Įspūdžiai iš Elektromobilių parado
|Vakar Vilniaus Rotušės aikštėje įvyko elektromobilių paradas. Kaip ir žadėjo organizatoriai, galima buvo gyvai pamatyti ir paliesti garsųjį Tesla Roadster 2.5 Sport. Taipogi renginyje dalyvavo ir lietuviai su savo darbo vaisiais – Jonelis bei Mindaugas su elektromobiliu “3E”. Beje, elektromobilis 3E, po ilgus metus trukusių kryžiaus kelių, pagaliau yra užregistruotas ir juo galima legaliai važinėti gatvėmis. Labai didelis dėkui Mindaugui už jo vargus – pagaliau suformuoti kažkokie reikalavimai ir jau bus įmanoma užregistruoti ir kitus savadarbius elektromobilius.
Parado metu atsakinėjome į žioplių klausimus, davėm interviu ir panašiai. Po to policijos lydimi pasivažinėjome po senamiestį, o vėliau vykusio drago metu susigrūmė keturi automobiliai: Tasla Roadster Sport 2.5, Subaru Impreza STI 4WD, Mitsubishi Evolution ir VW Golf GTI. Jei tiksliau, tesla prieš visus kitus. Aišku Tesla davė visiems į kaulus, nepadėjo ir Imprezos STI 4WD. O svarbiausia, visiškai be jokio garso ar smarvės. Šioks toks video iš renginio:
Žmonių susidomėjimas buvo nemažas, tačiau pabendravus paaiškėjo kad liaudis visiškai nesupranta kas vyksta pasaulyje. Klausimai buvo pastoviai tie patys: “kiek kainuoja perdaryt?”, “kodėl tiek daug kainuoja?”, “turbūt tavo marža labai didelė?” ir taip toliau… Liaudžiai yra visiškai nežinomos benzininių motorolerių kainos (mano motoroleris (Peugeot JetForce) su 125 cm³ varikliu salone kainuoja 17’000 Lt) ir yra ypatingai sudėtinga paaiškinti kad nupirkti naudotą motorolerį ir perdaryti į 100 km nuvažiuojantį ir per 20 minučių pilnai įkraunamą elektrinį motorolerį yra net pigiau nei benzininis analogas. Turbūt liūdniausia buvo paaiškėjus, kad kai kurie žmonės visiškai nesuvokia kaip kas daroma, manė kad visą motorolerį (rėmą, plastmases visas, variklio bloką…) pasidariau vienas pats savo garaže. Net neįsivaizduoja kokios gamybinės procedūros tam reikalingos.
Deja per tuos klausimus pats renginio praktiškai nepamačiau: neapžiūrėjau kitų aparatų, nemačiau drago, ir, galų gale, net nežinojau tvarkaraščio (kaip ir kiti dalyviai). Buvo šioks toks chaosas. Tad jei kas nors turite nufotografavę įdomesnių kadrų ir norėtumėt pasidalinti – būtinai pridėsiu prie kitų
Tiesa, dar šiek tiek supykdė tai, kad visam renginiui buvo skirta tik viena rozetė (elektromobilių paradas, vadinasi), kuri visą laiką buvo užimta. Aš buvau turbūt vienintelis į renginį atvažiavęs savo eiga (išskyrus Mindaugą su 3E), taigi reikėjo šiek tiek įkrauti, kad dar užtektų parvažiuot namo (vis tik pabandymui panaudojau labai mažą akumuliatorių). Gavau progą prisijungti prie rozetės tik tuomet kai visi išsiskirstė žiūrėt Teslos drago. Čia šioks toks priekaištas organizatoriams – per jus, melagiai, drago nepamačiau. Ir prie dalyvių sąrašo manęs nepridėjot po trijų prašymų. O ir oficialiose renginio nuotraukose (100 vnt!!!) savęs neradau. Žodžiu, nesėkmė visiška.
O jei jau kalba nukryptu apie pakyla ir ant jos vaziavima su auto, tai renginys visiskas FAIL.
