- This topic has 96 replies, 17 voices, and was last updated 11 years ago by Šarūnas.
-
AuthorPosts
-
2012/05/03 at 14:35 #1940ask-14Member
Ši forimą aptikau atsitikrinai, ieškodamas informacijos apie akumuliatorius.
Turiu motosklandytuvą (ASK-14), kuriame pasenusį 12V 20 Ah Pb akumuliatorių varikliui užvesti tikuosi pakeisti lengvesniu, pvz. LiFePO4. Ar tai logiška?
Skrydžio metu akumuliatorius nekraunamas (generatoriaus nėra). El.starteris įrengtas buvusio sąvininko, kaip patobulinimas vietoje archaiško originalaus rankinio užvedino (tampant virvę).
Atsiprašau, jeigu mano klausimas naivus. Esu medikas, aviacija – hobis. Varžą nuo kondensatoriaus skiriu, bet daugiau elektronikoje nenutuokiu.
Po mėnesio planuoju vykti į kasmetinį ASK-14 sąskridį Vokietijoje, tad iškilo dilema kuo pakeisti jau pasenusį “šviną”.
Dėkoju už patarimus.
2012/05/03 at 16:48 #4787danasParticipantSveiki, manau butu gerai zinoti naudojamo akumuliatoriaus startine srove.
p.s.
Jusu sklandytuvas yra sertifikuotu orlaiviu sarase, tai midifikacijos galimos tik orlaivio gamintojui leidus… :)))
2012/05/03 at 18:31 #4788ŠarūnasKeymasterJei akumuliatorius bus kraunamas “namie”, tuomet jokių problemų, pakaks 4 nuoseklių LiFePO4 celių. Jei nori dar mažesnio ir lengvesnio, rinkis LiPO. Tik su pastaruoju jau reikia atsargiai, nes ore užsidegus būtų liūdna.
Kad neužsidegtų, pakanka tiesiog neleisti išsikrauti žemiau 3,9V/cell ir krauti tik su tam skirtu įrenginiu.
Jeigu akumuliatorių krauti kas kelis užvedimus nematai problemos – pakaks iš vis miniatiūrionio, kokius 200g sveriančio LiPO akumuliatoriaus, skirto RC modeliams (su dideliu C reitingu).
2012/05/04 at 11:15 #4789ask-14MemberMotosklandytuvas užregistruotas kaip eksperimentinis (su sertifikuotu būtų galvos skausmas). Gamykliniame variante el.starterio net nebuvo (jį irengė buvęs savininkas). Pb aumuliatorius būdavo kraunamas tik “namie” arba nuo saulės baterijos, įrengtos ant stogo priekabos, kurioje tarp skraidymų laikomas ASK-14. Bet 4 celių LiFePo saulės baterijai, manau, netiks (įtampa 13,8 – 14V), reikės visai naujo kroviklio. Kokį rekomenduotumėt įsigyti ir kur?
Apie LiPo problemas esu skaitęs, gaisro kabinoje tikrai nenoriu, juo labiau, kad motosklandytuvas – medinis. Vietoje “švino” naudočiau tik LiFePo. Mažesniam akumuliatoriui būtų galima paieškoti ir kitos vietos, toliau nuo kuro bako.
Startinės srovės nematavau, tik žinau, kas el.starteris – motociklinis. 20 Ah talpos gal ir nereikia, tačiau apsiriboti miniatiūriniu nenorėčiau – papildomai įrengti kažkokie, “booster’iai” (spėju, kažkas panašaus į elektroninę degimo sistemą), maitinami iš to paties akumuliatoriaus. Be to, ore gali tekt užsivedinėt variklį ir ne vieną kartą, jeigu sąlygos bemotoriam skrydžiui taptų netinkamos.
Nešiojamos (1,5W) aviacinės radiostotelės “valgo” 1-1,2A siuntimo režime, bet šiai įrangai nerekomenduojama daugiau, kaip 15V (ar pilnai pakrautas 4 celių LiFePo neviršys minėtos įtampos)?
