Home Forums Skelbimai Ieškau hubinio ratuko

Viewing 20 posts - 1 through 20 (of 22 total)
  • Author
    Posts
  • #16997
    JustasM
    Participant

    Sveiki. Gal kas turit nedidelio diametro hubinį ratą? Tiktų 8-12 colių pagal dviračio standartus. Galingo nereikia, bet būtų idealu jei primtu kartais kokį kW. Iš bėdos tiktų ir išorinis variklis panašių parametrų.

    #16998
    Šarūnas
    Keymaster

    Jei prireiktų projektui, turiu priekinį (be motoro) 12.5″.

    #17039
    JustasM
    Participant

    O kaip reikalai su pigių riedžių(hoverboardų) varikliais? Visi bešepetėliniai, su holais? Galima kažką iš jų išspaust? Gal kaip mid-drive variantas labiau tiktų.

    #17042
    Šarūnas
    Keymaster

    Kaip tik turiu porą riedžio ratų eksperimentams. Paprasti BLDC, su holais. Sunkūs, lėtaeigiai.

    #17043
    JustasM
    Participant

    Rotoriai sunkūs? Gal maždaug aiškus Kv? Efektyvumas labai baisus?

    #17044
    karpis
    Participant

    prie 38.5V apsukos 654 rpm orig. ‘žvaigždės’ jungime, ir 1130 rpm perjungus į ‘trikampį’. matavau su skaitmeniniu tachometru.

    #17062
    sopkis
    Participant

    O kaip reikalai su pigių riedžių(hoverboardų) varikliais? Visi bešepetėliniai, su holais? Galima kažką iš jų išspaust? Gal kaip mid-drive variantas labiau tiktų.

    Kai tokius variklius parduoda po 5€, tai nemanau kad bus didelės išlaidos nusipirkti ir išbandyti. Nebent tam skelbime trūksta vieneto kainos pradžioje, nors ir 15€ nemanau kad dideli pinigai už minimum 250W galios variklį.
    https://www.skelbiu.lt/skelbimai/visu-dydziu-riedzio-ratai-motoras-riedis-dalys-25859705.html

    #17063
    JustasM
    Participant

    Mačiau, bet gal sakau visai nieko verti ilgalaikėms apkrovoms. Nupirkau keletą, prasitestuosiu savaitgalį.

    Įdomu išeitų du variklius sujungti lygiagrečiai tiksliai atitaikius ir sujungus mechaniškai statorius bei rotorius? :)

    #17070
    karpis
    Participant

    Galima sujungti :) o kokį projektą turi omenyje, ir ką patestavai savaitgalį?

    Šiaip reikia testuot su apkrova, ir kadangi projektą su riedžio motorais
    patys pastaruoju laiku darėm, o praeitą savaigalį buvo pirmas pilnavertis
    test.drive su Lipo 12S akumais, galiu kažką parašyt. Parodysiu gal vėliau,
    kai įsitikinsiu kad viskas ir toliau kaip manyta, reik dar patestuot ilgiau.

    Mūsų variantas tai -frikcinė pavara į galinį dviračio ratą (du sujungti motorai, du kontroleriai, šie daiktai po 15€, nors dabar matau randama dar pigiau :)

    Galiu pasakyt -visai normaliai važiuoja, žiūrint su kuo lyginsi. Nusileidžia
    aišku 3KW ir pan. monstrams, bet lenkia gamyklinius e.dviračius :) Problemos
    susiję tik su frikcinio perdavimo pradžia startuojant, tą problemą kiek galima išsprendėm iki priimtino lygio, nuo kokiu 5-10km/h smagiai bėgėjasi, ypač su mynimu, max.kokie 30-35km/h be mynimo, 35-45km/h su lengvu mynimu.

    #17071
    karpis
    Participant

    Klausimas kuris mane patį domina, ar leistinas kaitimas motorų, ir kiek daugiau kaista perjungti į ‘trikampį’, lyginant su ‘žvaigždės’ orig. jungimu. Riedyje 36V, pas mane 12S Lipo, tai apie 45V. Kontroleriai nemodifikuoti- max. 18A, o vidutiniškai turbūt apie 10A. Motorai ilgiau pavažinėjus apie 10km įvairiais režimais- šilti (karšti?) iš išorės gal kokie 50-60c, ranka galima neatkėlus laikyt. Nžn. kokia temp. viduj?
    Dvimotoris sprendimas leidžia pakaitom atjunginėti motorus. Jei ne link maks.greičio – pakankamai veža ir vienas motoras (+sukamas pasyvus motoras).
    Tik dėl temperatūros inercijos sunku nustatyti, kiek spėja ataušti pasyvusis,
    neatliekant vidaus temp. matavimo.