Viena rozetė… Tikriausiai buvo arbatinukas pajungtas, ir organizatoriai :D
:) Man pasipiktinus tik viena rozete prabilo šalia stovėjęs RST atstuvas ir pareiškė:
Tai tokios tokelės.
Viskas ten gerai atrode, neziurint virtuves. Zmoniu buvo nedaug (turbut, tikrai esam dyzeliniu passatu tauta), bet delto galejau netrukdomas isnarstyti visus projektus.
O tavo, Sarunai, E-Peugeot buvo, mano akimis ziurint, geriausia dvirate e-piremone pristatyta per parada. Nei taip isgirtas Elintos motoroleris (ten tas propeleris prie variklio ir sone stypsantis valdiklis mane i nevilti varo), nei e-krosiniai, nei GM e-choper’iai neatrode taip ispudingai kaip tavasis projektas.
Dziugu, kad radai remeju gamybai – reiskia kazkas Lietuvoje dar rasis!!!
Gal reik mechaniko? :D Nebrangiai.
Patirties kaip ir nėra daug, bet vis tiek nėra ant Lietuvos E.Mopedų mechanikų. Tai viskas išmokstama.
Ponas Sarunai, pats rasai, kad zmones uzdavinejo kvailus klausimus, tokius kaip, kodel taip brangiai kainuoja perdarymas, bet pats atsakai dar kvailiau, motyvuodamas jog naujo benzininio motorolerio kaina didele, kas visiskai neturi nieko bendra, nes apie donora nieks neklausia. Ir sakydamas jog motorolerio perdarymo kaina yra 12000 Litu akivaizdziai sakai netiesa, nes ir pats dalyvauji elektronika.lt forumuose, kur apie islaidas buvo diskutuota jau ne karta. Taip mastant sis idirbis tikrai neperaugs i versla, nes lietuviskas mentalitetas vis sako uzdirbk nuo 100% iki 150%…
Atleisk, perskaičiau ir nesupratau ką norėjai pasakyti. Donoras 2k, perdarymas, sakykim, 12k. Sumoje 14k. Salone identiškas benzininis – 17k. Gerai, galim primesti dar kelis kLt prie perdarymo, kad atitiktų tavo minėto mentaliteto lūkesčius. Ir tas ant to gaunasi. Turėk minty kad turint šiokį tokį įdirbį pilnai konvertuoti motorolerį galima per kelias dienas. Tai kiek norėtum per tas kelias dienas uždirbti?
Renginukas buvo geras kaip pirmam kartui.Taip kad del vadinamo “podiumo” tai pritariu Andriui pravalas ten buvo bet cia jau organizatoriu aplaidumas.Mazdaug renginukas papigiai nemokamas tai taip ir organizuojam.Arvydui noreciau ir pritarti ir papriestaraut siek tiek.Elintos motoroleris is technines puses ziurint buvo zymiai stipresnis bet cia nera ka lyginti finansavimo, laiko ir prie jo dirbusiu zmoniu skaiciaus su Šarūno motoroleriu.Kaip vienas zmogus jis padare tikrai dideli darba.Elintos motoroleris praktiskai yra kaip ir baigtas tik deja neisbaigtas(Tas valdiklis kabantis sone ir kvailas ausintuvas tikrai daug ka pasako) nors man asmeniskai tas islindes varikliukas is Šarūno motorolerio irgi nekaip atrode tiek kad jis neturejo tiek laiko. Keletas kitu motoroleriu savininku negalejo atsakyti i mano paprastus klausimus o tu dviraciam komplektu “perpardavinetojai” tai isvis zinojo tik kaina ir kaip vizitine staigiai ikist i delna.Desertas aisku buvo dragas.
