Home Forums Bendras Erider lightning bolt TD4 4000w

Viewing 20 posts - 1 through 20 (of 34 total)
  • Author
    Posts
  • #9632
    vvaldasv
    Participant

    Nusipirkau el. motorolerį – Erider lightning bolt TD4 4000w – 2009m. gamybos, variklis – 4000W, liktai Australijos gamybos (surinkimo?). Akumai 20vnt – Winston LiFeYPO4 (3.2V/40Ah). Tačiau nuėmęs plastmases ir priėjęs prie akumuliatorių pamačiau, kad nėra jokio BMS! Gal tada dar nebuvo išrasti BMS’ai? Pardavėjo jokiu būdu nekaltinu, nes ten matosi, kad nuo pagaminimo niekas nelindo – buvo nemažai vorų likučių, tabų apsauginės gumelės apsitraukusios pelėsiu, apdulkėję, varžtai niekur neapgraužti, ant tabų taip pat jokių žymių, kurios lieka nuo raktų.Šiaip aš įsivaizdavau, kad po tomis apsauginėmis gumomis(kurios buvo ant kiekvieno tabo), bus BMS tokio tipo kur statosi ant kiekvienos celės, tačiau – nėra jokių. Visa laimė, kad nėra nei vienos mirusios celės. Visos rodė 3,33 – 3,35V. Šiaip keista, kaip jos be BMS palaiko beveik vienodą įtampą. Koks būtų Jūsų patarimas, statyti BMS, ar palikti taip kaip yra? Jei statyti, tai kokio tipo, kokio galingumo, ant kiekvienos celės po mažą ar vieną bendrą su 20 laidelių?
    Ant valdiklio parašyta:
    Operating voltage 60V;
    Current limit 80A
    Phase angle 120(laipsnių)
    P.S. Tokios pat išvaizdos yra Amerikiečių ZEV S-4100 el.motoroleris, tačiau internete radau foto, kad ten stovi maži BMS ant kiekvienos celės. O kaip būtų geriausia su minimaliomis išlaidomis išspręsti šį klausimą?

    #9633
    Šarūnas
    Keymaster

    Yra tekę matyti, kad netgi serijinių daiktų gamintojai (kaip šis) nenaudoja BMS ir aiškina, kad BMS yra totalus blogis. LiFe celės kažkiek atlaidesnės, todėl daug kas surizikuoja ir išvengia didelių gaisrų (ne visi).
    Dabar išmatuotos 3.33-3.35V ribos sako tik tiek, kad celės yra kažkur tarp 20-85% SOC… Todėl įdomu būtų padaryti pilną įkrovimą arba iškrovimą ir pamatuoti celių įtampas jų pabaigoje – turėtų pasimatyt visas grožis.

    #9635
    agniusm
    Participant

    Jei įdomu, manau Australų tik lipdukai :D Šiaip tavo motoroleris turėtų būti eFun-EV firmos gamybos (http://www.efunev.com/), atsakingas berods Amoee Chen. Įdomu būtų pamatyti nuotraukų. Ar galinis ratas su varikliu toks:
    ?

    • This reply was modified 9 years, 10 months ago by agniusm.
    • This reply was modified 9 years, 10 months ago by agniusm.
    #9640
    vvaldasv
    Participant
    #9641
    agniusm
    Participant

    Pasiklausk Lino. Pas ji zadejo bus programuojamas be sroves ribojimo ir su 15a sroves ribojimu. Valdikli pakungsi be ribojimo su akseleratoriaus rankeneles atjungimu o sviesas ir kt elektra per iskrovos mosfetus. Geras aparatas, turetu 80 eit

    #9644
    vvaldasv
    Participant
    #9645
    agniusm
    Participant

    Lino kontaktai:
    8674 vienas 6790
    linas.kr (eta) gmail.com
    As vis del to palaukciau ir pabendrauciau su Linu, vietoje supportas ;)

    #9646
    vvaldasv
    Participant

    Dėkoju Agniau, šiuo metu palaikau ryšį su Linu. :)

    #9648
    sopkis
    Participant

    Aliexpresse 20S lifepo4 BMS galima rasti už mažiau nei 50$, svarbu būtų atskiri charge ir discharge laidai. Charge panaudoji krovimui ir balansavimui, discharge ne per bms, o atjungimui per throttle. Reikės šiek tiek supratimo elektronikoje, bet gali nebrangiai prasisukti. Čia jau tau spręsti, perki vietoje, su supportu bet brangiau, ar aliexpress pigiau, bet galvoti teks pačiam. Pirkau tokius du, nes pasimokiau kad ima ir sustreikuoja kartais bms, tai turint atsarginį jokių problemų porą jungčių perjungti.
    http://www.aliexpress.com/item/60V-Lifepo4-BMS-electric-scooter-lithium-ion-battery-protection-circuit-board-with-30A-constant-discharge-current/2031026367.html

    • This reply was modified 9 years, 10 months ago by sopkis.
    • This reply was modified 9 years, 10 months ago by sopkis.
    • This reply was modified 9 years, 10 months ago by sopkis.
    • This reply was modified 9 years, 10 months ago by sopkis.
    #9653
    Šarūnas
    Keymaster

    Deja šitie BMS turi labai bjaurią savybę: jei celės išsibalansavusios kiek labiau (2% ar daugiau), jas subalansuoti tampa nebeįmanoma. Taipogi HVC būna gerokai aukščiau leistinos ribos su idėja, kad paties įkroviklio įtampa nepakels jos aukščiau. Bet jei yra disbalansas… Lauk bėdos.
    Taipogi klaidžioja daug labai panašių BMS, kuriuose logika ir tranzistoriai maitinami nuo kelių apatinių celių, kas vėl sukelia papildomą disbalansą.
    Todėl naudokite juos atsargiai kartas nuo karto tikrinkite, ar tikrai dar viskas tvarkoj.

