Kaip pristatyti elektromobilį?
|Šiandien Kaune įvyko Lietuvos Elektromobilių Asociacijos posėdis. Diskutavome įvairiais klausimais, vienas jų – visuomenės švietimas. Problema tame, kad visuomenė visiškai nesigaudo kas tas elektromobilis ir didelė dalis net nežino kad toks dalykas iš vis egzistuoja. Bent jau man šis klausimas pasirodė svarbiausias.
Kame problema?
Šiuo metu elektromobilis žiniasklaidoje yra pristatomas tik kaip pigi ir ekologiška transporto priemonė. Deja tai yra melas. Taip, tikrai melas. Ekologija – ginčytinas klausimas. Neabejotina, kad kur kas ekologiškiau važiuoti elektra nei degalais, klausimas tik kiek (nors ir tvirtinama kad visiškai neteršia gamtos), nes elektrą gaminti galima visokiausiais būdais, nuo saulės iki atomo. Bet visa tai yra lengvai apskaičiuojama, taigi čia šia tema nesiplėsiu, galit paskaityti LEA svetainėje.
Dėl pigumo. Taip, skaičiuojant vieno kilometro kainą, elektromobiliu važiuoti yra kur kas pigiau (bet arti to ką teoriškai galima būtų gauti su ekonomišku dyzeliu, pilant kontrabandinį kurą (pasak kai kurių delfi komentatorių-ekspertų)). Bet skaičiuojant amortizaciją, kažin ar paprastam baltam žmogui, per dieną nuvažiuojančiam ~20 km, jis kada nors atsipirks. Nuolat dirbantis komercinis transportas jau yra kita kalba, bet vėlgi rezultate gali tas ant to išeiti (įvertinant akumuliatoriaus amortizaciją).
Perfrazuojant: žiniasklaida pučia miglą į akis, elektromobilis tikrai nėra pigiau. Tai kodėl tuomet reikėtų jį rinktis?
Pradėkime nuo pavyzdžių. Aš prieš keletą metų susidomėjau elektriniais dviračiais. Iš pradžių į tai žiūrėjau labai skeptiškai… Bet visos abejonės išgaravo kai pirmą kartą pasukau akceleratoriaus rankenėlę. Mano pirmasis e-dviratis tikrai nebuvo tobulas, trūko galios (500W). Bet “užsikabliavau”. Po to sekė antrasis e-dviratis, dabar dirbu prie motorolerio… Ne už ilgo gal ir elektromobiliu važinėsiu. Bandau pasakyti, kad kartą pabandęs nebegaliu sustoti. Ir tai galioja ne man vienam – daugybė elektrinius dviračius ar elektromobilius išbandžiusių žmonių kardinaliai pakeitė savo nuomonę. Negirdėjau nė vieno atvejo kad pabandęs žmogus nusiviltų. Kažkas viduje tarsi “persijungia” (na gal išskyrus tuos atvejus kai buvo lyginami 10 kartų galia prasilenkiantys modeliai).
Nemoku šio jausmo išreikšti žodžiais, bet pabandysiu. Viskas susideda iš smulkmenų: nebelieka tepaluotų detalių, nebereikia sukti galvos apie tepalų keitimą, nebelieka tepalų ir degalų smarvės. O svarbiausia – važiavimas. Jis visiškai kitoks. Elektromobilis yra kur kas dinamiškesnis, nebelieka smaukymosi perjunginėjant pavaras ar minkant sankabą (oi kaip tai nervindavo dviračiu važiuojant bendrame sraute, kai reikėdavo atleidinėti akceleratorių, nes priekyje važiuojantis automobilis keičia pavarą…). Elektromobilis kur kas sparčiau “rauna iš vietos” – nereikia laukti kol variklio apsukos pasieks darbines. Man didžiausią įspūdį padarė važiavimas Mindaugo elektromobiliu “3E”. Važiavome miestu, vėlai vakare, buvo tamsu. Taigi matomumas per veidrodėlius gan ribotas. Didelį įspūdį paliko tai, kad važiuojant elektromobilio visiškai nesigirdi, tačiau puikiai girdisi aplinkiniai eismo dalyviai (varikliai ir padangos). Nežinau kaip yra pripažinta oficialiai, bet manau kad žmogaus klausa yra bene pats jautriausias jutiklis. Kiek kartų jums buvo situacija, kai persirikiuojant nepastebėjote “akloje” zonoje (prie galinio automobilio kampo, kai nesimato per nei vieną veidrodėlį) esančio kito eismo dalyvio? Važiuojant elektromobiliu net neapsižvalgęs jį girdi. O dar paspaudus akceleratorių taip “elegantiškai” (be jokio garso) prispaudžia prie sėdynės… Pirmą sekundę net nesupratau kas vyksta, atrodė lyg “netraukia” (nėra padidėjusio variklio triukšmo), bet tuojau pat pajutau trauką. Bet labiausiai įstrigęs patyrimas: tą vakarą buvo ne tik tamsu, bet ir šalta; atsisėdus už vairo ir pasukus raktelį nereikėjo sėdėti ir trinti rankas kol užkais variklis – momentaliai pūtė šiltas vėjelis. Viskas susideda iš smulkmenų.