Sarunui. Norejau pasakyt, kad tavo pateiktas skaicius 12K yra nerealus ir, kad jis garantuoja gamybininkui arba siuo atveju tau ne maziau kaip 100% pelno ar daugiau. Garantuoja aisku sekmes atveju, kurios nebus manau. Toks aukstas pelno siekimas ir yra lietuviskas mentalitetas. Dabar kalbant apie perdaryma tu motyvuoji jog naujas benzininis motoroleris kainuoja 17K, o cia vat nuperki donora uz 2K ir t.t. Bet taip turbut biznio nepadarysi, nes rimtam versle skaiciuojama kitaip. Rimtas, turiu omeny tai kai paruosi kokybiska produkta galutiniam vartotojui arba sudarai tam salygas. Na, o tavo atveju galutinis vartotojas vargiai pirks tavo el. motoroleri uz 14K, kuris yra senas ir nudevetas. Jei perdarymo kaina taip nebutu uzlausta, gal siuo el. rinkinuku susidometu rimtas gamybininkas, kuris pirktu ne senus donorus, o nauju motoroleriu kebulus is gamintojo be motoru ir kitu benzininiams motoroleriams skirtos irangos. Ir tas donoras tikrai kainuoja ne 2K, o visa 10K, taigi pridejus tavo 12K gaunasi nebe tokia jau patraukli suma ir pirkejes pagalvos ar pirkti nauja firmini motoroleri uz 17K ar firmos XX elektrini uz 22K. Va cia as ir daugelis verslininku nebeinvestuotu i si versla, nes jis jau nekonkurencingas. Taigi jei mastytum kaip verslininkas ir nuleistum kaina iki minimumo, gal ir galima butu sugaut rimta investuotoja, nes galutinis produktas gautusi konkurencingas ir pardavus 100 motoroleriu per metus, pelna gal skaiciuotum iki 50K. Dabar labai abejoju ar rasi daug pirkeju kalbindamas zmones pirkti iranga uz 12K ir dar vazinetis su donoriniu lavonu. Tai tiek apie kaina. Na del savikainos nemanau, kad reiktu pradeti diskusija, nes tada as sudeciau komponentu kainas is kinietisku tinklapiu arba uztektu net ir ebay ir baigtusi gincas.
Prieš šmeiždamas ir kalbėdamas apie lietuvišką (mano?) mentalitetą bent minimaliai pasidomėk akumuliatorių kainom, OK? 12k yra savikaina. Kad pats be didelių pastangų galėtum pasiskaičiuoti pasakysiu šiuos skaičius: motoroleris 1km nuvažiuoti sunaudoja ~60 Wh. 1Wh (pakankamai kokybiškų, vienų pigiausių) akumuliatorių kainuoja 1,5 Lt (su importo mokesčiais). Taigi, 100 km nuvažiuoti reikės akumuliatoriaus už: 60*100*1,5=9000 Lt. Dar pridėk ~3000 Lt varikliui, elektronikai ir visoms mechaninėms konstrukcijoms. Ką gaunam? M? Vien padoresnis įkroviklis 2000 Lt kainuoja.
Ar pats bent minimaliai susidūręs su motoroleriais? Teko turėti nuosavą? Jei teko, turėtum žinoti, kad, bent jau dvitakčiui varikliui kas 4000 km rekomenduojama daryti kapitalinį. O tiek aš suvažinėju per dvi vasaras. Grubiai tariant, jau trijų metų motorolerio variklis formaliai yra “miręs”, todėl jis skelbimuose ir kainuoja 2-3k. O visi kiti mazgai gali laisvai atlaikyti 10, 20 ar net 40’000 km. Taip kad išmetus variklį ten daugiau nėra kam susidėvėti.
Investuotojas jau yra. Matomai šiek tiek išsiskyrė tavo ir jo nuomonės.
Sudėk. Akivaizdžiai aš dar labai daug nežinau. Gali pradėti nuo: >=3kW įkroviklio su PFC, 75V 100A trifazio valdiklio, LiFePO4 akumuliatorių su minimalia 2C įkrovimo ir 5C iškrovimo srove. Norėčiau pamatyti kaip su tom rastom kainom “užbaigsi ginčą”.
