- This topic has 96 replies, 17 voices, and was last updated 11 years ago by Šarūnas.
-
AuthorPosts
-
2013/06/30 at 21:06 #4866vvaldasvParticipant
Čia foto darytos prieš metus. Dabar išvaizda tik šiek tiek pakitusi. Padariau išgaubtą stogą, kad nebūtų “griaustinio” dundėjimo, ir atsisakiau grūdinto priekinio stiklo:
http://imageshack.us/g/1/10219070/
Tiesa, švininius akumuliatorius su Jūsų visų pagalba pakeičiau į LiFePo4.
2013/09/18 at 08:10 #4867vvaldasvParticipantVasarai baigiantis pagaliau prisiruošiau bandomajam važiavimui :) .
Su pilnai įkrautu akumu, max. greičiu, neminant, pravažiavau 70 km. Trasą pasirinkau Lydos plentu, Vilnius – Šalčininkai. Nuvažiavau iki Šalčininkų ir grįžau. Greitis 33 – 36 km/h. Tiesa, likus keliolikai km iki Vilniaus elektra atsijungė, tad teko pasinaudoti forumuose minėta info – atjungti akumą ir vėl prijungti (nors taip nerekomenduojama), ir riedėti link namų apie 15km/h, truputi padedant pedalais.
Dviratis KTM plentinis, variklis-ratas priekinis – MXUS XF39 1105 1165 , ant rato lipdukas 36V 700C, Tačiau aš prijungęs 48v akumą.
Akumuliatorius: LiFePo4 20Ah iš 16 celių 3,2v*20ah, iš ev-power.eu,
Dviračio svoris (nesvėriau, paskaičiavus būtų apie 34 kg.), mano svoris 95kg. Viso būtų ~ 129kg.
Manau bandymas pateisino lūkesčius, nes 70km man tinkama atsarga. :)
Klausimas: Jei ratas pas manę 36v, tai matyt toks ir valdiklis. Ar greitis būtų didesnis, jei valdiklį įstatyčiau 48v. Kokį greitį tada galėčiau išpešti iš šio rato? Kokio amperažo ieškoti valdiklio, kad padidėtų greitis, ir nepakenkti šiam varikliui? Ar atlaikytų variklis jei uždėti 72V valdiklį ir akumą, ar čia 48V būtų saugus maksimumas?
Ačiū
2013/09/18 at 09:38 #4868TadasParticipantValdiklis apie 25A ir 60V butu manau sveika riba.Vien akumas pasunkes rimtai jei naudosi tas 20Ah zalias celes.Dabar naudoji 16 celiu o reiktu virs 20 jei neklystu 24 kad gaut tuos 72V.Tai 70km nuvaziuota 33-36km/h greiciu?
2013/09/18 at 13:13 #4869vvaldasvParticipantTaip Tadai, visi 70 km nuvažiuota spaudžiant visą gazą 33 – 36km/h greičiu. Greitis nevienodas, nes buvo nedidelių įkalnių, nuvažiavau prieš (nedidelį) vėją, grįžau pavėjui. Elektrai atsijungus, spidometras rodė atstumą 69,9 km., taigi šimtą metrų suapvalinau :)) .Prieš atsijungimą kokius 500 metrų greitis nukrito iki 29km/h. Tad jau tada supratau, kad tuojau atsijungs. Pailsėti buvau sustojęs 3 kart po 10 min., Nors ir minti nereikia, bet sustoti ir pamiklinti kaulus būtina. Dėl saugumo, buvau įjungęs gale raudoną, priekyje baltą mirksiuką ir apsivilkęs geltoną liemenę.
