- This topic has 11 replies, 7 voices, and was last updated 12 years, 1 month ago by Ričardas.
-
AuthorPosts
-
2011/07/05 at 13:29 #1821povilasParticipant
Jau mėnuo laiko naudoju Magic Pie variklį. Pravažiavau virš 1000 km. Bet gal kas galit paaiškinti, kodėl stabdant regeneracija vyksta tik porą sekundžių? Toliau laikant stabdžių rankenėlę, vėl tik sekundei sudirba (stabdosi variklis).
2.Pedalų asistentas (PAS), minant pedalus, išvis nekrauna akumo, o tik pastumia kelis metrus dviratį. Programavimas tik stiprumą keičia.
Dėkoju.
2011/07/05 at 18:19 #3202TIceRParticipantIr aš turiu MagicPie variklį. Manasis irgi taip elgiasi (regeneraciniu būdu stabdant atjunginėja regeneracija porai sekundžiu), bet tik kai būna akumuliatorius ką tik pakrautas, o šeip tai normaliai veikia. Gali būt, kad ta regeneracija atsijungia dėl to, kad akumuliatoriai tiesiog pasikrovę buna.
2. Pedalų asistentas nėra skirtas krauti akumuliatorius. E-dviratis su pedalų asistentu tiesiog padeda žmogui važiuot dviračiu t.y. variklis veikia tik minant pedalus (ar kažkaip panašiai). Pats tokio nenaudoju, nes, manau, tai visiškai nereikalinga..
2011/07/06 at 07:30 #3203povilasParticipantAčiū TIceR, reikės įsiminti. Bet, tada, ..w.elektrinis-dviratis.eu apgaudinėja. Rašo: Šis priedas skirtas fiksuoti kada yra minami dviračio pedalai. Gavus signalą jog yra minami pedalai atjungiama gazo svirtis ir įjungiama regeneracija. Tinka tiek vidiniam tiek išoriniam valdikliui.
2011/07/06 at 10:22 #3204TIceRParticipantKažkaip nelogiškai ten pas juos parašyta. Pvz.: norėdamas padėti dviračiui įsibėgėt greičiau, ar į kalną važiuot greičiau aš minsiu pedalus, o variklis stabdys, apsunkindamas visą kopimą į kalną ar įsibėgėjimą.
Kadangi nesinaudoju tuo pedalų asistentu negaliu pasakyt kokią tikslią funkciją jis atlieka, bet manau, kad tiesiog variklis yra įjungiamas tik tada, kai minami pedalai, tokiu atveju e-dviratis tiesiog padeda žmogui važiuot lengviau. O norint stabdyt ar kraut akumuliatorius regeneraciniu būdų esu pasidaręs taip, kad paspaudus ant greičio rankenėles esantį mygtuką įsijungia ta regeneracija ir tada galiu mint pedalus ar tiesiog riedėt nuo kalno kraudamas akumuliatorius ir tuo pačiu sumažindamas greitį.
2011/07/06 at 15:15 #3205PauliusParticipantPedal assist – tas dalykas, kuris nevisiškiems tinginiams skirtas :) Domėjausi šiek tiek, bet nesu išbandęs. Veiksmas vyksta taip: kol minu, motoras dirba, padėdamas man minti, bet tik kai minu jis man padės. Kitu atveju, motoras nedirba, niekas nieko neregeneruoja. TIceR protingai pasidaręs :)
2011/07/06 at 15:50 #3206ŠarūnasKeymasterTai pedal assistas yra ES normatyvų reikalavimas, t.y. e-dviratis yra nelegalus jei neturi tokios funkcijos. Reikalaujama kad motoras dirbtų tik tada kai sukami pedalai.
Žinoma, dauguma yra “nelegalūs”…
2011/07/06 at 16:36 #3207Gl_asMemberNezinau, gal ir yra gerai veikianciu pedal asistentu, bet pvz pas mane, tai budavo neimanoma vaziuot su juo. Arba jis nei kiek nepadeda mint, arba taip padeda, kad nebespeji mint, o idomiausia tai, kad jis issijungia po kokiu 2 sekundziu kai nustoji mint, tai per ta laika ir i medi ivaziuot gali :) Atjungiau iskarto.
2011/07/06 at 17:03 #3208ŠarūnasKeymasterTaip, prasti šitie labai. Jei reikalinga asistento funkcija, tuomet patarčiau žiūrėti tik į BionX ar analogiškus produktus.
