Elektrinio motorolerio pristatymas
|Dalyvauju Elektronika.lt ir RS Online rengiamame konkurse – RS Stipendija. Tai konkursas, kuriame kiekvieną mėnesį elektronikos entuziastai susirungia dėl 200 Lt RS Online pirkinių čekio, taip pat dėl pagrindinio metų prizo – 2000 Lt čekio. O man keli nauji įrankiai labai praverstų… :) Taigi jūsų dėmesiui pristatau savo motorolerį.
Kas nematėt, proceso eigą su nuotraukomis rasite forume. Taip pat tiems kas nematė ir negirdėjo, apie šį motorolerį rašė ir Lietuvos Žinios.
Už labiausiai patikusį projektą balsuoti galite Elektronika.lt forume.
57 Comments
A kas filmavo? :)
Geras darbas.
Už kadro brolis Mindaugas. :)
Pats gaminai BMS?As nerandu nete Seiko cipu kurie sukurti butent priziuret licio celes.O varikliuka kiek pastebejau pervyniojai?Siaip neblogas video.
labai geras darbas.
@Tadas
Taip, BMS projektuotas, gamintas ir programuotas paties. Viskas, kas rodoma (ir daug kas nerodoma) yra gaminta mano paties. Darbai, kuriuos pavedžiau atlikti kitiems buvo tik du, ir tik tokie, kurių pačiam padaryti buvo neįmanoma: veleno gamyba ir dėžės virinimas.
Paskutine nuotrauka tai dar matosi, kad daryta kai buvo benzininis variklis :)
:) Jo. Pamenu tą dieną gerai… Visi netilpom į vieną mašiną, tai aš važiavau motoroleriu. Atvažiavus prie ežero neradom laisvo pliažo. Tai aš su motoroleriu pralėkiau visus ežerus ir radau vieną laisvą vietą. Tada padiktavau GPS koordinates ir suvažiavę sulindom į vandenį. :) Tai toks lyrinis nukrypimas… Bet mintis tokia:
1. Motoroleriu ieškoti vietos buvo kur kas patogiau ir greičiau
2. Benzininis dvitaktis motoras kėlė baisiai daug triukšmo ir neabejoju kad erzino kitus poilsiautojus.
3. Su elektriniu lakstyti būtų tobula. :)
Na dvitakčio garsas yra pakenčiamas,bent man.Bet važiuoji su baime gal korbas užsikimš gal žiedai truks :D
Vilmantai tu cia su potekste kad elektrinis negenda? :) Ar cia tipine dvitakciu beda?Nes siaip viskas genda ir visu 100% pasitiket neina niekuo.
Viskas genda:) Na bet dėl dvitakčio tai atsiprasau.TRAGEDIJA..Net menka beda dauk padaro.Bet manau kad elektrinis dauk rečiau suges ir nebus rimtų bėdų neskaitykim gedimu diržo keitimo sankabos ir t.t..
kai paspaudi nuoroda “Elektronika.lt forume” mane numeta ne i tavo projekta čia tik man ar ir visiem? :D
Ačiū už pastabą, sutvarkiau.
šauniai cia padirbėta. bet gal pas tave dar tas sportinis duslintuvas yra palikęs ir jei taip tai idomu ar parduotum(kokia kaina). jei ką tai mano el paštas [email protected].
@vilius
Nelikęs.
ogi gaila :DD bet ar ilgai darei šį projekta? ir ar daug lėšų tai pareikalavo?(jei nepaslaptis).
@vilius Dariau du mėnesius, čia jei įskaičiuojant tik patį “veiksmą” ir projektavimą, neskaičiuojant visokiausių apmąstymų, popierizmų ir kitų ‘niekų’.
nu bet kaip praeisi ekspertizes, jei galia viršija mopedo reikalavimus. ar keisi klasę?
ir gražiai suplaki su tomis 220V rozetėmis ir 20min krovimu :) rozetės dažniausiai laiko 10A, o jei krausi 20 min, tai kiek m išeis nuvažiuoti su tiek energijos?
@R2D2
Prieš ekspertizę bus pakeisti du skaičiukai programoj… :) Ir klasė liks nepakitusi. Vienetiniam variantui tokia maklia bus gerai.
Kalbėdamas apie krovimo laiką turiu minty su galingesniu įvadu.