Dėl 72v svorio, …tai noriu pirkti rimtesnį kalnų dviratį su pilna amortizaciją, rimtesniais ratais, padangomis, tik įdomu ar dar ką galima išspausti iš turimo variklio, ar pradėti dairytis Cristalyte 5 serijos, arba Hubzilla varikliuko? Kadangi tie varikliai brangūs, tad norėčiau pasitarti su bendraminčiais, gal valdiklį pakeist, ar įtampą sukelt, tik iki kiek, kad nesudegtų variklis. Aišku didėjant greičiui, galingumui, atstumas km mažės, bet man jis daugiau negu pakankamas, o greičio trūksta.
2013/09/18 at 13:59 #4870RomualdasParticipantLabas Valdai mano dviratį matei vasarą suvažiavime pas mane hubzila variklis 72v 70a greitis ~ 70-80km pastoviai pilnas gazas variklis kaista bet ranką galima išlaikyti jei nori greičio patariu keisti variklį nes sudegs.Linas turi variklių,valdiklių kreipkis pas jį.
2013/09/18 at 15:11 #4871bondas83ParticipantIr valdai, pas tave manau ir valdiklis 48V, nes kitaip jis neveiktu arba jau butu sudeges, tai jo keitimas greicio nepakeis.
2013/09/18 at 16:40 #4872ŠarūnasKeymasterMotoro apsukos yra proporcingos įtampai. Kuo daugiau įtampos jam duosi, tuo greičiau suksis. Reali įtampos riba yra tik ta kai jau fiziškai nebegalės taip greitai suktis ir išsitaškys į šipulius, arba kai motoro sukimo momentas susilygins su oro/guolių trintimi, arba kai įtampa bus tiek aukšta, kad ims pramušinėti tarp apvijų. Jei fazės srovės ribojimas bus paliekamas toks pats, motoras labiau kaisti nepradės.
Keičiant įtampą paprastai reikia keisti ir: įkroviklį, BMS, motoro valdiklį, akceleratoriaus rankeną (jei ji su indikacija), žibintus (jei tokie yra) ir t.t. Daug vargo ir pinigų. Gal paprasčiausias/pigiausias būtų mano atliktas motoro apvijų perjungimas?
http://e-motion.lt/2013/09/02/sudedamo-dviracio-tiuningas-22-kmh-i-40-kmh/
Tik tokį darbą jau geriau būtų patikėti specialistui.
2013/09/18 at 20:20 #4873vvaldasvParticipantAtšalus orams, bandysiu išardyti valdiklį nufotografuoti ir pateikti jūsų “teismui”. Negaliu tvirtinti, koks ten dabar valdiklis, bet manyčiau, kad 36V, nes pajungus 3*12v mažus rūgštinius akumuliatorius ratas gal kiek lėčiau, bet sukasi, važiuoja. Be to pajungus 36v įtampą pradeda teisingai rodyti ir ant vairo esantis akumuliatoriaus išsikrovimo indikatorius. Nes dabar, prie 48v jis visada rodo pilną, o išsikrovus staiga užgesta visos lemputės, el. tiekimas nutraukiamas. Pirkau šį dviratį jau “iš rankų”, pardavėjas sakė, kad pirktas buvo naujas 36v komplektas, ir pradžioje važinėjo su 36v, bet norėdamas didesnio galingumo prijungė 4*12v 7Ah upso akumuliatorius, niekas nesudegė. Pardavė tik todėl, kad neturėjo pinigų Lifepo4 akumui, be to pardavinėjo garažą ir nebeturės kur laikyti dviračio. Tad aš dar labiau surizikavau ir prijungiau Lifepo4 akumą, nes jo įtampa įkrovus didesnė nei švino, ir būna net virš 58v, bet ačiū Dievui, niekas nedega. Tiesa, važiuojant į labai stačius kalnus(pvz.: kaip į Gedimino pilies), gerokai šiltas pasidaro laidas einantis iš valdiklio į ratą.
