Home Forums Mūsų projektai / susitikimai el.dviratis su kardanu

Viewing 20 posts - 41 through 60 (of 73 total)
  • #7538

    ačiū, pagal galią kaip ir tinkamas, ateis laikas gal ir galvosim kaip nupirkti (nes tarp priežasčiu minėjau-neturim patirties pirkimo iš kinijų/ebėjų). kol kas norim igyvendinti,išbandyti mechaninę dalį, tada-toliau. (o gal kas, ypač iš Kauno nuolat perka internetu ir galėtų sutarus pridėti prie savo užsakymo?)

    įvardinsiu dar vieną priežastį kodėl neskubu pirkti. išlaidos šiam el.dviračiui
    (pirkti dalykai) kol kas neviršija 100lt. Dviratis jau važiavo ir dar važiuos, tikiuosi geriau. O gal mes norim pasiekti rekordą pagal Price/Performance santyki?.. :-)) taigi, laukiam daugiau DIY (do it yourself) pasiūlymų.

    #7540

    o beje, klausimas jau važinėjantiems su kontroleriais (motoro ‘gazu’) – kiek realiai juo naudojaties? ar patogu tarkime nustatyti 70% greitį ir jį laikyti?
    dar jei su gazo rankena, o jei dar tai neišspręsta (potenciometras) tai nepatogu jį sukioti, kai tau reikia dviratį vairuoti..
    Kažkaip įtariu kad gazas reikalingas tik pačiam startui, o vėliau tai
    dirba daugiau kaip ON/OFF switch’as. Žinoma, galiu klysti, todėl ir klausiu :-)

    • This reply was modified 5 years, 2 months ago by  karpis.
    #7542

    Sunku suprasti klausimus. As akseletatoriaus rankenele naudoju ir gan daznai. Jei vaziuoju uzmiestyje, sutinku, kad nustatei 100% ar 70% ir gerai, bet tam yra kruizo kontrole idiegta beveik visuose valdikliuose. DIY gerai, bet kartais tokiuose mazguose kaip valdiklis gali iseiti per antra gala. Pasiklausk pas Lina, jis Kaune ir uzsiima el. komponentu pardavimais.

    #7544

    tokį valdiklį kaip įmečiau nuorodoje imsiu sau kitam projektui, todėl jei nori galiu nupirkti 2, su kiniečiais beveik kiekvieną savaitę bendrauju, esu Kaune,
    įkelsiu nuotrauką kaip savo gazo rankeną pasidaręs, gana paprasta, aišku krapšymosi yra,
    kitas dalykas tą potenciometrą gali pasistatyti kur patogu ant vairo, uždėti kojelę ir važiuojant su nyksčiu panačiai kap pavaras perjunginėji valdyti gazą kiek tau reikia, ar tai 100% ar 10 ar 40, nuo stabdžio nusivedi mygtuką į rėlę kad stabdant atjungtų maitinimą varikliui ir viskas.

    #7548

    Mirtingasis, jei gali kurį laiką padelsti-manau susisieksim ir būsiu dėkingas,už nupirkimą. kiek kaina bus su papild.mokesčiais?+kažkiek viršaus uždėsiu. Čia nėra privačių žinučių,tai gal duok savo kontaktus? Foto savojo
    sprendimo-irgi idomu,gali ir prie savojo projekto, aš mačiau atrodo kitoje temoje Chopperi su Audi vent.motoru? ar tai tas pats projektas, pradžioje
    irgi buvo be jokio kontrolerio?
    vienas minusiukas-atrodo valdo ne nuo 0 bet nuo 5%? jei nuo 0 – nereiktu jokių
    atjungimų. kitkas-kad čia nėra specifiškai el.transportui skirta, ir nėra tokių
    kruizo kontroliu ir pan. kur agniusm mini. Kruizo kontrolė man tai neatrodo reikalinga, bet jei būtų pvz. adaptuota ‘gazo’ rankenai but geriau, gazas-turbut geriau su holo davikliu, nei potencu.