    Kokios įprastos temperatūros pats hub motorus?, vieną pvz. nesenoje temoje skaičiau- išorė 50C, tai viduj buvo 100C.?

    #17075
    JustasM
    Participant

    Aš noriu į paspirtuką dėti. Kolkas neturiu kontrolerio testams, tik rc ESC. Tai jis veikia tik trikampio jungime, matyt kažkas su induktyvumu, nesusigeneruoja pakankamai back EMF. Testams galvoju sujungti juos mechaniškai, bet vieną naudot kaip generatorių, padaryti valdomą apkrovą (boosteris ir atgal į bateriją).

    Dėl temperatūros, tai mano Mxus v3 kai išorė liečiant atrodo kokį 45 (šiltas), tai viduj netoli 80 laipsnių būna.

    Be apkrovos srovė labai skyriasi žvaigždė/trikampis?

    #17079
    karpis
    Participant

    Aišku. Mano galvoj sukosi irgi sudėtingesni sprendimai, kaip galbūt žvaigždė/trikampis junginėjimas važiuojant (dviejų motorų), dabar matau kad
    traukos visai pakanka tik su ‘trikampiu’ (o kai kas sakė-perjungus prarasi trauką). Irgi įdomus man klausimas – trauka (torque) bus kuriuo atveju didesnė? – 1.’žvaigždė’ ir mažesnė redukcija (ar iš vis 1:1, kaip kad paspirtuko, riedžio ratas) 2.’trikampis’ su didesnėm apsukom, bet redukcija 4:1 mano atveju, kas turi didinti trauką.

    Srovės be apkrovos, deja neišmatavau, o dabar negaliu. Vistiek bus variantas, toks koks yra (nelabai ką pakeisi), ar ta srovė parodytu iš karto, kiek kais su apkrova? Su apkrova dabar man irgi įdomu pamatuoti, bet kol kas neturiu prietaiso, arba šunto matavimui iki 40A.

    Naudoju paprastus kiniškus kontrolerius 36/48V 350W, su pajungtais holais. Nors veikė tiek ‘žvaigždė’, tiek ‘trikampis’ ir be holų. Važiuoja su apkrova sklandžiai ir beveik jokio garso iš motorų.

    #17080
    Tyro
    Participant

    Irgi įdomus man klausimas – trauka (torque) bus kuriuo atveju didesnė? – 1.’žvaigždė’ ir mažesnė redukcija (ar iš vis 1:1, kaip kad paspirtuko, riedžio ratas) 2.’trikampis’ su didesnėm apsukom, bet redukcija 4:1 mano atveju, kas turi didinti trauką.

    Mano nuomone bus naudongiau taip sujungus kaip buvo originale – pasieksi geresnį naudingumo koeficientą. Visų koeficientų (kaip kad trinties perdavime) neišmatuosi, tad iki galo nesužinosi.

    Torque gausi santykiu 4:1 nei kad 1:2 ar 1:1, nes apsukos juk pagreitėti teturėtų ~1,3 karto kiek pamenu teoriją

    #17081
    karpis
    Participant

    Tai gali būti, bet man įdomu ir teoriniai ir kokie nors kitų praktiniai bandymai, ir kt. informacija tuo klausimu. Aišku yra priežastys kad motorų
    jungimas dažniausiai ‘žvaigždė’, bet mano atveju būtinai reikėjo pagreitinti, nesinorėjo daug kelti įtampos, ieškoti netipinių kontrolerių, akumų, kai ‘trikampis’ pagreitina 1.73 karto, bent jau be apkrovos. O redukcija 4:1 tai mano supratimu turi torque didinti 4x.? Neesu labai įsigilinęs, tai klausinėju. Teko matyti kitus e.dviračius, kai hub motorą talpina rėme, ir perdavimas į ratą grandine ar kt., bet irgi su redukcija, o motoro apsukos
    sukeltos (ar tik keliant įtampą, ar perjungiant į ‘trikampį’, nepamenu). Bet buvo rašoma kad tai padidina torque.
    Youtubej nemažai projektų su RC motoriukais kur redukcija 10:1 20:1 ar dar didesnė, o RC motoriukai lygtai ‘trikampio’ jungime

    #17083
    Tyro
    Participant

    Taip, mechanikoje žinoma, kad kiek kartų sulėtini variklį tiek kartų jį ir sustiprini (atmetus trinties nuostolius). Tad net paprastas varikliukas sulėtinus jį 4 kartus turės jau gana daug jėgos. Tas pats ir pas auto greičių dėžę ir visur kitur.

