Autopilotas: elektromobiliai
|Prieš porą valandų per BTV laidą “Autopilotas” kalbėjo apie elektromobilius, kur buvo trumpai pristatyti ir lietuviški gaminiai. Iškarpiau reklamas ir visokius nevykėliškus epizodus.
Už šio vaizdo įrašą dėkoju Jonui.
Dar vienas filmukas apie valdžios pasamprotavimus elektromobilių tema:
40 Comments
Autopiloto įgarsinimas tai žiaurus. :) Tesla rOdster… :)
O valdžia tai… Kalba daug, bet kol kas nieko nedaro. Pačiam teko lankytis seime ir bendrauti šiais klausimais su Uoka ir kitais, bet kol kas viskas tik plepalų lygyje. Aptarėm lengvatų klausimus, pvz. PVM lengvatos elektromobilių gamintojams. Bet esminė problema, kurią būtina spręsti kuo skubiau – universalios nuolatinės srovės įkrovimo stotelės, kad tiktų viskam nuo dviračio iki autobuso.
Be valdzios ir verslininku pagalbos, elektros transportas Lietuvoje pasmerktas. Manyciau, ateinancia vasara, kokios kavines savininkas galetu pastatyti pakrovimo stotele kavines lankytojams. Butu ir gera reklama, o ir smulkiojo elektrinio transporto vartotojai noriai rinktusi i tokia kavinuke alaus ar giros pagurksnoti.
Nu, autopiliotas pasirodė, tokiam lygyje kaip ir tikėjausi :) Su “Tesla nesuvažinėsi iki Kauno”, gal turėjo omeny klaipėda (nes lietuviai juk taip matuoja atstumus). Nu plt patys sakė 320km nuvažiuoja, tai iki Kauno nuo Vilniaus 100km. Abi pusės 200km. Yra gyvų pvz. kurie netaupant dar ir žiede pavažinėjus 170mylių nulekia. Kodėl nėra nė vieno komentaro apie techninę pusę apart tų 4s, o minimima tik kaina ir atstumas. Lygiai taip pat per renginį komentatorius tokiam stiliuje šnekėjo. Minėjo Teslos rankinę greičių dėžę. Nežinančiam elektros privalumų aš ir nesuprasčiau kam išmest 300 tūkst. lt ant Teslos, kai truputi lėčiau bėgėjantis STI kainuoja daug pigiau. Duokit šnekėt žmogui, kuris bandė arba bent jo nuomonės paklauskit, nes iš tokios informacijos pateikimo naudos 0.
Sveiki elektrinių transporto priemonių mylėtojai! Žinot kas bus Lietuvoj su elektromobiliais? Aš žinau: šūdas! (Nepyk Šarūnai, už išsireiškimą) Kai užgiedos visi Lukoil, Statoil ir kiti, bus užmiršta visi elektromobiliai. Taip, sutinku, bus įvesta bendrinė TP registravimo sistema ir panašiai, bet infrastruktūros plėtojimas? ne, to tikrai nebus taip paprastai pasiekta. Elementarus pavyzdys: Kalifornija. Jei turi savadarbę elektrinę TP, privalai į ją sumontuoti katalizatorių išmetamųjų dujų, nes taip turi būti! (Čia jei automobilis nėra gamyklinis). Infrastruktūra ten pat, jos plėtimasis ir vystymas, buvo savo “aukso amžiuje”, kol tokie auto kaip EV1, Ford Th!nk ir kiti buvo parduodami. Kai tik naftininkai su automobilių priežiūros salonais (aka servisais labai dideliais) laimėjo prieš elektromobilių “invaziją”, iš karto pradėjo viskas eiti velniop. Tokios tokelės :) Beje, dėkui Šarūnui už laidą :)
Nieko naujo Pauliau nepasakei :) Ir cia ne vien Infrastruktura kalta.Paskaitinekit delfi ar autogido komentarus butent apie hibridus arba elektrinius auto ir bus aisku.Tipinis runkelis raso taip: turiu pasata TDI pilu kontrabandini ar is tevuko belaruso zalia salerka ir vaziuoju ziema vasarele papigiaja liau liau liau..Runkelis per klaida patekes i profke raso:tai kad i mano golfuka netelpa daug akumu(Kalba aisku apie ta kuris paprastai prieki buna nes kitokio nemates) juos kraut reik 12 valandu ir nuvaziuoji tik keleta kilu tai kaip man su tokiu guoliu iki palangos nuvaziuot is balbieriskio?Kazkas pasikeistu o gal net ir pasikeis kai arabas atiduos paskutini lasa juodo aukso tada va gal ir keisis tas mastymas ir visa kita.