Grįžtant prie LEA klausimo. Posėdžio metu nusprendėme kad reikia kažkaip šviesti visuomenę, paaiškinti, kad elektromobilis gali būti ne tik ekologiškas, bet ir malonus, smagus vairuoti. Žinoma, pats geriausias ir nepakeičiamas būdas – tiesiog duoti “pralėkt”. Bet, deja, kiekvienam norinčiam, o ypač per prievartą – neįkiši, juk ir važiuojančių elektromobilių visoje Lietuvoje yra vos keli. Manau tai turėtų būti kažkokios socialinės reklamos, kaip kad buvo daroma su rūkaliais – “rūkymas žudo”. Ir, atkreipkit dėmesį, visuomenės požiūris į rūkymą stipriai pasikeitė. Jei anksčiau nerūkantieji buvo “lėvakai”, dabar jie gali pasigirti kad nerūko, o rūkaliai pripažįsta, kad turi problemą. Lašas po lašo… Manau taip pat reikėtų formuoti visuomenę ir elektromobilių klausimu. Tik ką toje socialinėje reklamoje skelbti? Kaip tai pateikti? Kaip žmogui perduoti tai, ką gauni pavažiavęs?
Komentarų, nuomonių ir pasiūlymų, kaip visuomet, laukiu komentaruose.
Bendrumoje, daugeliui vairuotojams visai nesvarbu kokį automobilį vairuoti, svarbiausia, kad butų pigu: “Nupirksiu dizelinį Passatą, pripilsiu saliarą iš Baltarusijos…”. O ką padarysį? Toks mūsų “turtingas” gyvenimas. Jeigu elektromobilio eksploatacija bus DAUG pigesnė už įprasto automobilio eksploataciją, tai jokios propagandos nereikės.
Matai, esmė ne kainoje. Sakykim kaina gaunasi panaši. Tas, kas pirko 15 metų senumo automobilius turguje ir pylė kontrabandinį kurą – pils ir toliau. Tiesiog važiuojantį elektromobilį nusipirkti už tuos pačius 2000-5000 litų galima bus ne anksčiau kaip po 30 metų (sakykim 15 metų prireiks akumuliatoriams ištobulinti, kad sename automobilyje jie dar būtų gyvi, taip pat 15 metų prireiks elektromobiliui pasenti iki lietuviui įperkamos ribos).
Bet vis tik yra nemažai žmonių, kurie sugeba nusipirkti automobilį už 50, 100 ar 150 tūkst. litų. Kas lizingu, kas už pavogtus grynuosius. Būtent tiems žmonėms reikia kažkaip parodyti kas tas elektromobilis ir kaip jis važiuoja.
Reiktu klausti kitaip, kam rupi ta ekologija? Man is tiesu net neidomu tai, pagrindins rodiklis tai pigi eksplotacija, o jei tai nera pigiau, tai kokia prasme pirkti? Pripazinkim, esame treciaruse valstybe, kur visa diena ardamas gali uzdirbti netgi 800lt! Na aisku yra ir pasiturinciu, bet visgi realybe siek tiek kitokia, kai reikia is tos algos isgyvent, todel perki tai, kas leidzia finansai, o ne to ko nori. Juk elektromobilio nenupirksi 15m senumo. Tai kyla klausimas, kiek sito krasto zmoniu gali sau leisti po nauja automobili? Na o jei prakalbom apie tuos kurie auto perka po 100k lt, tai ju ta ekologija tikrai nekaso.. Pasirinkimas tarp kokio porche ir elektrinio kibiro? su pirmu variantu, bent pajuri pasieksi, o ka su elektra? 100km ir ieskaisi elektros stulpo.. Kol akumuliatoriai neistobules, tai galime pamirsti ta elektrini transporta.
