Pirmoji GREITO įkrovimo stotelė Vilniuje
|Taigi, vėl turime “pirmąją” (ir gal vėl vienintelę?) stotelę Vilniuje. Apie tai šiandien rašo grynas:
Vilniaus centre – nemokama elektraŽinant ankstesnės “pirmosios Vilniuje” stotelės istoriją, situacija šiek tiek kelia šypseną: Elektromotus savo iniciatyva ir už savo lėšas pastatė įkrovimo stotelę, kurią pamėgo netoliese įsikūręs LESTO. Jai vietą skyręs ir energiją tiekęs Energetikos muziejus neapsikentė ir pašalino stotelę. Praėjus vos savaitei LESTO pastato savo stotelę… Nebėra kur krauti? :) Juokauju, žinoma, kadangi naujoji stotelė yra gana toli nuo LESTO centrinės būstinės.
Kas yra naujosios stotelės gamintojas man dar neaišku, tačiau iš nuotraukų matosi, kad naudojamas standartas CHAdeMO, kas reiškia, jog tai yra DC stotelė, galinti krauti tiesiai į akumuliatorių, be papildomų keitiklių. Taipogi reiškia, kad reikalingas mandras BMS ar bent jau “išdūrkė”. Taipogi lieka atviras klausimas ar stotelė palaiko gan žemas, mums aktualias įtampas? Jau mintyse suku visokias mintis… :) Pinoutas:
Atrodo gana nesudėtinga ir straight-forward.
Mums įprastos rozetės nesimato. O gal ji vis tik yra? Jei kas važiuosit pro šalį – apžiūrėkit, nufotografuokit. Įkelsiu nuotraukas. Gali būti, kad teks gamintis perėjimus ir pasukti galvą kaip susišnekėti su ta stotele.
Retorinis klausimas pabaigai: kada valdžiažmogiai susipras, kad už tą kainą galima prižerti bent 20 paprastų nemokamų rozečių, kurios turėtų didesnę naudą? Kad turime vieną greitą – puiku. Bet dar ilgą laiką nei praktiškai nei psichologiškai nereikės jų daugiau kaip 2-3 visame Vilniuje. O va paprastos rozetės prie stovėjimo vietų būtų realus žingsnis praktiškumo link.
cia kaip supratau dar finansuoja ir nisan’as, kad paskatinti pirkti ju elektromobilius. Bet jei duoda DC signala, tai krautis butu galima ir be pakrovejo, tik kontrolerio reiktu amperam valdyti :D bet gal tas mazesnis butu nei pakrovejas.
Taip, *JEI* palaikomas DC krovimas, tereikia valdiklio. Nesu įsigilinęs į ChaDeMo standartą, bet tas ‘valdiklis’ gali būti bet kas nuo elementaraus rezistoriaus iki mandro mikrovaldiklio. Bet kokiu atveju kur kas mažesnis, lengvesnis ir paprastesnis daiktas nei pats mažiausias įkroviklis… Pasidomėti verta.
Panašu kad bus kiek sudėtingiau, nei gali įkąsti vidutinis elektronikas.
Pats chademo, kiek matau, ir yra būtent DC. Problemėlė viena – reikalinga didelė, sunki ir brangi rozetė transporto priemonėje. Pvz. Zero Motorcycles jas rimtu veidu parduoda po $1.8k. Ieškosim daužtų leafų šiukšlynuose?.. :)
3D spausdinimas + jungčių pritaikymas nebūtų pigesnis variantas? O CAN pranešimai šitai jungčiai ne vieši?
Protokolai vieši (netikrinau, bet turėtų būt).
3D spausdinimas bus 50 kartų brangiau nei sena jungtis.
Kito gamintojo stotelės charakteristika:
Panašu kad 48V sistemoms gali kilti problemų.
su spicasss aplankem stotele. gaila bet 220V rozetes neuzmatem
Bet jungtis kokio nesveiko didumo… Matosi kad labai bandė pritempt prie esamų degalinių pistoletų. Man Mennekes jungtis kur kas ergonomiškesnė ir nematau kodėl negalėjo į tą korpusą sutalpinti šitų kontaktų.