Paprastas buitinis įvadas duoda 3,6kW, tai primeskim kad galim paimti 3kW. Taigi, per 20min galima įkrauti 1kWh, o su tiek energijos nuvažiuoti apie 15-20 km.
Šiuo metu turiu 3kW įkroviklį su “load sharing” funkcija, taigi galima jų sujungti 3 vnt. ir turėti 9kW, kas leistų per 20min. įkrauti akumuliatorių 45-60 km atstumui. Na o su paprastu įvadu (sakykim 3kW) 45-60 km atstumui reikalingas energijos kiekis būtų įkraunamas per 1 valandą.
20min (3C) krovimo greitis yra apribotas paties akumuliatoriaus. Iš tikro dabartinį mano akumuliatorių galima įkrauti per 10 minučių (6C), tačiau ruošiu kitą, kurio greičiausias krovimas truks 20min (pigesnis), tačiau nuvažiuojamas atstumas gerokai padidės (daugiau prikrausiu).
—
Vis tik buityje toks greitas krovimas nereikalingas (susidūriau kai važinėjau elektriniu dviračiu per miestą). 1 valanda yra pakankamai greitai buityje: pravažinėji visą miestą, užvažiuoji namo, papietauji… ir per tą laiką jau pasikrauna. O jei reikia krauti vidury miesto ir skubiai, bus (jau greitai, dabar ruošiama) miesto centre kelios įkrovimo stotelės.
tai negerai, kad maklėmis užsiimi. nes akivaizdu, kad jei viskas gerai, tai po ekspertizės skaičiukai bus pastatyti į “seną gerą” vietą.
dėl krovimo, tai tik šiaip pastebėjimas :) kad nežinantis kas kaip, gali pasakyti WOW, o iš tikro…
1kWh užtenka 15km. tai išeina kad 100km reikia 5-7. jei dabar viena kainuoja 44ct, tai 100 km kainuoja 2lt. o kiek toks mopedukas pirmai rijo kuro? manau neturėjo daugiau nei 2ltr imt?
Ne iš piktos valios. Kiek žinai motorolerių savininkų, kurių L2 klasės (50cc) motoroleriai neviršija 4kW ir 45 km/h? :) Drįsčiau teigti kad bent 95% važiuoja ne mažiau 70 km/h. Taip jau yra. Aš visai mieliau praeidinėčiau ekspertizę su realiais skaičiais, tačiau procedūra, bent jau kol kas, yra absurdiškai sudėtinga. L2 klasės tai dar-dar…
Rijo lygiai 4 litrus (vis tik dvitaktis), plius dar litras tepalo į ~600 km. Tai bus 17 Lt/100km + 7 Lt/100km. Tai sumoje ~24 Lt/100 km buvo. O dabar 2 Lt. Skirtumas 12x… O dar važiavimo komfortas nesulyginamas (triukšmas, smarvė, trauka).
Dar vienas niuansas: pastatęs prie darbo ar dar kur nors visai mielai uždengčiau motorolerį brezentu (turiu tokį specialų “maišą”), tačiau su benzininiu to padaryti negalima – duslintuvas karštas, reikia palaukti kol atvės.
tai jei kažkas blogai daro, reiškia jau galima?
ir ekspertizės nepraeitum su realiais skaičiais, net nelabai tikiu, kad klasę leistų pakeisti, nebent ten kokius skaičaivimus atlikt, o kokia iš to nauda?
ir tas mopedas begalybę rijo.
125cc 4t ryja 3ltr/100km. tai čia išeina 13lt. tepalo nereik į baką pilt, tik variklinį, o čia kažkur 20lt/5k, tai dar +1lt/100km.
ir triukšmo nėra, nes kai važiuoji kokį 100, jau daugiau vėjas triukšmauja, negu mocas. ir gali važiuoti tą 100, nes… galima :)
@R2D2
Na visų pirma tai aš kalbu apie važinėjimą mieste, tai 100km/h drožti nėra kur. Be to, tokiu greičiu važiuojant vėjas šniokščia tik tau vienam, o visi aplinkiniai vis tiek girdi, mato ir užuodžia tą patį.
Ir nelygink 4t su 2t. :) Bet sutinku kad mano 50cc motoras ėmė per daug, turėtų būt maždaug 3 litrai (su ribotuvais (bet maniškis be ribotuvų)).
