Home Forums Mūsų projektai / susitikimai e-derbi senda

Viewing 20 posts - 1 through 20 (of 51 total)
  • #1729

    Sveiki,

    Jau ganėtinai senai duomiuosi elektriniu transportu ir šiuo metu esu kazka panašaus susikonstravęs. Taigi pabandysiu pristatyti savo projektelį:

    Nepilnai prieš metus įsigijau enduro tipo motorolerį Derbi senda, buvęs savininkas prie jo variklio jau buvo prikišęs nagus, originalus 49cc variklis buvo pakeistas į yamaha 125cc krosinio motociklo variklį. Žinoma buvo nesureguliuotas karbas, nepilnai sutvarkyta elektra, todėl nepraėjus nei savaitei motocikliukas buvo išardytas be jokio “širdies skausmo”.

    Taigi prasidėjo tinkamo variklio ir akumuliatoriu paieškos. Kadangi tarptautinė prekyba man dar buvo neišbandyta sritis pabandžiau paieškoti vietinėse parduotuvėse parduodamu akumuliatoriu. RC modeliu parduotuvėse siūlė ličio akumuliatorius, tačiau pasiskaičiavus kiek jų man reikia, šis variantas atkrito dėl pinigų stygiaus. Netikėtai pažystamas prekiautojas pasiūlė švino akumuliatorius exide AGM tipo. Žinoma jie nėra idealūs, bet įvertinus kainą ir talpą (viso gavosi nepilnai 2kWh) buvo pasirinktas šis variantas. Toliau sekė variklio paieškos. Pirmoji šovusi mintis buvo išbandyti gervės variklį. Taigi, buvo nupirktas ir variklis, žinoma kinietiškas su dideliu užrašu 7ag. jis lyg ir turėjo būti galingesnis už originalu vidaus degimo (jo galia tik 3kw), deja, sukonstravus variklio bei baterijų rėmą ir išbandžius (bandymas vyko su kontaktorium, jokio kontrolerio neturėjau) paaiškėjo kad variklis nieko vertas, vos per pirmus keliasešimt metrų labai stipriai užkaito, o pakankinus dar, visai perkaito ir teko išmesti.

    Na tada pradėjau jieškoti rimtesnio variklio ir radau iš seno bulgariško krautuvo išimtą 6.5kw 75v hidraulinės pompos variklį. Pasigilinus į jo parametrus paaiškėjo, kad jo pikinė galia siekia net 28kW, žinoma jo ir svoris buvo didelis, bet išbandyti norėjosi. Vėl buvo pagamintas naujas variklio rėmas ir išbandytas su kontaktoriumi ir 48v įtampa. Įspūdis neapsakomas, neskaitant to kad motocikiukas su akumuliatoriais ir motoru sveria ~150kg (didesnė svorio dalis teko priekiniam ratui) jungiant su kontaktoriumi ant asfalto normaliai neįmanoma pajudėti, tuojau kelia priekinį ratą, na ant žvyro dangos šiek tiek geriau, pasikasa po žvyrą ir važiuoja. greitį ima labai greitai. Deja atėjo žiema ir buvo pastatytas į garažą.

    Žiemos metu pavyko nupirkti pora kontrolerių išimtų is krautuvų. Vienas curtis 24-36v ir 300a, kitas nissan 48v 400a. Taip pat žiemą bandžiau skaičiuoti ir svarstyti ar palikti krautuvo variklį ar ieškoti kitokio, buvo nuspręsta paieškoti kažko mažesnio, juk motocikliuka dariausi važinėti mieste iki darbo ir atgal plius galingam varikiui reikėtų daugiau akumuliatorių kad sumažinti jiem tenkančią iškrvimo “kančią”.

    Atėjo ir lauktas pavasaris, po ilgų paieškų buvo rastas 1kw nominalios galios 24v varikliukas, prie 24v jis turi ~6000 apsukų. Sukonstravus 11:1 perdavimą buvo ir šis variklis išbandytas. Maitinant 24v įtampa nesunkiai pasiekia 50km/h greitį, žinoma varilis šiek tiek kaista nes gauna visą laiką maksimalią akumuliatoriu atiduodamą srovę. o pabandžius 48v jau visai smagiai važiuoja, be problemų ant žvyruoto kelio prasuka ratą. Deja, įsigytų kontrolerių nepavyko kol kas pajungti mat yra užprogramuoti ir “pririšti” prie sistemos. Galbūt per pora ateinančių savaičių pavyks prisikviesti iš krautuvų serviso specialistus kad perprogramuotų kontrolerius ir galėsiu pabaigti savo projektą.

