Home Forums Bendras Reikia pagalvos del e bike baterijos

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • #15244

    Sveiki. Gaminuosi baterija iš naudotų laptopų akumuliatorių. Akumuliatorius bus 9×10, 90vnt baterijų. Talpas matuosiu su opus bt..Palieku baterijas kurių voltažas ne žemesnis nei 2.6v, o poto visas matuosiu.. Gal kas žinote kokia maždaug talpą gausiu iš naudotų celiu? Ir kiek maždaug galėsiu km nuvažiuoti jei visai neminsiu. Beje kiek apytiksliai įkrovimų turėtų tarnauti baterija? Žinoma bus su bms, įkrovimo laikas bus apie 4val. Variklis 350w, 36v. Norėčiau sužinoti bent apytikslų rezultatą, iš anksto dėkui.

    Tom
    #15246

    Is sitos pateiktos informacijos, gaunasi vos ne burimas is kavos tirsciu :) kokios celes naudojamos, gamintojas? Modelis? Jeigu jau matuoji talpa su pakroveju tai gali pasiskaiciuoti kiek mazdaug Ah gausi ar Wh. Kiek tau jos tarnaus nepasakys niekas, nes tai nenaujos celes ir dar bus misraine is ju padaryta.

    #15247

    Susinumeruoji celes, išmatuoji talpą ir vidinę varžą, tada atidedi į šalį dalį celių su mažiausia talpa ir dalį su didele vidine varža (matydamas testo rezultatus manau sugebėsi nuspręsti kurias išbrokuoti). O iš likusių teks rinkti akumuliatorių, vėlgi celes dėliojant pagal testo rezultatus – kad paralel jungime talpos būtų panašios ir vidinės varžos vidurkis labai nesiskirtų nuo kitų blokų. O kiek nuvažiuosi jau bus aišku kai žinosi surinkto akumuliatoriaus talpą – 36V*Ah=Wh, Wh/(15-30Wh/km)=km. Jei celės dar gan gyvos, tai turėtum gauti ~15Ah, ir nuvažiuotum maždaug 20-35km, priklausomai kiek kalnų bus ir kaip stipriai spausi.

    • This reply was modified 1 year, 9 months ago by  sopkis.
    #15249

    Tai čia geriausiu optimistiniu variantu tiek. Tos celes tikriausiai nebuvo planuotos iškrovinėti daugiau nei .2C. Prie 1C jis turės 15A srovę ir prie tokios srovės tų celių talpa gali labai skirtis.
    Mano prognozė – iki 10km

    • This reply was modified 1 year, 9 months ago by  agniusm.
    #15251

    Čia gal nebent naujų laptopų kurie 5-8 val. dirba iš akumo 0.2C būtų iškrovimas, nes kiek esu ardęs tai dažniausiai būna 1-2.5C maksimali iškrovimo srovė, tik tiek kad datašytuose dažnai rašo <rated capacity 0.2C discharge>, kai nurodo minimalią celės talpą. Tuo labiau kad laptopų gamintojai gan senai taupo, dėdami 6 celes kompams su dideliais ekranais, kurie su nauju akumu tik 1.5-2 val. pradirba, tai į tokius 0.2C niekaip neįdėsi, nes pribaigsi greit akumą didelėm srovėm, kaip minimum turbūt 1C naudojama.

    • This reply was modified 1 year, 9 months ago by  sopkis.
    #15253

    Na kažkaip neitikima, kad nuvažiuosiu vos 10km, nes šiuo metu idėti 3x12v 12ah kinietiški švino akumuliatoriai ir su jais nuvažiuoju 12-14km pastoviai greit važiuojant ir kalnuotose vietose… Manyciau mažiausiai 20km turėtų gautis. Beje darysiu 10×10 akumuliatorių

    #15254

    Na priklauso kaip tą laptopą naudoji. Aišku, jei pasodini ant prime95 tai ir siurbs, bet dažniausiai darbo metu nedaug jie siurbia. Dar reikia nepamiršti, kad naudotos tos celės. Na man pačiam įdomu, bet mano spėjimas toks. Kas ant kiek stato?
    Tiesa, aš su savo paspirtuku ir 17AH Panasonic 18650B celemis(naujomis) 20km vos vos.

    #15255

    Mūsų transportas. Galerija.

    Temoje asmeninė patirtis su laptopu celėmis. Rezultate gavau apie 40km atstuma jei greitis apie 20 km/h. Bendrai, jei ziurint i voltazo kritima nuo apkrovos, mano akumuliatorius jaučiasi gana normaliai atiduodamas 10A srove, pusetinai 15A,o kas virš 20A darosi jau kaip ir suprantat… Tai mano atveju riba sioms celems apie 1C

    #15256

    O su kiek ah apie 40km?

    #15257

    Ne Ah reikia žiūrėti, o Wh (vatvalandes V*Ah), nes su 72V 6Ah (432Wh) važiuosi toliau nei su 36V 10Ah (360Wh). O sąnaudos labai priklauso nuo reljefo, greičio ir sąnkryžų kiekio. Pas mane be mynimo gaunasi 20-40Wh/km, akumas 48V 14.5Ah (700Wh) LiFePo4, variklis Magicpie2 ~1600W galios.Bet pavyzdžiui man važiuojant į darbą 9.7km gaunasi nuo 3.8Ah, grįžtant 7.7km jau nuo 4.8Ah. Bet pirmyn važiuoju dviračių taku be jokių sąnkryžų, viena nedidelė įkalnė ir visas likęs kelias lyguma, grįžtant tenka pravažiuoti visą Kalvarijų gatvę su begale šviesoforų ir kilti į ganėtinai statų Baltupių kalną.

