Home › Forums › Mūsų projektai / susitikimai › el.dviratis su kardanu
- This topic has 72 replies, 11 voices, and was last updated 10 years, 2 months ago by karpis.
-
AuthorPosts
-
2014/06/16 at 14:32 #7470karpisParticipant
Galia. nesiorientuoju i daug daugiau nei variklio nominalas (500W) nežinau kiek NM. jei dviratis važiuotu ~30-40km/h to visai pakaktu, nes toliau jau tampa nesaugu, ir greitai artėja riba mechaninių komponentų laikymo, ar energijos sąnaudų didėjimo.
Šiaip pasidairius po kad ir rusu web svetraines ar forumus, kartais abejoniu
kelia kaip jiems ten laiko freewheelai ir kitkas pvz. Cyclone tipo sistemose
(http://epowerbikes.ru/manufacturers/cyclone), pasitaiko variantu kai jie ten uzturbina, sudeda 2vnt. motorus pvz. 2x960W ar 2x1200W, ir giriasi kad vaziuoja 70km/h ir pan. greičiais.2014/06/16 at 15:16 #7472karpisParticipantKontroleris. Neneigiu, reikalingas daigtas. Tiesiog einu tokia seka: 1.mechaninė dalis,išsiaiškinti ar iš principo veiks ir kaip veiks tokia sistema. 2.jei tenkina 1,žiūrėti toliau ką galima pritaikyti,pasigaminti pačiam 3.pirkti vietinėje rinkoje 4.pirkti užsieny(Kinija,eBay) pastaruosius
girdėjęs tik neturiu igudžių paties proceso, na ir gali būt kad pradėjus nuo 4, nusiperki visai nereikalingą/netinkamą daigtą. Taip, domėjaus kontroleriais kokie būna, ir toks kokio reikia (40-50A srovei)-vienas iš brangesnių. Bei atrodo neskirtas tiesiogiai dviračiui (nėra ‘gazo’ o tik potenciometras). Iš tų kur skirti el.transportui-daugelis skirti 24-36v sistemoms, ir turi ‘low voltage cutoff’ funkciją, kurią reiktų pašalinti, nes pas mane gi 12v sistema.
—
Gal sukursiu kiek vėliau atskirą temą ‘Elektronikos skiltyje apie reikalingą
kontrolerį su info apie variklį, gal kas protingas labai elektronikos srity ką patartų, užvestų ant kelio.2014/06/16 at 17:45 #7473agniusmParticipantKosmosas :) Man tai liux, patiko sitas reikalas
2014/06/16 at 18:05 #7475BuckisParticipantDnepro reduktorius cia buvo prie baikos jis pats sveria kap tavo visas dviratis, atrodo jis panasiai kaip bmw motociklu tik sektiek su dizainu atsilieka 100 metu
2014/06/17 at 11:36 #7480bondas83Participantkaip suprantu variklis DC. 12A. tai gal tau tiks
http://www.dx.com/p/maitech-pwm-dc-motor-speed-controller-speed-switch-black-10-50v-30a-303503#.U6AL2ENlvz42014/06/17 at 14:42 #7482sopkisParticipantbondas83 – netiks tas kontroleris, visų pirma reguliuoja tik nuo 5%, ir nėra srovės ribojimo, galima lengvai sudeginti variklį.
2014/06/17 at 15:39 #7483bondas83Participantas toki turiu bandymama pasiemes. Tai dar gerai neistestavau. Bet jei tiesiogiai jungia, ir nesudegina, tai su ribojimu tikrai nedegs.
2014/06/17 at 18:49 #7484karpisParticipantdėkui. aš buvau internete radęs keletą tokių ir panašių. apie jų tinkamumą galite parašyti, žinantys. variklio parametrus parašysiu sekančioj žinutėj. priminsiu apie proceso seką kur minėjau 1.2.3.4, tai esame kol kas ties 1. ir dairomės link 2. Gal kas žino kokia tokio kontrolerio paprasčiausio varianto schema? gerų nuorodų internete į schemas? pačias bazines elektronikos žinias turiu, maždaug 1990-95m. esu sulitavęs eilę dalykų iš “Radio” ir kitų žurnalų, gal būtų laikas prisiminti kaip laikomas lituoklis, ir nesudėtingą schemą iš kelių
ar keliolikos detalių gal ‘įkasčiau2014/06/17 at 19:04 #7485karpisParticipantvariklis šiame projekte yra ISKRA AME1588 (žr.Google pvz. http://www.iskramotor.ru/item-yelektrodvigatel-ame1588-446.html)
jis yra 12V 500W nominale, taigi reikalinga srovė >40A, manau reikalinga
ir atsarga, taigi reikia kontrolerio kuris susitvarkytu su 50-60A, manau.