Iš tikro labai pasikeistų, cituoju, “runkelių” mąstymas elementariai duodant jiems pravažiuoti. Aišku utopija, bet jei būtų suorganizuotas koks nors pilkos liaudies pavėžinimas kad ir tuo pačiu 3E elektromobiliu – viskas apsiverstų. Aš, nors ir kurį laiką gana intymiai bendrauju su elektra varomu transportu, vis vien pasivažinėjęs su 3E buvau sužavėtas. Galiu tik įsivaizduoti kaip jaučiasi jį vairuodamas Mindaugas, žinodamas, kad tai jo darbo vaisius.
O nemanote jog i tokius runkelius ir t.t. kaip jus sakote nereikia orientuotis, yra daugaiu socialiniu sluoksniu kurie labai teigiamai i tai ziuri. O ateities runkeliai sedes garazeliuose ir konvertuos savo masineles i elektra varomas sakydami kad tiap pigiau negu perdarineti , kad ir pavyzdziui Saruno imoneje. ;)
Pritariu Evaldui ;) Esmė viso šio reikalo tokia: niekas už Tave nepadarys Tau tol, kol Pats nepradėsi daryti ;) (čia apie runkelius buvo). Pastebėjimai apie runkelių (aka būrų) tipus: kaimo runkelis – dyzelinas, miesto runkelis – benzinas/dujos (hibridas!) visi kiti – troleibusas :)
As manau negreit dar prasides ta era vien elektra varomu.Hibridai tobules ir gerai nes bus tobulinami ir akumai kurie paskui uzims vidaus degimo varikliuko vieta.Protingesni zmogeliukai teisus sakydami kad siai dienai elektromobilis tai prabanga.Bet zinoma as pilnai pritariu kad reik jau siandien kazka bandyti gaminti kad ir nuo dviracio pradedant nes kad elektrinis variklis ateina tai faktas tiek kad ar jis liks vienas ar dirbs tandemu tai jau laikas parodys.Kai ateis elektriniai i Lietuva tas kas domejosi tures gera ziniu ir praktikos bagaza todel jam bus lengviau manau net finansiskai bus geriau nes minimum tai kad pats daug ka galesi pasiremontuot o maksimum gal net atsidarys kai kurie perdarymo garazeli kuris veliau plesis.
Apie pagrindiniu agregatu kainas norintiems perdaryti TP:
Motor Netgain WarP 9″ $1,675
Battery LFP100AHA – 3.2V/100Ah 45pcs $5535
Controller WarP-Drive 160V 1000A $2050
Charger HF/PFC 3kW for 156V Systems $995
Electric Power Steering Pump Kit $889
Braking System Complete Vacuum Assist Kit $389
Gavosi virs 11,5 kUSD. Dar reikia prideti atgabenimo ir muito/PVM mokescius. Dar reikia prideti/konstruoti BMS’a, heater’i, monitoriu, laidus, jungtis, variklio adaptoriu ir zinoma serviso paslaugos ir darbai.
Taigi, be donoro kainos turesime 20 kUSD.
Jei kainos santykis benzinas/elektra=4, benzino kaina 4Lt./ltr. Ir automobilis sunaudoja 8ltr/100km, Tuomet po 233’333km perdaryto elektromobilio ir sunaudotos elektros kaina susilygins su orginalaus benzininio ir jo sunaudoto benzino kaina.
Taip, kad apie kazkoki ekonomiska vaziavima cia kalbeti negalima. EV gal ir yra ekologiska, bet tikrai ne ekonomiska transporto priemone.
