Home Forums Mūsų projektai / susitikimai el.dviratis su kardanu

Viewing 13 posts - 61 through 73 (of 73 total)
  • Author
    Posts
  • #7652
    sopkis
    Participant

    Šiaip kinietiškuose brushed kontroleriuose, e-dviratiniuose, paspirtukiniuose ir e-keturratiniuose de-facto eina su soft-start ir srovės ribojimu. Viena priežastis sakyčiau būtų kinietiškų variklių patikimumas (nedarys tokių kad gazas dugnas ir su geru akumuliatoriumi variklis po 10 minučių sudegė), kita eksplotacijos patogumas ( nebus soft-start ir srovės ribojimo, tai paspirtukas greit suplėšys diržą, o e-dviračiui mechaniniai smūgiai ir šepetėlių svilimas ne į naudą). Kaip tik neseniai kolegos sūnaus e-paspirtuką tvarkiau, tai ten kontroleris vos didesnis už degtukų dėžutę, bet tvarkingai prie nediduko radiatoriaus to-220 korpusuose – 40A mosfetukas, diodų 10Ax2 sborkė, ir netgi kažkoks procesoriukas soic14 korpuse. Realizuotas soft-start, srovės ribojimas, UV (under voltage – per žemos įtampos apsauga), pwm valdymas, stabdymas (tiksliau variklio atjungimas nuo mikriko ant stabdžių rankenėles), valdymas holo davikliu. Gausiu tą aukščiau iš ebay užsakytą 24V 250W kontrolerį, panagrinėsiu, pranešiu kaip jis veikia.

    #7654
    Mirtingasis
    Participant

    matavai ar tikrai yra soft startas ? , nes aš tuose pigiuose kinietiškuose tokio stebuklo nematęs,
    tiesiog riboja srovę tarkim jei jis yra 250w ir viskas, kokiu greičiu važiuotum ir kiek gazo bespaustum atiduoda 250w ir dayk ką nori.
    aš savo paprastame 5kw kontroleryje jei įjungiu srovės ribojimą kiek gazo bespausčiau jei pastatau ant 200w tai jis ir važiuoja kaip 200w, galiu statyti 200w variklį ir jis tarnaus 100metų, ir jokio soft starto pas mane nėra, bet gazas reaguoja švelniai
    turiu aš tą 250w paspirtuką, nėra ten tokio stebuklo kaip soft startas bet to ir nereikia, startuoja švelniai ir be jokių “rovimų” :)

    #7655
    sopkis
    Participant

    Ne tiek matavau, kiek bandydamas mačiau kad soft-start yra. Įsibėgėji pusę gazo, atleidi gazą, pradedi riedėti iš inercijos, tada gazas dugnas, bet variklio trauka atsiranda tik po kokios pusės sekundės. Taip elgėsi du bandyti kontroleriai. Suprantu kad jei variklis nesisuka, tai ribojimas beveik iš karto bus pagal srovę, bet kontroleris bent jau nepradeda duoti pilno pwm duty cycle, jei staigiai užlauži gazo rankeną.
    Gausiu tą pigų kontrolerį už 9.2usd, pabandysiu skopu pamatuoti kaip jis elgiasi su varikliu.
    Ir dar Mirtingasis – užpilti derva ar silikonu būna tie kontroleriai, kurie turi vieną didesnio ploto dangtelį, tie kur pora nedidelių dangtelių nusisuka iš šono, tik plokštė lakuota būna, tai ardymui ir perdarymui pats tas.

    • This reply was modified 10 years, 4 months ago by sopkis.
    #7791
    sopkis
    Participant

    Bad news. Kontroleriuką 24v 250w gavau, bet procesoriuko nėra, visas valdymas padarytas su lm339, kol kas buvau apsikrovęs darbais, tai nieko netestavau. Nuo rytojaus atostogos, tai jei domina nuotraukas galiu padaryti, ir patestuoti veikimą – pwm dažnis, srovės ribojimas, soft start ir duty cycle valdymas.

    #7792
    karpis
    Participant

    Sveiki. Papildoma informacija nepamaišytų, tik kol kas einu ‘pasidaryk pats’ keliu ir neesu kietas elektronikas, mokyklos laikais šį bei tą sukonstruodavau. Prisegtoje foto – kontroleris iš drelės mygtuko, tranzą pakeisti sugebėjau – veikia, kontroliuoja tą 55W lemputę (ir kelias tokias+dar
    100W 27V variklį), su 500W varikliu dar neišbandyta, dėl tų laidų einančių per
    mygtuką, kur jungtys neatlaikys planuojamos srovės, ir laidai fiziškai nelabai telpa. Bet vienas draugas elektronikas jau padėjo – išsiaiškinta kaip pajungti jėgos laidus ne per mygtuką (darau šiuo metu), taip pat jis žadėjo jei turės
    laiko ir padaryti geresnį PWM valdymą mikroprocesoriumi. Kai bus koks progresas – parašysiu, o taip pat keičiu ir patį dviratį ir mechaninę dalį, truputį palūžo, ir vistiek buvo toks planas. Gal dar sekančioj žinutėj pratęsiu

