Home Forums Elektronika / programavimas Pb akumuliatorių krovimas

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Posts
  • #6765
    ElcO
    Participant

    Sveiki, turiu klausimėlį. 12v Pb akumuliatorių reiktų krauti ~15v įtampa, kad jis pilnai pasikrautų. Bet kodėl tada parduotuvėse 12v akumuliatoriams parduodami ne 15, o 12v pakrovėjai? Juk jie tada pagal idėją netūrėtų pilnai pasikrauti.

    #6769
    Šarūnas
    Keymaster

    Na jei visai teisingai, tai 14.4V (2.4V/cell).
    Su tuo, kas parašyta ant įkroviklio, yra šioks toks nesusipratimas. Šiuo atveju reikėtų vadovautis principu “jei parašyta kad skirtas krauti 12V akumuliatorių, tai taip ir yra”. Nes akumuliatorius juk irgi nėra lygiai 12V, ta įtampa kinta priklausomai nuo įkrovos lygio, apkrovos, temperatūros ir t.t. Taigi “12V” užrašas ant įkroviklio yra “supaprastinta” informacija tiems, kas nieko neraukia ir nenori gilintis. Čia kaip užsienio degalinėse kuras vadinamas ne pagal oktaninį skaičių, o visokiais “SUPER”, “ULTIMATE SUPER” ir t.t…. Žino žmogus kad ultimate super yra “geriau” nei tiesiog super, ir jam gerai… :)

    #6777
    ElcO
    Participant

    Supratau, taip ir mąsčiau. Dėkui! :)

    #6780
    ElcO
    Participant

    Dar šis tas: Kas geriau ar blogiau ar išvis didelio skirtumo nėra, kai Pb akumuliatoriu krauni per mažu ar per dideliu srovės stipriu?
    Nes žadu įsigyti 12V, 12Ah Pb akumuliatorių, tad pagal idėja turėčiau krauti su 1200mA srove. Bet pats pakrovėjas tik 1000mA teikia. Ar tai nepakenks talpumui, nepagadins jo?

    #6782
    Šarūnas
    Keymaster

    Jei krausi lėčiau – nieko blogo. Svarbiausia nekrauti per greitai.

    #6786
    vvaldasv
    Participant

    Pilnai išsikrovusį Pb 12v 12Ah su 1,2A srove krautum 10 valandų. Su 1A srove – pilnai pasikraus per 12 valandų. O akumui nuo to tik geriau.

    #6818
    Justas
    Participant

    Akumuliatoriaus 12V itampa ir kroviklio 12V itampa yra VARDINĖS itampos (kaip 12mm varžtas ir 12mm veržlė). Besikraunant akumuliatoriui, jo įtampa kyla 10,2-14,4-16,2V. Kad palaikyti norimą krovimo srovę, kroviklyje numatoma galimybė didinti krovimo itampa, ji vadinama SKAIČIUOTINE.
    …Atkreipkite dėmesi, kad tikrąją kroviklio SKAIČIUOTINĘ įtampa galima sužinoti pajungiangiant prie neapkrauto kroviklio elektrolitini kondensatoriu. Keturiu diodų (dvieju pusperiodžiu) tiekiama 10V SKAIČIUOTINĖ itampa kraus akumuliatoriu iki 14,14V itampos. Jei užtrumpinsite kroviklį ir ”nulėks šaibomis” du diodai, like du diodai tieks 5V SKAIČIUOTINĘ itampą (vieno pusperiodžio), kuri taip pat kraus akumuliatoriu iki 14,14V itampos.

    #6819
    Šarūnas
    Keymaster

    Justai, dėl “vardinės” įtampos – visiškai teisingai.
    Bet su įtampos didinimu, “skaičiuotine” reikšme ir diodų nudegimu nenorėčiau sutikti… Tai galioja tik 50 metų senumo įkrovikliams, kuriuose būdavo tik transformatorius ir seleniniai diodai. Tokių čiūdų pasaulyje jau nebelikę, nebent dar pas ką garaže voliojasi… :)

    #6821
    Justas
    Participant

    Kad pasiekti norima 1/10 krovimo srovę, kroviklio SKAIČIUOTINĖ itampa turi buti dIdesnė vienu voltu ar keliais už akumuliatoriaus esama itampa. Kai skysto Pb akumuliatoriaus itampa yra 14,4V, tada jis yra isikroves 80-90procentu. Palaukite dar keliolika minučiu, ir itampa šoktels iki 16,2V, tada jau 100procentu bus. Ilgiau krauti nėra prasmės, be to, nuo elektrolito ”virimo” gadinasi pliusinės plokstelės (kirmyja). Taip pat nėra prasmės krauti akumuliatoriu didesne nei 1/10 srove – teigiama, kad papildoma srovė susinaudoja elektrolito ”virimui”.
    …Automobilio akumuliatoriaus 14,4V ikrovimo itampa parinkta neatsitiktinai: nuo sitos itampos pastebimai didėja ”virimas”, kuris, kaip minėjau, gadina pliusines plokšteles. Geriau mažiau ikrovimo procentu, nei pastovus ”virimas”.

