Regeneracija: sezono pabaiga
|Šiandien eilinį kartą teko lankytis garaže. Lauke visur šalta-balta, sniegas. Galvoju pralėksiu ratelį, padriftinsiu, for fun. Padangos, aišku, vasarinės. Po antro batono supratau kad vis tik sezonas baigėsi. :) Tai buvo maždaug po 10 nuvažiuotų metrų, kai supratau kad atleidus gazą galinis ratas tiesiog slysta – įsijungia regeneracija. O kai ratas slysta ant sniego… Taip, su 4 ratais driftinti smagiau. O su vasarinėm padangom tai iš vis – atsuki gazą, o motoroleris kaip stovėjo taip stovi, net nesijaučia kad norėtų važiuot. :) Vos įstūmiau atgal į garažą (nežymi įkalnė).
Grįžtant prie regeneracijos. Noriu atkreipti konstruktorių dėmesį kad jokiu būdu nedarytų “automatinės” regeneracijos, t.y. įsijungiančios vos atleidus gazą. Tai galioja ir elektromobiliams: neseniai kalbėjau su elektromobilio Citroen Berlingo (priekis vedamas) savininku Žilvinu; jo elektromobilis atleidus gazą taip pat pradėdavo nestipriai stabdyti (priekiu), taigi kartą jam teko apsisukti slidžioje gatvėje. Žodžiu, įspėjau, turėkit minty.
Na o keisčiausia tai, kad gamykliniai variklių valdikliai tokią regeneraciją įjungia automatiškai, o jei šią funkciją išjungti, tai, žinoma, tada jau stabdant regeneracijos nebėra. Nesusipratimas kažkoks. Man ir saviškį teks modifikuoti. Fui tie kitaicai. Pas juos kai žmonių daug, tai ir saugumo reikalavimai neegzistuojantys – menka netektis…
EDIT: anksčiau rašiau kad Žilvinas yra pasidaręs Nissan Micra – melavau, sumaišiau su kitu forumiečiu.
Su ta automatine regeneracija tai toks suktas dalykas. Jei jau pradėjai slysti… nei stabdį spaust, nei gazą… Teoriškai reikėtų kažkiek gazo duot, bet pabandyk atitaikyt…
Regeneraciją geriausiai būtų junginėt su stabdžių rankenėle – atitinkamai prie kažkiek nuspaustų stabdžių įjungtų regeneraciją. Bent žiemai toks sprendimas, vasarą galima automatinį būdą palikt.
Tai tas būdas su stabdžio rankenėle/pedalu ir yra tai kaip turėtų būti daroma. Bet kitaicai kažkodėl daro kitaip. Na ta automatinė vasarą gal ir patogu, kai pamažu greitį numetinėja. Bet neįprasta vis tiek, labiau norėtųsi kad tiesiog riedėtų lengvai.
Sarai nepyk ant kitaicu gi pas juos ten silta o kur salta tai gal ir prisiploja koks 1000 kitas ziemos pradzioj kasmet , bet ar cia kinams nuostolis?Neverta del to net standartu keist :)
Na gal jau būsite girdėję apie tokį dalyką, tačiau vistiek papasakosiu:
Teko važiuoti su Ford taurus (amerikoniška mašina) joje buvo automatinė greičių dėžė ir galėdavai pasirinkti du važiavimo variantus. 1 Kai atleidus gazą automobilis rieda laisva pavara 2 Kai automobilis stabdosi su varikliu.
Tai vat iš tokios idėjos gal sakau ir išeitų kad važiuojant mieste naudoji regeneraciją, o ilgas distancijas ne?
Regeneraciją tai visada rekomenduojama naudoti, jei tik tokia funkcija yra. Na o štai automatinės regeneracijos privalumų nematau… Nėra taip jau sunku tą stabdį paspausti kada reikia ir kiek reikia.
Beje, JonElio atstovai taip pat patvirtino apturėję šią bėdą…
JonElis manau ne tuo keliu nuejo isvis. Ju pirmasis darbas manau buvo vykes geriau tas Renukas.Niekaip nesuprantu kam reikejo mesti tokius pinigus i isore kai dar pats kontroleris nebuvo isbaigtas kaip butent automobiliui.Mindaugas padare viska teisingai nors pradejo veliau bet uzbaige pirmas ir jo darbo produktas nepalyginamai geresnis.