Lieka tik malonumas vaziuojant EV! Kitaip sakant: visi malonumai kainuoja :)
Dėl atsipirkimo tai aš jau seniai sakiau kad neverta skaičiuoti. Visada atsiras koks nors Saša, kuris sakys kad pila sau nelegalų baltarusišką dyzelį, kuriuo važiuoti jam gaunasi dar pigiau nei elektra. Tai bergždžios diskusijos.
Kol žmogus pats negaus pavažiuoti elektriniu, tol jam nedašils.
As manau elektros privalumas tame, kad nera garso, yra akseleracija, nereikia tiek daug demesio pirziurint kaip kad keitimas tepalu filtru ir t.t.
Sutinku, tai malonumas, paprastumas ir galu gale hobis.
Tik nereikia saves ir kitu apgaudineti reklaminiais sukiais, kad su EV “100km nuvaziuoti kainuoja 9Lt.”, nes tai netiesa.
O del automobiliu perdarymo ar del nauju/padevetu full-electric isigyjimo – tai as “uz”. Bet cia be valstybes paramos, manau neissiversi. Norinciu gal butu ir daug, bet issitraukti is kisenes 50’000Lt ir dar pora metu vakarais garaze krapsytis, kad gautum tik po miesta tinkancia vazineti TP – tai cia tikrai Hobis is didziosios raides. Gerbiu tokius ir SEKMES.
Tai yra lygiai tokia pati netiesa kaip ir sakyti “man 100km nuvažiuoti kainuoja tik 5 litrus dyzelio”, kai apie paties automobilio įsigijimo kainą nutylima (tas pats kaip ir elektromobilio atveju), taip pat užmirštama paminėti priežiūros išlaidos (tepalai, dirželiai ir t.t.), ko elektromobilis praktiškai neturi.
Tai tuo klausimu žmonės dirba – nereikės tuos du metus krapštytis. Daroma taip, kad atvarai automobilį, palieki mėnesiui ir pasiimi jau elektrinį be jokio galvos skausmo, net su dokumentais sutvarkytais.
@Arvydas
Siek tiek ikisiu ir as savo trigrasi.
As esu LEA narys ir vienas is ikureju ir jau ganetinai seniai domiuosi elektriniu transportu.
manyciau daug kas tikrai nesupranta elektromobilio esmes:
Visu pirma: elektrinis transportas yra zymiai efektyvesne transporto priemone nei su vidaus degimo varikliu (elektros ar dar kitokios energijos pavertimas mechanine energija), tai reiskia kad zymiai efektyviau naudojami zemes resursai, kurie, nepamirskim, yra neamzini.
Toliau seka toks dalykas kaip sveikata, paziurekim koks uzterstumas yra miestuose, o didzioji to uzterstumo dalis kyla is automobiliu. Tai ka niekam nesvargi Jusu sveikata?
Ir galiausiai ekonomine nauda, del kurios galima diskutuoti iki isprotejimo, bet pabandysiu apibendrinti savo sukauptas zinias is teorijos ir realiu, jau ne vienerius metus vazinejanciu elektromobiliu praktikos – “Arvydo” isvardintos kainos yra “parduotuvines” kuriomis perka labai nedidele dalis, kurie turi ir gali tiek leisti sau. Grubiai, perkant su protu galima mazdaug per pusia sumazinti kaina, cia viskas priklauso nuo norimo rezultato (juk yra skirtumas perkant nauja masina su 1l varikliu ir perkant su 2l varikliu.). toliau seke tokie dalykai kaip energijos kaina skirta paciam vaziavimui (cia vel yra begale niuansu kokio senumo ir kokio galingumo masinas imtumeme lyginti) tarkim, imam analogiskus variantus galios, amziaus, dydzio atzvilgiu, gauname, kad elektromobilis sunaudos tik ~10% maziau pinigu tam paciam atstumui nuvaziuoti nei su vidaus degimo varikliu (cia jau iskaiciuota akumuliatoriaus kaina). taigi kaina atrodo beveik identiska, bet nereikia pamirsti, kad elektriniame variklyje dyla tiktai guoliai (dar gali sepeteliai dilti jei variklis DC) kurie keiciami tikrai retai plius nebrangiai kainuoja. O dabar pazvelkim i vidaus degimo varikli ten yra begale judanciu detaliu, kurios dyla, kartais ir genda, kuo naujesne masina, tuo brangiau kainuoja sutvarkyti gedima, net ir paprastas variklio detales gedimas gali keinuoti ir kelis tukstancius LT (is asmenines praktikos, mat teko ne vienerius metus vazineti su naujutelaite masina). Dar pridekim eksploatacines islaidas tokiem dalykam kaip tepalu, ausinimo skyscio, filtru keitima, tai irgi kainuoja.