http://auto.lrytas.lt/naujienos/patvirtinta-vilniuje-bus-irengtos-79-elektromobiliu-aiksteles.htm#.U-ELT_ldU80
Oho, išvardinta 10 jau esamų stotelių… 1 ir 2 numeriu pažymėtos energetikos ir ozo stotelės jau demontuotos. 6 numeriu – nauja nisano pakazucha, o visos kitos – privačioje teritorijoje. Gal teko jau kam nors krautis jose? Arba gal verta pabandyt… Ir jei ką sakyt kad Zuokas leido. :)
Teko krautis 5nr. Na apsauga kaip kada prisistato, kaip kokia pamaina, buna nieko nesako, o buna reikia pasigincyti ir yrodyti kad esi taip pat su elektriniu transportu, bei turi tokias pacias teises naudotis krovimosi stotele. :)
Na apie teises dar neskubėciau ten ginčytis.. Teritarija privati, rozetė – jų. Ir pasistatė sau. Klausimas, su kokiomis sąlyvomis į Zuoko sąrašą pateko.
na Vilniuj o idomu kaip kitur . as tai keliaudamas kraunuosi degalinėse . (Kėdainiai , Kazlų rūda , Alytus , Prienai , Panevežys) Ne visose būna rozetė bet galima rasti .
Kaune Elinta atidaro visą stotelių aikštelę. Kaip tik šiandien gavau kvietimą:
Na kas jau isbande nauja stotele prie univero kaune?
http://kauno.diena.lt/naujienos/ivairenybes/mokslas-ir-it/ktu-irengta-elektromobiliu-ikrovimo-stotele-647636 – reiks nuvaryt kada pažiūrėt
Šiandien buvau tai beveik porą ratų apsukau aplink elektronikos f-tą kol rasau priešais prie kolegų pastato . Yra 220 rozetė ir iec621?? mode3 16A
ten stovi tokia dežutė http://www.elintamotors.com/datasheets/HomeBox.pdf
O, labai gražiai atrodantis sprendimas. Tokius galima būtų visur mieste sukabint viešai… Stipriai prisidėtų prie populiarėjimo.
Laurynai, gerai varai. Ačiū. :)
Tai cia Laurynas ale Nerijus ar Nerijus ale Laurynas
Vilnius užsisakė dar vieną studiją:D Žada kad Vilniuje iki kitų metų pavasario bus pastatytos 22-25 krovimo stotelės (čia jau tikriausiai su tom 10 jau turimų) taip pat žada elektromobiliams atiduoti 10% mokamų stovėjimo vietų iš 6000 turimų
O tai pala, kaip šiuo metu yra su parkavimu? Kolega turėjo už kelis litus nusipirkęs lipduką, kuris jam leido parkuotis nemokamai. Apie kažkokius apribojimus neminėjo… Tai ne visur galima?
Čia per žinių radiją kalbėjo, aš kaip supratau ten kalbėjo apie specialias vietas skirtas vien tik elektromobiliams. Tad bendrai visa tai nuskambėjo kaip anekdotas, bent kiek susipažinusiam žmogui su elektromobiliams.
Sveiki, norėjau paklausti gal kas žinote ar šiomis įkrovimo stotelėmis gali naudotis, ir nemokamai krautis hibridiniai automobiliai ? Bėje, kaip dėl to leidimo ? Ar jis suteikiamas nemokamai ?
Dėl kainos atsakyti negaliu, bet iš techninės pusės taip pat reikalingas suderinamumas. Rozetės standartas vadinasi CHAdeMO – jei automobilio jungtis kitokia, bus reikalingas parėjimas, kuris yra brangus ir ne visi gamintojai siūlo.
Stotelė pasistatė nisanas savo elektromobiliams krauti.
Dar viena stotelė, http://www.delfi.lt/grynas/article.php?id=68313998 , bet greičiau eilinis piaras. Pagal žurnalistus Vilniuje turime 8 krovimosi stoteles.
Jamam, Schuko mums tinka :D
Taip, su schuko tai gerai prašovė :) Galvojo pasistatys, pasipierins ir nesinaudos niekas. Bet, deja, naudosis :)
nesenai buvauprie megos stoteles ,tai taip paprastai pasinaudoti nepavyks reikia Rfid korteles , kuri yra informacijoj .( Buvau nejejes tai jie ten rekia teknikines , reikia jiem uzpildyt techninius elektromiblio duomenis , nors nesigilinau man buvo aktualu rozete .
Jo… Dar viena ‘stotelė’ marijos žemėj.. Sąrašas pailgėjo, o realių veikiančių iš to sąrašo kiek, 5?
šiandien važiuodamas užmačiau Tesla besikraunančią:D (tas bambalis tai ne elektrinis, o ir paturbintas, kad labiau riaumotų:/) kiek paradoksaliai atrodo jungtis, kaip atrodo Tesla jungtis ir koks griozdas išeina su periednyku:D
http://i.imgur.com/O0Xg5U1l.jpg
http://i.imgur.com/OlbXl1Al.jpg
O dar skundžiasi, kai sako kad BMW taisyklių nesilaiko. Prisiparkavo neleistinoje vietoje.