Galingumo manyčiau pakanka, nes pvz.: prieš kalną (Kuršių Nerijoje prie 2 perkėlos), ne tik pats važiavau, bet užstūmiau ir žmoną su paprastu dviračiu, tiesa greitis buvo gal koks 13-15km/h. Tada pirmą kart ir pastebėjau, kad laidas einantis nuo po sėdyne esančio valdiklio į priekinį ratą , įkaitęs.
Šarūnai, tavo variantas tikrai sudomino, tik paskaitęs nuorodą supratau,kad nieko neįkertu šioje sferoje. Tad jei apsispręsiu rinktis tavo variantą, žinosiu pas ką kreiptis.
O pasirinkimą lems pavasarį esantis piniginės storis. Aišku, norėčiau Hubzilla, ar Cristalyte 5x, tačiau … kol kas finansai… ech.
2013/09/19 at 11:30 #4874bondas83Participantas tai akceleratoriaus rankenos nekeiciau, nes neradau net, prikabinau varza ir rodo pakankamai gerai.
as tik del sito sakinio:
Quote:Jei fazės srovės ribojimas bus paliekamas toks pats, motoras labiau kaisti nepradės.kazkada ilgai ieskojau ir neradau, bet ar tikrai? Jei motoras 48V ir patempia 50A. tai 144V ir 50A laikys lygiai taip pat? perkaitimo ar sudegimo tikimybe nepadides? ar padides, ti kdel to kad jis ir ims pastoviai daugiau amperu jei butu 48V buves?
2013/09/19 at 13:23 #4875LinasParticipantValdai, del clyte 5x ar hubzillos, taip jie neblogi, bet kaina tikrai didele, ypac 5x, artimiausiu metu gausiu testavimui tarpini varianta tarp Clyte 4080 ir hubzillos, konstrukcija analogiska clyte, bet statorius yra grynai vidurkis tarp clyte ir hubzillos – 45mm plocio, bus galima rinktis skirtingu vyniojimu (bus skirtingas greitis prie tos pacios itampos)
kas del variklio kaitimo, as dabar pats kankinu 700w 27mm statoriaus plocio varikliuka su kelly kontroleriu (pastoviai 20A, trumpa laika 50A, ji galima lyginti su dviratiniu 12 mosfetu 40-50A valdikliu) su 48v greitis apie 38km/h, o pasijungus 72v jau 55km/h, sis varikliukas ar naudoji su 48v ar su 72v kaista labai panasiai, jei vaziuojam tuo paciu greiciu, zinoma vaziuojant greiciau kaitimas irgi padidejas, bet nezymiai, labiau jauciasi jei sroves ribojima padidini, su 40-50a dviratiniu kontroleriu (analogiska galia kelly 20A) jau jam karstoka, 30A jam butu riba. Kol kas apie 45mm motoriuka duomenu neturiu, bet kai kazka turesiu bandysiu suregzti temele, mat jo kaina yra ganetinai gera (panasiai gaunai kaip clyte HS35 modelio, bet gauni ~30% daugiau galios)
to bondas83
taip drastiskai padidinus itampa nuo 48v iki 144v teoriskai variklis kaistu panasiai, jei butu apkraunamas ta pacia apkrova, bet jei apkrausi zymiai daugiau (kas ir bus padidejus greiciu, ir netgi labai stipriai) tada pats variklis jau kais labai stipriai nes jam reiks pastoviai dirbti maksimaliu rezimu, mat kaip pvz prie 48v ir 35km/h greiciu srove bus tik ~9A (galia ~500w) o vat pvz padidinus greiti dvigubai jau reikes ~90A sroves (~3.8kw).
2013/09/19 at 16:26 #4876aleksanderisParticipant2013/09/19 at 20:09 #4877vvaldasvParticipantLinai, parašyk kaip vadinasi tas tarpinis variantas. įdomu kokios tech. charakteristikos, ką rašo gamintojo tinklapyje…
o greitis, dar priklauso ir nuo ratlankio dydžio. Maniškis dviračio (MXUS) ratas 28′. Pakėlus ratą (be apkrovos) greitis 41km/h., o normaliam važiavime ~35km/h. (su 48V). Jei ratas stovėtų 26′ tai nujaučiu, kad tik jėga būtų didžiulė, o greitis spėju gal tik koks 27km/h?