Dar galima butu vardinti ir vardinti tiek trukumus tiek privalumus.
Zinoma nereiketu pamirsti, kad kol kas elektromobilis labiau yra skirtas miestui (ganetinai brangiu bateriju pasekme, nes norint nuvaziuoti didesni atstuma reikia ju daugiau pirkti), be to dauguma zmoniu tevazineja mieste ir per diena nenuvaziuojau daugiau 100km.
… “Daroma taip, kad atvarai automobilį, palieki mėnesiui ir pasiimi jau elektrinį be jokio galvos skausmo, net su dokumentais sutvarkytais.” – Tada prie mano minetos kainos dar pridekim min koki 10k Lt., nes manau, kad pigiau tokia paslauga, kuri trunka menesi tikrai nekainuos. Ir cia gal is as sutikciau tokia pinigu suma sumoketi uz “dvieju metu galvos skausma”.
Del agregatu kainu – tai as irgi buvau nustebes. Del bateriju tai tiek to, gal tiek ir kainuoja, beto, ir rinktis nelabai yra is ko. Vistiek gaunas 1,2 USD uz cell*Ah, be transporto ir mokesciu.
Bet del kotrolerio ir variklio kainu tai likau nemaloniai nustebintas. Tik kai ilgiau paieskojau, pamaciau, jog patikrinti ir kokybiski variantai tiek ir kainuoja. Jei, kaip sakot, gal ir imanoma dvigubai nusidereti tai transportavimo (svoris juk ne 5kg) + PVM 21% + muita ?% prie kainos teks prideti.
Del eksplotacijos (variklio detaliu dylimo, guoliu keitimo), tai paklauskit nauju masinu savininku, kiek kartu per 200’000 km jei remontavo varikli del nusidevejimo normaliai ekslotuojant. As atsakyciau: “0”. O tepalu, filtru, dirzeliu ar zvakiu keitimo kastai yra visiskai palyginami su LiFePO4 bateriju talpos praradimu kas kar ja pakraunaunt.
Del elektriniu sistemu efektyvumo, tai sutinku, kad jos zymiai efektyvesne nei tie, dabar jau archajiniai vidaus degimo varikliai. Bet kol benzinas ir dyzelis tokie pigus EV transportui bus labai sunku konkuruoti su klasikinemis ekonomine prasme (Lt./100km).
Gerai, pasakyti, prasau, Jusu paskaiciuota “end user’ine” KAINA (jei ji ne 50’000Lt) bezininio 85kW donaro perdarymui i 85kW EV su 15kWh LFP baterija.
As vis dar griztu prie to, jog EV yra automobilis skirtas vazineti mieste. Tai reiskia, kad racionaliai seimai vietoj tureto vieno benzininio/dyzelinio automobilio ir sumanius vazineti EV reiks vistiek reiks isigyti ir ta neefektyvu benzinini/dyzelini kelionems >100km (arba nuomotis: kaina ta pati – skaiciavau).
Kaip beziuretum vistiek gaunas, kad EV yra tik malonumas ir/arba hobis.
Praktiskiems zmonems EV idea yra tas pats kas slidinejimas Alpese.
@Arvydas
Ryskai busi nepagaves minties apie ka kalbejau…
Ir matosi kad su masinos remontu nelabai susidures, parodykite man bent viena masina su 200000km rida kurios variklio poreikiam nebuvo isleista bent keli tukstanciai litu. Gerai nepamenu, bet pagal statistika (gali pasivartyti koki auto zurnala ir tikrai rasi), naujai masinai nuvaziuoti PIRMUOSIUS 100000km kainuoja >5000lt cia neskaitant atsitiktiniu gedimu, kuriu tikrai pasitaiko nemazai, sekantis 100000km bus dar skaudesnis.