    #9654
    aleksanderis
    Participant

    Teisingai sakai.

    #9655
    vvaldasv
    Participant

    Kalbėjausi su Linu, patarė truputi palaukti. Jis susisiekė su vienu gamintoju, kuris po dviejų mėnesių žada išleisti programuojamą BMS iki 32 celių, kuriame iškrovos srovė tiesioginė neribota, o visi kiti parametrai programuojami kompiuteriu – celių skaičius (jei ateityje padidinti akumuliatoriaus V),celių balansavimo (tinka Li-ion,LiFePo4), iškrovimo, bei max. celių įkrovimo įtampa, galimybė prijungti LCD ir matyti kiekvienos celės būklę… Kaina prieinama, tad manau reiktų man palūkėti.
    P.S. jei kokį parametrą ne taip apibūdinau – atleiskit ;)

    • This reply was modified 9 years, 10 months ago by vvaldasv.
    #9657
    agniusm
    Participant

    Viskas teip ;)

    #9658
    Linas
    Participant

    kita savaite aprasysiu si bms forume, ir jei bus viskas gerai po testu, 16s modelis bus paruostas pardavimui. kaip ir minejo Valdas, 32s versija bus uz ~2men.

    #9659
    aleksanderis
    Participant

    Bus idomu paziureti ar kitaicai aplenks “LT” vietinio gamintojo BMS”a :)

    #9660
    Linas
    Participant

    BMS bus is Europos, ji gamina imone kuri gamina ir auksto lygio bms masinoms, dabar bando isleisti pigesne serija, kol kas gamintojo neatskleisiu, bet veliau butinai :)

    #9661
    sopkis
    Participant

    Deja šitie BMS turi labai bjaurią savybę: jei celės išsibalansavusios kiek labiau (2% ar daugiau), jas subalansuoti tampa nebeįmanoma. Taipogi HVC būna gerokai aukščiau leistinos ribos su idėja, kad paties įkroviklio įtampa nepakels jos aukščiau. Bet jei yra disbalansas… Lauk bėdos.
    Taipogi klaidžioja daug labai panašių BMS, kuriuose logika ir tranzistoriai maitinami nuo kelių apatinių celių, kas vėl sukelia papildomą disbalansą.
    Todėl naudokite juos atsargiai kartas nuo karto tikrinkite, ar tikrai dar viskas tvarkoj.

    Kad šitie pigūs BMS ne aukso gabalas tai žinau. Bet žinant jo eksplotacijos savybes teisingai naudotis nesunku. Buvau cell-logerius uždėjęs, tai ir subalansuoja normaliai, ir neiškraudinėja per ilgesnį laiką. Žiemai kadangi nevažinėju, tai įkroviau pilnai, pagal vatmetrą 2Ah iškroviau (čia gaunasi apie 80% SOC) ir atjungiau balansavimo jungtį. Įtampa celėse vienoda.

    #9662
    Šarūnas
    Keymaster

    :) Žiemai priešingai daryti reikia, kad SOC būtų apie 20-30%.
    Prie kokios įtampos matavai, kad sakai jog vienodas SOC? Įkrovimo pabaigoj? Reikia pabandyti įkrauti vieną celę, kad būtų, tarkim, +0.3V. Ir tada įkrovimo pabaigoj stebėk kaip balansuoja.
    Jei celės kokybiškos ir savaime neišsibalansuoja, dar nereiškia, kad BMS veikia. Nes tą patį matytum ir be jo. :)

    #9663
    sopkis
    Participant

    Aišku svetima tema, bet pasipasakosiu. Kraunu taip – 58.6V 4.5A meanwell, įtampa nustatyta su 2x fluke multimetrais, tai labai svyruoti neturėtų. Dakrovimui naudoju perdarytą Cisco adapterį, srovė max 300mA, ~59V, priklausomai nuo to kada paskutinį kartą buvo gerai subalansuota, su Cisco reikia iki 4 valandų, kol ant balansavimo varžų prilituoti led pereina į chaotišką mirksėjimą. Celės tikrai ne idealios, Headway 38120, 10Ah, realiai 8.3-9.5Ah po 2014 sezono. Su cell-logeriais važiuodamas gerai matau, kad jei tenka per dieną daryti daugiau nei 3-4 pakrovimus ne iki 100% SOC (kitaip sakant iki pilno subalansavimo), tai kelios celės išsikraudinėja greičiau už kitas. Bet reziume toks, kad suprantant visą krovimo procesą eksplotuoti teisingai manau įmanoma.

    #9664
    vvaldasv
    Participant

    Kaip matau, kad dalis Jūsų jau esate išbandę šiuos BMS. Kadangi nesu stiprus elektronikas, be to žadu prijungti lygiagrečiai dar tiek pat papildomų celių, kurios bus iškaišiotos po įvairias laisvas vietas, kad padidinti akumuliatoriaus talpą (Ah), aišku , kad viską sujungęs jau neardysiu viso motorolerio tik tam, kad patikrinti ar viskas tvarkoje. Tad norėčiau konkretaus patarimo, kuris variantas reikalauja mažiau priežiūros ir tikrinimų, žodžiu – “pastatei ir pamiršai” Ar mano atveju geriau tiktų Lino BMS’as , ar šis?

    http://www.aliexpress.com/item/60v-20S-80A-PCM-bms-for-lifepo4-battery-packs-work-current-80a-peak-160A-Russia-free/32240954450.html

    Iš anksto dėkoju už patarimus.

    • This reply was modified 9 years, 10 months ago by vvaldasv.
    • This reply was modified 9 years, 10 months ago by vvaldasv.
Viewing 20 posts - 1 through 20 (of 34 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.