Kitas klausimas – kur greičiausia pavyktų įsigyti LiFePo celių. Jei “iš bėdos” naudoti aviamodelines, ar logiška lygiagrečiai jungti pvz. dvi 5-6 Ah talpos kad ir 20-30C.
Iš anksto dėkoju už patarimus.
2012/05/04 at 11:41 #4790TyroParticipant4 celiu lifepo4 krovimo itampa yra 14,6V, o taip pat tai maksimali sios baterijos itampa, todel nevirsys pavojingu 15V. Nezinau ar tiks saules kolektoriaus elementas, nebent eitu pakelti itampa, arba su esama jis pilnai bateriju neikraus. Ikrovikliu turi Linas, o naudojant su BMS’u gali krauti is bedos ir svino akumuliatoriu pakroveju, bet turi tiksliai atitikti voltazas – 14.6V.
4celes Headway 10Ah svertu mazdaug 1.5kg, dar reiketu paprasto BMS, is forumieciu taip pat gali gauti toki. Jeigu noresi 20Ah svoris padvigubes, bet BMS uzteks to pacio. 10Ah baterija pagal popierius trumpalaikiai (kaip tik uzkurimui) gali atiduoti iki 150A, o 20Ah baterija dvigubai daugiau, realybeje tiek nemeginau :) A123 atiduotu dar daugiau A, o svertu maziau.
Jeigu naudosi modeliu baterijas, lygiagreciai jungti gali ju kiek tinkamas kol sujungsi tiek jog tau pakaktu talpos.
2012/05/04 at 12:31 #4791LinasParticipantsiam variantui as pasiulyciau naudoti 4s jungimo lifepo4 ( nes pvz lipo 3s jau gali buti mazoka, o 4s jau bus daugiau nei 15v) ir nereikia jokio bms, uztenka naudoti RC tipo pakroveja su balansavimu, tad pakas visada issibalansuos, o iskrovimo indikacijai yra pirkti tokie vadinami buzeriai, kur duoda signala kai kazkuri cele pasiekia nustatyta riba.
pagal tai kam naudojama, tai akumuliatoriaus reiketu bent 10ah, jeigu naudojant 20ah svina nebudavo taip, kad issikraudavo per anksti.
2012/05/04 at 12:57 #4792TyroParticipantteisingai, visi kompiuteriniai pakrovejai veikia nuo ~12V itampos, pasijungsi prie auto akumo ir kad ir budamas gamtoj pasikrausi.
2012/05/04 at 19:50 #4793agniusmParticipantNa gal deretu pasimatuoti startines sroves o tada apdispresti ir ties gamintoju nes tu C skirtingai.
2013/02/23 at 22:44 #4794vvaldasvParticipantSveiki, esu daugiau mechanikas nei elektronikas, todėl labai reikalinga JŪSŲ kaip specialistų pagalba. Esu susikonstravęs triratį su 48v 1000w hub 24′ (vasarą buvo 26′ ratlankis, bet siekiant išgauti daugiau galios – pakeičiau į 24′) Magic Pie – Golden motors varikliu. mano aparato svoris ~70 kg. be akumuliatorių. Dabar sudėti gilaus ciklo 12V 38 Ah *4 vnt. švininiai = 55 kg., aš sveriu 95 kg. Viso gaunasi 220 kg. Gyvenu rajone (iki Vilniaus 23 km.), iš kurių 7 km. prastu žvirkeliu. Savo triratį jau išbandžiau vasarą kiekvieną dieną apie mėnesį važinėdamas į darbą ir atgal.
Norint sumažinti akumuliatorių svorį, tuo pačiu manau pagerės ir tech. charakteristikos, nutariau pirkti LiFePo4 48V 40 Ah akumuliatorių, tačiau labai reikalinga Jūsų, kaip specialistų pagalba, kuris iš šių akumuliatorių vertas dėmesio, o kurio reiktų vengti. Kiek suprantu jie visi su BMS ir pakrovėjais. Pasiruošęs skirti 2500 – 3000 Lt su visokiais muitais siuntimais ir PVM.