    #7549

    geriau būtų kažkas tokio: http://www.motiondynamics.com.au/12v-48v-dc-speed-control-single-direction-25a-or-50a-case-model.html
    (yra hall effect throttle jungtis, ir net nustatymai ‘soft start’)

    • This reply was modified 5 years, 2 months ago by  karpis.
    #7552

    Visų pirma dėl price-performance, tu įskaičiuok visų komplekuojančių bent jau turgines-šrotines kainas, kad gauti sumą atkartojimui, nes ne visi pilnus garažus visko turi. Rėmas, variklis, akumuliatorius, reduktoriai ir tt. – visa tai kainuoja.
    Antra – dėl kontrolerio. Kodėl tu žiūri į visokius variklių pwm valdiklius, kurie netinkami e-dviračiui, nes neturi srovės ribojimo. Ebėjuje 24v 250w e-bike controller kainuoja nepilnus 10usd, tavo atveju jam užteks porą mosfetų(irfz44n evitoje po 2lt) dadėti, ir išlitavus 78l12 (kuris naudojamas mosfet valdymui) įdėti trumpiklį, nes akumuliatorius pas tave 12v, ir patrumpinti ar įlituoti kitą šuntą pagal savo norimą maksimalią srovę.
    Kas dėl gazo valdymo, tai tikrai niekas nevažiuoja ant maksimumo, labai gerai ampermetro parodymai padeda, kai ant gazas-dugnas matai kokius 50a, o šiek tiek atleidus rankenėlę jau turi tik kokių 14a, nors greitis beveik nenukrenta.

    #7553

    Ok ok :-) Price-performance čia juokais paminėjau, na bet galima gi turimų daiktų į kainą neįtraukti? Brangiausias daiktas, jei jį teks pirkt naują-numatoma baterija, turbūt ne švino. Bet 12V sistema patraukli tuo kad bent jau bandymus galima atlikti su jau turimais auto-moto akumais (1vnt).

    žiūriu į tai ko tinkamo būna, ir kad, pripažinsiu, turiu nedideles elektro-technikos žinias. Beje tuos ne dviratinius kontrolerius parekomendavo kiti
    žmonės, tą kurio nuorodą pats įdėjau-jau dviratinis. Galbūt tamsta galėtumėt
    tiksliau parodyti į tą tinkamesnį kontrolerį? Priminsiu kad čia DC, o ne BLDC
    motoras.

    na,turbūt, jei skaičiai ir skirtumai tikrai tokie, tai kontroleris labai padėtų. Srovės ribojimas-keista kad apie jį prie daugelio surastų kontrolerių
    nieko nerašo.

    • This reply was modified 5 years, 2 months ago by  karpis.
    #7558

    tavo atveju greiciausiai baigsis kaip dazniausiai buna pradejau su 12v o poto persigalvojau persokti ant 48v. tiesiog uzmerk akis ir pamastyk iskarto kad ta 12v reikia pamirst. turesi didesni pasirinkima varikliu, valdikliu, rankeneliu ir taip toliau, pradziai eksperimentam galesi 4 akumus sujungt i kruva, jei pasiteisins nusipirksi brangesni bet ilgaamzingesni

    #7559

    kainos atžvilgiu 12v sistema yra nepalyginamai pigesnė, aišku krapštymosi daugiau nei kad ėmei nupirkai 48v komponentus sujungei ir užmiršai,
    tam tikriems kūriniams neverta taškytis pinigais :)
    250w kontrolerio kažinkiek nepriturbinsi, takeliai nelaikys,
    aš kad ir tarkim greitis būtų reikalingas tik 25km/h mažesnės galios sistemos kaip 500w nė nežiūrėčiau, silpnesnės į kalnus sunkiai lipa,
    ant to kontrolerio kur pirmai įmečiau šuntai yra, galia apribota kaip rašo 60A,
    Karpi jei klausi, aš savo čioperiui tik kelis bandymus be kontrolerio atlikau, beveik nuo pirmų važiavimų bent primityvų buvau susilipdęs,
    dėl pirkimo tai bet kada galiu užsakyti kai tik reikės, nr jei ka 867022000, kaina jei iki 27USD tai jokių papildomų mokesčių ant ledų paliksi ir tiek :)
    5procentai nėra daug, o atjungimas iš esmės vertas, jei darysi gazą be savaime grįžtamos potenciometro rankenėlės tada paspaudęs stabdį nereiks sukti galvos kad gazas nenumestas,
    kruizas manau nėra būtinas iš esmės kaip ir automobilyje važinėjant mieste,
    jei mini pedalus ir gazo rankena kaip kad pas motorolerius tai nėra patogu, nes ji sukiojasi ir neturi galimybės rimtai įsikibti į rankeną, patogiau dviračiui yra “thumb trottle” pagooglink suprasi apie ką aš čia :), darant su potencu taip labai paprasta pasidaryti.