variklis DC su šepetėliais (4 vnt.) dabar jis įjungiamas su solenoidu, kuris
markiruotas ’80A’. aišku norėtusi kontroleriu eliminuoti ir tą solenoidą, kuris truputi irgi sveria.
variklis primena automobilio starterį, bet tai ne starteris. gali manau dirbti ištisai, jis su rimtais guoliais. sudegti nuo savo nominalaus 12V 41,66A 500W tikrai neturėtu, taigi toje įrangoje kur jis originaliai buvo nėra jokių kontrolerių, o tik tas pats įjungimo solenoidas. Po pirmųjų bandymų dviratyje variklis buvo visai šaltas. Kažkaip manau kad dar jis gali geriau
traukti, nes akumas 14Ah neatidavė tiek srovės, kiek reikalavo variklis, o su
45Ah akumu išbandyti dar nespėjom. Bus naujas freewheelas ir progresas-parašysim.2014/06/17 at 19:38 #7486karpisParticipanttolesnis kūrybos-gamybos-bandymų procesas gali užtrukti, dėl užimtumo
darbe, na o mechaninė dalis tai yra beveik 100proc. mano tėvo gaminys.
kad neprailgtų laukti-įkeliu dar porą nuotraukų, kokia buvo pirminė
mintis ir dviratis į kurį taikoma. Tik kol neaišku ar kas iš to gausis
nesiryžau ‘gadinti geresnio dviračio su žvaigždės montavimu prie stipinų,
arba vidinių pavarų stebulės.
ps. čia gaminys dar nebaigtas,nėra papildomų detalių tvirtumui, ir neįdėtas
pats kardano velenas (šlangos gabalas vietoj jo), bei daigtas tik įstatytas
dviratyje (nepritvirtintas).
2014/06/17 at 20:11 #7487sopkisParticipantŠio variklio 500w nėra nominalus galingumas. Tavo duotoje nuorodoje nurodyti darbo režimai S1-no (veikimas su pastovia apkrova kai variklis nespėja perkaisti), S2-5min (variklis dirba su pastovia apkrova tam tikrą laiką, bet jis nespėja perkaisti ir iki kito paleidimo pilnai ataušta), S3-17% (periodinis veikimas su apkrova, variklis neperkaista nes darbo laikai yra trumpi).
2014/06/17 at 21:23 #7488karpisParticipantDėkui. Beveik supratau, reiktų papildomo paaiškinimo dėl 17%. Po teisybei pats įdėmiai lyg šiol nežiūrėjau į specifikacijas, apart: galios,voltu,RPM, ir svorio. Pats neesmi joks ‘electrical engineer’, nebaiges kažkokio tokio kurso. Kur galima pasiskaityt apie S1 S2 S3? vieną dokumentą radau čia:
http://www.bucherhydraulics.com/bausteine.net/f/7725/ET_200-P-991029-E-01.pdf
Ten 8psl. yra butent tas variklis ir rašoma ‘nominal power 500W’.
—
O realybėj buvo kaip sakiau-motoras visiškai šaltas. Vieną dieną važiavau kokius 20-30 kartų, po kelis šimtus metrų, pertraukos nebuvo didelės. Gal motoras dar nedirbo pilna galia, dėl per silpno akumo? Bus aišku kiti bandymai ir viską išbandysim.:]2014/06/17 at 22:08 #7489karpisParticipantten tame .pdf dokumente tekste 5psl. ir grafike 9psl. atsispindi maksimali srovė 12V varikliui: 70A. Tai turbūt ir pikinė galia (12×70=840W),ar aš klystu? kas nors turi minčių dėl kontrolerio tokių parametrų motorui?
2014/06/17 at 22:14 #7490karpisParticipant1. ar būna kontroleriai valdantys ne tik RPM (apsukas) bet ir galią (amperus) tiekiamą varikliui/siurbiamą iš akumo?
