JonElis vs. 3E
|Šiandien buvau susitikęs su Mindaugu Milašausku, pirmojo Lietuvoje įregistruoto savadarbio elektromobilio “3E” (Honda HR-V) autoriumi. Prie giros bokalo pasidalinome idėjomis ir savo veiklos ateityje vizijomis. Bet čia ne apie tai. Po pasisėdėjimo gavau pavairuot ir pralėkt ratelį su 3E. Jausmas nepakartojamas, šypsenos iki ausų. :) Galios tikrai per akis, salone triukšmo visiškai jokio, tik vėjo ošimas girdisi. Beje, pesimistams galiu pasakyti, kad tokiems šaltiems orams elektromobiliai turi elektrinį pečiuką. Taip kad salone ne tik šilta, bet ir įsėdus nereikia laukt kol variklis užkais.
Apie tai rašau, nes šią vasarą vykusiame Lietuvos elektromobilių asociacijos (LEA) steigimo susitikime teko pavažiuoti su JonEliu, kuriame sumontuotas trifazis asinchroninis variklis. Teoriškai toks variklis turėtų dirbti iš vis be garso (tik guolių gaudesys). Na o 3E sumontuotas nuosekliai jungtas nuolatinės srovės variklis (su šepečiais), kuris šiokį tokį garsą skleidžia. Kad ir kaip ten bebūtų su teorija, realybėje yra visiškai kitaip. Važiuojant su 3E variklio beveik visiškai nesigirdi (sakau beveik, nes vis tik įsiklausius girdisi šioks toks guolių gaudesys (gal net ne iš variklio)), na o JonElio garsas tai gan nemalonus – stipriai girdisi zyzimas (variklio PWM ~5kHz, valdiklio problema), taip pat gana ryškus mechaninis žviegimas (matomai kažkur ašys nelabai sueina).
Tai toks tas palyginimas. Mano kukliu vertinimu 3E yra kur kas labiau išbaigtas produktas, vizualiai ir techniškai. Dabar reikės stipriai dirbti kad ir aš tokį daiktą užgyvenčiau. :) Ir šiaip, jei tik kas turėsit progą pavažiuoti elektrine transporto priemone (ne troleibusu) – būtinai jos nepraleiskit. Pabandžius apsiverčia mąstymas.
Skirtingi automobiliai – skirtingos garso izoliacijos. “Jonelis” padarytas komerciniu automobiliu Ford Transit Connect pagrindu, o komerciniai automobiliai neišsiskiria gera garso izoliacija. Gal tame reikalas?
Įdomu, kaip jie šildosi žiemą?
“Prisibezda” ir šilta. Ir “smarvės” įgauna e-mobilis. :) LOL Šiaip sorry, bet juk parašyta, kad “tokiems šaltiems orams elektromobiliai turi elektrinį pečiuką.” Gaila chebra, kad Jūs ne Kaune… Būtų pas ką ateit žinių pasisemti (google, wikipedia ir kiti atsibodo…). :) Good LuckĄ :)
Yra geru ziniu serijiniu tarpe:
http://www.technologijos.lt/n/technologijos/automobiliai_ir_motociklai/S-15605/straipsnis?name=S-15605&l=2&p=1&utm_medium=infoblokai&utm_source=visi-infoblokai&utm_campaign=barteriniai-mainai
Kad ten primeluota nemažai. :) Aišku nesako kas per akumuliatorius, bet yra kita problemėlė. Sako, kad įsikrauna pilnai per 6 min. Iš akumuliatorių pusės tai įmanoma, bet iš įkroviklio tai gan sunkiai padaroma – reikia 1MW galios krovimo stotelės.
Kitur skaičiau kad stovi 115kWh akumuliatorius.
Na tai ir sakau kad reikės 1MW chargerio kad įkraut per 6min. :)
mane domina KOKS, o ne kiek. :) Jei tiksliau, kam pervedinėt pinigus norint tokį įsigyt.
Pagarba M. Milašauskui už žygdarbį, atliktą įteisinant savo e-mobilį. Jis jau papuolė į istoriją.
@Šarūnas
The company responsible for the battery pack, DBM Energy, claims a battery pack efficiency of 97 percent and a recharge time of around 6 minutes when charged from a direct current source.
Audi A2 was able to achieve its 375 miles range at an average speed of 55 mph.
http://www.allcarselectric.com/blog/1050863_electric-car-drives-375-miles-at-55-mph-recharges-in-6-minutes
pakrauna per 6min – reiskia reikalinga 10C A krovimo srove. Jei akumo talpa 115kWh, o itampa 100V, tai akumo talpa bus 1150 Ah, o tada 6min krovimo srove prie 100V turetu buti, 11500A arba, kaip ir sako Sarunas, reikalingas 1,15MW elektros ivadas (prie 100V).
Čia paprasčiausias PR’as. Pačios celės gal tiek ir sugebės priimti, bet kad jie sugeba krauti tokia srove – labai abejoju. Tas pats kaip ir mano visur deklaruojamas motorolerio krovimo laikas – 15min. Bet realybė tokia, kad neturiu pakankamai galingo įkroviklio, bent šiam momentui. :)
Kokios galios motoras pas ta 3E?
Bent man bėgėjantis rodė ~85 kW.
Pas 3E yra WARP 9″ motoras.
Taip, NetGain motoras. “White zombie” naudoja tokiu 2. Jų automobilis “drag strip’ą” su skolintomis “KillaCycle” A123 baterijos įveikė per 11s! Klausimas Šarūnui: Ar 3E automobilyje yra įmontuotas mobilus pakrovimo blokas, ar jis stovi garaže? :)
Yra integruotas 3kW įkroviklis, kuriuo akumuliatorius įkraunamas per 4 valandas. Na o su išorine krovimo stoteles teoriškai galima būtų pilnai įkrauti per 20 minučių.
Hm, gražu. :) Dėkui už atsakymą :)
Paulius, sena informacija. Zombis anksčiau buvo Su dviem ADC8″ ir skolintomis A123 iš killacycle. Vėliau sumąstė įsimest vietoj A123, Kokam polimerus. Vargšai 8″ pradėjo nelaikyt, tai persimetė ant 9″. Šiuo metu geriausias rezultatas 10.28s.
idomu kiek mokejo jis uz ta WARP 9,kaina gana nemaza internete apie1800$