Sudedamas dviratukas parkeliavo

Kaip jau rašiau, nusipirkom su drauge mažus sudedamus elektrinius dviratukus. Plaukė laivu keletą mėnesių, bet pagaliau parkeliavo vienas. Antras (maniškis) bus dar už gero mėnesio.
boldable ebike, shrinker

Fyčersai

Pagrindinis reilalavimas – susideda greitai ir viena ranka, nekilnojant svorio (atkrenta visokie perlenkiami variantai). DSC_1197Susipakuoja į labai mažus matmenis, bagažinėje tilptų kokie 4-6 vnt… Ir tarp sėdynių tilptų kokie 3 vnt. :) Tai galima įsimest mašinon ir važiuot į kelionę. Mano ūgis ~180, tai dydžio pilnai pakanka. Išsitraukia teleskopinis sėdynės vamzdis, išsikelia ir atsilenkia vairas, atsilenkia pedalai ir išsiskleidžia rėmas… Ant akumuliatoriaus yra raudonas žibintas, priekyje yra lempa keliui pasišviest, su integruotu signalu (pypia gan garsiai). Įjungimo raktelis, įkrovos lygio indikacija ant rankenėlės ir akumuliatoriaus. Antras raktelis prie akumuliatoriaus – atrakinus akumuliatorius nusiima nuo šliaužiklių ir galima jį patogiai neštis. Kitaicai netgi padarė patogią ertmę pirštams įkišti – visai patogu, jei dviratis laikomas ten, kur nėra galimybės patogiai įkrauti akumuliatorių. Beje, akumuliatorius LiPO (pouch celės) 10s1p (36V) 8Ah. Įkroviklis 2A. Šitų paėmiau du, kad nebūtų liūdna kai (ne “jei”) suges. Abu be apkrovos rodo 42.19V.
DSC_1214DSC_1208DSC_1209

Priekiniai stabdžiai V-brake: stabdo skystokai, galinis ratas nekyla net užspaudus visais pirštais. Galiniai – būgniniai: stabdo gan gerai, tik uždėta kur kas per stipri spyruoklė, kas sukelia šiek tiek diskomforto (sunkiai spaudžiasi), kadangi esu įpratęs stabdžius spausti tik vienu pirštu (kitus naudoju vairui laikyti, kad nepamesčiau per duobes). Kojelė turi tris padėtis: užlenkta, išskleistam ir suskleistam dviračiui statyti.

Kiniška kokybė

QC PASSEDPirkdamas jau buvau nusiteikęs kad vos gavus reikės perrinkti ir “taisyti” kiniškas kliurkas. Visų pirma buvo pakavimo bėdų:

  • Kažkas dėžėje rėmėsi į purvasaugius, todėl jie taip ir liko kreivi. Reikės lyginti su karštu oru. Taip pat kažkas rėmėsi į lempą, tai reikėjo atlenkt į vietą. Taipogi puta rėmėsi į vieną vairo rankenėlė ir į ją “įsigėrė”.
  • Lempa buvo apsukta pakavimo plėvele (kam?). Bėda kad kažkas plėvelės sudėtyje susipyko su kažkuo lempos stiklo sudėtyje, tai pastarasis šiek tiek aptirpo…
  • Aišku reikėjo pareguliuoti stabdžius
  • Akumuliatorius buvo uždėtas atvirkščiai, tai galinis žibintas švietė į priekį. Gerai kad akumuliatorius lengvai ardosi ir gaubtą galima apsukti.
  • Grandinė pertempta
  • Freewheelas atsisuko važiuojant ir užklinijo ratą… Teko paminti vietoje ir pašokinėti ant pedalo kad užsiveržtų. Kol atvažiavau 9 km iki darbo, freewheelas vis tiek pabiro… Sausas visiškai, reiks keist.
  • low batteryKol parkeliavo, akumuliatorius pilnai išsikrovė. Įjungus akumuliatorių, trumpam įsižiebė tik vienas raudonas indikatorius. Pabandžius sukti motorą, sujudėjo daliai sekundės ir išsijungė. Na, bent apsauga veikia… Kadangi kraunamas pernelyg išsikrovęs akumuliatorius gali užsidegti, prieš tai išrinkau ir pamatavau visų celių įtampas: aukščiausia 3.222V, žemiausia 2.885V. Minimali leistina riba yra 3.0V, taigi čia ta riba jau buvo peržengta… Na bet dar nėra didelės tragedijos, įkroviau ir tikiuosi kad neužsidegs kada netikėtai…
  • Įkroviklių ventiliatoriai gan bjauriai barška, bijau kad ilgai nelaikys
  • Nešimui skirta rankena prisukta dviem varžteliais ir yra laisvoka. Dviratukas sveria apie 18kg, tai panešiojus garantuotai neatlaikys. Reikės burt kažką.

Šioks toks netikėtumas buvo rėmo guoliai. Čia tikėjausi geriausiu atveju rasti kokias plastmasines įvores, bet radau guolius. Ne hermetiškus, žinoma, bet vis pliusas. Beje, ta vidurinė juoda dviračio konstrukcija yra vientisas išlietas aliuminio gabalas.
disassembled ebike batteryebike battery internalsfoldable ebike frame bearing

Važiavimas juo toks įdomus… Greičio kiemuose pakanka, išspaudžia kokius 20 km/h. Ilgesnėse ir lygesnėse atkarpose norėtųsi bent 40km/h… Šiek tiek girdisi motoro dantračiai, bet dar ne žiauriai, miesto triukšme už poros metrų jau nieko nebeįtartum. Maži ratukai gan kokybiškai skaičiuoja duobes. Tai nėra labai malonu, kadangi dviratukas toks biškį klerantis (sėdynė, vairas, rėmo sujungimas). Jei būtų bent 3 cm eigos amortizatoriai, būtų jėga. Tiesa, akceleratoriaus rankena tai gan bjauri. Visų pirma, ji yra full twist (sukama visu delnu), kas nėra nei patogu nei saugu. Jau geriau būtų half twist ar thumb. Kitas dalykas yra motoro valdymo algoritmas. Šitas valdiklis, kaip ir likę 99% kiniškų valdiklių, nuo pasukimo keičia motoro įtampą tiesiogiai, kas reiškia šoklumą pajudant ir gan nemalonų galios valdymą važiuojant. Jei darant normaliai, turėtų būti ne įtampos (greičio), bet srovės (sukimo momento) valdymas. Deja žinau tik vieną tai sugebantį valdiklį – Kelly (+$150). Gal būt reikės paisupgreidint su laiku.

Atsižvelgiant į išankstinį nusiteikimą jį remontuoti, skaitau kad pirkinys visai pusė velnio. Lauksiu parkeliaujant saviškio: rėmas gal bus kiek tvirtesnis, taip pat motoras gearless. Ėmiau be dantračių kad neribotų forsavimo galimybių. :) Laikas parodys…

8 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.