O kas dėl klasės keitimo… “Peugeot jetforce 50” motorolerio buvo dvi versijos: su ribotuvais ir be. Daugiau niekuo nesiskyrė, tik ribotuvais. Be ribotuvų “maksimalus konstrukcinis greitis” yra 85 km/h (ir mano spidometras tiek rodo). Taip kad pilnai įsipaišo į mano dabartines charakteristikas (max greitis 80 km/h) ir perklasifikuojant neturėtų reikalauti jokių konstrukcinio atsparumo skaičiavimų. Čia teoriškai taip turėtų būt, bet praktiškai tai patys ekspertai ir inspekcija nežino visos procedūros ir dabar vyksta jos formulavimas. Bet faktas kad perklasifikuojant reikėtų daugiau popierizmo, kurio ir taip yra daug. Šiuo metu mano parašyta techninė perdarymo dokumentacija yra 20 puslapių, reikės dar parašyti vairuotojo vadovą (dar kokie 10 psl). Tai aš pradžiai eisiu mažesnės popierių krūvos keliu ir registruosiu L2 klasei. Nebent iki man viską sutvarkant bus suformuluota normali procedūra.
na o kaip dėl važiavimo “į gamtą”? taigi pavažiuoti greičiau visada yra kur. na dėl kvapo, tai čia kažkaip akivaizdžiai pervertinama, nes didelio kvapo tikrai nėra (na bent mano atveju), ir tas triukšmas… 4t skleidžia malonų pupsėjimą… aišku be duslerkos garsas yra didesnis.
nene, toks motoras turėtų ryti litrą, maks 2, taigi kokią galią tereik išvystyti o tuo labiau didelių pasipriešinimų nėra… čia jei važiuoji mieste. na nebent čia 2t nebepažangumas ar pan. bet mačiau kažkada pirkti 4t mopedukų.
nežinau kaip ten atrodo ta procedūra, bet nemanau kad ji supaprastės, gal tiesiog bus labiau sudėliota. nors žinant LT vingius…
bet tai jis be ribotuvų gimė, ar čia patapo?
Labai neteisingai galvoji. Žinai kaip 2t motoras veikia? Jis dalį mišinio išmeta nesudagesio. Taipogi, jeigu kubatūra mažesnė, tai nereiškia kad proporcingai mažiau ir degalų ims. Paprastas pavyzdys su buitine garso aparatūra: rašo, kad galia 100W, bet tyliai klausant ji gali imti vos 5W. Tas pats ir su vidaus degimo varikliais. Tarkime, jei turime 4t 50cc ir 4t 125cc motorus, važinėjant ramiai sąnaudos nesiskirs. Bent teoriškai. O tam 100 km/h pasiekti pakanka ir 50cc motoro (su modifikuotu variatorium).
2t motoras tiek daug ryja dėl savo veikimo principo.
O variklio garsas tai.. žinoma kad 4t “pupsėjimas” yra mažiau šlykštus už 2t čiaukšėjimą, bet triukšmas vis tiek yra. Šiaip mano kuklia nuomone 2t varikliai jau seniai turėjo būti uždrausti dėl triukšmo ir taršos. Bet yra kaip yra.
kaži ar užteks galios, net ir su variatoriumi (jei ten bus 4kW variklis). prisiminti fiziką reikią: P=Fv, taip kad…
na dėl sąnaudų, imant variklio cilindro diametrus, jų trintį, dalių svorius ir pan, tai mažesnis varikliukas turi mažiau ryti. be to pats mopedas mažiau sveria nei kad 125cc motociklas. aišku važiuojant jis ris tiek, kad padarytų darbą, o važiuojant po miestą, apkrova mopedui yra labiau tinkama, tai teoriškai jis turėtų ir mažiau valgyti.
kažkur skaičiau, kad su dabartinėmis tech ir valdymo sistemomis mąsto atgaivinti 2t į automobilius. nes dabar gi eina viskas į mažinimą, tai darys mažo litražo su turbina tikisi kad taip net pagerės CO ir pan… kaip seksis, bus matyt.
aij beje, o pypsėjimo neįdiegei dar? kaip kad kažkada link`ą rodžiau.