    #7573

    Mirtingasis, dėkui, dar tikrai susisieksim manau. Galėčiau pažerti vėl eilinių klausimų (ir nebūtinai visi labai išmanančiai suformuluoti) bet gal kiek vėliau, turiu ir savų argumentų kodėl šis projektas liks 12V, neisitikinęs pats dar negaliu sakyt ..op :-) šiuo metu biski dar atidedu bandymus, tam patrukdo ir WRC Lietuvoje ir kiti dalykai.

    biski bandžiau apsišviesti apie ‘šuntus’. kas nors protingas gali laisvalaikiu parašyti pvz.juos galima įsilituoti pagal norą, apriboti tą srovę? tai gali būti naudinga baterijos taupymo/optimalios variklio galios parinkimui. Bet esminis klausimas-apribojama galia tik varikliui? pvz. 30A (x12V=360W), bet tai iš baterijos imama irgi 30A ar imama kiek ir be šunto pvz. 50A, tiesiog šuntas paverčia perteklių šilumine energija ir baterijos
    taip netausojam?

    Mirtingasis, gal porą žodžių apie savarankišką gamybą primityvaus kontrolerio,jei tai mini? papildomų foto savojo projekto? o gal jei tai galima atvažiuosiu kada pas jus gyvai pamatyt/pašnekėt?

    • This reply was modified 5 years, 2 months ago by  karpis.
    #7575

    šuntas yra ne elektros naudotojas, jei šuntas kaip tavo pavizdyje naudotų 20A tai jis kaistų kaip 240W lituoklis,
    o šiaip jį gali lituotis plonesnį, storesnį reik atsargiai gali sudeginti tranzus, takelius ar kt.,
    biški užknisa čia nuotraukas sukelinėti, tenka man jas dėtis į servą o paskiau nurodyti kelią-linką,
    mano paprastas valdiklis:

    galiniai tranzai stovi atskirai, šiaip vistiek reiks ne už ilgo gamintis patobulintą tai tranzus integruosiu viską į vieną

    #7581

    Mirtingasis, situacija su nuotraukomis čia lygiai tokia pati kaip ir 99% kitų forumų. Dėk jas į pvz. imgur.com – veikia greitai, nelūžinėja, nuotraukos neprapuola.
    Karpis, šuntas yra naudojamas stovės matavimui.

    #7587

    Mirtingasis – schemą parodysi pagal kokią darei ar komercinė paslaptis?

    #7598

    schema labai paprasta, pilna internete, ne555 mikraškė valdymui,
    per google dc motor controller ne555 paieškok pilna rezultatų,
    http://www.electroniccircuitsdesign.com/555-timer-circuits/dc-motor-control-using-555-timer-circuit.html
    tik paskui papildomai žaidi su srovės ribojimu, apsaugom nuo iškrovimo, gazo rankenos pritaikymu ir pan.
    dar aš pats iki galo ne viską tikrai jau gerai padaręs, neatiderinta tinkamai

    #7601

    sveiki, pabandžiau irgi paieškoti galimų schemų, pora kurias įsidėmėjau
    (didesnės galios ir kaip rašo-paprastos):
    http://www.masinaelectrica.com/dc-motor-speed-controller-pwm-0-100-400hz-3khz-freq/
    http://www.adwiens.com/projects/electronics/12/minibike.html
    aišku, turint nedidelę patirtį elektronikoj, apsimoka tiktai pirkti gatavą
    ir tikėtis kad veiks, bet ir tą gali tekti tobulinti ar kažką perlituoti, pvz.
    juk ir Mirtingojo pasiulytam pirktiniam kontroleryje, gali nepakakti takelių?
    (suprantu, daug tranzų, bet kažkur vistiek jau koncentruosis galia iš jų visų)
    Bendrai tas kontroleris kažkaip panašus i kelis sudėtus į vieną (tų mikraškiu
    3vnt. ir dar viena neilituota, tranzu 12vnt., kondiku ir “šuntų” ar kaip ten juos vadint-po 4vnt. Man labiau patiktų mažiau komponentų bet rimtesnių, kad ir brangesnių, iš vieno elektronščiko girdėjau kad tai pilnai įmanoma.

