Viewing 20 posts - 41 through 60 (of 165 total)
  • Author
    Posts
  • #2174
    Šarūnas
    Keymaster

    Tiesa, prieš gaminant atlikau ašies deformacijų modeliavimą:

    modeliavimas.jpg

    Čia modeliuojamos dviejų variklių sukimo ir variatoriaus diržo tempimo (ašies lenkimo) jėgos.

    Paaiškėjo, kad paprastas (1000 serijos) plienas nelaikys, mat didžiausias slėgis detalėje gaunasi 278 MPa, o šis plienas telaiko vos 180 MPa. Na tai teko pasirinkti normalizuotą plieną (4000 serija), kuris turės apie 2,5x atsargos. Info perduota gaminančiai įmonei, sakė be problemų. :)

    #2175
    Šarūnas
    Keymaster

    Na o sankabą “sutaisiau” taip:

    20100814870.jpg

    20100814868.jpg

    Pašalinau trinkeles su svareliais, į esamas skyles susukau tris šriubus… Na ir viskas ką reikėjo padaryti – tiksliai išgręžti tris skyles sankabos būgne. Vis dar pasilieku galimybę bet kada viską surinkti atgal (į smirdantį variantą).

    #2176
    Vilmantas
    Member

    Na ir jokių nauju darbų nepadariai? Labai ydomu pasidarė :))

    #2177
    Šarūnas
    Keymaster

    Ašį žadėjo trečiadieniui, tai su mechanika kol kas nieko labai naujo. Rytoj planuoju tvarkyti garaže elektros instaliaciją, tai tuo pačiu mopedą išrinksiu pilnai. Na, nuimsiu plastmases visas, išimsiu visus bakus ir bakelius, žarnas, radiatorių ir visą kitą benzininio variklio “palaikymo” atributiką…

    #2178
    Šarūnas
    Keymaster

    Ašis atidedama savaitgaliui… Na o su ardymu tai kaip ir žadėjau: nurinkau plastmases ir išrinkau viską kas reikalinga benzininio variklio darbui. Na tai čia vaizdas to, kas liko (visokiais kampais):

    20100824972.jpg

    20100824975.jpg

    20100824976.jpg

    20100824978.jpg

    O čia krūvelė to, kas nuimta nuo rėmo…

    20100824981.jpg

    Gaila tik kad nuotrauka neperteikia tikrojo tos krūvos dydžio. Nukrauta pusė garažo sienos. Aišku nemažą dalį sudaro plastmasės, bet taip pat nemažai yra visokių bakų ir bakelių, radiatorius, vamzdeliai…

    #2179
    Vilmantas
    Member

    Na krūva tikrai nemaža:) Tik kaip gaila kad po ranka fotiko nebuvo kai buvau išardes savo Piggio hexagon 150cc. Tėvas pamatė sako krūva kaip dvi mašinas būtum išardes:D

    O realiai tai per kiek laiko galvoji pabaigti savo projekta šita?

    #2180
    Šarūnas
    Keymaster

    Renginys Spalio dvidešimt kažkelintą dieną, tai iki to laiko reikia padaryti bent kad važiuotų…

    #2181
    Šarūnas
    Keymaster

    Pagaliau atsiėmiau ašį :)

    002.jpg

    003.jpg

    005.jpg

    007.jpg

    Dar nušlifavo man ir galinių stabdžių diską:

    009.jpg

    Buvo žiauriai suvarytas su metalinėm trinkelėm.

    Labai šauniai vyrai dirba. UAB “METADA” – rekomenduoju.

    Dabar plaunu likusį motoro gabalą, surinkinėsiu. Kambarys atrodo taip:

    011.jpg

    #2182
    Vilmantas
    Member

    Gražu:) O ant šios ašies vėliau galėsi sumauti abu variklius? ar Vėliau nauja tekinsi?Beto kažkur rašiai kad kaikada lieka pastrigusi mova,tai svareliai susidėvėja buvo?

    #2183
    Šarūnas
    Keymaster

    Ašies gamyba gana brangi, tai padariau universalią, kad tiktų abiem variantais.

    O variatoriaus svareliai tai dar visai pusė velnio, dirbs. Jau nebežinau kas ten buvo, matyt kažkur kitur problema. Nors simptomai tai labai panašūs. Bet tai jau praeitis. :)

    #2184
    Tomas
    Participant

    Na neblogai pasistūmėjai! Mechaninė dalis, kaip matau jau beveik ir į pabaigą ? Beliko tik surinkti :)

    #2185
    Šarūnas
    Keymaster

    Mechaninė dalis praktiškai baigta. Tik problema kad variklio blokas susiveržia tais pačiais varžtais, kuriais tvirtinasi ir plokštelė su el. motoru, tai teko eilinį kartą burt. Išeitis: vietoj originalių M6 varžtų įsukau strypo gabalus ir ant jų susukau veržles, taip suveržiant bloką tarpusavyje. O ant išsikišusio strypo galo užsukau savadarbes ilgas veržles, į kurias įsisuks varžtai, tvirtinantys plokštelę su motoru. Komplektėlis atrodo taip:

    201008281052.jpg

    O čia šiek tiek akimirkų iš veržlių tekinimo proceso:

    201008281045.jpg

    201008281047.jpg

    201008281050.jpg

    Na tai dabar vaizdas maždaug toks:

    0091.jpg

    007-2.jpg

    008.jpg

    Liko nusipirkti kelis M6x12 varžtus su pasislepiančiom galvutėm ir susukt… Ai, ir į motorą dar reikia sumontuoti skaitmeninį temperatūros jutiklį ir holo jutiklius. Pastaruosius turėjau kažkur maišelyje, ir po velnių, niekur nerandu po kraustymosi. O parduotuvės neturi, kaip visuomet. Matyt užsitęs šitas surinkimas dar kelias dieneles.

    #2186
    Tomas
    Participant

    Tikras auksarankis :) viskas padaryta labai profesionaliai. Stebiuosi, kai beveik buvai apleidęs šį projektą, taip staigiai susigriebei ir vos ne per sav elektrifikavai variklį :D

    O ar labai daug bus išlindęs antras variklis iš mopedo, kai sumontuosi antrą?

    #2187
    Šarūnas
    Keymaster

    Antras el. motoras tai eis į variklio vidų, vietoj alkūninio. Jį įstačius, šis variklis pasistūmės išorėn apie 3cm. Kiek realiai tai išsikiš iš mopedo gabaritų pasakyti negaliu, Bet prisiminus kaip atrodo generatoriaus ir aušinimo skysčio pompos plastmasė, išsikišimas turėtų būti panašus. Na gal pora cm labiau išsikiš.

    Minėtas plastikas: http://e-motion.lt/wp-content/uploads/2010/08/13.jpg

    #2188
    Vilmantas
    Member

    O jokių kreivumų neišejo? Lengvai sukasi?

    #2189
    Vilmantas
    Member

    Beto elektros nebandei prijunkt?

    #2190
    Šarūnas
    Keymaster

    Viskas labai tiesiai, variklis ant ašies užsimovė idealiai.

    Dar nejungiau dėl dviejų priežasčių:

    1. Neturiu holo jutiklių, kuriuos reikia įstatyti į statorių
    2. Neturiu kontrolerio… (matyt teks gamintis, nes normalaus neįperku)

    Kai sudėsiu jutiklius, pasibandymui galėsiu pasiskolinti kontrolerį. Bet tik pasibandymui…

    #2191
    Vilmantas
    Member

    Na kvailas klausimas bet kam tiei holo jutikliai? Kad matytų kokioja padėtyja variklis ir startavimo metu jis netrukčiotų?

    #2192
    Šarūnas
    Keymaster

    Kur didelės galios, ten besensorinis valdymas nelabai tinkamas. :) Besensorinio valdymo atveju dirba dvi apvijos, o trečioji naudojama įtampos matavimui (fazės sekimui). Žodžiu, viena apvija lieka nepanaudota. Sudėjus sensorius ir valdant vektoriniu algoritmu, visos trys apvijos dirba vienu metu ir taip žymiai (25%) sumažėja šiluminiai nuostoliai variklyje. Na o tai reiškia, kad panaudojant holo jutiklius iš to paties variklio galima spausti 25% daugiau galios. Kai kalbama apie dešimtis kW, tai jau dideli skaičiai.

    #2193
    Šarūnas
    Keymaster

    Dar šiek tiek naujienų. Pagaliau sumontavau holo jutiklius į motorą. Teisingai sudėti pavyko tik iš trečio ar ketvirto karto, mat nepavyko įžiūrėti kokia schema suvyniotos apvijos. Pasirodo schema yra tokia:

    12N14P1278cwF3.jpg

    Pagal šią schemą, holo jutiklius reikėtų dėti kas 120 fizinių laipsnių (tuo pačiu ir elektrinių-fazinių laipsnių), taigi jutikliai turėtų būti išmėtyti per visą statorių. Man tokioj vietoj labai nepatinka turėti ilgus laidus, tai tiesiog sumontavau visus jutiklius kas 60° ir vidurinį apverčiau – gavosi tas pats kaip visi per 120°. Dabar jutikliai atrodo taip (čia jutikliai pritvirtinti tik laikinai, su “karštais klijais”):

    019.jpg

    Viską laikinai prijungiau prie šiuo metu turimo “Golden Motor” valdiklio. Aišku viskas sujungta ir laikosi “ant snarglių”. Sukasi. Kaip tai atrodo matosi čia:

    017.jpg

    Tiesa, dar į variklį įmontavau skaitmeninį temperatūros jutiklį (-40..+150°C):

    004.jpg

    Bus labai įdomu kaip ten reikalai su temperatūrom. Tiesiog labai nemėgstu pervynioti motorų.

Viewing 20 posts - 41 through 60 (of 165 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.