O gal ką tokio galima įsigyti ir čia, Lietuvoje, gal kas parduodate ar konstruojate? Nes Esu “seno kirpimo”, todėl sunkoka su anglų kalba, bei pirkimais iš interneto.
Mano kūrinys – http://www.velomanai.lt/forumas/viewtopic.php?f=26&t=4889
Iš anksto dėkoju.
Valdas
2013/02/25 at 09:51 #4795LinasParticipantnei vieno is isvardintu nuorodose nerekomenduociau pirkti, pagal keleto mano klientu patirtis :). jei perkant is uzsienio verta butu ziureti headway, calb, sinopoly akumuliatorius, mat jum dideles iskrovimo sroves nereikia ir kaip matai vietos kur imontuoti akumuliatoriu yra. galeciau rekomenduoti calb 40ah akumuliatorius, specifikacijas galite paziuretis cia: http://www.ev-power.eu/CALB-40Ah-400Ah/SE40AHA-Lithium-Cell-LiFePO4-3-2V-40Ah.html tik siuo metu galiu pasiulyti nuo 60Ah talpos o 40ah neturime.
48v (16s) 60Ah komplektas su 6A ikrovikliu turetu kainuoti ~4900lt, zinoma jei nereikalinga didele akumuliatoriaus talpa galima butu bandyti deti 30ah akumuliatoriu, jis turetu atitikti net didesne talpa nei svininiai 12V 38 Ah *4 vnt. komplekto kaina turetu buti apie 4000lt, tad jei yra galimybe montuoti didesnius, verta pagalvoti apie 60ah talpos, kurio svoris butu apie 40kg, o jei aktualus svoris ir uzimamas turis vertetu rinktis 30Ah talpos akumuliatoriu (~16kg). (turis butu net 40% mazesnis, o svoris ~18% mazesnis, lyginant su Calb celem, zinoma lyginant tai paciai talpai). zinoma komplektas butu su paprastu BMS, mat rimtesnio bms kaina 16s butu nuo 1500lt
jei susidomesite rasykite: [email protected]
2013/02/25 at 22:51 #4796vvaldasvParticipantAčiū Linai už patarimus. O aš jau norėjau užsisakinėti tą pigiausią ir mažiausiai sveriantį variantą pagamintą naudojant “Moli” Kanados celes, tik pabijojau kinų apgaulės , kad ten gali būti ne lifepo4, bet li-ion celės, todėl susilaikiau ir nusprendžiau palaukti apie tai išmanančių žmonių patarimų. Aš 60ah nenorėčiau dėl didelio svorio, nes būtent ir ieškau būdų, kaip palengvinti svorį. Truputį palengvinau rėmo nelaikančias konstrukcijas, atsisakiau grūdinto sunkaus priekinio stiklo (gal kam reikia?), nuėmiau motociklinį krepšį, tačiau svoris sumažėjo tik 9 kg, tad nutariau įsigyti lifepo4 akumuliatorius. Na, atėjus vasarai gal kiek ir pats sulieknėsiu :D :D :D . Įdomu būtų sulaukti ir kitų specialistų nuomonės, Norėčiau, kad savo mintis išsakytų Agniusm, Šarūnas, bei kiti nusimanantys žmonės šioje srityje.
Ačiū
2013/02/25 at 23:13 #4797vvaldasvParticipantP.S.
Kuo skiriasi (ev-power.eu) LiFePo4 nuo LiFeYPo4?
2013/02/26 at 15:25 #4798LinasParticipantLiFePo4 nuo LiFeYPo4 kiek zinau skiriasi tik truputi kitokia chemija ir, kiek teko matyti, deklaruoja daugiau ciklu. nors patvirtinimo kad jos geresnes nemaciau niekur.
2013/02/26 at 17:12 #4799ŠarūnasKeymasterTose nuorodose pateiktų sistemų vienintelis privalumas yra tas, kad jos jau paruoštos naudoti. Visa kita – vien trūkumai. Kiek juokingai skamba tas “5A fast charger” – 40Ah akumuliatoriaus įkrovimas truktų 8 valandas… Šiais laikais “fast” reiškia maks. 1val.