    turiu dar ir pasiūlymą panaudoti kontrolerį nuo akum.drelės, tik pakeičiant tranzą į galingą. (drėlę vandalizavimui taip pat turiu, 18V) atrodo kad ten
    mygtukyje yra paprasta schemutė panaši į Mirtingojo parodytą, o tranzas-1vnt. išorinis. va čia kaip tik eina kalba apie tai, bet nėra aiškios
    pabaigos apie sėkmingus rezultatus (panaudotus tranzus, kokia galia, t.t.)
    Ką manytumėt apie tai? http://electrotransport.ru/ussr/index.php?topic=5552.126

    • This reply was modified 5 years, 1 month ago by  karpis.
    • This reply was modified 5 years, 1 month ago by  karpis.
    #7606

    dėl jau pagaminto kontrolerio dažniausiai nekyla jokių problemų, perlituoti neteks,
    o akum drėlės valdiklį gali panaudoti nesunkiai, puikiai jis tinka kaip kad alternatyvus variantas, tik reik galinį tranzą pasikeisti į tau tinkamą,
    aš naudoju šiuos IRFP2907 FET (pagal dokumentaciją iki 75V 209A) korpusas TO-247, nerekomenduočiau jį apkrauti daugiau nei 100A, nebent trumpais impulsais,

    #7627

    OT, bet pigiausias rastas valdiklis su soft-startu ir srovės ribojimu. Perdarius galima turėti norimą įtampą ir srovę. Min 12v, max sakyčiau 48v. Vieną tokį paėmiau pabandymui, kai gausiu pranešiu ko vertas.
    http://www.ebay.com/itm/NEW-24V-250W-Electric-Speed-Controller-Box-Brushed-Motor-For-E-bike-Scooter-/261350400319?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3cd9b2a13f

    • This reply was modified 5 years, 1 month ago by  sopkis.
    #7630

    neteko matyti nei vieno DC kontrolerio kuris turėtų ne “soft startą”,
    kadangi jų veikimas kiek kitoks nei BLDC variklių jie tos problemos neturi,
    nepasakysiu kaip konkrečiai dėl šito bet, šitie kontroleriai kaip kad nuorodoje viduje užlieti derva ir nedaug kas matosi, su modifikavimais problema,
    aš kai kažkada naudojau tokį tai išsivedžiau tranzų valdymo signalą ir pasijungiau galingesnius ranzus, atsargiai nes kontroleriui jei taip darysi turi būti pajungtas koks nors apkrovimas, jei be apkrovimo tai jis atiduodą negražų valdymo signalą (iškraipytas pvm), deginsi papildomai pajungtus tranzus !

    #7631

    dėkui, bet duotam linke nesimato nieko apie soft-startą ir srovės ribojimą? (gal nemoku hieroglifu išsiversti). dabar užsiėmiau akum.drelės ardymu ir gavęs iš vieno žmogaus galingą tranzą – bandysiu.

    parašysiu dar dėl freewheel’o – pasirodo jis (dar) neprasuktas, o prasisuko adapteris freewheelo prie reduktoriaus, kurį padarėm iš kiniškos dviratinės stebulės. tai pasirodo kinai ir taip daro-stebulė iš dviejų metalų supresuota:
    labiau sh.. plienas viduryje, ir ant jo užpresuotas sriegis iš ale gero plieno :-) o atrodo kaip vienas blizgantis gaminys. na ir prasisuko būtent per tą siūlę, kurią vos galima plika akim įžiūrėti. Dabar reiks suvirinti, ir vėl
    bandymai.

Viewing 20 posts - 41 through 60 (of 73 total)

You must be logged in to reply to this topic.