlgi nežinau į ką orientuotis parenkant baterijos įtampą…

    Dar noriu grįžti prie klausimo, kuris, gal nebuvo labiau akcentuotas pirma. Šitam reikale labai svarbu, kad jėga, kuria būtų traukiama/vyniojama virvė, nesikeistų kintant motoro apsukoms. Pvz. jei kitam gale būtų traukiama tokia pačia jėga, motoras nesisuktų ir kitas galas turi nejausti jokių traukos sumažėjimų ar padidėjimų. Taip pat yra klausimas, kas bus jei kitam gale jėga pasidarys didesnė, negu motoro, ar motoras vis dar nepakitusia trauka galės pradėt suktis į kitą pusę (veikdamas kaip generatorius)?

    Trauka turėtų būti reguliuojama “realiu laiku”, bet čia tikriausiai ir taip aišku :)

     

    Va kiek visko :)

    #4916
    Šarūnas
    Keymaster

    manau be tinkamo valdiklio donoro parinkimo ir jo perdarymo čia neapsieisi. Tai nėra kažkoks labai sudėtingas reikalas, bet laiko atima nemažai. Klausimas kas galės tuo apsiimti.

    Taipogi, akivaizdu kad reikės reduktoriaus, nes kitaip tokiai jėgai reikės milžiniško motoro.

    #4917
    mghster
    Member
    Quote:
    Iš praktinės pusės, norint paleisti tokią sistemą, tau reikia gauti valdiklį, turintį srovės ribojimą. Tam tinka kad ir dviračių motorų valdikliai. Jį reikės išskersti ir pakeisti šunto varžą (matyt padidinti, kad sumažėtų ribojama srovė). Kad motoras imtų suktis, tiesiog iki galo užsukti akseleratorių.

     

    Šiaip, tai reiktų, kad galėčiau sukimo momentą (srovę) reguliuoti… Tai kaip suprantu, vietoje šunto turiu įstatyti kažkokiu būdu reguliuojamą varžą? Ir su potenciometru tikriausiai neišsiversiu…

    Ar galit patart kuria kryptim kapstyt?

    #4918
    Šarūnas
    Keymaster

    Ne, reguliuojamą šuntą daryti yra labai neoptimalu. Iš šunto signalas eina į mikroprocesorių, taigi būtų logiška keisti to signalo stiprinimo koeficientą. Tai galima padaryti keičiant daliklį arba įstatyti reguliuojamo stiprinimo koeficiento stiprintuvą.

Viewing 16 posts - 1 through 16 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.