Home Forums Mūsų projektai / susitikimai Hubinio motoro projektas

Viewing 16 posts - 21 through 36 (of 36 total)
  • Author
    Posts
  • #8619
    Šarūnas
    Keymaster

    O gal tai buvo tiesiog būtent to reduktoriaus specifika? Pasviriems dantims yra reikalingi atraminiai guoliai ar bent šaibutės tepale. Natūralu kad pasikeitus sukimo momento krypčiai pasikeičia ir ašinės jėgos kryptis, todėl reikia tai turėti mintyje.

    #8670
    Tadas
    Participant

    Netycia radau toki daikta

    http://www.aliexpress.com/item/Electric-bicycle-giant-630a-432-432a-312-232a-233-se-dx-sanyo-motor-gear/826682143.html

    Kas idomiausiai kad pasviri dantys tik vienoj pusej o ziedas staciais dantim kazodel..

    #8671
    Šarūnas
    Keymaster

    Antrai pakopai dažnai daro tiesius dantis. Ten apsukos mažesnės ir triukšmo mažiau. O jei triukšmas ne problema, tada geriau tiesūs, nes mažiau problemų su guoliais ir pagaminti pigiau.

    #8674
    karpis
    Participant

    gali dar pasvarstyti (nors tai truputi nukrypsta nuo pradines idejos) apie motoro komponavima ‘hub’e bet ne jo centre, paliekant originalia dviracio ir motoro asis. tai leistu naudoti ir kitoki perdavima nei dantraciais (dirzelis, grandine) ir galbut padaryti didesne redukcija nei 1:10 (manau reikes dar didesnes). aisku gali susidaryti kitu problemu kaip kad didesnis hub’o korpusas (nezinau ar problema) gali dar kas netiltpi ar pan. :)
    Bet kad tokie variantai yra buve, faktas. pvz. ziur. SACHS ELO BIKE (ten atrodo pavara dirzeliais viduje hub’o), o dar idomesnis dalykas pokario laikais buvo toks Cyclemaster – rate sukomponuotas visas benzininis motoriukas su kuro baku ir redukcija dvieju lygiu grandinemis. Google ‘cyclemaster’ arba ziur.cia 3psl.: http://www.raketsport.com/cyclemaster.htm

    #8800
    ustmachining.eu
    Participant

    Helical iš principo kaina turėtų būti tokia pat, kaip ir tiesiakrumplių. Vienas bet – Lietuvoj abejoju ar kas helical žiedą su vidiniais krumpliais padarys.

    #8803
    Šarūnas
    Keymaster

    Ta prasme, ukmergės staklės nedaro?
    O jei rasčiau kokius kitaicus, o likusias dalis daryti lietuvoje? Ar protingiau yra visą komplektą ten pat, kad būtų identiški profiliai ir kampai?
    Gal galėtum garsiai paspėlioti kiek toks komplektas gali kainuoti?

    #8809
    ustmachining.eu
    Participant

    Staklės kol kas nesaro. Metų bėgyje gal. Dėl kitų ir abejoju, nes reikia arba CNC shaper’io/shaver’io (neteko girdėt, kad kas turėtų) arba bent spec. laikiklio paprastom krumplių drožimo staklėm (labai jau riboto panaudojimo daiktas).

    Pritaikyt krumplius prie china made žiedo gal ir ne problema, jei yra brėžiniai ir kinai jų laikėsi. Priešingu atveju bus problemų su helix angle nustatymu. Na ir šiaip, klientui geriau, kai už mazgą atsakingas vienas gamintojas.

    Jei tiesiakrumpliuose gąsdina triukšmas, siūlyčiau apsvarstyt variantą, kad ir namų salygom paleist prisidirbt su tepalo ir deimantinio abrazyvo mišiniu.

