Elektrinis Smart
|Po intensyvaus darbo pristatome elektrinio Mercedes Smart prototipą.
Prie projekto pusantrus metus laiko dirbo nemaža komanda: mechanikos inžinieriai, elektronikos inžinieriai, programuotojai, gamybininkai ir kt. Šiandien smartukas iškeliavo pas klientą (Vokietija), taigi jau galima atskleisti kelias detales:
- Akumuliatorius: 16kWh A123
- Vienu įkrovimu įveikiamas atstumas: 100km
- Motoras: 55kVA BLDC
- Įkroviklis: integruotas 3kW
- Pavaros: originali mechatroninė sekvencinė dėžė be sankabos
- Vartotojo sąsaja: visiškai nepasikeitusi nuo gamyklinės.
Jau lygiai metų senumo video:
O čia vakarykštis delfio straipsnis: Lietuvių perdarytas elektromobilis 100 km nuvažiuoja už 7 litus (yra video). Komentarų geriau neskaityt, ten visi su silkėm ir slyvom už pigiai važiuoja su dyzeliu po 2 litus.
Dabar kuo gi jis ypatingas… Automobilių mes neperdarinėsim, vis tik nesam servisas. Čia yra demonstruojamas perdarymo komplektas, pritaikytas būtent Mercedes Smart markei. Buvo rinktasi iš dviejų alternatyvų: siūlyti universalų komplektą, tačiau puikiai žinome kad tie universalūs reikalauja bent kelių mėnesių darbo (dažniausiai – metų). Kadangi komplekto kaina yra gana aukšta Lietuvos rinkai, jis bus siūlomas užsieniui (Vokietija, Italija ir t.t.). Tose šalyse serviso darbo laikas kainuoja didelius pinigus, taigi vienas iš prioritetų buvo pasiūlyti pilnai išbaigtą komplektą, kurį montuojant pakaktų vos kelių raktų ir atsuktuvo. Atjungiat senas aušinimo žarnas ir kompiuterio jungtį, atsukat kelis varžtus ir senas variklis “iškrenta”. Į jo vietą, ant tų pačių pagalvių, statosi naujas mazgas. Jis viena jungtimi prisijungia prie smarto “smegenų”, o kita – prie baterijos (po dugnu). Jokio laidų karpymo, litavimo. Tik atjungt ir prijungt. Nereikia ardyti instrumentų panelės ar pedalų – visa tai smarte veikia per CAN liniją. Mes pilnai “nulaužėme” (reverse engineerinom) smarto CAN protokolą, taigi galim skydelyje rodyti bet ką. Taip pat ir matyti tokius duomenis kaip vairo kampas, visų ratų greičiai (iš ABS modulio), akceleracija ir pasvyrimo kampas (iš gamyklinio akcelerometro/giroskopo modulio) ir kt. Jei norėtume, galima būtų į RPM rodyklę paleisti muziką (viskas per CAN)… Tai rezultate smartas ne tik važiuoja, bet ir yra pilnai integruotas, veikia visos gamyklinės sistemos, įskaitant saugumo (oro pagalvės, anti-praslydimas ir kt.). Numatytas perdarymo laikas – vos 4 valandos.
Tai tik pirmas prototipas, dar yra kur padirbėti.
Gerai padirbeta.Rimta komanda ten jusu susirinkusi kad galit tokio lygio projektus ispildyti.O tai A123 20Ah celes panaudotos akumui?
Taip, dvidešimtinės. Jau senokai pirktos, dar kai buvo įmanoma gaut.
Kokia estimuojama produkto (komplekto) kaina?
Aš kai buvau Smart Times 2012 ir kai prezentavo el. smartus, tai jie pristatinėjo baterijos nuomos idėją, t.y. kad moki apie 150lt/men ir tau baterija nepriklauso, bet jei krinta jos galingumas -tau deda naują. Tokiu budu jie atpigina ir pačius Smartus (nes nereikia pirkt brangios baterijos).