Jonelio tikslas (bent mano akimis taip atrodo, nežinau, koks iš tiesų tas tikslas buvo) nėra būti praktišku automobiliu. Jis labiau skirtas patraukti žmonių dėmesį į elektromobilius apskritai, lietuviškus elektromobilius, kurie gimsta garažuose ir parodyti, kad elektromobilis gali būti ne tik kažkoks gykamobilis – perdarytas senelio kadetas su krūva laidų ant kapoto ir pusę mašinos užimančiu reaktorium – bet ir “kietas” automobilis su kuriuo į barą nuvažiavęs gali pakabint patelių. Manau šitam tikslui išvaizda yra vienas iš svarbiausių dalykų.
Juozai tai aisku kad aki patraukti skirtas bet.. Ar tu pirktum toki auto?As vietoj ju buciau isbaiges visa sistema idealiai ir tada tarkim pirmam pirkejui konvertaves koki nagla auto pigiau kad leistu naudoti kaip reklama tarkim interesantam retkarciais.Paziurek kaip protingai Tesla pasielge.Jie nedejo savo sistemos i pikapa ar seimynini vienaturi.Sportini auto perka tas kas turi pinigu nes jis dazniausiai tarnauja kaip pramogine antra masina.Jei nenukrypstant nuo regeneracijos tai Tesla ir ja panaudojo kartu su paprastais stapdziais o ne vien tik varikliu.
O koks skirtumas, ar pirmiau ištobulint sistemą ir tada ją sukišt į naglą auto, ar pirmiau perdaryt naglą auto ir tada tobulint sistemą. Aišku jei tas sistemos netobulumas būtų toks, kad jis iš viso nevažiuotų arba labai nekaip važiuotų, tada tai būtų fail’as. Bet dabar sistema gali būt tobulinama, kai automobilis jau daro sau reklamą. Apie tuos netobulumus žino tik tie, kas nusimano, o tai tikrai nėra jonelio potencialūs klientai. Ir čia tavo žodžiai labai teisingi:
“Jie nedejo savo sistemos i pikapa ar seimynini vienaturi.Sportini auto perka tas kas turi pinigu nes jis dazniausiai tarnauja kaip pramogine antra masina.”
Aš jonelio tikrai nepirksiu, kaip ir nepirksiu teslos. Bet į abu man gražu pažiūrėt. Jonelio manau apskritai niekas nepirks. Jį aš matau kaip semplą, kaip testų platformą ir kaip reklamą. Ir tas funkcijas puikiai atlieka.
Nesiginčiju su tavim, kad techniškai jonelis netobulas (pats labai nesidomėjau, bet nenustebčiau, jei taip ir yra), bet nesutinku, kad buvo pasirinktas blogas kelias. Tiesiog jam nėra taip svarbu tie minusai, nes jo paskirtis šiek tiek kitokia. Taip pat, kaip kokiam tankui nelabai svarbu kuro sąnaudos. Arba mašinėlėm su redbull skarbonkėm ant stogo aerodinaminės savybės.
Tai tiek trumpai. :)
As nesu vadybininkas bet dar tiek suprantu kad vyrai kurie dare JonEli norejo uzsidirbti pinigelio is savo vargo kuris kiek zinau jau daugiau nei 3 metai trunka.Ir tai visai normalu.Netgi sveikintina nes daugelis lietuviu dabar moka tik surast kinietisko fuflo ir isdurinet tautiecius su 200% antkainiu.Taigi jei mastant apie tipini lietuvos elektromobilio pirkeja jis manau ramiai atsisestu pravaziuotu tokiu auto isiaiskintu kaip kas veikia.Jam svarbu ne tiek isvaizda kaip praktiskumas patikimumas.O va dabar susidaro ispudis kad JonElio kurejai norejo pritraukt paaugli kuris pribega prie masinos teti teti ziurek cia gi tiuninginiai zibintai o blemba kokie lietnykai nu geras.Mindaugo Honda eiline tik kad lipduku uzdeta bet jei man reiktu KIT’o rinkciausi tik jo siai dienai.Aisku turint finansavima jokio skirtumo ar pirma isreklamuoji auto jau istiuninguota ir paskui ji isbaigineji bet visi zinom kad dabar nekas su tuo finansavimu ir toks ju zingsnis man keistas.Cia tik mano nuomone.