    #15258

    Mano atveju 48V ir 14-15Ah kas ir būtų apie 700Wh. Bet sopkis teisingai sako, kad daug kas priklauso nuo įvarių salygų… Mano atvėju į darbą ir iš darbo sąlygos panašios, labiausiai nuvažiuojamas atstumas priklauso nuo vėjo. Aišku greitis pirmoje vietoje, bet kalbu apie 15-20km/h palaikomą greitį. Greičiau nevažiuoju, nes akumuliatorius vietoj minėtų teorinių 700wh prie didesnių greičių iki pirmo bms atjungimo neatiduoda net pusės vatvalandžiu… Siūlau pasvarstyti ar tikrai verta daryti akumuliatorių iš tokių celių. Nebent gauni veltui ir pats su savadarbe įranga galvoji bandyti virinti, tada sutinku, pirmam ekspermentui tinkamas variantas.

    Tiesa, tinkamas klausimas tai paciai temai. Kadangi suvirinimo aparatelis pasiteisino, lyg ir pramokau nebegadint celiu, tai galvoju vietoj dviejų 13s4p akumuliatorių padaryti vieną 14s4p iš naujų Sanyo NCR18650GA 3500mAh – 10A. Ar tinkamas sprendimas?

    • This reply was modified 1 year, 9 months ago by  ramus.
    #15265

    Ramus, tau nereikia iš vienos baterijos gauti 10A, pagal tavo konfigūraciją (14s4p ar 13s4p) iš vienos baterijos variklis prie 700w naudos max ~5A, pirk pigesnes baterijas pvz. panasonic NCR18650B, gausi tą pačią talpą už ~20 – 25% mažesnę kainą, su šiomis baterijom iš akumuliatorius galėsi imti ~27A ilgalaikę srovę, o tau reikia tik 14-15A.

    #15266

    Diskutuojantiems apie akumuliatorius ir atstumą, yra labai tiksli skaičiuoklė http://www.electricbikesimulator.com rodo atstumą važiuojant be jokios pagalbos (neminant), kad realiau atitiktų miesto kalnuotą rėžimą tai pakelkite iki 1 procento įkalne, visada atitinka ir telpa į 5% paklaidą, skaičiuoklę esu patikrinęs maždaug su 8 skirtingais dviračiais, visada parodo tiksliai, jei nuvažiuojate per mažai tai priežastis tik viena – mažas dviračio efektyvumas, viena iš priežaščių paprastai sakant – tai per galingas motoras akumuliatoriui, bet čia atskira tema, jei naudojate švininius akumuliatorius tai nuo parodyto atstumo iš karto braukite 35-50 procentus (priklausomai nuo apkrovos), švino akumai prie 1C netenka ~40%, prie 2C dažnai nelieka ir 50%, ličio (nesvarbu kokio tipo) jei gamintojas rašo ,kad galima naudoti iki 2C tai prie tokios apkrovos talpos kritimas būna tik keletas procentų, jei manote kad klystu tai panagrinėkite datasheetus ir aprašymus, internete yra daug mėgėjų ir profesionalų atliekančiu baterijų testus, jei nuvažiuojate daugiau nei rodo tai šaunu, jūsų dviratis tikrai efektyvus, reiškiasi variklis baterija ir valdiklis atitiko vienas kitą ;)

    #15269

    Nemirtingas, bet su galingesnem celem turėčiau kiek mažesni voltazo kritimą, kas leistu kiek labiau išnaudoti pilna teorinę akumuliatoriaus talpa? Ir dabar su pilnai ikrautu akumuliatoriumi apie 20A palaikoma srove buna kelias minutes, pikus manau reikėtų turėti apie 30-40A. Iki naujo akumuliatoriaus gamybos dar 2 ar 3 men. Galbūt dar galėtumėte patarti kažką dėl bms? Noretusi kažko pakankamai nebrangus, kadangi kaip ir pirmas projektas… Antrajam jau žinant kas kaip ir kur, bus galima galvoti apie rimtus produktus:-).

    #15282

    Ramus, kritimas bus truputi didesnis bet 5A ne maximumas šiai baterijai, todėl jis nebus didelis, o ir talpa su tokiu apkrovimu beveik nesikeičia, dėl 20A apkrovimo akumuliatoriui tai taip pat dar tolokai nuo jos maximumo, 27A gali naudoti visą laiką kol pasieks minimalią ribą – 2.6v celei, pikiniai ir trumpalaikiai šuoliai iki keletos sekundžių gali siekti 3C, tavo atveju jei baterija 4p tai būtu ~40A, tai visiškai atitinka tavo reikalavimus su tikrai saugia riba.
    Dėl BMS – paprasčiausias ir pigiausias variantas tai kinietiški, 13S kaina 17-30eurų, 14S keliais eurais brangiau, dauguma naudoja pigius ir neturi problemų, bent jau man nepapuolė blogas, brangų dėčiau nebent į tikrai išskirtinį ir nepigų projektą.
    jei reikės turiu panasonic celių ir BMS.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)

You must be logged in to reply to this topic.