    #11705
    karpis
    Participant

    Įdomu ar pajudėjo šis projektas iš ‘mirties taško’? Štai atradau ir pasidalinu
    vieno ‘kosminio’ reduktoriaus info (mažuose matmenyse sutalpinama 30:1 ir didesnė redukcija, netgi kintama ir high torque):
    https://en.wikipedia.org/wiki/Harmonic_drive

    #11709
    Šarūnas
    Keymaster

    Deja projektas strigo, panašu ilgam.
    Harmoniniai reduktoriai turi panašių savybių kaip sliekiniai: perdavimo koeficientas labai didelis ir priešingos krypties darbas praktiškai neįmanomas. T.y. isjungus motorą ratas užsiblokuoja…

    #11711
    karpis
    Participant

    Na taip, jei būtinai rate, tai šis variantas atpuola, nors dar teoriškai galima
    ir sankaba tame pačiam rate (hube). O esi tikras kad be sankabos ir planetarinis reduktorius atlaikytų? prie mažų greičių galbūt, bet įsivaizduokim
    lekiant kokius 60km/h numetamas gazas-staigiai pasikeičia apkrovos kryptis
    reduktoriui. nežinau, jis labai galingas turi būti, kad atlaikytų tokius pokyčius.
    Geriau siūlau suręsti ką nors išoriškai (ne rate) su tuo turimu motoriuku, tada
    tiktų ir harmoninis ir sliekinis (kaip kad mano projekte) +sankaba ar freewheel’as :)

    #11713
    Šarūnas
    Keymaster

    Norisi neturėti visokių sankabų ir freewheelų.
    Jei planetinis ar kitoks reduktorius yra palyginti nedidelio perdavimo, sakykim iki 10:1, ir jo trintis nėra didelė, jėgos reversavimas nėra problema… Pvz. automobilių pavarų dėžė puikiai su tuo susitvarko. O krovininėje technikoje pasitaiko planetinių reduktorių pačiame rate. Pvz. troleibusuose.

    #11715
    sopkis
    Participant

    Ne tik troleibusai. Rusiški krovininiai irgi buvo su planetariniu reduktorium. Krovininiuose MAZ, autobusuose Ikarus, Liaz, troleibusuose, sunkiose ratinėse karinės paskirties ir sunkiosios ratinės technikos transporto priemonėse.

    • This reply was modified 5 years, 4 months ago by sopkis.
    #11719
    karpis
    Participant

    Aišku, gera proga pastudijuoti ir apie troleibusą ;) gal turit gerų nuorodų
    į jo elektrinius-mechaninius sprendimus? (rimtai, smalsu).
    O dėl tokio hub’o idėjos tai jai iš esmės pritariu, ir manau kad pats
    kažką tokio norėčiau išbandyti, bet visgi truputį kyla abejonių, manau reduktorius turėtų būti bent dvigubai stipriau padarytas nei įprasta panašiuose hub su sankaba. (ją kaip taisyklė daro reduktoriniuose motoruose, ne šiaip sau matyt). Trintis/stabdymas riedant ir garsas tikrai bus, nes jei daryti tai manau tik iš plieno tokį reduktorių.

    #11720
    karpis
    Participant

    šiaip tai visa išvardinta sunkioji technika-lėtaeigė, ten gal ir viskas OK su galingais reduktoriais ir mažai RPM. bet gali būti skirtumas kai čia gi norima
    greitaeigio daigto, nesgi motoriukas keliu KW, ir daug RPM.. tik abejonės. reikia tikrinti, bet tam idėti nemažai darbo..

    bet juk iš esmės taigi norima padaryti tai kas jau yra (ten MAC BMC ir pan. motorai, užblokavus sankabą tuo ir pavirstų, kažin ar jų reduktoriai po to
    atlaikytų dviejų krypčių išbandymus, jei dar greitas turbintas variantas).
    Na, RC motoriukas galbūt efektyvesnis, bet ar daug?

    #11722
    sopkis
    Participant

    Krovininio transporto planetarinis atrodo taip

    Jo prasmė yra tokia, kad kad kai reduktorius rate, tai pusašiai ir kardanas būna mažesni, nes kiek padideja apsukos tiek kartų sumažėja sukimo momentas tai pačiai galiai. Su dviratiniais reikalais čia mažai susiję, mūsų noras didinti apsukas, kad gauti didesnį efektyvumą kW/kg ar kW/dm3.

    #11741
    Canis
    Participant

    Sorry, bet ta nuotrauka kiek suprantu po rimto kontakto :) kaip aiškinamoji medžiaga nelabai tinka…. dalių trūksta.

Viewing 16 posts - 21 through 36 (of 36 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.