Home Forums Mechanika / konstrukcijos MID'as su vidinėmis pavaromis

Viewing 20 posts - 1 through 20 (of 48 total)
  • Author
    Posts
  • #11474
    Canis
    Participant

    Nežinau ar teisingai pavadinimą suformulavau, tačiau reikalas toks: pažystamas užsimanė MID, konkrečiai bafang 750w, pakinkyti su 8 vidinu pavarų ratų. Kaip manot, kos bus rezultatas ir kiek toks tandemas trauks?

    #11475
    Šarūnas
    Keymaster

    Pavaras turės junginėti labai atsargiai ir tik jis pats, nes galima sulaužyti. ir klausimas kiek laikys pavaros, net tvarkingai junginėjant (pilnai numetus gazą).
    kitas dalykas, labai dėvėsis grandinė. kaip minimum reikia statyti stambesnę BMX.
    prie tokių galių, manau geresnis pasirinkimas yra hub.

    #11476
    sopkis
    Participant

    Loginio mąstymo nepraktikuoji kaip suprantu. Žmogus kojomis sukelia ~200W galią, tu dedi 750W, išpešti iš jo galima ir daugiau. Kaip tau atrodo, vidinės pavaros laikys ilgiau jei tu jas prievartausi 5 kartus stipriau. Dar reiktų prisiminti, kad jei pavaros blogai sureguliuotos ar pasidėvėjusios, tai žmogus akimirksniu nustos sukti pedalus jei pajaus kad jis nebeperduoda mynimo ratui ir bandys pagauti pavarą, variklis deja užsisuks kiek suspės, ir kaip tai atsilieps šlicams kai pavara isijungs pats supranti. Vienintelė išeitis kaip Šarūno pirmame dviratyje – bepakopinė pavarų sistema Nuvinci.

    #11477
    Canis
    Participant

    Na manes įtikinti nereikia, 700 km pramynus su mido pagalba :) kai kam padės apsispręsti.

    #11478
    Canis
    Participant

    Šarūnai BMX grandinė tradiciškai dirba ant priekinės ir galinės žvaigždės, ar ji gerai permetinėjasi ir kai yra žv. kasetė?

    #11479
    Šarūnas
    Keymaster

    BMX grandinės plotis ir žingsnis yra didesni, su pavaromis nesuderinama.

    #11480
    Martynas
    Participant

    kiek prisimenu, bent jau pradžioje šis didelis e-bike https://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?f=28&t=15233 naudojo vidines pavaras tik nežinau kaip sekėsi eksploatacija, reik skaityt forumo postus gal aprašė

    #11501
    Canis
    Participant

    Įdomus sprendimas su Nuvinci. Savotiškas variatorius, atrodo vienas minusas svoris, kuris komplektą priaartina prie hubo svorio. Šarūnau ar atlaikė pirmo e dviračio eksplotaciją?

    #11502
    Šarūnas
    Keymaster

    Na ne savotiškas variatorius, o normalus variatorius. :) Atlaikė man normaliai, be jokių problemų. Pagrindiniai du trūkumai:
    1. Perdavimą galima keisti tik be apkrovos, nes apkrovus tai pasidaro gana sunku.
    2. Stipriau nutolus nuo 1:1 perdavimo naudingumas yra gana žemas. Aišku statistiškai dažniausiai turbūt netoli 1:1 važinėjama.

    #11528
    Canis
    Participant

    Na aš variatorių tik ant kombaino Nivos ir sniego rogių Buran matęs, trapecinis diržas tarp dviejų diskų. Gal kiek sunku man įsivaizduoti variatorių dviratyje:)
    Gyveni amžių mokaisi….

    #11529
    Šarūnas
    Keymaster

    Variatoriai visuose motoroleriuose yra ir laiko gan neblogai. Bet geriausiai veikia su 1-2 cilindrais, kadangi jam reikia ‘trukčiojančio’ sukimo momento, kad ties tarpais galėtų keisti perdavimą.
    Su elektriniu motoru man variatorius visiškai neveikė.

    #11531
    karpis
    Participant

    gal nereikėtų taip iš karto teigt kad tas Nuvinci ‘vienintelė išeitis’, pvz.
    ten rusų elektrotransporto forumuose labai teigiami ivertinimai Alfine-8 stebulė (būtent šios, bet ne Alfine-11, Nexus-7/8, Sram-*), ten toks Cupa
    gainioja su daug kilovatų Cyclone, ir, atrodo, laiko tos Alfine vidinės pavaros.
    O Nuvinci-nieko neteigiu, nebandęs, gal ir geras daiktas, turbūt ir kaštuojantis daiktas, o jei jį veiks irgi 4-5X dydžio momentas, dar nežinia kas su juo bus, jei laikys, tai kiek laiko laikys ir t.t. Jis atrodo veikia ‘ant trinties’ gal pvz. pradės buksuoti..ir nieko nepadarysi.