Na ką aš galiu pasakyti. Maniškis 50cc eidavo 85 lygumoj, bet motoras jau redlainu ėjo – tiesiog nebepakako perdavimo. Pakeitus variatoriaus perdavimą, neabejoju kad eitų ~100.
Nelabai pamenu apie ką eina kalba.
Pasiknisau jutūbėj ir atradau kažkada seniai matytą top gear laidos iškarpą apie kuro sąnaudas. Ten gal kita tema vyksta viskas, bet esmė labai panaši. Aplink trasą 10 ratų važiuoja Toyota Prius su 1,5l 4 cilindrų varikliu ir paskui jį BMW M3 su 4l V8. Priusas spaudžia kiek gali, M3 važiuoja paskui. Ir jie gavo (aišku įrodyt to turbūt neįmanoma, bet aš tai tikiu panašiu rezultatu), kad Prius degalų ėmė šiek tiek daugiau, negu M3. O paaiškinimas paprastas: kai spaudi ant galimybių ribos, tai visas variklio darbas yra visiškai nenašus. Dėl ko ir yra pavaros, dėl ko ekonomiškiausiu greičiu laikoma apie 90 km/h (didžiausia pavara normaliomis apsukomis) ir dėl ko pastačius jūsų abiejų minėtus mocą su motoroleriu šalia ir paleidus 80 km/h greičiu gautumėt turbūt panašų rezultatą, kaip ir laidoje.
Filmukas: http://www.youtube.com/watch?v=dKTOyiKLARk
Nu jei jau ziuri i teorija, tai ziurek iki galo, 2t variklis su karbu niekaip negali ekonomija prilygt 4t varikliui del netobulo duju skirstymo, gaunasi didelis praputimas, kad butu bent kiek galios, taciau praputinejama tai ne su oru, o su deguoju misiniu. Degalai tiesiog ismetami per duslintuva ir cia tos trintys nebekazka reiskia. 2t variklis gali but pakankmai ekonomiskas naudojant tiesiogini degalu ipurskima, tada jau nebelieka bedos del praputimo, nes nebepilami degalai veltui, o tik tada, kai reikia. Beto 2t varikliu suspaudimo laipsnis mazesnis, kas velgi mazina efektyvuma, to pasekoje ir ekonomija kencia.
Idomi diskusija cia.Kas gina benza tas nepasako kad 50 kubiku varikliai yra pjaunami kasdien nes niekas nenori vaziuot 45km/h todel apsukos maksimalios ir kuro sanaudos tikrai ne litras ar 2.To pasekoje ziedai skrenda per duslerka jei ne tai dar subraizo cilindra ir tada jau skaiciuok litus remontui.Elektros gerbejai aiskina kad kilometras gaunasi centas ar keli centai bet velgi jeigu iskaiciuoti akumuliatoriaus “nusidevejima” tai ta kaina pakils N kartu.Manau visur savi pliusai ir minusai tik kas kam labiau patinka.Elektros privalumas tai ekologija ir variklio nasumas geresnis lyginant su benzu.
Neteisybė. Jau seniai akumuliatoriai pakankamai ilgaamžiai kad laikytų bent 10 metų. Čia jau reikėtų bendrą automobilio amortizaciją skaičiuoti. T.y. skaičiuok ne akumuliatorių, o kad tiesiog visas automobilis kainuoja 50k Lt, o po 10 metų jo liekamoji vertė bus keli kLt… Ir nesvarbu su vidaus degimo ar elektros varikliu.
Patys akumai naudojami kaip priklauso tikiu kad laikytu.Paimkim Thunder sky ar CALB.Na ir kagi ten raso gamintojas apie iskrovima? Ogi +- 0,5C tada laiko 3000 pakrovimu talpa tenukrenta n procentu ir panasiai ir taip toliau o kaip realybeje?Realybe tokia kad net motoroleriui reik ramiam vaziavimui bet ne vaikiskam 30km/h o bent dvigubai didesnio greicio ir tada jau praso sistema minimum 40 amperu (kalbu apie itampa 48V ir celiu tokiu kad eitu sukist i mopeda 15 vienetu 40Ah) tai gauname 1C.Jei zmogaus norai dar didesni ir jis smaugia tokio tipo akumus nuolat 5C idejes i motocikla elektrini?Kaip tada skaiciuojasi tas nusidevejimas ar amortizacija?Manau besidomintiems nepaslaptis kad pakrausi 300-500 kartu ir jie bus prarade tiek talpos kad nezinosi kada parsistumsi toki daikta.Aisku gali sakyti kas tave vercia deti sio tipo akumus dek A123 ar panasius ir turesi 10C bet tada isvis neverta kalbeti apie perdaryma nes kaina bus tokia kad geriau pirkt benzinini ir vazinet.
