Home Forums Elektronika / programavimas Įkrovimo stotelės

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author
    Posts
  • #13036
    agniusm
    Participant

    Gal kas turi duomenų apie krovimo stoteles, kokios yra populiariausios, t.y. gali krauti skirtingo gamintojo automobilius? Kokių planuojama Lietuvoje diegti daugiausiai? Kokios jungtys naudojamos dažniausiai? Tokios kaip Tesla (numatomos šiais metais ir Lietuvoje, Supercharger) yra manau propriety.
    Kitas klausimas kokios ten įtampos, srovės ir ar įmanoma savadarbės TP krovimą pritaikyti ir krautis iš tokių stotelių? Gal yra kur aprašai kaip tai vyksta?

    #13037
    Šarūnas
    Keymaster

    Aišku visi kiša savo proprietary dalykus su viltimi padaryti vietinį “standartą”, bet šiaip yra patvirtintas europinis standartas:

    Pirmoji GREITO įkrovimo stotelė Vilniuje

    #13038
    agniusm
    Participant

    O tai tas CHAdeMO visas instrukcijas gauna per CAN, t.y. TP BMS turi siusti parametrus į kroviklį?
    Įdomu ar tą išdurkę su arduino pavyktų suburti?
    Dviratukui gal truputi per didelis lizdas :D

    Iš video atrodo, kad turi ir AC J1772 jungtį.

    Artodo, kad CHAdeMO įtampa 200-400VDC

    • This reply was modified 8 years, 1 month ago by agniusm.
    • This reply was modified 8 years, 1 month ago by agniusm.
    #13041
    Šarūnas
    Keymaster

    Kad kiek matau ten ne tik CAN, o dar visokios papildomos relytės reikalingos. Kažkur buvo didelis dokumentas – teks pasiskaityt…
    Šiaip dviračiui tai tikras overkill, vien jungtis svers ir užims vietos belekiek, net jei rasi, kur nusipirkti už normalią kainą (iš kokio laužyno). Jau matau kaip prijungi prie drivačio ir jis nuvirsta nuo jungties ir kabelio svorio :)

    #13042
    agniusm
    Participant

    Na taip. Kai kur jau rašo, kad šitas standartas pasmerktas 5 metų laikotarpyje. Jie projektuoti iki berods 100kw galios, bet pažiūrėjus į teslos supercharger jungtį per kurią teka 120kw chademo galima nurašyti iškart. Ta SAE J1772 visai nieko ir jei būtų daug kur AC būtų neblogai. O aplamai galėtų susitart su tesla ir naudot jų standartą, bet matyt ne fasonas. Juokingiausia, kad vienas iš privalumų chademo be saugumo yra saviužraktas krovimo metu. Tesla net nesako kad tai privalumas, pas juos privalumas kad portas atsidaro prikišus jungtį ar paspaudus mygtuką ant jungties. Matyt chademo kūrėjai pagalvojo apsaugoti jungtį nuo vagystės ir padarė pusė kiaulio dydžio

    #13043
    Šarūnas
    Keymaster

    Kai tik pasirodė (prieš kokius 5 metus?) tas chademo, iškart sakiau, kad absurdas kažkoks. Labai jau stengėsi padaryti panašų gargarą į dyzelio ar dujų pistoletą… Tegul jie vartosi kaip nori, bet Tesla parodė, kad chademo yra mėšlas. Jei žiūrint į ateitį, turbūt galvočiau apie teslos jungties pritaikymą.

    #13046
    agniusm
    Participant

    Ot blyn, reikėtų tik celių greit besikraunančių, dvirka indukciniu būdu nuo supercharger užsikrautų :D

    #13047
    Canis
    Participant

    Tada kam tos stotelės, aukštos įtampos laidų pilnas kraštas…….. teleskopinė meškerė su rite ir pumpuok….tiesa, pavojinga labai :)

    #13052
    agniusm
    Participant

    Aha, mačiau aukštos įtampos pasekmes, atrodė kaip ranka pas žmogų buvo užvirusi ir sugijo į šaltieną

    • This reply was modified 8 years, 1 month ago by agniusm.
    #14503
    Nerijus
    Participant

    ar įmanoma pasijungt 220 iš tokių

    http://elmo.ee/technical-information/

    stotelių ?

    #14504
    sopkis
    Participant

    DC CHAdeMO arba AC socket Type 2 (Mennekes plug). Kažkur lygtais bondas rašė kad nelabai gavosi.

    #14506
    bondas83
    Participant

    As dar ir nesenai vel bandziau, bent man panasu kad kiniska jungtis mazesne – del to kad be jokio pasipriesinimo lenda.

    #14507
    raimis
    Participant

    dėl kiniškos jungties nežinau, bet būti taip aišku gali.

    dėl prisijungimo, tai turėtų būti įmanoma, reikia tik teisingai apsimesti elektriniu transportu. Iš tiesų net neapsimesti, nes el. dviratis iš tiesų yra el. transportas, tiesiog reikia padaryti teisingą krovimo įėjimą, kad stotelė suprastų, jog nori elektros. Reikia padaryti pilną ar supaprastintą schemą, kuri pavaizduota pvz čia:

    šaltinis

    Reikia padaryti dalį, kuri pažymėta ‘vehicle controller’. R4 ir R5 nebūtina, nes jos skirtos priimti signalą ir ta vieta nepilna.

    p.s. gal kas žino iš kur nupirkti už suvokiamą (<50e) kainą J1772 type 1 jungtį?

    • This reply was modified 7 years, 8 months ago by raimis.
    • This reply was modified 7 years, 8 months ago by raimis.
    #14517
    Nerijus
    Participant

    kas ten toj schemoj “detector” ir kvadračiukas prie +12 v . reles apvija tokia einanti i niekur .

    #14518
    raimis
    Participant

    Na detektor tai ir yra detektorius, t.y. kažkas kas detektuoja kad prijungta krovimo stotelė. Iš esmės kaip ir rašiau galima padaryti supaprastintą variantą, t.y. užtenka diodo (D1), R3 ir R2 bei jungtuko kad būtų galima trumpinti R2 į žemę.
    Seka būtų paprasta: prijungti jungtį (J1772 t1 ar t2) prie krovimo stotelės su atjungtu R2 nuo žemės. Stotelė supras kad prijungtas imtuvas ir lauks. Kai R2 bus užtrumpinta į žemę – prasidės krovimas.

    Visa tai yra teorija (neturiu kaip pabandyti). Jeigu kažkam (ne)pavyks – parašykit. Jeigu anksčiau aš išbandysiu – parašysiu.

    Dar dėl relės. Tai taip, schema yra nelabai principinė (taigi nėra tokios detalės detektor :) ir nepilna. Bet esmė maždaug tokia.
    Galima aišku būtų padaryti kad viskas veiktų automatiškai, t.y. padaryti tą detektorių, pastatyti relę, prigalvoti atjungimą nuo PP kontakto. Tik nemanau kad šiai bendruomenei tai aktualu ir kad kažkas tuo užsiims.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.