JonElis vs. 3E

Šiandien buvau susitikęs su Mindaugu Milašausku, pirmojo Lietuvoje įregistruoto savadarbio elektromobilio “3E” (Honda HR-V) autoriumi. Prie giros bokalo pasidalinome idėjomis ir savo veiklos ateityje vizijomis. Bet čia ne apie tai. Po pasisėdėjimo gavau pavairuot ir pralėkt ratelį su 3E. Jausmas nepakartojamas, šypsenos iki ausų. :) Galios tikrai per akis, salone triukšmo visiškai jokio, tik vėjo ošimas girdisi. Beje, pesimistams galiu pasakyti, kad tokiems šaltiems orams elektromobiliai turi elektrinį pečiuką. Taip kad salone ne tik šilta, bet ir įsėdus nereikia laukt kol variklis užkais.

Apie tai rašau, nes šią vasarą vykusiame Lietuvos elektromobilių asociacijos (LEA) steigimo susitikime teko pavažiuoti su JonEliu, kuriame sumontuotas trifazis asinchroninis variklis. Teoriškai toks variklis turėtų dirbti iš vis be garso (tik guolių gaudesys). Na o 3E sumontuotas nuosekliai jungtas nuolatinės srovės variklis (su šepečiais), kuris šiokį tokį garsą skleidžia. Kad ir kaip ten bebūtų su teorija, realybėje yra visiškai kitaip. Važiuojant su 3E variklio beveik visiškai nesigirdi (sakau beveik, nes vis tik įsiklausius girdisi šioks toks guolių gaudesys (gal net ne iš variklio)), na o JonElio garsas tai gan nemalonus – stipriai girdisi zyzimas (variklio PWM ~5kHz, valdiklio problema), taip pat gana ryškus mechaninis žviegimas (matomai kažkur ašys nelabai sueina).

Tai toks tas palyginimas. Mano kukliu vertinimu 3E yra kur kas labiau išbaigtas produktas, vizualiai ir techniškai. Dabar reikės stipriai dirbti kad ir aš tokį daiktą užgyvenčiau. :) Ir šiaip, jei tik kas turėsit progą pavažiuoti elektrine transporto priemone (ne troleibusu) – būtinai jos nepraleiskit. Pabandžius apsiverčia mąstymas.

18 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.