    #11532
    Šarūnas
    Keymaster

    Dviratyje turiu Alfine 8. Pirkau stebulę ne naują ir pats nuvažiavau ne vieną tūkstantį su ja (kojomis, ne motoru). Na, veikia. Prie paprastų simpleksinių pavarų niekada negrįšiu.
    Tačiau yra niuansų… 1->2->3->4 ir 5->6->7->8 galima perjunginėti su pilna apkrova, tačiau 4->5 jau būtina “numesti gazą”. Perjunginėjant į apačią būtina perjunginėti be apkrovos visais atvejais. Taip pat galima visomis kryptinis junginėti stovint.

    Kiek teko skaičiuoti, labai dažnai galingesnis motoras atsveria mažesnio motoro + redukcijos sudėtingumą, kainą, svorį ir matmenis. Ypač jei naudojama field weakening funkcija. Nors, deja, daugumai BLDC tai beveik nieko nekeičia.

    #11533
    sopkis
    Participant

    Yra labai didelis skirtumas tarp tiuningo elektros varikliui ir mechanikai. Jei bešepetėliniam DD varikliui pakelsi įtampą ir srovę, tai jis net nepajus, nebent NVK mažesnis bus kai kuriose situacijose šilumos pavidalu, bet jei tu mechaninę perdavimo sistemą apkrausi kelis kartus daugiau, tai apkrovos ir gedimo tikimybė didėja kvadratine priklausomybe.
    Visados yra tokių kurie kažką daro savaip ir važinėja. Tik kartais gaunasi tokios situacijos, kai sukiši pinigus ir kelio atgal nebėra, tai ir eksplotuoja taip kaip gavosi.

    #11536
    Canis
    Participant

    Na forumas čia tam ir yra, kad padėtu apsispręsti. Padiskutavus dažnai tenka nuomonę pakeisti, kai ką koreguoti. Kas liečia Alfine-8 stebulę, manau daug priklauso nuo apkrovos: aparato svorio, motoro galios ir paties važiuotojo masės, važinėjamos vietos, važiavimo būdo. Jei tas ruselis koks 60 kg, lengvas dviratukas, važiuoja atsargiai plentu, tai ko čia stebėtis, kad Alfine-8 gerai tarnauja, Ciklono galios daug žalos mazgui ir nepadarytu.

    #11538
    karpis
    Participant

    pats irgi važinėju paprastu dviračiu su vidinėm pavarom, kol kas ne Alfine, na ir mano irgi tai ‘preferred choice’, bet yra ir tradicinės pavaros ir Nuvinci. Klausimo esmė buvo ‘ar atlaikys keliskartus didesnį momentą, tai sakau: rusų forumuose yra ne vienas variantas su Alfine, reik netingėt paieškoti, dabar man
    nesiseka rasti, gal nuo čia bandykit: http://electrotransport.ru/ussr/index.php?topic=25436.162
    Tas ruselis Cupa kur miniu, tai butent su labai uzturbintu Cyclone buvo, su priverstiniu motoro ausinimu, gal kokie 3-4 kilovatai (reik pasitikslint susiradus), ir važinėja jis išimtinai beveik tik offroad’u.

    #11539
    karpis
    Participant

    https://www.youtube.com/channel/UCIJ2yuCQw5rfPZVkcz5eD5w
    šiame kanale video, ir konkrečiai šita pažiurekit, gal bus naudingos info.
    (as pats darbe negaliu peržiuret su garsu)

    #11540
    karpis
    Participant

    šitą aparatą turėjau omenyje pradžioje: https://www.youtube.com/watch?v=YwNy9t5a51w
    yra nuoroda į aprašymą. kaip sakau darbe neturiu garso, ir nesu tikras kaip
    ten su gazo numetimu perjungiant pavaras, šiaip tai butu reikalinga.

    #11575
    Canis
    Participant

    Turėjau laiko peržiūrėt tuos aparatus. Kas labai nustebino triukšmas, žviegia kaip pjaunamos kiaulės. Mano Bafangas, net užknisa savo tylumu, parke privažiavus tenka tarškinti gazo rankenėlę, kol susipranta praleisti. Neatrodo, kad triukšmautu stebulės, atrodo, kad tai grandinių ir motoro garsai. Beje ir pats vairuotojas mini apie pavarų jungimo ruožus kuriuose girdisi specifinis garsas, spėja, kad ilgai šia stebule nevažinės. Pažiūrėjau intike jos mechaniką, detalės lyg senovinio laikrodžio ratukai…… prisiminiau, kaip man parėjo į viršų pavarų permėtėjo kojelė….. nesužavėjo ši įranga. Negi šiuolaikinė elektrotechnika, visokie dažnio keitikliai negali organizuoti šio darbo, be visokių mechaninių išsikalinėjimų?

    #11576
    Martynas
    Participant

    na yra ir kitas mechaninis sprendimas, nenaudoja dantračių galiai perduoti, nesiriamia mechanine trintimi galiai perduoti, taip pat bepakopis tik deja gan mechaniškai kiek komplikuotas ir nemačiau kad kas komerciškai taikytu

Viewing 20 posts - 1 through 20 (of 48 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.