Home Forums Skelbimai Nauji Li-po akumuliatoriai

Viewing 16 posts - 1 through 16 (of 16 total)
  • Author
    Posts
  • #2001
    virgis31
    Participant

    Sveiki, parduodu naujus Lipo 5000Mah 4s hard-case akumuliatorius. Iškrovimo srovė 20-30C , pakrovimo 2C . Svoris 520gr.

    Vieneto kaina 100Lt.

    Atlaiko daugiau pakrovimų nei švininiai.

    Pats tokius naudoju elektriniame dviratyje 1000w , 16s (2.1 kg svoris) konfigūracijoje. Neminant nuvažiuoju apie 20km, didžiają dalį maximaliu 35km/h greičiu.

    Sakyčiau idealus variantas norinčiam lengvo, su didele iškrovimo srove ir nebrangaus akumuliatoriaus.

    Kraunu sujungęs lygiagrečiai, pakrovimo laikas priklauso tik nuo pakrovėjo galingumo. Pakrovėjų irgi galiu pasiūlyti. Kainos nuo 70Lt (5A)

    868731648

    #5323
    Šarūnas
    Keymaster

    Dėl pastaruoju metu didelio kiekio gaisrų, kurių priežastis buvo netinkamai naudojami panašūs LiPO akumuliatoriai, norėčiau perspėti kad būtina naudoti su teisingu BMS.

    #5324
    virgis31
    Participant

    Na taip, stebėti juos reikia atidžiau, bet bent jau kiek naudoju išsikrauna labai tolygiai, neišsibalansuoja. Pakraunant su Rc skirtais pakrovėjais, kraunama kiekviena celė atskirai, taip , kad perkrauti neįmanoma. Galima naudoti cell-meter’ius ant kiekvieno akumo balansavimo jungties. Jie turi funkcija išsikrovus iki ribinio voltažo, duoda garsinį signalą. Kainuoja po 10lt kažkur.

    #5325
    Nikor
    Participant
    Quote:
    Pakraunant su Rc skirtais pakrovėjais, kraunama kiekviena celė atskirai, taip , kad perkrauti neįmanoma

    Pirma karta girdžiu. Kažkas naujo? :)

    Kiek jau ciklų atlaikė?

    LiPo – geras bet pavojingas daikčiukas. Pritariu Šarunui, be BMS per rikinga.

    #5326
    agniusm
    Participant

    Visai nepavojinga tik reikia pagal paskirti naudoti: ikisi detonatoriu ir imeti pro langa i seima :D

    #5327
    virgis31
    Participant

    Nu tik nereikia čia taip perdėti. Naudoju tokius akumuliatorius radijo bangomis valdomuose modeliuose jau ilgiau kaip 5 metai ir dar neturėjau nė vieno atvejo , kad užsidegtų. Taip būna išsipučia celė, pakeiti kita ir toliau važiuoji, ir patikėkit srovės žymiai didesnė nei e-dviračiuose. Pas mane kai kurie akumai virš 100 ciklų atlaikė. Su dviračiuose srebiamomis srovėmis ir atjungimu prie 80% iškrovos (3.80V celei grubiai) yra ir virš 500 ciklų atlaikiusių ir toliau važiuojančių (čia užsienio forumuose bent jau taip tvirtina). LifePO4 kažkaip irgi kiek girdėjau problemų atsiranda, taip kad nėra stebuklas ir jos, o kaina … Jei tvarkingai priziūrėti, Li-po puikiai tinka nedaug važinėjančiam, norinčiam lengvo ir pigaus varianto. Kaina ir ciklų skaičius išeina kaip švino arba geriau, svoris turbūt 6-7 kartus mažiau.

    aš pakrovimui naudoju toki kompiuterizuotą pakrovėją paktrovėjas

    sujungiu pakus lygiagrečiai, pasijungi balansavimo jungtis ir pasikraunu per 60-80min. Turint galingesnį krautuva teoriškai įmanoma pakrauti per 30min…

    #5328
    Šarūnas
    Keymaster

    Virgi, viskas OK, nesikarščiuokim. :) Produktas geras, kaina konkurencinga. 