Cia vyko akcija, isjunk sviesa – padek zemei, nu ar kazkoks ten briedas. Nei jungiau nei ka, dar ir orkaite elektrine pilnu pajegumu ijungiau, kad galeciau skaniai pavakarieniaut..
Pats dirbu imonej kuri uzsiima zalia energija, tai galiu pasakyti briedas.. Nu Lietuvoj niekaip sitas reikalas nejuda, ir manau nepajudes, nes tiesiog neapsimoka ir niekada neatsipirks, tuo labiau, kad norint parduot elektra i tinklus prasideda kryziaus keliai. Na sis tas yra is vejo elektriniu parku, bet cia visai kita kalba.
Čia norėčiau pritarti ir šiek tiek paprieštarauti. Ekologija – taip, man ji taip pat yra antraeilė ar netgi trečiaeilė. Ir jau tikrai ima nervinti tas ekologijos kišimas visur kur įmanoma.
Bet. Ekologija ir globalūs dalykai gali ir nerūpėti, bet kad transporto priemonė pačiam po nosim smirda – manau visiems nepatinka (dabar žmonės prie to tiesiog pripratę ir neįsivaizduoja kad gali būti kitaip). Su automobiliu tai gal ne taip jaučiasi, tačiau aš labai aiškiai tai išgyvenau važinėdamas motoroleriu (gal dar dėl to, kad juo teko važinėti po to kai metus važinėjau elektriniu dviračiu) – baisus triukšmas (net į kiemą nejauku įvažiuot), žiauri smarvė, sustojęs sankryžoj paskęsdavau baltų dūmų debesy. Tai yra įprastas motorolerio atributas ir niekas dėl to nesuka galvos, nes tai – įprasta. Bet juk galima viso to atsisakyti: važiuoti tyliai, švariai. Ir be amžinų problemų su motorolerio varikliu.
Ir, kaip taisyklė, kiekvienas tūlas lietuvis net nepagalvojęs drebia problemą keliaujant Vilnius-Klaipėda. Atsakyk sau sąžiningai kiek kartų per metus nuvažiuoji >100km per dieną. 5? 10? Elektromobilis yra ir dar ilgą laiką bus miesto mašina. Juk būtent mieste yra didelės taršos ir triukšmo problemos. Jei tau kartą metuose reikės važiuoti į Klaipėdą, nejaugi taip sunku susitarus su kaimynu pasiskolinti jo automobilį? Pavyzdžiui, ką darai, kai reikia persivežti sofą? Juk reikia nedažnai, todėl nuolat nevairuoji autobusiuko? Randi kažkaip sprendimą.
Neneigiu kad akumuliatoriams dar yra kur tobulėti ir visoms gyvenimo situacijoms elektromobilis dar netinka, bet jau šiandien elektromobilis gali būti visiškai pilnavertė miesto transporto priemonė. Kolega Mindaugas Milašauskas su savo savadarbiu Honda 3E kiekvieną dieną važinėja po miestą, apvažiuoja kelis taškus ir jokių problemų nemato. Aš net pavydžiu stebėdamas kaip jis išsišiepęs gatvėje lenkia kitus eismo dalyvius. Matau jį kasdien.
–
Dabar pats perskaityk ką parašei:
Būtent apie tai aš čia ir rašau. Elektromobilis jau seniai nebėra kibiras. Vakar po LEA posėdžio ėjome “pralėkt” su UAB Elinta daromu elektromobiliu. Labai smagiai gatve padriftinom. Ir be jokio triukšmo ar smarvės.
Tavo požiūris yra būtent toks, kokį reikia taisyti. Problema yra ne elektromobilio kainoje, o tame, kad žmogus netgi turėdamas pinigų vis vien jo nepirks. Nes jam tai vis dar yra kibiras. Bet, patikėk manim, pačiam pavažiavus nuomonė pasikeičia kardinaliai. Jeigu nori, galim susitikti ir gausi išbandyt. Tada diskusiją galėsim pratęsti.