Mano skaiciuotoje elektromobilio lt/100km kainoje jau yra iskaiciuota bateriju amortizacija paciu pesimistiskiausiu variantu. Nors dauguma EV eksploatuotoju jau tikrai virsija siuos resursus (bent jau dvigubai). Jei idomu, vidutines klases elektromobilis sunaudoja 10-15kwh elektros nuvaziuoti 100km. (pagal persidariusiu, ir gamykliniu EV savininku patirti).
Noreciau papriestarauti del auto skaiciaus seimoje, ypac kas liecia jaunaja karta, tikrai dauguma turi bent jau du automobilius, plius niekas nedraudzia i masina imontuoti bateriju, su kuriom drasiai nuvaziuosi 300km, o tiek Lietuvos mastu pakankama (plius jei didesne talpa bateriju montuosi, tada dar labiau isauga skirtumas tarp vidaus degimo variklio).
Kodel uzsiciklinai ties 100km rida vienu pakrovimu, si rida yra pasirinkta zmoniu kurie persidaro savo auto ir jiem pilnai to uztenka, tikrai yra ir tokiu kurie drasiai 300km vienu pakrovimu nuvaziuoja.
Kas del bateriju kainos (tas liecia ir kitus komponentus), 1.2usd/ah nera maziausia kaina, pats bendrauju su keliais gamintojais, tai priklausomai kam jos bus naudojamos (ar tai auto, ar moto) tikrai galima pigiau nupirkti.
Siek tiek noreciau papriestarauti Sarunui del perdarymo laiko, jei bus gerai sukoordinuota gamyba, masina pilnai perdaryti galima per kelias dienas, daugiau laiko truks pats dokumentu ruosimas registravimui, jis paaiskes artimiausiu laiku, todel jo pakomentuoti kol kas negaliu.
Kas del hobio, zmones kuriem EV yra hobis daro tikrai ispudingus projektus…
Aciu!
Bet vistiek pasakykite, prasau, (nes jei link to einate turite zinoti) Jusu paskaiciuota “end user’ine” KAINA (jei ji ne 50’000Lt) bezininio 85kW donaro perdarymui i 85kW EV su 15kWh LFP baterija.
Deja, tikslios kainos pasakyti negaliu, bet siuo metu su pusbroliu skaiciuojame jo masinos perdarymo samata (vasara turetu pavykti surinkti finansus ir perdaryti), tai jei imant mazmeninem kainom ir darant paciu jegom, realiai ten darbo nera daug, turetumeme tilpti i 25-30k.lt suma. Reikia nepamirsti, kad imone perdaranti daugiau masinu komponentus pirks zymiai geresnem salygom, todel nukris komponentu kaina, bet prisides pelnas.
Zinoma daug priklauso ir nuo naudojamu komponentu. mat vien tik varikliui gali sumoketi 20k.$, bet juk nedesi i eiline masina lamborgini variklio? o gali ir padeveta uz kokia 1500lt nupirkti (vien tiktai kokio 10m senumo VW dirzu keitimas tiek kainuos).
Tad kas liecia kaina, galima isvedzioti iki begalybes.
Dziaugiuosi, kad darysit.
O kai bus rezultatas ir jei busit tokie atviri kaip Sarunas suzinosime ir tikra kaina.
Tik labai atsargiai su tuo “realiai ten darbo nera daug”. As idemiai isstudijavau Mindaugo blog’a…, na bet Jus gal ka ir geriau sugalvo’jot/sit. Ir iteisinti savo EV jau turesite pagal Saruno parengtus testus, o jis, kaip zinia, pedantas. Bet gerai, taip ir turi buti – vardan visu saugumo.
Tiesa, koki donora pasirinkot?
Tiesa, as pries metus persidariau dvirati (daugiau neistengiau). Ir vietoje mano skaiciuotu 1000Lt., gavosi 1750 (750 komplektas ir 1000 akumas) be donoro kainos.