    Tačiau, užsienio forumuose praktiškai kas kelios dienos pranešama apie naują gaisrą, kuriame, kaip taisyklė, užsidega RC tipo LiPO akumuliatorius. Mačiau jau ne vieną ugnyje išsilydžiusį CellLog’ą. Visiškai nenoriu kad ir šiame forume nuaidėtų gaisrai, todėl ir sakau, kad normalus BMS’as yra būtinas.

    Beje, tavo minėtas metodas, kai sujungi kelis pakus ir jų balansavimo jungtis lygiagrečiai, yra mažų mažiausiai pavojingas. Įsivaizduok situaciją: turi du lygiagrečiai sujungtus pakus, kuriuos krauni 10A srove. Balansavimo jungtys yra sujungtos lygiagrečiai, taigi, jei abiejų pakų, pvz., antrų celių įtampos pradeda skirtis (nes viena dar ties 3.8V, o kita jau 4.2V), visa ta 10A srovė ima tekėti per labai plonus balansavimo laidelius, kurie ima kaisti. Kai kuriais atvejais yra nemaža gaisro tikimybė. Ir beje, tam įtampų skirtumui susidaryti pakanka vos 1% celių disbalanso.

    Tai tėra tik viena iš daugybės gaisro priežasčių. Kita priežastis gali būti per gilus celės iškrovimas. Tu sakai kad išjungi motorą, kai vienai celei tenka apie 3.80V. Kaip tą įtampą nustatai? Kiekvienai celei atskirai, ar tiesiog imi viso pako įtampą ir dalini iš celių skaičiaus? Jei taip, tuomet pavyzdys: įsivaizduokim kad vienos celės talpa yra 5% mažesnė. Iškraunant paką, kai jau registruosi minimalią pako įtampą (3.80V/cell), visos celės gali realiai būti ties 3.9V, o ta viena – 1.9V ir žemiau (20 celių pako atveju). Iš čia ir atsiranda išsipūtusios celės. Kai celė yra pilnai iškrauta, joje nėra gaisrui sukelti pakankamos energijos, bet, jei ją po to imsi krauti, gaisro tikimybė tampa labai reali.

    Trečia problema su tavo minėtu krovimo metodu – kritinė vartotojo funkcija. Kaskart kraunant reikia perjunginėti krūvas laidų ir, tai darydamas 50-ą kartą, garantuotai nustosi galvoti ką darai ir ką nors sujungsi ne taip.

    O jei naudoti tavo minėtą metodą su pypsinčiu CellLog’u, tai be viso to vartotojas dar turi ir nuolat budėti prie pako. 

    Čia tikrai nepeikiu LiPO, tai tėra viena iš rūšių. Gaisrų pasitaiko net su švinu, štai ir aš turėjau gaisrą namie – užsidegė švino akumuliatorių kraunantis iCharger 3010 (vienas pirmųjų 30A modelių). Gerai kad buvau šalia, nes būtų pasibaigę liūdnai.

    Geras ir teisingai prijungtas BMS gali užkirsti kelią daugumai atvejų. Berods Linas turi kažką tinkamo už nebrangiai.

    #5329
    virgis31
    Participant

    Taip Lipo akumuliatoriai reikalauja daugiau dėmesio, sutinku . Nesiūlau jų tiems , kas nori tiesiog isimesti akumuliatorių ir pamiršti. Reikia su juo pažaisti, bet todėl ir siūlau kaip alternatyvą. BMS tikrai būtų gerai, bet jei vartotojas nepatingės ir seks akumuliatoriaus būklę , galima ir apsieiti.