Del porche ir elektrinio kibiro, tai as lyginau tuos, kurie perkasi masinas po 100k lt. Na cia kita zmoniu klase tiesiog ir manau net neverta diskutuot.
Elektrinio transporto nelaikau kibiru ar dar kokiu nesusipratimu. Pati sita mintis zavi ir tikrai noreciau su tokiu vazineti, bet paziurejus i pinigine tampa aisku, kad tokio malonumo artimiausiu laiku tikrai negalesiu leisti, nes yra siek tiek kiti prioritetai gyvenime.
Del Vilnius-Klaipeda.. Taip, praktiskai visa laika po miesta, na ir savaitgali koki 100km max nuo miesto spinduliu, taciau yra bet. Tureti miesto ir uzmiescio automobili tikrai labai didele prabanga, o pasiskolinti is kaimyno.. Na baikim juokus, kur toki kaimyna rast? :D Tiesiog didzioji dalis neuzdirba visam automobiliu parkui, todel renkasi kuo universalesni daikta. Pats asmeniskai buvau susidomejes peguet 206, 207 ir panasaus tipo kibiriukais, taciau kai panagrinejau ju kainas ir islaikymo islaidas, tai tapo aisku, kad universalumo ir pigumo prasme butu daug naudingiau islaikyti koki sedana ar hecbeka.
Del susitikimo, tai butu kada idomu isbandyti, kai pats ta linkme pasuksiu, nes kaip minejau, tai pries elektra nieko blogo neturiu, tuo labiau kaip pats dirbu imonej uzsiimancia atsinaujinancia energija ;)
Na, aš radau. :) Šiuo metu mano finansinė padėtis nėra tokia kokios norėčiau, netgi neturiu nuosavo automobilio. Bet radau tą “kaimyną” – jau 4 mėnesius važinėju pasiskolintu automobiliu. Tikrai nematau tame jokios problemos, tereikia palaikyti bent minimaliai šiltus santykius su žmonėmis ir visos problemos išsispręs.
Elektromobilis man butu malonus zaisliukas is serijos “nice to have”, nes jei kalbetume apie ekonomija/ekologija ar paprasta aptarnavima – tai cia jokio privalumo pries klasikinius automobilius as nematau. Tai malonus hobis.
Kai isisuks serijine EV gamyba, tada reikalai ir keisis. O visuomene reiktu sviesti nemeluojant apie ekoloja ar ekonomiska vazinejima, nes elektros kaina irgi gali buti akcizais apdeta, kai pastarieji sumazes ant klasikinio kuro.
…, o del “global warming” tai EV tikrai neisgelbes, nes isskiriamo CO2 delta tarp klasikini kura tiesiogiai deginanciu auto ir EV suvartotos elektros, kuria gaminta silumines elektrines (su atomu ten kitos bedos skaiciuojamos) turbut daug nesiskiria.
to ARVYDAS apie elektromobilio ir iprastinio automobilio CO2 išskirima gali paskaityt labai gera straipsni lietuvos elektromobiliu asociacos puslapyje. Ir bent kaip ten teigiama kad elektromobilis iskiria maziau teršia aplinka negu ir ipastinis automobilis.
Aha, visi spėjome tą delfio eksperto straipsnį perskaityt… :) Pezalai ten.
Labai priklauso kokioje šalyje naudojama (tos šalies energijos šaltinis). Tarkime, jei šalis elektros energiją gauna iš atsinaujinančių šaltinių ar atominių elektrinių – CO išmetimas yra praktiškai nulinis. O jei ir visa elektra yra pagaminama deginant kurą, vis vien CO išmetimas skirsis bent du kartus.
Ir iš vis, mažiau reikia kalbėti apie globalias problema kai net lokaliai tvarkytis nesugebam. O lokalios problemos šiuo metu yra tokios: didelis miestų užterštumas, didelis triukšmo lygis. Ir visą tai vienareikšmiškai išsprendžia elektromobilis.
Apie efektyvuma ir siluminius nuostolius:
CV(classic) N.K.=45%
EV(electric) N.K.=85%
Charger N.K.=90%
Silumines elektrines turbinos SE N.K.=50% (Atomines elektrines turbinos N.K.=30%)
CV N.K. > EV N.K. + SE N.K. + Charger N.K.