    Galutiniai duomenys apie motoroleri:

    motorolerio svoris be akumuliatoriu ~70kg, varilis Dc tipo, sepetelinis, 48V itampa, nominali galia ~2kW, maksimali galia ~12kW (gali buti ribojama nuo 1kW iki 12kW programuojant valdikli), vienas begis – jokiu begiu metymo, maksimalus greitis analogiskas gamykliniam be ribotuvu su vidaus degimo varikliu. nuvaziuojamas atstumas vienu pakrovimu priklauso nuo to kokie akumuliatoriai naudojami, energijos sanaudos ~30Wh/km, maksimaliai i rema galima sutalpinti ~4-5kWh (tai atitiktu iki 160km nuvaziuojama atstuma vienu pakrovimu)

    01.jpg

    02.jpg

    #2408

    nepraėjus nei savaitei motocikliukas buvo išardytas be jokio "širdies skausmo".

    Beskaitant sukėlė šypseną. :) Labai teisingas požiūris!

    Manau laisvai galėjai palikti tą galingą pompos variklį, tik jį valdyti su normaliu valdikliu, o ne kontaktoriumi. Sunaudojama energija turėtų būti lygiai tokia pati kaip ir su silpnesniu varikliu. Žinoma, tik tuo atveju, jei važiavimo stilius bus toks pats, o ne toks, koks įprastai būna su galingesniais varikliais… :)

    #2409

    Na del sunaudojimo kontroliavomo zinojau, bet pagalvok, kaip imanoma ramiai vaziuoti jei tarp koju 28kw :). varikli dejau silpnesti pagrinde del svorio taupymo, ant tokio dydzio motorolerio 35kg skirtumas tikrai jauziasi.

    Pompos variklis tiktu rimtesnem motociklui, manyciau galetu prilygti kokiam 300-500cc vidaus degimo. Beje, toki pati varikli yra isidejes Arnas is Vilniaus i savaja nissan micra.

    #2410

    Sveikas Linai, mane sudomino tavo pompos variklis. Kiek jisai svere? Ir gal parduotum jį?

    #2411

    Sveikas Vilmantai,

    Parasyk i pasta, manau susitarsime. variklis sveria 38kg

    linas.kr@gmail.com

    #2412

    Šioks toks atnaujinimas: galiausiai pavyko paleisti vieną iš turimų kontrolerių, išvedžiojau naujus laidus ir pastačiau kontrolerį. Deja bandyti teko su silpnesniu varikliu tad ir rezultatai neįspūdingi – įsibegėjimas ganetinai lėtas, o max. greitis tik 35km/h, pavažiavus kelis km variklis dabar tiktai šiltas, stipraus kaitimo nebeliko. Maksimalus greitis sumažėjo nuo bandymų darytų ankščiau, nes vieną perdavimą pakeičiau į diržą ir padidinau santykį. Sekantis etapas bus antras perdavimas taip pat diržas ir mažesnis perdavimas, bei pekeisiu variklį į “series” tipą, turėtų pagerėti trauka.

    #2413

    Kurioje pakopoje dabar diržas? Antroje pakopoje (prie rato) kokį diržą ruošiesi dėti (ar įdėjai)? Būtų įdomu pamatyti foto. :)

    #2414

    Diržas dabar pirmoje pakopoje, antroje (prie rato) manau dėsiu taip pat 5mm žingsnio ir 15mm pločio, Šiaip Laurynas pas save įmotavęs 8mm žingsnio ir 40ag atlaiko, tai manau man pilnai turetu pakakti ir 5mm, galbut ir 8mm žingsnio nepakenktų, dar neskaičiavau, o ir diržų charakteristikų nerandu.

    P.S. Vilmanatai, ar dar domina pompos variklis ar jau nebe, mat atsirado minčių kaip jį paturbinti ir galbut naudoti automobilyje…

    #2415

    Na tiesą sakant domino kol nepamačiau jo svorio :) Būtų dvigubai lengvesnis paimčiau bet…

    #2416

    Linai, pavartyk Gates diržų aprašymus – labai išsamūs dokumentai, yra pateiktos lentelės. Ten rasi kokiu minimaliu spinduliu galima lenkti, kokia maksimalia jėga tempti, kiek jėgos atlaiko vienas dantukas ir taip toliau. Pagal mano skaičiavimus, Lauryno diržas yra stipriai per silpnas ir ilgai nelaikys.