    #6823
    Justas
    Participant

    Na, tie paprasti diodiniai krovikliai – labai pigūs, ir jie gan populiarūs garažėliuose. Gal net suprantamesni mažai nusimanantiems. Be to tie magiški rodykliniai voltmetrai ir ampermetrai labiau įtikinamesni, nei impulsinės krovimo dėžutės su dviem šviesos diodėliais. Aš taip manau…

    #6850
    medlaizis
    Participant

    Klausimas apie 12V 9 Ah baterijas, kurias ketinu naudot savo el. transporte:
    Kokia rekomenduojama krovimo srovė VRLA AGM (valve regulated lead acid absorbent glass matt) tipo švino akumuliatoriui?
    Ar šio tipo akumuliatoriui galioja ta pati rekomenduojama 0.1C taisyklė kaip ir įprastiniam švinui?

    Akumuliatorius skirtas rezerviniam maitinimui, kaip jo aprašyme rašoma “High Rate- rechargeable”, tačiau konkrečių skaičių krovimo srovei neradau; minima tik krovimo įtampa, ir dar kažkur internete neva radau krovimo srovę pažymėtą kaip max. 0,25C.

    Savo elektro transportui krauti naudoju constant current/constant voltage įkroviklį. Įtampos viršutines lubas nustačiau ties 14.5V, tačiau dėl srovės dar iki galo neišsiaiškinau ar tikrai stipriai netrumpės ciklų skaičius jei šituos akumus krausiu tarkim ~0.16C srove (šio atveju 1.5A). Vis tik krovimo greitis elektro transporte yra gan svarbus kriterijus, o ypač švinui, kurio talpa nėra didelė.

    Ir dar vienas klausimas: Ką reiškia kai kurių gamintojų akumuliatorių instrukcijose nurodomas trumpinys “PA”, o ne man žinomas “CA” pvz. kito gamintojo 12V 9Ah baterijos dokumentacijoje krovimo srovę žymi “charge current 0.025PA”?

    • This reply was modified 10 years, 8 months ago by medlaizis.
    #6852
    Šarūnas
    Keymaster

    Manau krovimas 0.16C srove padarys tikrai mažiau žalos nei tokio akumuliatoriaus naudojimas traukai… Turėk mintyje kad jis tarnaus vos kelioliką, maks. keliasdešimt išvažiavimų.

    #6853
    medlaizis
    Participant

    Visiškai sutinku su tamsta. Tačiau kol renku lėšas ličiui su šiuo švinu jau padariau ~20 ciklų. naudoju 4 baterijas sujungtas 48V ir kinišką Golden motor magic pie 2 su vidiniu valdikliu. Biudžetinė sistema, bet nuveža mane nuo taško A iki taško B 15 km iš kurių 8 žvyrkelio :).Greičiau nei 30km/h nespaudžiu, o dar kartais ir pėdalus paminu, kai pasidaro šalta :) (nors nelabai jau ir yra kur spaust, nes sistema max. juda apie 37km/h)

    Taške B ant akumo randu įtampą apie ~11.2 – 11.5V, kol dirbu – sistemą pasikraunu ir grįžtu į tašką A. +akumai jau seni, išlupti iš ups’ų. Už vnt. po 25 Lt temokėjau :)

    Energijos matuoklis, jei gerai pamenu, vieno krovimo ciklo sąnaudas parodė 0.3kW/h, kas išeitų apie 15ct į vieną galą, tad viso 30ct. Tuo tarpu 30 km automobiliu kainuoja ~10Lt + eksploatacinės išlaidos/TA/draudimas. Vadinasi akumai jau atsipirko.

    Galvoju ar verta pirkt tokių pat matmenų naują šviną, kai šitą visiškai pribaigsiu. Matau kad ko gero neverta :). Iš pradžių galvojau kad gal dėl forsuoto krovimo jie teatiduoda mažai talpos. Bet ko gero čia švinas kaltas apskritai. Vien dėl to kad jis švinas :D

    Jei kam įdumu, švinui kraut naudoju šituos valdiklius
    http://www.ebay.com/itm/141150561633?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

    Labai pigus šlamštas iš Kinijos, bet su priverstiniu aušinimu labai smagiai krauna ant 1,5A . Akumus kraunu individualiai, vadiansi reik 4 krovimo valdiklių, ir trafo su 4 antrinėm apvijom (naudoju televizinį 180W). + visas šitas šlamštas turi krovimo indikacijas led :) Sistema kraunasi ~ 4 – 5 h. Nelygu kaip giliai iškrauta.

    Gal kiek per išsamiai aprašiau, bet mažu kam bus naudos :)

    #6855
    Šarūnas
    Keymaster

    Šis straipsnelis atsakys į klausimą dėl švino talpos:

    Akumuliatorių iškrovimo kreivės

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.