Kodėl ličio celės miršta anksčiau laiko
|Teslos edukacinis filmukas apie celių ilgaamžiškumą ir ankstyvos mirties priežastis. Trukmė 1 valanda, bet gana naudinga informacija. Siūlau pažiūrėt.
12 Comments
Teslos edukacinis filmukas apie celių ilgaamžiškumą ir ankstyvos mirties priežastis. Trukmė 1 valanda, bet gana naudinga informacija. Siūlau pažiūrėt.
Būčiau dėkingas, jei kas galėtų tą video trumpai aprašyti lietuviškai, kokios rekomendacijos, ar dar kokie svarbūs dalykai ten paminėti, nes angliškai nesuprantu. Ačiū
vvaldasv: filmuko esmė yra tokia: gamintojų (ir, deja, mano) naudojamas celių ilgaamžiškumo vertinimas pagal ciklų skaičių yra visiškai neteisingas. Jie siūlo kitą ilgaamžiškumo nustatymo metodą – pagal talpos naudingumo koeficientą. Pastebėta, kad, įkrovus akumuliatorių lygiai 20.000 Ah, jį galima iškrauti šiek tiek mažiau, pvz. 19.992 Ah. Yra daroma prielaida, kad tie prapuolę 0.008 Ah dalyvauja negrįžtamoje chenimėje reakcijoje, kurios metu gaminasi nepageidaujami junginiai, negrįžtamai mažinantys celės talpą ir didinantys jos vidinę varžą. Taigi, jie pasigamino ypatingai tikslią įrangą šiam naudingumo koeficientui matuoti ir nustatė, kad jis labai tiksliai atspindi celės kokybę – kuo koeficientas arčiau 1, tuo ilgiau celė tarnaus. Esminis privalumas kad nereikia mėnesiais sukti tūkstančių ciklų, kad nustatyti kuri celė yra geresnė – pakanka vos kelių (bet tam reikia specialios, preciziškos įrangos).
Dar vienas teiginys – celes žudo ne ciklų skaičius, o tai, kiek laiko jos praleidžia su aukštomis įtampomis. Buvo atliktas bandymas, kurio metu tokią pačią celę ciklavo 1C srove ir 0.02C srove – atlaikytų ciklų skaičius 1C srove buvo kur kas didesnis. Tačiau rezultatus sulyginus pagal laiką pasimatė, kad abi celės atidirbo panašų laiko periodą.
Tą galiu patvirtinti ir iš savo patirties: turėjau keletą nenaudojamų 20Ah A123 celių. Prieš sandėliuojant jos buvo lygiai 20.0 Ah talpos. Pilnai įkroviau ir padėjau gulėti. Po pusmečio pamatavau talpą ir ji buvo tik 19Ah, sumažėjus negrįžtamai. Nors tos celės turėjo laikyti dar daug metų… Moralas: kenkia ne ciklų skaičius, o laikas, praleistas esant didesnei įtampai (ir temperatūrai).
Taigi, norint prailginti akumuliatoriaus tarnavimo laiką, reikia kiek įmanoma riboti laiką, praleistą esant maksimaliai įtampai. Vienas iš būdų, ką jau daro nemažai gamintojų – nekrauti akumuliatoriaus iki 100%, jei nėra tam būtinumo. Daug kas krauna iki 80% ir tik kartais, jei vartotojas pageidauja, įkraunama iki 100%. Taip daro Nissan Leaf, Macbook ir kiti.
geras filmukas , tik su titrais tai nugrybauta vietom
ner, tie titrai yra automatiškai (google) sugeneruoti pagal kalbančiojo balsą… turint tai mintyje, sistema veikia pribloškiančiai gerai.
šiaip dėl akumuliatorių degeneracijos ir laikymo pilnai pakrautų, šitai labai gerai matosi ant nešiojamų kompiuterių, kurie beveik visada naudojami ant laido ir tik labai retai naudojami ant akumuliatoriaus, Jie būna atlikę labai mažai ciklų, vos keliolika, o jau po metų jų akumuliatoriai būna praradę beveik visą talpą , nors skaičiuojant pagal ciklų skaičių turėtų dar labai ilgai laikyti.
Antra vertus, net ir telefonu gamintojai prisidėdavo prie akumuliatoriu degradacijos, nurodynėdami krauti neišsikrovusius parsineštus naujus NIMH. Su naujais Ličio jonu akumuliatoriais – viskas jau ”paaiškėjo” – nekenkdavo jiems ta makabriška gamintoju ”instrukcija” :-)
Geros naujienos: http://www.elektronika.lt/naujienos/mokslas/46096/japonu-atradimas-pailgins-bateriju-ilgaamziskuma-iki-70-metu/
Kažkodėl man kiekvienas toks straipsnis labai skeptiškai atrodo :) Čia visas ilgas sąrašas:
http://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?f=14&t=57256
gal kam įdomu ir naudinga bus http://www.pnnl.gov/news/release.aspx?id=4194
Naudinga, ačiū.
Sveiki, norėjau pasiteirauti. Čia parašyta, jog ličio baterija ilgiau gyvuos, jei bus įkraunama ne pilnai, o tarkim, iki 80%. O kaip yra dėl iškrovimo? Ar geriau iškrauti pinai ( dod =100%) ar tarkim kokį 80%?
Teko matyt rekomendacijas iškraudinėt iki 20% SOC, bet nemačiau tyrimų, sakančių kodėl. Bet, iškrovus iki 0% SOC, atsiranda rizika, kad sandėliuojant išsikraus žemiau ribos.