    Iškrovimo srovė pakankamai maža, kad išvengti didesnio disbalanso tarp celių. Celllogeriai perspės , jei kažkuri celė išsikraus iki pavojingos ribos. Taip kad jei kažkuri ir išsikraus daugiau, minimum gali pasiekti 3.2V (nepavojinga riba), tik ne 1.9V kaip minėjai pavyzdyje :)

    Kas dėl pakrovimo, net ir tavo minėto iCharger 3010 balansavimo srovė 0.5A taip, kad jokie laidukai nekais nuo tokios srovės.

    Pagaliau prieš kraunant gi nesunku pasižiūrėt ką rodo celllogeriai, ir pamatysi kokia akumu būklė, gal geriau krauti atskirai, o ne sujungus lygiagrečiai. Sujungimas lygiagrečiai tik tam kad sutaupyti krovimui skirtą laiką.

    Kas dėl laidų sumaišymo-nu negi sunku susižymėtį laidus, kad ir spalvota lipnia juosta, kurį su kuriuo sujungti?

    Kaip ir pats minėjai, tai pigesnė alternatyva , skirta nedaug naudosiantiems, ir turintiems šiokį tokį supratimą apie Lipo.

    #5330
    Tadas
    Participant

    Virgi ar tik ne apie Turingy is hobbykingo kalbi?Paziurejau siandien jie cia nebloga kaina siulo kaip hardcase akumam.Kas del naudojimo tai as irgi naudojau zymiai pigesnius li-po ir jokio gaisro neturejau.Sugadinau keleta tik per kvailuma ir isipute man vienas tik paliktas isikraut iki 0 per neapdairuma.Nesuvokiu kaip tie amerikosai sugeba juos padegt..

    #5331
    Šarūnas
    Keymaster

    Tie patys amerikonai irgi nesuvokia kaip tie kiti amerikonai taip sugeba.

    Vieną dieną neapdaigiai iškrauni, kitą dieną gali ką nors kitą padaryt neapdairiai. Pvz. neapdairiai įkrauti nepastebėjęs, kad buvo pernelyg iškrauta.

    Virgi, nesupratau ką ten turi minty kalbėdamas apie iCharger balansavimo srovę ir kokį ryšį tai turi su šia tema…

    O vartotojui, kaip jau minėjau, niekada negalima palikti atsakomybės. Aš ir pats esu pribaigęs ne vieną celę, nors ir pakankamai gerai žinau kaip reikia su jomis elgtis. Žmonės daro klaidas ir jos, kartais, būna labai skausmingos.

    #5332
    virgis31
    Participant

    Vartotojas visada turi prisiimti didelę dalį atsakomybės. Jis atsakingas už tai , kad prekę naudos pagal paskirtį ir vadovaudamasis instrukcija :)

    O šitam forume kiek matau nesirenka eiliniai vartotojai. Eiliniai vartotojai perka elektrinį dviratį iš perduotuvės, o čia labiau renkasi tie kam įdomu savo rankomis kažką sukurti, sumeistrauti. Taip kad, kam bus idomu ir kas supranta kas čia per akumuliatoriai, manau patys pasirinks.

    O dėl iCharger balansavimo srovės- na tu gi pats apie tai rašei, aš tik patikslinau, kad balansavimo srovė visada žymiai mažesnė, nei nustatyta krovimo srovė, todėl kaisti balansavimo laidai negali. Štai tavo žodžiai :

    ” Įsivaizduok situaciją: turi du lygiagrečiai sujungtus pakus, kuriuos krauni 10A srove. Balansavimo jungtys yra sujungtos lygiagrečiai, taigi, jei abiejų pakų, pvz., antrų celių įtampos pradeda skirtis (nes viena dar ties 3.8V, o kita jau 4.2V), visa ta 10A srovė ima tekėti per labai plonus balansavimo laidelius, kurie ima kaisti. Kai kuriais atvejais yra nemaža gaisro tikimybė. “

    :)