O del lokalaus triuksmo ir uzterstumo – tai visiskai sutinku. Tai, manau, ir turetu but reklamuojama labiausiai.
prie kuro pistoletų rašyti ” Ir vėl tu čia ? O gal nori elektromobilio ?” :D
:)) Gera mintis. Tik kažin ar kuro pardavėjai pasirašytų.
@Arvydas
kaip tu ta triuksma sumazinsi elektromobiliu, kai ji daugiausia sukelia padangos? dabar praktiskai beveik nebesigirdi ar dirba nauji dyzeliniai varikliai.
… labai nauji ir labai tvarkingi… :)
@Arvydas
o seni elektromobiliai neskleidzia triuksmo?
Manau, problema yra ta,kad dar niekas normaliai negamina tu elktromobiliu,o gaminami visokie hibridai-hujidai.Kuriu remontas turetu but brangesnis nei iprastu automobiliu.Gal kai kurie zmones ir turi tu pinigu,bet jie tikrai nenoretu vazineti su kokiu nors kibiru kaip nisan leaf.Na gal pasirodantis opel ampera bus grazesnis uz visus tuos kibiru,bet cia dar tik ateity.O paciam konstruotis garaze ar duot kazkam eksperimentuot su tavo santaupom nesinoris.Taip ,kad jei darai daryk gerai.Per daug nervina kai daro visiska “EKO” masiniuka dar kitaip vadinama “green” kuriame net salonas padarytas is “green” medziagu ( pacios slyksciausios plastmases).Kad ir kaip bebutu masiniuko stilius 1 vietoje.O ant tokios kiaules kaip nisan leaf patys ciurkos tegul joja.
tarpkitko as savo dyzelinio variklio beveik negirdziu,o vaziuojant virs 80km/h padangu triuksmas didesnis nei motoro.
ir dar vienas del tos smarves , pilu biodyzeli tai kvapas aliejinis kaip keptum blynus namie :O)
nors gerai pagalvojus jei nusiperki nauja auto tai jis nedumina ir nesmirda kaip 20metu senumo kibiras.Vat klausimas iskilo toks: kiek gi reiketu elektromobiliui galios daugmaz,kad palaikyti koki 100km/h greiti tiesiojoje velkant 1500kg kebula?
Jei gerai pamenu zmoniu bandymus tai vidutiniskai iseina 9-11kw palaikyti 100km/h, dar zinoma labai priklauso nuo masinos aerodinamikos
http://www.autoreview.ru/_archive/section/detail.php?ELEMENT_ID=97246&SECTION_ID=2268
Čia parašyta, kad elektriniam A-class mersui tolygiai važiuoti 80km/val. reikia 15kW galios.
Manyčiau, kad su gana aptakiu automobiliu, palaikyti 100 km/h reikia ~20 kW. O su kokiu džipu matyt ~25kW ar daugiau. Vis tiek prie tokio greičio labai didelę įtaką daro aptakumas.
… suprask EV is Vilniaus i Kauna su 15kWh akumais per valanda nenuvaziuosi?!
… nors daznai EV deklaruoja 100 km atstuma su 15kWh baterija.
Nenuvažiuosi, nebent važiuosi 50 km/h. Sunaudojamas energijos kiekis baisiai priklauso nuo greičio. Su benzininiu taip nesijaučia, nes benzininis motoras baisiai daug srebia vien save sukdamas ir gaunasi kad važiuoti 5 pavara yra ekonomiškiausia. Viršijus ~80km/h jau ir su benzinu pradeda jaustis…
O energijos sąnaudų fizika yra gana paprasta. Bendros sąnaudos = padangų/motoro trintis + oro pasipriešinimas. Elektromobilio motoro “trintis” yra labai maža, taigi šios sąnaudos vyrauja tik iki ~30 km/h. Na o benzininio visokiausi nuostoliai yra tokie dideli, kad su vėjo pasipriešinimu susilygina tik ties ~80 km/h. Šie trinties nuostoliai yra daug maž pastovūs.