    #17084
    Ričardas
    Participant

    Kokios įprastos temperatūros pats hub motorus?, vieną pvz. nesenoje temoje skaičiau- išorė 50C, tai viduj buvo 100C.?

    Aš sugebėjau ir 99 C viduje pakelti, nors išorė buvo ~40C, nes į kalną ropojau. Po to išorė dar pakilo iki ~50 C ir nusistovėjo, o vidus nebestovėjo 85 C. Tad skirtumai labai dideli gali būt. Rekomenduoju sukišti į variklį DS18B20 ir kokį Arduino pasijungt, labai gražiai ir tiksliai matuoja. Karpis, kiek žinau tai turėtum sugebėt užsimerkęs.

    #17085
    Šarūnas
    Keymaster

    Apvijos aišku labiau įkaista už magnetus, kadangi yra nemažas oro tarpas. Bet reikia nepamiršti, kad yra neodimio magnetų, kurie telaiko tik 80°C:
    https://www.supermagnete.de/eng/faq/What-temperatures-can-magnets-sustain
    Šitie mažiau atsparūs magnetai dažnai būna stipresni ir pigesni, dėl ko yra visai reali galimybė, kad tokie ir sudėti.
    Esu perkaitinęs 40kW BLDC motorą elektromobilyje… No fun.
    Ar perkaito nustatyti paprasta – turėjo padidėti max apsukos, na ir laisvos eigos srovė, kadangi išsimagnetina nevienodai ir ima “trumpinti” magnetiniai laukai.

    #17095
    Aurimas
    Participant

    dėl apviju ir magneto kaitinimo man visada irgi buvo klausimas kiek jie gauna šilumos ir bijausi perkaitinti nes jei apvijos ~110c tai išorė būna tik 40-45c.
    greitu metu kai ardysiu varikli planuoju įdėti dar viena termo davikli ir ji pakabinti ore kiek įmanoma arčiau magnetu tokiu būdu temperatūra bus matuoja labiau artima magnetu temperatūrai.
    nes irgi įtariu kad gali būti perkaitinti nes kažkaip mažiau galios arba tiesiog pripratau ir reik daugiau galios.
    kai turėsiu rezultatus galėsiu pasidalinti.
    variklis mxus 3000 5t

    • This reply was modified 5 years, 11 months ago by Aurimas.
    #17097
    karpis
    Participant

    ačiu už pamąstymus. Gal riedžio motoriukų greičiau persiduoda temp. iš vidaus į išorę, nes masė mažesnė už tų didelių motorų. Gerai kad parašėt, kad padidėja apsukos ir srovė, bus kada nors gal pakartotinis matavimas ir palyginimas. Na o jei perkaitinsiu, nėra taip gaila, nes motorų riedžio lengva pigiai gaut ;) Kol kas neatrodo, kad motorai taip jau labai žiauriai kaista + aš įpratęs dažnai su mynimu važiuoti, ypač į įkalnes. Tai ir sąnaudos Wh/km, kol kas matau ‘iš akies’, kad nėra didelės. Šį savaitgalį testuosiu šį savo aparatą ilgesnėje kelionėje. jei smalsu, tai žr. porą paskutinių foto – link

    #17098
    karpis
    Participant

    JustasM: o tai paspirtukas, sujungtais motorais, tai jau gausis truputį triratukas, nesgi vistiek 2 ratai, padangos. Ne visai toks, bet kažkas
    panašaus, tik būtų galu varomas, o gal priekiu? ;) https://www.youtube.com/watch?v=s1UOKdIFz9U Pgl. mane tai paspirtukui, jei reikia dviejų motorų-tai geriau abiejuose ratuose. Yra tokie analogiški kaip riedžio, tik ašis normali, skirti paspirtukui.

Viewing 20 posts - 1 through 20 (of 22 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.