Apibendrinant, ten yra pinigai į balą.
Nežinau kaip pačiam reikalai su elektronika ir elektrotechnika, todėl siūlyčiau ieškoti jau paruošto sprendimo, kad nereikėtų pačiam eiti testų ir klaidų keliu. Gal Linas šiuo klausimu padėtų?
Aš galėčiau parūpinti BMS, bet kaži ar tai būtų “cost-effective” tokio tipo aplikacijai.
2013/02/26 at 19:26 #4800agniusmParticipantTikriausiai cia aisku, kad pigaus gero daigto nenusipirksi?! Tikriausiai pigiau butu gamintis paciam, bet jei ner galimybes tada jau reiketu kreiptis i labiau patikimus pardavejus. ONS daro packus, nzn kaip jie, man nelabai patinka deze ir siuntimas bus koks 300+usd ir dar muitai pvm ir tt. Kitas variantas Emissions Free, 40AH – 19KG.
2500-3000lt galima pamirsti apie normalu akuma, na nebent iki Kinijos su dviraciu nulekt 8k km. Sakyciau 4000-4500 paciam gaminant realiau skamba
2013/02/26 at 22:31 #4801vvaldasvParticipantMano žinios elektros srityje prasideda ir baigiasi ties tuo, kad žinau ką reiškia sujungti “nuosekliai” arba “lygiagrečiai”, Kas yra voltas amperas,vatas. (o apie omus žinau tik tiek, kad jais matuojama varža). Bet tai vis vien neužkerta kelio mano hobiui, kažką pasigaminti originalaus pačiam. Žinoma informacijos,žinių trukumas gimdo klaidas, kurios smarkiai trenkia per kišenę :)) . Džiaugiuosi, kad yra toks jūsų tinklapis kur buriasi savo dalyką išmanantys žmonės.
Man patiko agniausm įdėta nuoroda “Emissions Free”, tik turiu keletą klausimėlių. Kaip supratau tai 20Ah baterija su integruotu BMS (ar nėra ten BMS?) . Ar galima 2 tokias baterijas (su atskirais BMS) sujungti lygiagrečiai, kad padidėtų talpa ( 40A )? Ar tiktų mano turimas 48v 5A lead acid baterijoms skirtas (automatiškai atsijungiantis pasikrovus) ikroviklis, ar tektų pirkti kitą?
Šiaip man variantas 2*20 Ah yra labai priimtinas, nes vakar įsigijau dar dviratį su el. varikliu. Nes kai būna ilgai negreideriuotas žvirkelis, tai važiavimas triračiu yra varginantis – jei su priekiniais ratais išvengiu duobių, tai galinis “matuoja”, jei galinį vedu kur lygiau – priekiniai amortizatoriai vos spėja dirbti. Bet pasiekus asfaltą – tikras malonumas. Tad įsigijau dar el.dviratį,nes su juo nesunkiai galima apvažiuoti duobes. Todėl planuoju panaudoti tą pačią bateriją (tiksliau 1 jos bloką) ir dviratyje.
Kiek teoriškai pravažiuočiau su 48v 20ah lifepo(iš Emissions Free) ?, jei su gilaus ciklo 48v 38ah švinu, maksimaliu greičiu, pravažiuodavau apie 43 km. Gal kilometražas būtų panašus ir užtektų vieno baterijos bloko?
Kokioje šalyje randasi ta Emissions Free, nes jei ne EU, tai greičiausiai prisidės dar PVM ir muitas.
… neišeina įkelti įkroviklio foto…, Tačiau ir išvaizda ir parametrai tokie patys, kaip šio, tik parašyta, jog skirtas Lead acid.
http://em3ev.com/store/index.php?route=product/product&path=37&product_id=58
Pravažiavus 23 km, mano švininius 38ah, pakraudavo per 2-2,5h,ir užsidegus žaliam diodui automatiškai atsijungdavo.
