Ličio celių pasirinkimas #2

Toliau tęsiu celių paieškas ir santykius su kinais.

Netikėtas atradimas – LG. Pastarasis gamina celę ICR18650 D1, 3Ah talpos (lentelėje pažymėtas stulpelis). Ši celė, iš pirmo žvilgsnio, turi mažiau talpos nei, pvz, brangioji Panasonic NCR18650B. Bet pažiūrėkim į šituos grafikus (paspaudus padidėja):
Panasonic vs. LG

Matom kad LG celės talpa mažesnė. Bet įtampa krenta ne taip nuožulniai, taipogi ji yra didesnė. Galima pastebėti dar du dalykus: LG celės vidinė varža yra šiek tiek mažesnė, taipogi kur kas mažiau pasireiškia Peukerto dėsnis (talpa mažiau priklauso nuo srovės). Kadangi Energijos kiekis Wh yra talpos ir įtampos sandauga, galima būtų daryti prielaidą, kad LG celė ne tiek jau daug ir nusileidžia Panasonikui. Šitie grafikai tą patvirtina (paspaudus padidėja):

HighEnergy-5.0

Čia testas atliktas su 5A srove. Matom kad Panasonic celė vis tik kažkiek lenkia LG, bet tai tėra vos keli %. O kaina skiriasi jau visai ne keliais %:

ICR18650D1

LG celių 1kWh (prie 1C apkrovos) kainuoja $362, o Panasonic – $497. Skirtumas 37%. Va jums ir ekonomija.

Beje, LG celės “horizontalesnė” išsikrovimo kreivė yra gerai, nes važiuojant greičiu, artimu maksimaliam, sėdant akumuliatoriui mažiau jaučiasi traukos sumažėjimas. Pavyzdžiui, Panasonic celės atveju, akumuliatoriaus įkrovai esant tarp 100% ir 10%, maksimalus greitis skiriasi 28%, o LG – 17%.

Vienintelis LG trūkumas – aukštesnė įkrovimo įtampa, 4.35V vietoje 4.2V. Tai gana nestandartinė įtampa, taigi daug visokios kiniškos įrangos (įkrovikliai, BMS) atkrenta. Bet apie tai vėliau.

Pasilieku prie LG.

7 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.