Na o vėjo pasipriešinimo nuostoliai priklauso nuo greičio. Ir ne šiaip priklauso, o didėja kvadratu. T.y. padvigubinus greitį, oro pasipriešinimui įveikti reikia keturis kartus daugiau galios. Patrigubinus – devynis. Ir taip toliau.
… EV suteikia galimybe taupyti!
… tai turint 148V baterija uztektu 170A valdiklio sroves ribojomo, norint pasiekti <100km/h?
Ir dar apie EV privalumus/trukumus:
As anksciau uzsiminiau apie mokescius, bet tai niekas ir nepakomentavo.
EV kuro kaina siuo metu apmokestinama tik PVM’u, o klasikinio auto kuras be PVM apmokestinamas dar ir akcizu ir dar ten pasleptas yra keliu prieziuros mokestis.
Ideja ta, kog EV vazinejantys nepildys valstybes biudzeto ir EV gadinamus kelius sumokes klasikiniu kuru vazinejantys.
Kiek tai tesis? Kada bus ta kritine riba, kai ir elektrai bus pradetas taikyti akcizas ir/ar keliu mokestis? Ir ar teisinga lyginti elektros ir klasikinio kuro kaina dabar, kai pastaroji akcizu pagalba yra dirbtinai pakeliama dvigubai?
grystant siek tiek prie energijos suvartojima, vaziuojant 100km/h, Saruno bei kitu pasisakumu tikiu, kad reikia 15-20kw 100km/h greiciui. bet tada man paaiskinkit toki dalyka, cia yra mums visiems pazystamas masinos modelis VW golf (II) ir va ka raso savininkas:
“My vw golf at 120v system: (on the flat once up to speed)
battery amps:
60mph= 70-80amps- 8400w-9600w
65mph=75-85 amps- 9000w-10200w
70mph=85-95 amps- 10200w-11400w
My golf weighs in at 1280kg
10x trojan 1275 150ah = 380kg”
pats energijos suvartojimas labai priklauso nuo oro pasipriesinimo, kaip minejo Sarunas, bet nereikia pamirsti sistemos naudingumo, nes yra zmoniu persidariusiu, kuriems ir 25kw mazai palaikyti 100km/h.
Kazkaip idomiai cia kai kurie rasineja.Atrodo kad elektromobiliui vis dar reik irodineti kad jis nera golfo aikstynu masina o gali vazineti ir gatvese.Kaina kolkas kosmosas daugeliui bet yra ir tokiu kurie gali ipirkt bet neturi realios info apie paskutinius modelius.Manau kad laukia labai sunkus darbas pristatant visuomenei elektromobili.Matau tik viena buda tai naudojimas kasdien ir tik kilus susidomejimui normaliai paaiskint interesantui apie ji.Kitu atveju bus kaip su tais pardavimu agentais kurie pries gerus 10 metu bande isitvirtinit lakstydami ir kisdami prekes zmogui tiesiog ikyriai.Nieko is to nesigavo nes mes Lietuviai mums tai nepatinka daugeliui.
@Tadas
Kazkokiu veju cia prirasinejai apie agentus.Niekam tikes palyginimas.Visu pirma jie siulydavo reklamuojamu daiktu kopijas,o antra tai,kad tokie tipai nemoka mokesciu.
Tai gal nusviesk kokie gi tie naujiausi siulomi EV modeliai? Siulai Tesla pirkti?
Su tokiu kibiru tik kazanovoms pas mergu vaziuot.As skaitau normali masina kur gali sedet daugiau nei 2 zmones ir kuriems nereiktu susigrusti.Visgi noretusi normalios masinos,tai jei pavardinsi kokie gi tie EV dabar jau siulomi prekyboje,pasakysiu kuris is ju galbut normalus(tik nemaisyk EV su hibridu).Pvz anglijoj hibridams dabar yra mazas keliu mokestis.Palyginimui:senai masinai iki 2001m metams mokama 205£ ,o kokiam Honda Insight tik 15£ metams.Na ,bet as manau cia taip tik todel,kad prastumtis naujas technologijas i prieki.Veliau kai EV taps kasdienybe tai ir mokesciai susivienodins :)))
Zmogau tu isvis ne cia pataikei.Gal eik i Delfi parasinkek komentaru ten zinok kaip tik buduliu megstama vieta.Tesla tau kibiras tai apie ka mes snekam?Turbut bambali ciulpei rudeni kai Vilniuj Tas “kibiras” dare per visus galus ant drago tavo taip mylima golpuka GTI nors tau turbut TDI su raudona raidike labiau patinka ane?Cia dauguma raso kas bent kazkoki pasigamines elektrotransporta ar pabandes juo vaziuoti.Pabandyk tada rasinek vejus.Ka tu gali pasakyti jei visa tavo pazintis su EV yra youtube filmukai ziopli?