2. koks nors prietaisas (amperu, wattu matuoklis, kuri imanoma primontuoti
ant dviračio vairo) ar būn? šiuo atveju amperu skalė reikalinga iki 100A turbūt.2014/06/18 at 10:51 #7491ŠarūnasKeymaster1. yra kiniškų valdiklių su “torque simulation” funkcija (bet dažnai tam būtinas pedalų sensorius, tai atsargiai), taipogi Kelly valdikliai gali veikti torque režimu.
2. cycle analyst, Watt’sUp:
http://www.ebikes.ca/shop/ebike-parts/cycle-analysts.html
http://hobbyking.com/hobbyking/store/__6380__Watt_Meter_Power_Analyzer_Watts_up_Ver_2_.html2014/06/22 at 15:49 #7525karpisParticipantdėkui. dėl 2. Daikčiukai tikrai naudingi, ar teisingai suprantu, kad užtenka tokį pajungti tarp variklio ir akumo, ir viską teisingai rodys, nepriklausomai tai brushed/brushless variklis, kiek voltu ir t.t.? kaip dideliems amperams tai plonoki laidai?
—
tolesni bandymai WIP dviračio dar nevyksta,parašysim. kaip rašiau paieškomas
koks nors sprendimas kontrolerio, tiktų ir kažkas labai paprasto/primityvaus
kas leistų tik ‘suminkštinti’ patį startą, gal kažką įmanoma padaryt su kokia
galinga varža (kad ir su nuostoliais)? tolesnis bėgėjimasis pilnu gazu-pradžioje visai tenkina (pagal pirmus bandymus).
—
gero (likusio) savaitgalio! https://www.youtube.com/watch?v=C5lp3fP1WKo- This reply was modified 10 years, 5 months ago by karpis.
2014/06/22 at 21:23 #7527sopkisParticipantGalima ir su varža laikinai sužaisti, bet pagal omo dėsnį U/I=R, tai kad stovinčiam varikliui paduoti 5A reikės 12/5=2.4omo, varžos galingumas U*I=P, tai 60W gaunasi, tokios greit nerasi, dar reikia dviejų mikrikų ir dviejų relių pagalba valdymą pasidaryti, kad neitų įjungti variklio be varžos.
Ps. gal kas žino kuo nichromo vielą sulituoti?
- This reply was modified 10 years, 5 months ago by sopkis.
2014/06/23 at 09:39 #7532karpisParticipantdėkui už info ir vaizdų paskaičiavimą. tai jei pvz.paduoti 20A (apie pusė motoro galios) tai gaunasi tik 0,6omo bet 240W? kogero tokių varžų nerasti, nors pamenu kad turiu kažkur dėžutę su rusiškom didelėm žaliom keraminėm varžom. bet kaip pats rašai, gal tai su nichromo viela padaroma? kaip ją paskaičiuot? o vietoj litavimo gal mechaniniu būdu jungti, kai tokia maža
varža gal čia visai trumpas galiukas reikalingas?2014/06/23 at 09:51 #7534karpisParticipantnelabai patinka komplikacijos su dviem relėm ir mikrikais, ar niekaip neimanoma
sukomutuoti su viena rele? mano atveju yra solenoidas (bet tai is esmės panašu)
bet dviejų statyt tokiam reikalui tikrai nesinorėtų.
—
o kaip toks variantas. suvynioti tinkamą varžą iš nichromo vielos, ir pajungti
tiesiai prie jos jėgos laidus (pvz. 1/3 ir 2/3 varžos) ir statyti automatus
skirtus 220v 50A pvz. (3vnt., gautusi 33% 66% 100% galios) ir jungti paeiliui,
išjungti visus iš kart. Gana gremėzdiškas sprendimas, ypač atvedant storus
laidus iki vairo, bet tarkim, kaip laikinas sprendimas, sumontuoti ant viršutinio dviračio rėmo vamzdžio.- This reply was modified 10 years, 5 months ago by karpis.
2014/06/23 at 10:00 #7536MirtingasisParticipantpirk tokį ir užmirši problemas:
http://www.aliexpress.com/item/10-50V-60A-DC-Motor-Speed-Control-PWM-HHO-RC-Controller-12V-24V-48V-3000W-MAX/1885689700.html
tereikės kokį mėnesį palaukt kol parkeliaus, arba ebėjuj pažiūrinėk jei ne iš kinų tai greičiau parsiunčia. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.