Ir dar nepamirškim kad Nissan kraunasi 44kW galia, o Tesla per mažesnę jungti paduoda 120kW :)
Tenka pripažinti, kad chademo jungtis tikrai yra juokinga. Stiliuką bandė kažkiek pritempti prie įprasto grubaus metalinio degalų pistoleto, bet gavosi, matom, kas.
Tuo tarpu Tesla tuoj pardavinės automatiškai į krovimo jungtį pasijungiančią metalinę gyvatę.
Na dėl tos gyvatės nesu toks tikras. :) Bet PR neblogas, panašus kaip amazono dronai: techniškai gal ir įmanoma, bet ekonomiškai – kažin. Nors gal ir realiau už dronus.
Na kol kas kiek Elon’as pažada, tiek ir duoda. Būtų keista, jei dabar nepristatytų į masinę rinką, kai jau ir preview buvo viešas :)
Kaune per 2 savaites paskutines pastebejau 2 model S skirtingi numeriai tai sakau ne ta pati nors spalvos abieju tamsios.
Pasigirsiu. Vilniuje, Ateities gatvėje vienu metu mačiau 2 Teslas skirtingose kelio pusėse. Nustebau konkrečiai. Juoda P85, ir sidabrinę su tranzitiniais numeriais. Teko užmatyt geležiniam vilke ir P85D raudonos spalvos.
Aš vilkpėdėj bnv i8 mačiau :) Įdomiai atrodo.
Vilniaus gatvėj su draugu užmatėm 2 Model S. Kurios tiksliai nemačiau, bet viena pilka, kita juoda. Mano žiniom viena prieš pusmetį Šiauliuose buvo atvykusi “pasiturbinti” :) nežinau ką tiksliai darė jie, bet faktas, kad ne garso aparatūrą tobulino.
teko šiandien pasikalbėt vilniaus savivaldybėje su atsakingais už miesto transportą, tai prie progos uždaviau ir apie elektrotransportą pora klausimų, šiaip lietuvoje registruoti net 104 visiški elektromobiliai ir apie 2000 hibridų (2015 gegužės 1d duomenys) ir vilniuje užsiregistravę dėl nemokamo parkavimo apie 60, kas dėl krovimo stotelių, gyrėsi, kad turi net 10, bet po to pripažino, kad tik viena galima laisvai naudotis (čia ta prie žemės ūkio ministerijos:D) ir miestas nelinkęs investuoti į krovimo tinklo plėtrą savomis lėšomis:/ kita vertus yra paruoštos STR pataisos (bet nepatvirtintos), kad jei naujai statoma parduotuvė ar daugiabutis turės daugiau negu 60 stovėjimo vietų, turės būti įrengiamas ir krovimo taškas (tikriausiai paprasta rozetė), taip pat paruoštas projektas seimui (ir jei patvirtins) nuo kitų metų vidurio elektromobiliams bus taikomas 0%PVM, o hibridams 9%, kas liečia dviračius, panašu, kad magistralinių takų nebus kol nepabaigs darnaus transporto schemos/projekto, kas bus kitų metų pabaigoje, tada žadėjo sujungti visus miesto mazgus asfaltuotas takais (jokių raudonų plytelių), o iki to, kol kas ir toliau paišys ant plytelių:D Na čia šiaip pora naujienų populistiniam lygmenyje:D
O gal yra žinoma, kiek iš tų registruotų yra savadarbiai? Nes muštų leafų yra lengva priregistruot…
Beje, ne visai į temą. Gal kam pigaus chademo kištuko su kabeliu?
http://www.ebay.co.uk/itm/121740388062
O jei rimtai, yra ir pigiau:
http://www.alibaba.com/product-detail/Electric-car-battery-plug-car-dc_1732073445.html?spm=a2700.7724857.35.1.3SMiNM
Bet 250€ (su mokesčiais) mokėti už jungtį irgi yra stipru… Turbūt vienintelis kelias – iš šroto.
na tokios statistikos jie neturėjo, ir manau tiesiog iš regitros paėmė skaičių kiek yra mašinų, kurių techniniam pase yra įrašyta prie kuro rūšies vien tik elektra, tad visi nevažiuojantys leafai tikriausiai įskaičiuoti, jei sugebėjo juos priregistuot:D