Gal kas zinot/klauset Mindaugo “3E” energijos/greicio priklausomybes?
ar galingumo/greicio…
Esme tame, kad EV tai labai nesunkiai pamatuojama. Tai galetu buti dar vienas EV reklamos elementas.
@Linas
ar ten tik ne sirijines gamybos tas e-golfukas. Kazkada leido tokius. Tai ten, zinoma, gamykliskai tiksliai gali buti viskas padaryta: transmisija priderinta prie e-variklio ir kiti niuansai…
ne, ten perdarytas, gamykliniai ejo III golfai citystromer. jie irgi kiek pamenu pasizymejo nebloga ekonomika, cekai bande ideja TS celes vaziuoti, tai su ~24kwh uzmiestyje 70-100km/h nuvaziavo 216km
Kiek teko skaitineti tai profesionalai ivardija svorio problema konvertuojant.Pagal juos tradicinis automobilio kebulas ir pakaba per sunkus todel gamybai reik naudoti atskiras platformas nuo tradiciniu.
@Tadas
Nu va ir parodei savo intelekta.Esi eilinis delfi sirgalius :)))
Beje tu nesupratai mano ka as vadinu kibiru.
tai isvardink ta savo asortimenta :)))
@blinda
Ka vardinti tau?Pats turiu pasigamines dvirati su elektriniu varikliuku.Kiti cia manau pristate savo darbus tai nevardinsiu kas ka pasigamines ar gaminasi.Esme ta kad Tesla buvo pirmas ir neuzleidzia savo poziciju kaip isbaigtas elektromobilis nuolat vyksta tobulinimai.Vadinti daikta kibiru negali net kokio Indu baisiai atrodancio aparato nes visgi prie jo vargo bent 10 zmoniu atsakingi uz savo sriti.Paklausk Saruno ar bet kurio kas pravaziavo su elektriniu kad ir dviraciu koks kablys isminga nuo pirmo karto.Pats isitikinau daves pravaziuot bendradarbiams kurie padejo man su metalo darbais.Visi jie sake: nezinau kas cia tau gausis..O kai pravaziavo negalejo patiketi kad toks mazas 250W kinietiskas varikliukas drasiai velka juos sveriancius po 110 kg.Manau pats pavaziaves su Mindaugo Honda kitaip kalbetum.Aisku kaina kosmosas kolkas bet tik kaina yra pagrindinis minusas.
Lenktynės ;) Manau žiauriai padėtų pakeist nuomonę. Aišku, jos turėtų būt ne garažo lygio. Pasaulyje jau pradeda po truputi chebra lįst į jas su elektra. Kas dėl elektromobilių, šiuo metu Tesla greičiausiai bus lyderis, po Model S išleidimo. Nežinau nei vieno gamintojo, kuris taip stengtusi nuo 0 sukurti automobilį, patrauklų ir techologišką ir svarbiausia už “prieinamą kainą”. Siūlau padabot šiame puslapyje esančius tris filmukus. Man paliko tikrai neblogą įspūdį, vien jau svorio centras ir kaip viskas sukomponuota http://www.teslamotors.com/blog/tesla-vehicle-engineering
Manau, elektromobiliai neprigyja del pasenusio benzininiu auto poziurio – kuo didesnis ir sunkesnis, tuo krutesnis. Kodel sneka apie automobili automatiskai mintyse risasi prie 1,5 – 2 tonas sveriancio metalo gabalo? Juk pagrindinis stabdis elektro transportui vsigi yra mase. As tikiu, kad kokiam kaime su savo elektro mazyliu nelabai pritapsi tarp keliolikos metu senumo A8, S klases mersu ir gerokai parudijusiu BMW7, kuriuos kaimieciai laiko etalonais, bet elektrotransportas yra modernios ateities dalis, taip kad gal reiktu pradet keist mastyma? Kas sake, kad automobilis turi sverti 1,5 tonos ir kad jam reiketu 20 kW vaziuot plentu? Kodel jis turi turet 4 ratus, o ne 3 ar 2? Dizaino prasme jis gali atrodyti kur kas “kruciau” net uz visokias teslas. Yra prikurta daugybe medziagu, savo atsparumu nenusileidzianciu plienui, bet lengvesniu kelis kartus. Automobilis gali sverti 200 kg ir su juo jausies ne ka maziau konfortabiliai negu klasikiniu sedanu. Zinoma, jis nebus keturvietis, bet paziurekit, kiek zmoniu vazineja i darba keturiese? Vienetai. Dauguma vazineja po viena ar po 2. Elektra zymiai patogesne mases paskirstymui kebule, nei benzinas.