    #5333
    Karolis
    Participant

    Jo tik tavo pakai sujungti celių lygmenį per balansavimo laidus kurie yra ploni. Chargeris pradės balansuoti kada pamatys bent vienoje iš balansavimo jungtyje tam tikra lygį. Kadangi celių įtampa pakuose “gali” skirtis ir bbž kuriame celė pakils pirma, tai nereiškia kad ir antrame pake ta pati celė bus jau užkilus. Gausi, kad tame pake, kuriame celė nepakilo per balansavimo laidus dėl įtampų skirtumo pradės tekėt nemaža srovė iš tos kuri jau pasiekė balansavimą ar tiesiog šiaip yra aukštesnės įtampos. Tiesiog lygiagrečios celės pradės daryt pasyvų balansavimą per tuos plonus laidus. Tas pats kas sujungti įkrauta ir neįkrautą celę lygiagrečiai per plonus laidus. Bet čia žinai jau detalės, bet į jas reikia atkreipt dėmesį. bus nebus.

    #5334
    Martynas
    Participant

    Na jei žiūrėt tiksliai, tai srovė bus lygi I=∆U/R tad jei yra nemažas dispalansas srovė bus milžiniška, nesunku pasiskaičiuot juk.  

    Tad pavojingiausia vieta pakų sujungimas prieš kraunant. Tad praktikoje manau griežtai draudžiama jungti iškart balansavimo jungtis kartu, išpradžių jungiama didieji ladai, o tik įtampai pakuose nusistovėjus, jungiami balansavimo, tad jiems jau tenka daug mažesnė srovė, negu jungiant iškart. 

    O juk jau krovimo eigoje manau negali neiščio neišto staiga pasikeisti vienos celės varža ar įtampa? Nebent būtų mechaniškai pažeista? Tai turėtų būt retas atvejis? 

    Na manau labai gražiai parašyta apie lygegretų lipo krovimą ir atlikti jungimo eksperimentai link 

    Mano nuomone, visgi lygiagretus krovimas nėr gerai, nors trumpai, bet didele srove kraunat kankinamos celės, tad logiška manyt, kad atlaiko mažiau ciklų.

    #5335
    Šarūnas
    Keymaster

    Karolis teisingai sako: per balansavimo laidus srovė tekės ne iš įkroviklio, bet tarp celių. Jei tarp dviejų pakų celių turėsime 0.4V skirtumą, o balansavimo laidų varža koks 0.1Ω, tai tekanti srovė bus 4A. Ir čia tik vienos celės disbalanso atveju. Išsibalansavus kelioms celėms, srovė bus dar didesnė. 

    Quote:
    Martynas rašė:

    O juk jau krovimo eigoje manau negali neiščio neišto staiga pasikeisti vienos celės varža ar įtampa?

    Čia darai tokią pat klaidą kaip ir Agnius. Jei trumpai, tai atsakymas į klausimą bus “gali”. Tame ir visas suktumas, kad prieš krovimą visų celių įtampos gali atrodyti identiškos, tačiau kraunantis, artėjant link 4V, įtampa pradeda staigiai augti. Dėl to dauguma celių gali pasilikti ties 3.7-4V, na o keletas šokti iki 4.2V. Kol nei viena celė neviršijo 4.2V, įkroviklis toliau kraus 10 ar 20A srove (kiek nustatyta). Jei vienam pake pirmos trys celės yra vis dar po 3.8V, o kitam pake pirmos trys po 4.2V, tai per trečios celės balansavimo laidą, jei jo varža 0.1Ω, tekės tokia srovė: (4.2-3.8)*3/0.1=12A. Nuo tokios srovės balansavimo laidelis garantuotai išsilydys ir, tikėtina, užsitrumpins su kitais. O tada jau beveik garantuotas gaisras.

     

    Šiek tiek nukrypom nuo skelbimo prie techninių dalykų… Šie dalykai galioja visiems akumuliatoriams.

    #5336
    Danielius
    Member

    Ieskau akumuliatoriaus BL03 LiPo4 36v10ah el.dviraciui

    #5337
    Šarūnas
    Keymaster

    BL03?

    LiPO4?

Viewing 16 posts - 1 through 16 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.