Apsirikau tik 75%, bet ismokau skaiciuoti :)
Pedantas ar ne, bet nepamirškim kad man pačiam užsiregistruoti mopedą reikia. Juk nekursiu sau nepalankių sąlygų?…
P.S. Linas yra toje pačioje LEA darbo grupėje atsakingoje už techninių sąlygų formavimą. ;)
Tik laiko klausimas kada visokiu adapteriu ir contoroleriu kainos nukris keliolika kartu. Akumuliatoriai taip pat pigs, automobiliu ateitis yra aiski.. :)
Idomiai cia gaunasi su tais elektromobiliais.Pats tipas “kuro” kaip ir nenaujas realiai atsirades kartu su IC tipo varikliu tik pamirstas veliau.O jei visdelto vadinant kaip naujiena tai is istorijos aisku kas galejo sau leist automobili tarkim 1915 metais?Kiek musu proseneliu ar seneliu turejo savo automobili tuo metu?Nereik nei seneliu kam dabar 30+ puikiai prisimins ir pritars man kad 1985 kiemai ir tos “tarybines” stovejimo aiksteles prie daugiabuciu budavo neperkimstos.Skeptikam patariu pasekt naujienas ir kiek investuoja auto gamintojai i sita transporto tipa tada bus maziau komentaru kvailu.Viskas kas nauja yra brangu.
@Arvydas
na kainas manau tikrai realias suskaiciaves siai dienai, mat pats esu persidares E-derbi senda, ten is vis paprasta viskas buvo. Kiek primeti samatai tiek mazdaug ir gaunasi, tad manau ir auto netureciau labai apsirikti, plius su auto remontu esu nemazai susidures. O del perdarymo tai daugiausiai priklausys nuo sugebejimo sukaupti finansus, mat siuo metu ganetinai sunku su darbu.
@Mikis
kas del komponentu kainos, ji bus ganetinai nemaza, kol neatsiras didesne konkurencija, tas jau po truputi vyksta.
@Tadas
prie progos uzsiminsiu, kad jau pries simta metu pasaulyje vazinejo ne vienas tukstantis elektromobiliu, dar pries vidaus degimo variklio sukurima (ar tai paleidima i rinka), o kodel jie taip paeme ir isnyko? o gi pradejo nafta is zemes gelmiu pumpuoti ir reikejo magnatam kazkaip is juodaji auksa parduoti. :)
Mano manymu, savo vaidmenį elektromobilių populiarizacijoje turi sugroti automobilinis sportas. Turiu omeny naturalias lenktynės, o ne visokias “ECO rally” kurios visiškai neįdomios žiurovams ir sergaliams (bent jau man tikrai). Iš tikrųjų, čia būtų ne tik elektromobilių populiarizavimas, bet ir technologijų vystymas. Na tarkim, jei per lentynės būtų galima įvažiuoti į pit-stop’ą pakrauti akumuliatorius, tai būtų tobuliamos greitojo pakrovimo technologijos. Kartu ir žmonės matytų, kad akumuliatorių įkrovimas tai ne toks ilgas procesas trunkantis vos 5-10min.
Nikor gal tu ir teisus bet siai dienai dar nera tokiu akumu kad galetu pastovet toks “sportinis” automobilis ilgai trasoje.Visi kas stebejo parade draga matem kaip Subarikas atsiliko nuo teslos tiesiojoj bet jei butu trasa tai subarikas pasireikstu nerealiai.Jei kas norit priestaraut susiraskit laida kai Klarksonas lenktyniavo su tesla pries jo benzinini broli lotusa.Ten aiskiai matesi kad posukiuose tesla atsilikdavo tik tiesiojoj neraliai atsigaudavo.Ir tokiu rezimu jis tenuvaziavo jei gerai pamenu apie 80km is deklaruojamu 250 minimum.
siek tiek ir as apie sporta pakomentuosiu :)
elektros varikliai jau ganetinai stipriai verziasi i motociklu sporta TTXGP lenktynes organizuojamos vien elektriniu motociklu ir ganetinai viskas greitai progresuoja, dabar kas del auto, kaip Tadas ir minejo ilgose trasose siek tiek dar per anksti, nors yra jau ne vienas elektrinis perdarytas auto, kur lenktynese dalyvauja ir kaip bebutu keista pati masina iseina pigiau nei analogiska sportine tik benzinu varoma, bet vel ilgesniem atstumam nelabai kol kas tinkama. draguose tai kiek zinau ganetinai stipriai i prieki pasistume, ten visus vidaus degimo varikliais varomus palieka uz nugaros.