Viso komplekto kaina 13k€. Ir viskas priklauso klientui, nėra įsipareigojimų mokėti…
Perdarymas pačiam savininkui arba servise šalia kliento, su kuriuo yra sutartis perdarymui ir garantiniam aptarnavimui.
Tikrai rimtas ir teisingas produktas.
Kai(jei) komplektas atpigs, mielai pagalvočiau apie tokio daikto pirkimą.
Gal su tuo auto planuojat dalyvauti kokioje parodoje Lietuvoje, kad būtų galima ‘pačiupinti’?
Deja ne, jau praeitą penktadienį smartukas užvažiavo ant tralo ir buvo išsiųstas partneriui Austrijoje… Kažkada bus antras prototipas, bet reikės dar palaukti.
O kaip poto su legalizavimu tokio perdarymo? daug butu bedu?
Sunkus tik pirmas kartas, o toliau viskas pagal šabloną (šitas jau registruotas). Popieriai būtų sutvarkomi už klientą. Bėdų neturėtų kilti.
Fantastika. Tik pagyrimai. Daug darbo manau ideta i si projekta. Ziniu ir gabumu reikia daug.
gal galima keles nuotraukas idet kaip atrodo komplek
tas arba kaip atrodo jau idetas masinoje
nuotraukos gal taip pat įdomu, bet liepos pradžioje buvo tikimasi kad bus antras prototipas: ar nepasikeitė planai?
Jei numeris 2 bus, gal jau yra suplanuota – kada?
Šarūnai, pasiilgome tęsinio. :)
Sveiki. Kiek dabar kainuotu city coupe perdaryt į elektrinį ir perregistruot ?
Valdai, deja tęsinio nebus. Automobilis iškeliavęs į Austriją ir jokių planų jam grįžti nenusimato.
voverė: jei normaliai perdaryti, viskas kainuotų apie 13’000€ + popieriai. Palyginus su gamyklinių modelių kainomis – neapsimoka…
Tai gal dar dirbate? Noriu Smartą perdirbti.
Juozas Raudonius 869838430
Juozai, deja nei įmonė, nei aš pats asmeniškai tokių darbų nedarau (nors ir važinėju smart’u)…
Šarūnai, tu turbūt daug domiesi apie elektrinius automobilius, tai gal esi lyginęs pilną auto kainą su paprastu benzininiu varikliu?! Aš kažkaip įsivaizdavau, kad didžiąją dalį elektromobilio kainos sudaro baterijos, bet pradėjus lyginti pasimečiau. Pvz Renault Zoe neįskaitant baterijų nuomą kainuoja £19 000, o jei perki ir užmoki viską £24 000. Taip išeina baterijų kaina apie £5000 (suprantu kad priklauso nuo talpos). Bet mane stebina ne baterijų kaina, o automobilio! T.y tokio dydžio Renault benzininis kainuoja nuo £9000, o vat elektrinis du kart daugiau (be baterijų). Tai kas ten tokio brangaus elektromobilyje (be baterijų)? Kaip tu išdalintum apytiksliai procentais elektromobilio gamybos esminių detalių kainą pvz Smart iš gamyklos? Iš anksto dėkui
Manau kad šiuo atveju didelė baterijų kainos dalis yra įskaičiuota į automobilio, kad baterija neatrodytų tokia brangi ir klientas noriai sutiktų ją iškart įsigyti.
Realiai brangaus ten daugiau nieko nėra, tik tai, kad pačios technologijos dar gana naujos (nenupigintos optimizuojant gamybą) ir kiekiai per maži, kad galima būtų pagaminti pigiai.
Mačiau daug vaizdų iš įvairių gamyklų – elektromobilių surinkimas vis dar yra labai stipriai rankinis, ir, net jei ir robotizuotas – labai lėtas ir neoptimalus. Iš tų vaizdų susidaro nuomonė, kad net ir šio pavyzdžio siūloma £24k kaina gamintojui greičiausiai yra nepelninga…
Sveiki, Šarūnai. Ar dirbate su automobilio perdarymu į elektromobilį?
Sveiki, Regimantai, ar Sarunas dirba nezinau, bet kazka galime ir mes pasiulyti. http://www.4motus.com