Palyginimui su kitu:
Maniškio triračio magik-pie Golden motor 1kw kai buvo 26′ – važiuojant greitis ~45km/h; su 24′ ratu greitis ~37km/h. Triračio tuščios eigos neišmatavau, nes spidometras pajungtas nuo priekinio rato (su 48V).
Atrodo galingumo skirtumas tik 300w, tačiau greitis skiriasi net 10km/h. Tai gal yra tokių varikliukų, kur prie 48V ir jėgos pakaktų ir greitis būtų bent jau 65 km/h su 26′ ratu? Ar aš čia per gerai svajoju? :)))))
Ir žinoma, bijau tokio varianto kaip Aleksanderis prisegė video. :D :D :D
P.S. O kaip toks variantas? Tik sudėjus siuntimą, muitus, kokia galutinė kaina būtų?
http://cnebikes.en.made-in-china.com/product-group/bozxsgLhnYcd/3kw-super-motor-kit-catalog-1.html
Radau dar variantą su 48V:
2013/09/21 at 08:05 #4879ŠarūnasKeymasterNa, tokio dalyko kaip “galios” valdikliai neturi, nebent yra įprogramuotas “power control”, kas yra labai retas ir ne taip lengvai padaromas dalykas.
Įtampos/srovės taip pat nepavyks taip lengvai pasakyti. Galima nebent primesti kokia maksimali leistina įtampa pagal komponentų maksimalias leistinas vertes. Bet net ir jei komponentai laiko, pvz, 75V, dar nereiškia kad galima tiek paduoti, nes bus nepaskaičiuotas koks nors keitiklis ir perkais…
ikelk.lt nekrauna, kaip visuomet. Paveikslėlių talpinimui geriau naudok http://imgur.com/
2013/10/26 at 05:02 #4881arturasParticipanttaip pat turiu klausyma sioje temoje ,……ruosiuosi taip pat ismesti PB, ir vietoj ju pirkti du tokius du po 12 v. http://www.ev-power.eu/LiFePO4-w-PCM-6V-12V/LiFePO4-Battery-Pack-12V-12Ah-PCM.html ……….
Ar galesiu juos jungti nuosekliai ,……Ir krauti vienu metu ,……Su svinu viskas aisku o kaip su siais butu,,…….ar cia nera skirtumo?
Sarunai ,……..tavo patarimas……………..
2013/10/26 at 07:34 #4882ŠarūnasKeymasterSunku prognozuoti kaip elgsis integruoti PCM, bet manau turėtų veikti normaliai. Tik įkroviklį teisingos įtampos parink, nuo švino greičiausiai netiks.
2013/10/26 at 08:15 #4883mademan3ParticipantAr užteks 0,5C standartinės iškrovos srovės ?
Šarūnai, pagal ką reikėtų orientuotis parenkant akumuliatorių pagal standartinę iškrovos srovę ar pagal maksimalią – 2C nagrinėjamu atveju ?
Magic Pie standartiškai srebia ~15A kas būtų minėtam akumui 1,25C.
2013/10/26 at 09:44 #4884ŠarūnasKeymasterKoks srovės ribojimas nustatytas valdiklyje? Ar čia tie A jau yra pamatuota reali srovė važiuojant pastoviu greičiu?
Jei rašo kad trumpalaikę 2C atlaiko, tai 1C laikys ilgalaikę, tačiau įtampos kritimas bus didokas, taigi gausi kiek mažiau realios talpos (Wh, ne Ah), akumuliatorius tarnaus šiek tiek trumpiau, taipogi vasarą gali būti bėdų su perkaitimu. Bet to be bandymų jau neišeis nustatyti.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.