@Arvydas
Pasidalinkite prasau Mindaugo blog’u.
Koks svetaines adresas?
@Auris
http://hr-ev.blogspot.com/
@Šarūnas
Sarunas kaip visada paslaugiausias – Aciu!
Gal kas gali pakomentuoti, kaip salono šildymas sprendžiamas el. mašinoje?
Labas Robertai, jis sprendziamas dviem budais:
1. variklio skyriuje esantis “vandens” ratas kur eina i sildymo peciuka uzdaromas ir pastatomas elektrinis siurbliukas su elektriniu sildytuvu;
2. (racionalesnis) vietoje salone esancio peciuko radiatoriaus statyti keramini sildymo elementa is buitinio elektrinio sildytuvo.
Robertai jei pigiausias variantas tai po sedyne valdikli pasidedi ir mini gaza dugnais :-) po keleto minuciu nuo tranzu tiek silumos gausi kad stacias noresi vaziuot :-)
Būtų idomu suzinoti kokį auto lengviausiai perdirbti ,gal Toyota Prius.
Padidini akumuliatorių ir turi EV
na Toyota prius lyg ir turi visus komponentus, tik nezinau ar galios grynai elektromobiliui uzteks. Siaip uzsienyje net pardavineja Prius didesnius bateriju pakus, smulkiau galima google rasti, via kad ir cia galima pasiskaityti: http://www.diyelectriccar.com/forums/showthread.php/prius-plug-mod-18553.html bet manau bus begale niuansu perdarinejant ir apgaudinejant OEM sistemas.
Bet siaip is esmes manau tai neracionalus dalykas, kam dar masinoje veziotis vidaus degimo varikli kuris sveria kelis simtus kg, na nebent daznai vazinejate didelius atstumus.
O jei siaip perdaryti tai beveik nera skirtumo koki, pas vienus modelius daugiau, pas kitus maziau niuansu, bet ju vis tiek bus begale. Zinoma lengviausia bus perdarineti masinas kuriose maziau elektronikos (na tos elektronikos kuri susijusi su varikliu ir jo komponentais) zinoma auto su automatine deze nelabai tinkamas, galima ir ja naudoti, tiesiog atsiras bereikalingi nuostoliai ir tiek, nes perdarius auto i EV pavaru galima sakyti junginetu nereikia, dazniausiai naudojama viena arba dvi pavaros i prieki, ir atbuline. priklausomai nuo variklio ir valdiklio galima is vis uzfiksuoti ties viena pavara, nes atbuline pavara gali elektroniskai buti ijungta – elektrinis variklis juk gali suktis i abi puses. Dar variantas labiau tinkamas galu varomam auto – is vis ismesti pavaru deze ir elektrini varikli jungti tiesiai i galini reduktoriu, bet tam reikes galingesnio variklio ir sudetingesnio valdiklio.
@Tadas
tu teisus,bet zinai bijoti reikia kitko-tai elektros brangimo…prades zmoneliai elektra vezintis-pabrangs LT elektra iki benzo lygio ir atia visiems pigumams…arba ne iki benzo ,bet ,kad ir duju lygio…o,kad taip bus 100 proc garantija
Daug kas nesusimasto kokia realiai elektros energijos dalis būtų sunaudojama transporto, jei to transporto daug atsirastų. LESTO yra paskaičiavę, kad elektromobiliai padidintų elektros energijos suvartojimą vos keliais procentais. Vis tik daugiausiai suvalgo fabrikai, būstai, gatvių apšvietimas.
Taip, natūralu, nes kiekvienas toks kuris garsiai rėkia, o tai dažnai tai būna”tūlas” žmogėnas (čia nebūtinai lietuvis) mano jog kiekvienas automobilis tubūt nuvažiuoja po 500km į dieną ir nesupranta kas yra vidutinis automobilio nuvažiuojamas atsutumas šalies mastu, kad tai viso labo 30km. Įdomu kiek benzovežių reikėtų jei tai būtų su vidaus degimo motorais.