    #7793
    karpis
    Participant

    Kaip rašiau praeitoje žinutėje, palūžo truputi kardanas, padarius kokius 5 važiavimo bandymus tą dieną. Esmė kad konstrukciją veikia įvairios sukimo/kirpimo/lenkimo jėgos ir kai kažkas lūžta-ivyksta kaip ir grandininė reakcija sulaužanti ir kitas detales. Dabar nusuko variklis ‘šponkę’ ant ašies ir tada sukimo jėga atsuko sriegį ir įstūmė/sulaužė reduktorių. Aišku kad bandymas be kontrolerio – tikrai nepadėjo (ne soft, o hard startas).
    Nieko, isitikinta kaip važiuoja, kiek gali patempti toks variklis, ir bus keičiami sprendimai ir pats dviratis. Galbūt liks vienas kampinis reduktorius. Bus progresas – parašysiu.

    #7794
    karpis
    Participant

    Na, video-neikelsiu, bet porą foto (turiu tik iš vienos pusės).
    aparato, prieš sulūžtant ir išardant kitam sprendimui, nes reikia ir
    ‘kontrolerį montuoti iškarto ant kito dviračio su tinkamo ilgio laidais.

    Nustatyta – motoras patraukia, maks.greitis kažkur 27-30km/h zonoje
    (nematavau, bet gana tiksliai matau pagal analogiją važinėjimo kitu
    dviračiu su spidometru). Mynimas prideda dar kelis km/h. Galbūt važiuotų
    ir greičiau, bet padarytas toks perdavimas, koks padarytas.
    Bėgėjasi nuo 15-20km/h iki maks. gana greitai (greičiau nei žmogus vien
    pedalais pajėgtų). Nuo mažiau arba 0km/h -nebandžiau, tausodamas mechaniką.

    Bandyta ir su 14AH AGM (foto) ir 45AH švino akumais. keista, bet skirtumo
    beveik nepastebėta, kas dėl motoro traukimo, gal minimalus skirtumas. Gal
    dėl to kad 14AH yra naujas, starterinio tipo, ir gali atiduoti reikalingą
    srovę?

    Beje, nežiūrint to kad yra papildoma mechaninė dalis, svoris dviračio (jis plieninio rėmo) dar visai priimtinas. Variklis+mechanika neviršija 4,5kg,
    mažasis švino akumas – irgi apie 4,5kg.

    #8274
    Nerijus
    Participant

    teko matyt Latvijoj dviračių muziejuj Saulkarasti dviračių su kardanu paprastu , tai perdavimas padarytas nuo pedalų ašies :)

    #8282
    karpis
    Participant

    na, šis į muziejų nepaklius, nes išardytas į dalis panaudojamas kitam projektui.. su kardanu esu matęs keletą kartų dviračius. yra (tebegaminamas?) sprendimas, ar tie muziejuje buvo senoviški dviračiai? kalba apie paprastus minamus dviračius, tai aišku perdavimas nuo pedalų. Tik namų sąlygom praktiškai
    neįmanoma pagaminti integruoto sprendimo (velenas, kaip šakės dalis, dantračiai integruoti į stebules). O elektrinio dviračio su kardanu ir po šiai dienai, turbūt nieks nepagamina

    #8283
    agniusm
    Participant

    Na matyt nera reikalo. Kiekvienas perdavimas = nuostoliai, o kardanine pavara – vienas greitis. Mano manymu tai issidirbinejimas.

    #8318
    karpis
    Participant

    na,o kokia pavara, neskaitant nelabai rimtų dviratinių “derailleur gears, jau ne vienas greitis? :-) (pavarų dėžių neskaitom). grandinė-diržas irgi turi nuostolių, planetar. reduktorius-irgi. štai vienas pavyzdys el.transporto: https://www.youtube.com/watch?v=tueMUFaENJ8 (aišku, gamyklinis kardanas yra gamyklinis)

    • This reply was modified 10 years, 2 months ago by karpis.
    #8320
    agniusm
    Participant

    Tai va ir sakau gryna nesamonė, pedalam minti efektyviau už grandinę nelabai kas yra na, o bėgiai kaip bonusas gaunasi. El. dviračiui DD, jokių nuostolių ir bereikalingų detalių. Off road suprantu kur reikalingas balansas, tam tikras perdavimas. Daugeliui megėjiškų trails’ų DD pilnai užteks daugumai tai nesuprantu kam daryt sistemą mažiau efektyvią nei galima? Nebent dėl sportinio intereso..

    #8321
    karpis
    Participant

    pavyzdžiui, turėti didesnės galios variklį, nei gali sutalpinti į ratą.. pavyzdžiui, neturėti didelių svorių ratuose, kas blogina valdomumą ir svorio balansą.. ..bet netęskim tos temos, daug išdiskutuota užsienio forumuose.. daro kiekvienas kas jam atrodo geriau (o kartais nebūtinai iš karto ir geriau, bet įdomiau).

Viewing 13 posts - 61 through 73 (of 73 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.