2012/10/16 at 23:09 #3209RičardasParticipantTema jau pasenusi, bet gal kam pravers…
Quote:… gal kas galit paaiškinti, kodėl stabdant regeneracija vyksta tik porą sekundžių?Kontroleriai regeneracinį stabdymą palaiko tol, kol regeneracinė įtampa didesnė nei maitinimo, vadinasi kol užtenką akumą krauti. Vos tik įtampa krenta žemiau akumo krovimui reikalingos, regeneracinis stabdymas atjungiamas. Palikti toliau regeneracijos nebūtų logikos ir tikslo. Tačiau yra kontrolerių, kurie elgiasi kiek kitaip. Kai regeneracijos įtampa krenta žemiau krovimui reikalingos, kontroleris atjungia variklį (veikiantį generatoriaus režimu) nuo akumuliatoriaus ir perjungia prie šunto. Stabdymas vyksta toliau, tik akumas jau nebekraunamas, o machaninė energija išspinduliuojama šunte, šilumos pavidalu.
2012/10/17 at 06:11 #3210TyroParticipantKiek as naudojau dviratiniu kontroleriu, tai visi jie regeneracijos metu persijungia i DC-DC konverteri. Ir to deka regeneracija vyksta nuolat iki greitis suleteja iki ~15km/h, o gal dar maziau. Kai vaziuoji leciau tuomet kontroleris zinodamas tavo LVC ir baterijos itampa kelia tranzais gaunama is regeneracijos itampa iki reikiamos. Pradzioj ji buna daugiau A, veliau maziau, bet krovimas vyksta. Pas Infineon kontroleri galejau uzprogramuoti regeneracine itampa, tad jis visuomet tiek nustatydavo, o dabar su kitu kontroleriu manau jis pats nustato pagal pack’o itampa ir uzstatyta LVC. Del LVC dalyvavimo procese galiu klisti, bet DC-DC konverteriu regeneracijos metu jis tikrai dirba.
2012/10/17 at 07:57 #3211ŠarūnasKeymasterQuote:Ričardas:Kontroleriai regeneracinį stabdymą palaiko tol, kol regeneracinė įtampa didesnė nei maitinimo, vadinasi kol užtenką akumą krauti. Vos tik įtampa krenta žemiau akumo krovimui reikalingos, regeneracinis stabdymas atjungiamas. Palikti toliau regeneracijos nebūtų logikos ir tikslo. Tačiau yra kontrolerių, kurie elgiasi kiek kitaip. Kai regeneracijos įtampa krenta žemiau krovimui reikalingos, kontroleris atjungia variklį (veikiantį generatoriaus režimu) nuo akumuliatoriaus ir perjungia prie šunto. Stabdymas vyksta toliau, tik akumas jau nebekraunamas, o machaninė energija išspinduliuojama šunte, šilumos pavidalu.
Na čia tai šiek tiek primeluota :)
Realybė yra tokia, kad motoro generuojama įtampa normaliomis sąlygomis niekada neviršija maitinimo įtapos. Taip gali nutikti tik jei motoras yra sukamas greičiau nei yra jo maksimalios apsukos prie tos įtampos, kas, kaip suprantam, yra realu tik naudojant pavaras ir tik tam tikrom aplinkybėm.
Visi motorų valdikliai veikia step-down (buck) keitiklio principu. Šio keitiklio darbui yra būtina:
- PWM
- lygintuvas (tanzistorius+diodas)
- kondensatorius
Visus šiuos komponentus valdiklis turi, o induktyvumas yra pačiame motore.
Regeneracija veikia step-up (boost) keitiklio principu, kuriuo maža motoro generuojama įtampa yra užkeliama iki akumuliatoriaus lygio. Šiam keitikliui yra reikalingi visi tie patys komponentai, tik PWM algoritmas kiek kitoks. Taigi, regeneracija normaliuose valdikliuose yra galima iki beveik nulinių motoro apsukų.
Svarbu tik kad valdiklis turėtų sinchroninį tiltą (DC motoro atveju – 2 tranzistoriai, o ne 1 + diodas)
2012/10/17 at 10:35 #3212RičardasParticipantNesigincysiu. O mineta informacija buvau rades kazkokio golfcart’o valdiklio aprasyme, tiesa, gana senam. Gal ne taip supratau, arba klaidingas saltinis. Deja linko neberandu…
Tai vadinasi pacio variklio apvijos induktyvumas atstoja konverterio rite?
EDIT: Ah, radau linką minėta tema: Linkas
“I don’t understand!” tema į pabaigą. Čia apie regen. stabdymo energiją į varžą.
Ir dar va panašaus veikimo schema: Linkas
Čia žinoma nereikėtų taip, bet taip buvo/yra daroma.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.