Na čia amžina diskusija su tais akumuliatoriais. Faktas kad A123 paprastam vartotojui tikrai nereikia, nors ir duotų ilgalaikę 30C iškrovą.
O dėl kitų akumuliatorių… Realiai dėti didesnei nei 1C iškrovai neverta, nes: važiuojant vidutiniu 60 km/h greičiu vieną valandą, nuvažiuosime 60km. Motoroleriui tokio atstumo trynimuisi mieste jau pakanka. O tai tėra vidutinis 1C. Manau su tokiom iškrovom TS arba CALB susitvarkytų be problemų. Tiesa, Kažkur buvo TS ir CALB bandymų rezultatai – CALB pasirodė kur kas geriau. Manau tikrai sugebėtų atiduoti tuos 3000 ciklų prie 1C srovės iki ženkliai sumažėjant talpai.
Gedai, formulei P=Fv visiškai vienodai rodo koks variklis, kad ir garo mašina jei variklis 4kW vadinasi jis sugebės tiek išspausti greičio, kiek reikės nugalėti išorinių jėgų.
dėl ekonomijos 2t, tai net ir žinant jų prastumą, bet 4ltr tikrai per daug net ir tokiam. be to turint mažesnę kompresiją, jiems nereikia vožtuvų, kurie nemažai suėda energijos. o, jos reikia daug (čia dėl 2t teorijos).
tiesa, kad Šarūnas ima 2t kaip etaloną iš benzininių, tai čia jau jo politika..
jei imtų 4t mopedą, tai ir skaičiai būtų kiti.
dėl drožimo, tai bet koks daiktas veikdamas prie maksimalių savo galimybių daug greičiau dyla, nei kad veikdamas normaliame darbiniame rėžime, todėl nereikia norėti, kad niekas per duslerką nelėktų ar ciklų skaičius nemažėtų.
dėl kainos, tai kur galima nusipirkti už 50k naują elektromobilį? gal visai ir nieko būtų, bet pažiūrėjau, kad kainelės tikrai ne tokios.
o jei 10 metų auto kainuoja kelis k lietuviškų, tai gal turi tokį parduoti?
As apie greiti nieko ir nesakiau, nesupratau prie ko cia. Na kalbant apie 2t ekonomija, atsimink, jog tas 2t su nuimtais ribotuvais, kas reiskia dar daugiau degalu eina i ismetima, o zinant degalu kaloringuma, tai yra labai didelis kiekis nepanaudotos energijos ir ta poros voztuvu trintis tiek nesudaro. Beto Sarunas manau vazinejo pariebintu misiniu, kad butu isvystoma max galia, o ne ekonomija.
P.S. As visaus degimo varikliu tikrai neginu, tik sakau faktus. Paprastas asinchroninis variklis turi kur kas geresne mechanine charakteristika nei vdv.
Imu tokį kokiu važinėjau ir iš kokio perdariau. Jei mano 2t variklis rijo 4 litrus + tepalo, manau 4t variklis imtų apie 3 litrus su tokiu pat važiavimo stilium (gazas ON/OFF režimu).
Neesmė tie skaičiai, tai tik pavyzdys. Daugink abu skaičius kad ir iš 10 – esmė ta pati: brangesnis automobilis niekada neatpirks sako kainos skirtumo lyginant su pigesniu, jei kalba eina apie kelių kartų santykį.
o nuo ribotuvo argi priklauso naudingumas kaip toks? ribotuvas, net pats pavadinimas sako, jog jis kažką riboja, o riboja jis tik galią. o galiai vystyti reikia energijos, o energija tai ne iš dangaus nukrenta.
aš bet kokiu atveju neginu 2T kaip gero pasirinkimo. todėl tik siūlau pažiūrėti koks vartojimas 4T mopedo ir pridėti jo skaičius.