Kitų pinigus skaičiuoti lengviausia. Net jei ir sugalvočiau užsidėti tuos tavo minėtus 100%, ar bent įvertini kiek žinių, darbo ir lėšų reikia įdėti, kad galėtum pasiūlyti tokią paslaugą? Ar bent įsivaizduoji kiek laiko tai užima? Labai geras pavyzdys yra Mindaugo 3E. Jam vien popierizmas užtruko beveik du metus.
Tokie komentarai atmuša visą norą ką nors daryt. Velniop.
Tomai, tu jau gali pradėti pigių žaislinių mašinėlių, kurias pardavinėja norfoj po 2,99 Lt, verslą. Matau, kad turi pašaukimą ieškoti pačių pigiausių variantų medžiagoms ir dalims (nesvarbu, kokios kokybės), bei pats neišmanyti apie produkciją, į kurią investuoji.
Sarunui.
“Tokie komentarai atmuša visą norą ką nors daryt. Velniop.”
O tu nesinervink. Kadangi sakei investuotojas yra tai jau butu nemenkas stimulas tuo uzsiimti. O as tuo tarpu paziuresiu kainu.
Cheer up! :)
Tomui. Zinok viena skaiciuoti “ant popieriaus” o kita pradet pirkt kazka ir gaut realu daikta.Vakar ziurinejau Lifepo4 vienos zinomos firmos akumus tai rekomenduojama iskrovimo srove 40Ah celei 0.5 C maksimali ilgalaike berods 3C o firma tikrai zinoma.Pagalvok kas butu naudojant pati pigiausia slamsta tu gal ir surinktum motoroleri uz 5000 litu bet kiek jis ir kaip vaziuotu tai didelis klaustukas.Plius dar jei nepirkes nieko tiesiogiai is kinijos tarkim tai tikriausiai nezinai kad panasiai nuo 75 litu prasideda pvm o nuo 100$ jau taikomas importo mokestis ir plius ismuitintojas pasiema sau minimum 150 lt.Imdamas is Kinu visada rizikuoji kad tai kas ant popieriaus realybej skiriasi 180 laipsniu kampu jau nekalbu apie defektuotas brokuotas prekes kuriu atgal tikrai nesiusi.
Jo, Sarunai, manau nereikia ziureti i Lietuvos rinka. Cia mes labai priprate nusipiginti. Lietuvoje e-perdarymo/konstravimo/gamybos versla tikrai galima vystyti, bet oirentuotis i pasauline rinka.
O Lietuviskas mentalitetas yra ne tie 100% mark-up’o, o tai, kad “as ji pazistu/ar jis man gimine tai jis man turi parduoti su nuolaida”. Suprask, pardavejas (idejos autorius/gamintojas) savo pinigus turi atiduoti pirkejui. Kolkas Lietuvoje darbas/idirbis (idea, testai, programos, kruvos sudegintu trazu ir netikusiai uzprogramuotu PIC’u) nieko nekainuoja. Net jei atvirai pasakai, kad as noriu uzdirbti prie daikto savikainos pridejes 20%, vistiek atsiranda 8 is 10 kurie tave spaus mazinti ta 20%, nors galine kaina ir taip juos tenkina. Va cia tai lietuviska!
Todel, mano giliu isitikinimu, neverta svaistyti marketingo pinigu Lietuvoje. Tegul Lietuva apie lietuviska preke suzino is uzsienio reklamos!
Arvydas labai teisingai pastebejo, kad nereikia ziureti i Lietuvos rinka.
Labai puiki ideja ir jos igyvendinimas, tokiam projektui tikrai rasi investuotoju ar remeju.
As esu kaskiek susidures su elektra varomomis priemonemis vakaruose, tavo motoroleris tikrai turetu tureti rinkos dali. Mano akimis ziurint labai svarbu pasiekti vieno pakrovimo pravaziavimo riba min. 50km., tada tikrai savo produktui rasi remeju ir pirkeju.
Sekmes darbe !!!