Kazkaip visi priprate prie standartinio automobilio ir jau kitaip nebeisivaizduoja transporto. O juk yra elektriniai dviraciai, velomobiliai, motoroleriai. Bet kuri transporto priemone gali turet ir stoga ir sildyma ir ka tik nori. Tereikia atsiplest nuo to, prie ko pripratome per desimtmecius…
Pritariu.Mes pripratom prie tokio tipo automobilio ir daugeliui bus trauma persest ant kazko atrodancio kitaip jau nekalbant apie 3 ratus.Realiai reik suprast kad net turet kledara 12 metu senumo bus po kokiu 5 metu tokia pat prabanga kaip dabar turet klasikini S klases.Bet zinant lietuviska inertiskuma naujovem tai tikiu kad daugelis valgys maziau pirks drabuzius is padevetu drabuziu parduotuviu bet vistiek pils benza po 12 litu ir vaziuos isisiepe.
Automobilis gali sverti 200 kg ir su juo jausies ne ka maziau konfortabiliai negu klasikiniu sedanu. Zinoma, jis nebus keturvietis, bet paziurekit, kiek zmoniu vazineja i darba keturiese? Vienetai. Dauguma vazineja po viena ar po 2. Elektra zymiai patogesne mases paskirstymui kebule, nei benzinas.
Kazkaip visi priprate prie standartinio automobilio ir jau kitaip nebeisivaizduoja transporto. O juk yra elektriniai dviraciai, velomobiliai, motoroleriai. Bet kuri transporto priemone gali turet ir stoga ir sildyma ir ka tik nori. Tereikia atsiplest nuo to, prie ko pripratome per desimtmecius…
Sveikiausia mintis iš visų čia išsakytu,geriau du maži,pigūs,ekonomiški 3račiai(2vietų) buožgalviai+ mažas ev-mobiliukas paaugliui,negu 1 banginis su V8
Pasidomėkit kiek svėrė ir kokį apetitą turėjo pirmieji auto (kad ir pirmasis Benco automobilis),”šiuolaikiniai”
auto sveria iki 10 kart tiek nelabai reikalingų “navarotų”
sąskaita ,o ir srebia neatsižvelgiant į aerodinamiką
x10 kart tiek
@E valdaes
FIAt 500. Gaminamas jau pusė šimtmečio. Buvo ir yra triračiu bei visokiausių kitokių kibirų. Bent kiek mąstant, galima suprast, kad pripratimas čia ne prie ko.
Dėl tos sveikos minties – aiškiai matosi, kad niekad neturėjai kelių automobilių.
@E valdaes
Pasidomėk, kiek tie nereikalingi navarotai išsaugo gyvybių.
O apie tai jog srebia x10, tai kažka ryškiai grybauji, nes mano automobilio išjungtas variklis visai nenaudoja degalų.
Lengvas automobilis turi viena trukuma – jis labiau nukentes per avarija (kaip ir jo vairuotojas), nes susidures su iprasto svorio automobiliu paprasciausiai atsoks nuo jo. O jei tokia avarija bus miesto gatveje, tai atsokusi auto kliudys dar 2-3 vaziuojantys automobiliai. Paziurek si video kaip skraido SMART’as http://www.youtube.com/watch?v=he6TL15pJtw
Automobilis taip pat turi atitikti saugumo reikalavimus, kitaip niekas tokiu nenores vazineti.
Su tokia logika nepasigincysi, man ferario islaikymas ir draudimas irgi nekainuoja, nes as jo neturiu :)