    #2417

    O kad sakai nelaikys tai jis nutruks? arką? nes palei mane jai dantys neišlakstė tai laikys :D tiesa y pyrda pakeičiau 3 diržus.Bet dėl kitokių priežaščių.

    #2418

    Žiūrint kiek ten ta riba peržengta. Konkrečiai tuo diržu nesidomėjau, bet netgi žymiai rimtesni tokios galios nelaiko. Matyt tiesiog susidėvės greitai: išsitampys, dantukai “sugrius” į vieną šoną ir po kiek laiko prasisuks.

    #2419

    Va vietoja tų švino akumuliatorių reikėjo dėti tokius : http://evcomponents.com/cscart/index.php?dispatch=products.view&product_id=29860

    Manau būtų rezultatas geresnis :)

    #2420

    Zinoma reikejo, tik akumuliatoriai buvo nupirkti jau pries metus, o tuo metu apie lifepo4 nelabai daug buvau girdejes, be to ir kaina buvo zymiai didesne ir man neikandama. Sia savaite tureciau gauti kontrolerio programeri, pabandysiu pazaisti su didesnem srovem :)

    Manyciau SE akumuliatoriai, Kuriuos, Vilmantai, rekomendavai, labiau tinka masinai, o ne motociklui. Siuo metu bandau ieskoti kazko panasaus i A123 prizmatines, tik pigesniu, kurias naudosiu kitai transporto priemonei (turiu kaip Saruno turnigy varikliuka perviniota, su naujais guoliais ir laukiu is amerikos kontrolerio, o derbi parduodamas del to, kad neturiu pakankamai lesu ipirkti baterijas, kurios daugiau kainuoja nei visas e-derbi :). Kaip sakoma turi gera daigta, bet norisi geresnio :))

    #2421

    Na taip akumai tokie labiau tinka mašinai.Bet jie yra 40ah tai manau galima be vargo naudoti mopede. Gana pigūs lyginant su švinu lengvi pvz.: thundresky 40 ah 3,3v sveria 1,5kg tai 40ah 12v svertų 6kg o švinas 12v 40ah 14kg. O ir thundersky charakteristikos geresnės.

    #2422

    taip, sutinku, kad galima naudoti. Dabartine svino akumuliatoriu talpa yra ~2kWh, is kuriu per trumpa laika gali paimti tik ~1kWh energijos, tai paciai talpai uztektu 8 celiu, kurios svertu tik 12kg (deja butu tik 24v), kai tuo tarpu mano svininiai sveria 48kg :). Kazkada buvau skaiciaves svino (AGM gilaus iskrovimo) ir lifepo4 kainu ir ikrovimo ciklu skirtuma, tai kaina isejo labai apylyge skaiciuojant ~1500ciklu, bet tada reiketu nuvaziuoti ~35000km, o cia jau motorkei manau nemazai, bent jau mano nuvaziuojamais atstumais, plius per ta laika atpigs ir licio akumuliatoriai, todel finansiskai lyg ir neapsimoka.

    Beje, sie AGM akumai trumpalaikiu galios atidavimu nenusiliaidzia licio, jie sugeba atiduoti iki 21C.

    #2423

    Ne gi šitie AGM švino akumuliatoriai atlaiko 1500 ciklų? Beto labai norėčiau pamatyti video kaip važiuoja tavo derbis :) Minėjai kad parduodi, tai kokia būtų kaina?

    #2424

    AGM laiko >500 ciklu, o kad lifepo4 laiko daugiau kaip 2000 ciklu nelabai tikiu, siuo metu bendrauju su sky energy celiu gamintoju, tai is ju testu man daugiau 2000 ciklu kol kas nesviecia, nebent iskrovinejant <60-70% o tai jau manau per didele prabanga :)

    Video pabandysiu imesti savaitgali. Kaina manau butu labai panasi i standartinio tvarkingo 49cc derbi senda motorolerio, galbut 10-20% didesne.

    #2425

    Gal bus idomu:

    iskraunant SE (sky energy) ir TS (Thunder sky) iki 100% ir iskrovinejant tiktai 1.3C SE atlaiko ~400 o TS tik 200 ciklu…

    #2426

    Tai če taip žiauriai jie apipisinė** žmonis?

Viewing 20 posts - 1 through 20 (of 51 total)

You must be logged in to reply to this topic.