o el. variklis tai bet kokiu atveju gėris yra. jo didelis Nm vos ne prie visų apsukų, automobiliui pats tas.
asmeniškai nesuprantu, kodėl niekas nedaro dyzelinio+elektrinio hibrido. mažas dyzeliukas kaip generatorius galėtų krauti po truputį akumus savo geriausioje viekimo zonoje o elektrinis varytų ratus, ir blogiausiu atveju nebus sustotą išsekus akumams. o bent ir žiemą nebūtų šalta, nereiktų be reikalo iš akumų šildytis visą kelionės laiką.
o kas daugiau esmė jei ne skaičiai?
Dyzelio tarsa didesne(Ne CO2) savikaina didesne remontas brangesnis.Zinant kad automobiliu gamintojai spaudzia is visko ko tik galima kad sumazint kaina tai todel benzas ir karaliauja tarp hibridu.Rusai jau pristate hibrida uz 10k baksu na Lietuvoj bus daugiau aisku zinant gobsuma “verslininku” tai kazkas apie 30k turetu kainuot $
Apie kokius gobšumus jūs čia kalbat. Vieninteliai gobšuoliai yra pirikūpai. O gamintojai… Motorolerio perdarymas (savikaina) kainuoja kokius 12kLt, plius donoras keli kLt (jei naujas ar apynaujis). Tai sumoje jau arti 20kLt… SAVIKAINA. O dar pridėk PVM. Tai už ką galima tokį daiktą parduot? Ar manai kad maržą užsimesiu 3x ir pardavinėsiu? :)
Sarunai tau netaikau :-) As puikiai zinau kainas.Kalbejau apie Hibrida rusiska nauja.http://cgi.ebay.co.uk/ELECTRICYCLE-ELECTRO-ELECTRIC-SCOOTER-MOPED-MOTORCYCLE-/180604289584?pt=UK_Motorcycles&hash=item2a0cdac230 Stai daiktas pagamintas uz tokia kaina tiems kas nori smagiai vaziuot.http://cgi.ebay.co.uk/EGO-ELECTRIC-SCOOTER-MOPED-MOTORCYCLE-ECO-SCOOTER-/250693120898?pt=UK_Motorcycles&hash=item3a5e797382 cia kaip Sarunas pasakytu slamstas bet paprastam zmogeliui mieste nuvaziuot is tasko A i taska B visai tinka.Kainos kalba uz save taigi manau konvertavimas Lietuvoje tik pizonu uzgaidu tenkinimas kai kazka iskirtinio padarysi ko kiti neturi.Elintos motoroleris kaip tik toks zaislas turintis nesveika motoroleriui galia.Velgi uzregistravus kaip mopeda savininkas butu jau pirma savaite pagautas skrendantis 100+km/h greiciu ir turetu daug daug problemu su keliu policija.
o kokia dyzelių papildoma tarša? kietųjų dalelių turbūt.
gal labiau išdirbta ant benzo tie hibridai, nes prius amerikoj pradėjo varinėti (jei gerai pamenu), o europoj pažvelkim kiek dyzelinių automobilių yra.
įdomu ką tie rusai ten sumąstė. gal kas link`ą turi į detalesnę info, nes kad neužsivedė iš pirmo karto, tai jau buvau matęs :)
http://www.bbc.co.uk/news/business-12281238
vis dėlto mano spėjimas pasitvirtno. diesel + electro hibridas
Maladec bachuras, nera zodziu :)
sveikinimai!! :)
Pagarba,
Labai patiko tavo projektas, pristatymasi ir šis tinklapis. Radau daug naudingos informacijos. Nesustok! Takelis jau pramintas. Gali daryti komplektus, skirtus motoroleriu perdarymui, arba teikti perdarymo paslaugas. Tikrai atsiras norinciu ir turinciu uz ka.
Vienas klausimas: koki valdikli panaudojai savo motoriukui?
Sekmes.
@Dainius
Kol kas valdiklis kitaiskas, “Infineon 18 FET, LYEN edition”. Baisingai brangus ir gana prastas. Bet deja šiam momentui alternatyvos nėra, teks greičiau baigti savo valdiklio projektą.
sveiki, smagu girdeti kad sie dalikai juda i prieki.sekmes jusu darbe