2013/02/26 at 22:55 #4802vvaldasvParticipant… ar galima tą baterija įmontuoti kokioje nori padėtyje (stačią,pasvirusia 45 lapsnių kampu, gulsčią)…
2013/02/26 at 23:08 #4803agniusmParticipantTrumpai tariant be muito nusipirkti neiseis nebent praslys jei susitarsi ka nors deklaracijoje su paciais Kinais, nes europoje produktai visvien atkeliave is Kinu ar tai US bus jau su muitu na ir aisku atkatu pardavinejanciai firmai. Nuorodoje pakrovejas licio gelezies fosfato akumuliatoriui kaip is emissions free. Tikriausiai svininio netiks. Ziurek cia, gal kas iseis: EU power
CALB 40AH – 42.09EUR * 16=673.44EUR+VAT
GWL/Power Charger 48V/10A – 117.06EUR+VAT
Synas is vario gaminiesi pats – 0
BMS 16S 80A out is emissions free – 110USD + 50USD siuntimas, su Polu galima suderint kad uzrasytu 25USD i deklaracija= ~122.46EUR arba gal ka Linas pasiulys
Bateriju siuntimas is EV POWER bus ~92EUR
Viso 956.51+122.46+92=4040LT ;)
Kaip begalvotum ar besvajotum yra kaip yra, kaip sako gany manietu.
Man reikia 6 celiu savo akumuliatoriui pabaigti, noriu imt 10 + 24vnt cilindriniu 4.4AH, svoris apie 10kg, kinai gieda moketi 280usd uz siuntima per EMS. Gakiu per HK post , bet tada pe paypal negaliu. Ragai juodi, net siutas ima
Nemanau, kad su 20AH nuvaziuosi 40km su triraciu, gal vos 30, bet cia tik spelioju
P.S. Uzklausiu del baterijos 40AH gaminimo emissions free. Pigu nebus ;)
2013/02/27 at 08:53 #4804vvaldasvParticipantNeatmetu galimybės pasigaminti ir pats, pervėlai pamačiau, bet kažkaip nutilo jūsų tema:
http://e-motion.lt/bbpress/topic/257/page/3#post-3156
Ar pasisekė įsigyti organizuotai, ar pirkote atskirai, kiekvienas sau? Gal yra galimybė organizuotam užpirkimui? Pas mane dar nuo tarybinių laikų mėtosi tamsiai rudo tekstolito gabalas apie 0,5 kv.m., 4mm storio, gal kiek storokas, bet akumuliatoriams, manau pasigaminti iš A123 3,2V 20Ah “maišelių” tiktų. O garažiuke turiu visokiausių instrumentų, pradedant nuo gražtelio, baigiant MIG -MAG metalo suvirinimo pusautomačiu.
Kaip jau minėjau norėčiau pasidaryti 2 vnt po 48v 20Ah su atskirais BMS, tik ar galima juos reikalui esant sujungti lygiagrečiai, arba naudoti atskirai. Ar “nesusipeš” BMS sistemos? Ar krauti galima abu sujungtus kartu,ar reikėtų atjungti akumuliatorius ir krauti kiekviena atskirai?
Tame tinklapyje radau dar tokį variantą, užsisakius 32 vnt. manau iš jo galima padaryti 2* 48V20Ah. Lauksiu pasiūlymų, nes perkant didesnį kiekį kainuotų pigiau.
http://www.ev-power.eu/LiFePO4-small-cells/LiFePO4-High-Power-Cell-3-2V-20Ah.html
2013/02/27 at 09:07 #4805vvaldasvParticipantO dėl “brangumo, tai po truputi turiu apsiprasti su ta mintim (kad geriau geras daiktas brangiau,nei mažesni pinigai į balą), ne tik pats, bet ir pripratinti šeimą, kad nebūtų šoko.(oho kiek tavo “žaisliukai” kainuoja).
…Vyrai visada išlieka vaikais – tik žaislų kainos didėja… :D :D :D
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.