- This topic has 4 replies, 3 voices, and was last updated 13 years, 6 months ago by Paulius.
-
AuthorPosts
-
2011/06/11 at 18:09 #1817RaigedasMember
sveiki,
ne kartą masčiau ir vis mastau apie galimybę savo elektriniame vežimėlyje Pb/GEL akumus pakeisti į LiFePO4. nes labai vilioja galimybė įkraut per 15-60 minučių, vietoj dabar trunkančių 4-10 valandų.
kyla keletas klausimų.
1. jei dabar yra 70 Ah, kiek turėtų būti Ah naujasis LiFePO4 akumas kad nuvažiuočiau panašiai tokį pat atstumą? logiškai norisi atsakyt – tiek pat Ah turi būt. bet ar tie GEL iš tikro tiek iškraunami? jei visgi reikia tiek pat, tada pakaitalas būtų labai labai nepigus…
2. vežimėlis turi savo elektroniką – valdymą, apsaugas, SOC vaizdavimą (aštuoniais šviesdiodžiais). ar man vis tiek reiktų BMS? kokias funkcijas jis turėtų atlikti?
daugiau klausimų turbūt bus vėliau :)
ačiū
2011/06/11 at 18:15 #3179PauliusParticipantSveikas,
LiFePO4 reikia BMS. Be jos deja nelabai išsisuksi. Dėl dabartinių švininių akumuliatorių, tai specifikuok “kaip kas kiek” tiksliau, bus lengviau atsakyti tiems, kurie labiau susidūrę su ličio geležies chemija.
2011/06/12 at 08:11 #3180RaigedasMemberką būtent turiu specifikuoti? pasakiau kad dabar yra 70 Ah. visi kiti sistemos parametrai (varklis, perdavimas, kt) turėtų būti tokie patys, tai jie išsiprastina. minėjau kad įtampa 24V, bet ir ji po pakeitimo turėtų būti beveik ta pati. kas dar?
dėl BMS. norėčiau detalesnio paaiškinimo. pvz tokio, kad turintis elektronikos žinių, galėtų pats susirinkti.
2011/06/12 at 09:20 #3181ŠarūnasKeymasterNe viskas išsiprastina. Švinas yra labai jautrus apkrovai: tie 70Ah yra tik esant 0,1C iškrovai, t.y. kai iškrovimas trunka 10 valandų. Tavo atveju, įtariu, iškrovimas vyksta kur kas greičiau ir akumuliatorius atiduoda mažiau talpos. Reikia žinoti motoro galią. Bet manyčiau kad be 60Ah neišsisuksi. Su atvežimu toks akumuliatorius kainuotų maždaug 2000 Lt. Tačiau jau būtų praktiškai amžinas ir gerokai lengvesnis – ~15kg, kai dabartinis turbūt sveria apie 40 kg. Sunku suprasti apie kokią transporto priemonę kalbame, bet jei tai neįgaliojo vežimėlis, nuvažiuojamas atstumas vienu įkrovimu gautųsi apie 80 km, o iš buitinės rozetės įkrauti galima būtų per 30 min (rozetės galios limitas). Iš galingesnio įvado – per 20 min. Jeigu pakanka dvigubai mažesnio atstumo, akumuliatoriaus kaina būtų 2x mažesnė ir įkrovimo greitis maksimalus – 20min. Čia kalbu apie CALB celes.
24V sistemai tereikia 8 nuoseklių celių, taigi BMS galima pasigaminti gana nesunkiai (jei nereikia ankstyvo balansavimo ir pan). Galiu pasiūlyt tokį:
http://www.endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?f=14&t=26554&hilit=24s+8s+bms
Ten iš jų galima įsigyti plokštę, tuomet pačiam reikės užsisakyti komponentus ir susilituoti. Bet kažin ar gausis labai pigu.
Šia gal Linas galėtų pakomentuoti, jis yra atradęs pigų BMS kinijoje. Tokiai sistemai gal net modifikuoti nieko nereikės.
2011/06/12 at 10:46 #3182PauliusParticipantStovi tame vežimėlyje du motoriukai po 0.35kW. Daugiau nelabai prisimenu :)
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.